X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Volgens de fansite Hellendoorn Fans, zal het Nederlandse pretpark Hellendoorn volgend jaar een kinder free fall toren bouwen in het themagebied Dreumesland:





    Bron + foto's: Facebook Hellendoorn Fans

  2. #2

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Op dit moment is Avonturenpark Hellendoorn bezig met de sloop van Casa Magnetica. Deze klassieker moet wijken vanwege een uitbreiding van het Piratengebied. Casa Magnetica werd in 1977 geopend. Veel avonturiers hebben in de afgelopen 42 jaar het scheve huis betreden waar met de zwaartekracht werd gespeeld:



    Bron: Facebook Avonturenpark Hellendoorn

  3. #3

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Op dit moment is Avonturenpark Hellendoorn bezig met de sloop van Casa Magnetica. Deze klassieker moet wijken vanwege een uitbreiding van het Piratengebied. Casa Magnetica werd in 1977 geopend. Veel avonturiers hebben in de afgelopen 42 jaar het scheve huis betreden waar met de zwaartekracht werd gespeeld:
    Spijtig! Bij ons laatste bezoek vorig jaar hebben we hem nog gedaan, waar ik wel blij om ben. Ik kan de keuze wel begrijpen want hij werd inderdaad maar erg magertjes meer bezocht. Ten onrechte, vind ik toch wel! Deze attractie had volgens mij 2 problemen: mensen wisten niet wat het was, waardoor je als je hem niet gedaan hebt niet eens weet wat je gemist hebt. Op de plattegrond was het ook als show aangegeven denk ik zodat ze de beperkte openingsuren ('showtijden') beter konden verantwoorden, maar dit gaf volgens mij alleen nog maar een verkeerder beeld. Daarnaast lag hij op een plek waarvoor je er al specifiek naartoe moest lopen of je passeerde er simpelweg niet. Een meer centrale ligging had deze attractie volgens mij wel deugd gedaan.

    Er is precies toch een kleine revolutie bezig in 'ons' pretparkland de laatste 5 jaar Hele parken worden verbouwd, bijzonder veel oude niet-heftige indoorattracties gaan eruit en worden niet door iets soortgelijks of helemaal niet vervangen. Ik ken niet zó veel parken vind ik zelf, maar kan er toch meteen vijf andere 'in de buurt' opnoemen: Slagharen, Bellewaerde, Phantasialand, Drayton, Movie Park Germany... Het zijn gouden tijden tegenwoordig, maar ergens vind ik dat dit soort attracties toch een gat in het aanbod van veel parken begint te worden. Net als parktreinen of monorails trouwens, zij het wel niet zo'n grote, maar dat laatste heeft Hellendoorn gelukkig nog.

    Anyway, benieuwd wat hier in de plaats komt.

  4. #4

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Sloop van Casa Magnetica:



    Foto: https://www.facebook.com/hellendoornfans/

  5. #5

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Ondertussen werd het gebouw van Casa Magnetica met de grond gelijk gemaakt...



    Foto: https://www.facebook.com/Avonturenpark/

  6. #6

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Alle restanten van de Casa Magnetica zijn verdwenen. In het piratengebied zal een nieuwe "knallende" attractie gebouwd worden.



    Bron: https://www.facebook.com/Avonturenpark/

  7. #7

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    In een mail naar mij als ex-abonnee hadden ze het over twee attracties. En op FB melden ze "Hoog of laag, snel of langzaam, binnen of buiten?"

    Het park is wellicht nu al nationaal recordhouder qua aantal glijbanen, toch gok ik op exemplaren met rubberen bootjes. Binnen of buiten kan dan een combi zijn zoals in één van die Toverland-loodsen.

  8. #8

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    In een mail naar mij als ex-abonnee hadden ze het over twee attracties. En op FB melden ze "Hoog of laag, snel of langzaam, binnen of buiten?"

    Het park is wellicht nu al nationaal recordhouder qua aantal glijbanen, toch gok ik op exemplaren met rubberen bootjes. Binnen of buiten kan dan een combi zijn zoals in één van die Toverland-loodsen.
    Zie openingspost.

    Nieuwigheid 1: Vermoedelijk kinder free fall in het themagebied Dreumesland

    Nieuwigheid 2: Attractie ter vervanging van Casa Magnetica (op dezelfde locatie).

  9. #9

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Nieuwigheid 1 (van de 2) werd officieel bekend gemaakt: een kinder vrijevaltoren zal toegevoegd worden in het gebied Dreumesland.



    Bron: https://www.facebook.com/Avonturenpark/

  10. #10

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Het thema van de (kinder) vrijevaltoren werd tevens bekend gemaakt...



    Bron: https://www.facebook.com/Avonturenpark/

  11. #11

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Het park zal het Piratengebied uitbreiden met een nieuwe attractie die 'vroeger' op het park te bewonderen was... Welke klassieker keert terug?

    Botsauto's? Octopus? ...




    Bron: https://www.facebook.com/Avonturenpark/

  12. #12

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Bouw vrijevaltoren:





    Bron: Avonturenpark Hellendoorn

  13. #13

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    En intussen is het ook bekend wat de tweede nieuwigheid / comeback is: botsauto's!

  14. #14

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Wat een gedoe eigenlijk met die aankondiging, het resultaat valt toch wat tegen. Met zo'n dubieuze aankondiging heb je teleurstellingen als resultaat, want botsauto's zijn toch wel het minst interessant qua mogelijkheden die er waren. In principe had het zelfs de ex-Rioolrat kunnen zijn, want die is netjes afgebroken geweest in Plohn.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  15. #15

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Wat een gedoe eigenlijk met die aankondiging, het resultaat valt toch wat tegen. Met zo'n dubieuze aankondiging heb je teleurstellingen als resultaat, want botsauto's zijn toch wel het minst interessant qua mogelijkheden die er waren. In principe had het zelfs de ex-Rioolrat kunnen zijn, want die is netjes afgebroken geweest in Plohn.
    Inderdaad, hier had ik stiekem ook op gehoopt

    Weet iemand de oorspronkelijke verwijderreden van de botsauto's vroeger?

  16. #16

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Wat een gedoe eigenlijk met die aankondiging, het resultaat valt toch wat tegen. Met zo'n dubieuze aankondiging heb je teleurstellingen als resultaat, want botsauto's zijn toch wel het minst interessant qua mogelijkheden die er waren. In principe had het zelfs de ex-Rioolrat kunnen zijn, want die is netjes afgebroken geweest in Plohn.
    Vind ik ook! Heel wat gebakken lucht, want ik had er persoonlijk toch ook wel veel meer van verwacht. Dan vind ik die mini-droptower misschien nog interessanter

  17. #17

    Re: [Avonturenpark Hellendoorn] 2019

    Intussen zijn beide attracties al enkele weken geopend, maar deze week kondigde het park nog nieuws aan... De 40 jaar oude Jungle Monster krijgt dit jaar een grote renovatie en wordt vanaf deze zomer Jungle Expedition!


    Junglevaart, anno 1979

    In 1979 opende deze attractie als Junglevaart. Gezinnen stapten aan boord van een bootje en beleefden een avontuurlijke tocht door de jungle die eindigt in een spannende grot. Doorheen de jaren kreeg de attractie al wat kleine upgrades, en een andere naam Jungle Monster.


    Jungle Monster, anno 2018

    De grote upgrade is reeds begonnen en hoopt men af te hebben tegen de zomer. Intussen blijft de attractie wel gewoon geopend voor publiek. Tijdens de upgrade richten ze zich op storytelling, thematisering, techniek, nieuwe effecten en duurzaamheid. Een nieuwe verhaallijn wordt ook toegevoegd, waarbij bestaande en nieuwe effecten aansluiten op dit vernieuwde, spannende verhaal, Zo komen er o.a. audiofragmenten in de boot, uitgebreide thematisering en wordt de grot d? climax van de attractie!

    Het nieuwe verhaal gaat over de zoektocht naar de vermiste avonturier Roger die samen met zijn trouwe papagaai Geelsnavel vermist is geraakt in de jungle tijdens de zoektocht naar de legende “De Vervloekte Schat”. De vermissing en de legende... het is een groot mysterie. Een gevonden bandrecorder met diverse opnames van Roger helpt gasten bij hun avontuurlijke zoektocht. Tijdens de boottocht staan gasten diverse verrassingen te wachten…

    Een oude bekende maakt dus ook terug zijn opwachting, want Kapitein Geelsnavel was macotte tot 2003. Ook hij zal er anders uitzien, zonder houten poot en ooglapje, maar met andere kleren en veren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •