X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 116
  1. #1

    [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Naast de volledig nieuwe zone ‘Heidiland’ met twee mechanische attracties, zijn er ook nog tal van andere nieuwigheden in het park te vinden. Ze hebben in De Panne zeker en vast niet stilgezeten de voorbije winterperiode!

    Plopzone

    Ter gelegenheid van de twintigste verjaardag van Plop, heeft Plopsaland De Panne de zone van dit figuurtje stevig onder handen genomen. Zo werden de grote paddenstoelen centraal in de zone, waarin zich het restaurant bevindt, volledig opnieuw geschilderd en ook werden er nieuwe verlichtingspalen in de vorm van bloemen toegevoegd. Ook aan de Vleermuis kwam er een groepje paddenstoelen bij.



    De meest opmerkelijke nieuwigheid in de Plopzone is toch wel de nieuwe toiletblok! De oude werd volledig gestript en afgebroken en maakte plaats voor een nieuw, prachtig gethematiseerd exemplaar. Langs de buitenkant hebben ze de toiletblokken vormgegeven als paddenstoelen wat veel beter opgaat in de omgeving. Maar ook vanbinnen zijn de toiletten een pareltje geworden: de deurtjes zijn gethematiseerd, de muren zijn beschilderd in plaats van gewone witte tegeltjes en de wasbakken zijn prachtige stenen exemplaren.



    En verder

    Een andere opvallende verandering doorheen het ganse park is de vervanging van alle attractieborden. Op de oude borden stond nog het oude logo van het park waardoor het park alle borden in één keer heeft vervangen en dit maal door gethematiseerde exemplaren! Geen 2D-borden meer, maar meer 3D deze keer met decoraties aangepast aan de attractie. Een selectie:



    Voorts heeft men ook het station van de Rollerskater verbreedt waardoor er meer mensen in kunnen en beter beschermd zijn tegen eventuele regen. Ook zijn de decoratieve elementen van Gamma bovenop het station vervangen door Capri Sun en Coca-Cola. Ook nieuw zijn de soort van treinplannetjes aan de Plopsa-Express-haltes: daar is vanaf nu een kaartje te zien waar de parktrein overal stopt.



    Tekst en foto's: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Wat betreft de nieuwe toiletten in de Plopzone: die zijn adembenemend mooi! EP-style durf ik zelfs zeggen. Hopelijk zet Plopsa ook deze trend verder.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    De Vleermuis zou vandaag voor het eerst dit seizoen terug open geweest zijn. Ik ben benieuwd voor hoe lang nu, het is echt wel tijd dat de baan afgebroken word vind ik... Dit is Plopsa niet waardig.

  4. #4

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ze moeten de knoop daar eindelijk eens doorhakken: afbreken of houden. Het is vooral het feit dat er overduidelijk met tegenzin geïnvesteerd wordt in die baan dat het plopsa onwaardig maakt.

    Ik vind de baan ondanks zijn lage capaciteit een perfecte attractie in plopsa én één van hun uithangborden. Het is niet alleen omdat de capaciteit van die attractie om bij te huilen is, dat het ding alle dagen lange wachtrijen heeft. Het wordt trouwens heel moeilijk om de vleermuis met iets gelijkwaardig te vervangen op vlak van thrill en unieke beleving. Ik geef toe dat er voor mij ook wel wat wat nostalgie-gevoelens aan de vleermuis kleven.

  5. #5

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De Vleermuis zou vandaag voor het eerst dit seizoen terug open geweest zijn. Ik ben benieuwd voor hoe lang nu, het is echt wel tijd dat de baan afgebroken word vind ik... Dit is Plopsa niet waardig.
    Ben ik het mee eens. Ik was eerlijk gezegd al aan het hopen dat men geen moeite meer deed hem operationeel te krijgen en hem binnenkort af te breken.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #6

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het wordt trouwens heel moeilijk om de vleermuis met iets gelijkwaardig te vervangen op vlak van thrill en unieke beleving. Ik geef toe dat er voor mij ook wel wat wat nostalgie-gevoelens aan de vleermuis kleven.
    Ondanks dat de attractie zo vaak en meestal langdurig problemen heeft (Plopsa, koop nu eens alstublieft een aantal cilinders in plaats van telkens ééntje die op maat moet gemaakt worden waardoor het telkens opnieuw zo lang duurt), zou ik de Vleermuis hélemaal niet graag zien verdwijnen uit Plopsa om de reden die jij ook aanhaalt. Ik denk zelfs dat we hier met een gevalletje gelijkaardig aan Efteling-Python zitten. Als je Plopsa zegt, zijn de eerste associaties die je met het park legt toch de Vleermuis?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #7

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik denk zelfs dat we hier met een gevalletje gelijkaardig aan Efteling-Python zitten. Als je Plopsa zegt, zijn de eerste associaties die je met het park legt toch de Vleermuis?
    Goh totaal niet bij mij eigenlijk, maar da is dan toch door het verleden met het melipark wat lange tijd mijn thuispark geweest is...

  8. #8

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik denk zelfs dat we hier met een gevalletje gelijkaardig aan Efteling-Python zitten. Als je Plopsa zegt, zijn de eerste associaties die je met het park legt toch de Vleermuis?
    Python was de grootste achtbaan van Europa indertijd, voor velen de eerste overkop, heeft een echte cultstatus in NL én Vlaanderen.
    De vleermuis is de vleermuis.

  9. #9

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De Vleermuis zou vandaag voor het eerst dit seizoen terug open geweest zijn. Ik ben benieuwd voor hoe lang nu, het is echt wel tijd dat de baan afgebroken word vind ik... Dit is Plopsa niet waardig.
    Plopsa niet waardig? Mij lijkt de situatie perfect bij de status van het park te passen

  10. #10

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Plopsa niet waardig? Mij lijkt de situatie perfect bij de status van het park te passen
    Ik denk dat Steve Van Den Kerkhove zelfs jaloers is dat hij niet aan zo'n capaciteitsloos ding als Dawson Duel gedacht had, gemiste kans voor Plopsa!

  11. #11

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Plopsa niet waardig? Mij lijkt de situatie perfect bij de status van het park te passen
    Ik bedoel maar dat je anno 2017 echt niet met een attractie als de Vleermuis kunt afkomen als park met +1 miljoen bezoekers. Ze slopen zonder iets nieuws te zetten zou ik niet aanklagen, maar als ze de coaster vervangen door een moderne Vekoma Family inverted met twee treinen zou ik een gat in de lucht springen.

    Of zo'n B&M family inverted als in China, dan hebben we toch tenminste eindelijk een B&M in België .

  12. #12

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik bedoel maar dat je anno 2017 echt niet met een attractie als de Vleermuis kunt afkomen als park met +1 miljoen bezoekers.
    Met Heidi ook niet, vind ik. Bij de vleermuis heb je tenminste nog het excuus dat het ding dateert van bij de opening van Plopsaland...

  13. #13

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Met Heidi ook niet, vind ik. Bij de vleermuis heb je tenminste nog het excuus dat het ding dateert van bij de opening van Plopsaland...
    Een echt drukke dag heb ik nog niet geweten, maar tothiertoe viel de wachtrij van heidi altijd goed mee op middeldrukke dagen. Op zich heeft de baan ongeveer dezelfde Capaciteit als Twister en Gröna Lund trekt een veelvoud aan bezoekers tegenover Plopsaland, en op veel minder dagen.

    Plopsaland kan zijn jaarlijkse bezoekers wel aan volgens mij, maar niet als driekwart daarvan in de zomer komt: druktespreiding zou een grote prioriteit moeten zijn in het park, door bv evenementen buiten de vakanties te organiseren.

  14. #14

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Bij de vleermuis heb je tenminste nog het excuus dat het ding dateert van bij de opening van Plopsaland...
    Dat is zó waar dat het wat mij betreft in steen gebeiteld mag worden in een plaatselijk monument.

  15. #15

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Een echt drukke dag heb ik nog niet geweten, maar tothiertoe viel de wachtrij van heidi altijd goed mee op middeldrukke dagen. Op zich heeft de baan ongeveer dezelfde Capaciteit als Twister en Gröna Lund trekt een veelvoud aan bezoekers tegenover Plopsaland, en op veel minder dagen.

    Plopsaland kan zijn jaarlijkse bezoekers wel aan volgens mij, maar niet als driekwart daarvan in de zomer komt: druktespreiding zou een grote prioriteit moeten zijn in het park, door bv evenementen buiten de vakanties te organiseren.
    Gröna Lund mag dan wel een veelvoud aan bezoekers hebben, daar betaal je wel per attractie. Het aantal bezoekers dat een wristband koopt om alles onbeperkt te doen, zal niet veel hoger liggen dan het aantal bezoekers van Plopsaland. Daarbij heeft Gröna Lund ook een ruimer aanbod wat achtbanen betreft.

    Daar komt nog eens bij dat Plopsaland naar 2 miljoen bezoekers wil. Dan zit je aan de capaciteit van pakweg Parc Astérix en Phantasialand.

    Maar bon, daar zijn al genoeg woorden aan vuil gemaakt. Plopsaland is wellicht blij dat het archief van het forum verdwenen is.

  16. #16

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Guys, ik heb echt even een nieuwsflash. Zowel bij de Draak als Bos van Plop werden twee operators gebruikt.

  17. #17

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbaut Bekijk Berichten
    Guys, ik heb echt even een nieuwsflash. Zowel bij de Draak als Bos van Plop werden twee operators gebruikt.
    Op drukke dagen doen ze dat.

  18. #18

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Op drukke dagen doen ze dat.


    Vorig seizoen hebben ze dat nooit gedaan.

  19. #19

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Zou me verbazen, als het druk is of ze verwachten drukte heb ik ze dat in het verleden wel al zien doen hoor.

  20. #20

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbaut Bekijk Berichten
    Vorig seizoen hebben ze dat nooit gedaan.
    Sterk statement heb je me daar wel zeg. Oftewel ben je elke dag in Plopsa geweest tijdens het seizoen of je naam is een zekere Steve
    Je vois la vie en des biscuits.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •