X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 116
  1. #21

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debbaut Bekijk Berichten
    Guys, ik heb echt even een nieuwsflash. Zowel bij de Draak als Bos van Plop werden twee operators gebruikt.
    Was die tweede een stagiair?

  2. #22

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Sterk statement heb je me daar wel zeg. Oftewel ben je elke dag in Plopsa geweest tijdens het seizoen of je naam is een zekere Steve
    Nuja, dat laatste kan inderdaad hoor, er zijn wel meerdere mensen die Steve heten

  3. #23

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Sterk statement heb je me daar wel zeg. Oftewel ben je elke dag in Plopsa geweest tijdens het seizoen of je naam is een zekere Steve

    Wat dat eerste betreft, nee, en ook dat tweede moet ik helaas ontkennen, zou het wel willen, maar helaas. Echter ben ik wel jobstudent operations en heb ik bijvoorbeeld de eerste maandag van de herfstvakantie (drukste dag na Nacht van de Abonnees) gewerkt en toen stonden er geen twee operators op die locaties.

  4. #24

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Gisteren bezoekje gebracht (tweede dit jaar aan zowel Plopsaland als Plopsaqua) en de drukte viel zeer goed mee...
    ...ondanks een druk Hemelvaartweekend (met 500K toeristen aan de kust verwacht)
    ...ondanks Ketnet Feestweekend
    ...ondanks klantevent (waarop ik uitgenodigd was)
    ...ondanks zeer goed weer!

    Bij een eerste ritje Heidi hebben we zo'n 10 minuten moeten aanschuiven, maar bij een tweede ritje liepen we meteen het station binnen. Hier wordt echt wel goed doorgewerkt en heb je quasi trein na trein in het station. Over de capaciteit maak ik me hier geen zorgen, maar over de temperatuur in de wachtrij daarentegen.

    De Vleermuis was gewoon geopend en draaide de hele dag goed door, maar hier hebben we wel een half uur moeten aanschuiven. Wat mij betreft mag deze verhuisd worden naar een ander, kleiner Plopsapark. Comfortabel vind ik hem allerminst, want zowel het in- als uitstappen is niet evident, en dan zwijg ik nog over de notenkrakende remmen. Maar toch is het voor mij een mijlpaal geweest waarop ik als kleine jongen aan terugdenk: de eerste achtbaan die Plopsaland opende en de eerste die ik als kind echt hoog vond en toch zeer spannend. Voor PDP is die inderdaad niet meer geschikt, wegens te lage capaciteit en verouderd, maar vervang deze door iets nieuws en verhuis De Vleermuis - na grondige revisie - in PlopsaCoo of een Plopsa Indoor (buiten of binnen) of een ander park zoals Boudewijn Seapark.

    Het Bos van Plop was wel de hele dag gesloten wegens technische problemen, maar meer weet ik er ook niet over. Ik had wel te doen met de jobstudent die de hele dag voor de poort moest staan om de bezoekers weg te sturen.

    's Middags hebben we gegeten bij Mr. Spaghetti, waar ik het toch wel wat misleidende prijzen vind. We overwogen om te eten in de Plop Burger, maar toen enkele gezinnen toestroomden besloten we verder te wandelen. Bij Plop Burger staan de prijzen voor menu's vermeld (dus incl. drank etc.), maar bij Mr. Spaghetti gaat het enkel om het hoofdgerecht. Gevolg: niet genoeg cash bij en dus mogen pinnen. Of toch proberen. Na 3 pogingen geprobeerd met een andere kaart en toen ging het. Vriend die mee was had zelfs 6 pogingen nodig. De vrouw die er werkte verloor haar geduld en gaf ons de schuld dat we met een 'beschadigde' kaart rondliepen. Jammer genoeg zo bits, maar het eten werd verder wel vlot gegeven. Hier miste ik wel wat (verse) groenten bij!

    Toen we rond 15u30 alles in het park bezocht hadden - sommige attracties zelfs meermaals - besloten we op de parking ons zwemgerief te halen en naar Plopsaqua te gaan. De kassamedewerker was zo vriendelijk ons erop te wijzen nog 2 minuten te wachten en dan ons ticket te kopen zodat we aan het avondtarief naar binnen konden. Even rondgekeken in de shop en dan ticket gaan ophalen. Betalen deden we opnieuw met onze bankkaart en 2 x bingo: hier ging het vanzelf!

    Jammer genoeg opende Sky Drop maar 1 x als we in het bad waren - rond 16u10 - maar hebben we deze niet kunnen bezoeken. Een tweede keer opende die niet. De logica hier is me toch niet geheel duidelijk.

    Conclusie: toffe dag, mooi weer, weinig wachten, proper park. Ik ben zoooooooooo blij dat het overdreven commerciële gedoe waar ik me vorig jaar zo erg aan stoorde al zoveel minder geworden is, want het komt het park ten goede. Het park zag er echt goed uit en stiekem ben ik toch trots dat we zo'n mooi gethematiseerd park in ons eigen landje hebben!

    Noot: de 2 miljoen bezoekers die men in De Panne wil ontvangen omvat zowel Plopsaland De Panne + Mayaland Indoor (winter) + Plopsaqua. Het gaat dus om de hele site, niet om enkel het grote park in De Panne!

  5. #25

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    's Middags hebben we gegeten bij Mr. Spaghetti, waar ik het toch wel wat misleidende prijzen vind. We overwogen om te eten in de Plop Burger, maar toen enkele gezinnen toestroomden besloten we verder te wandelen. Bij Plop Burger staan de prijzen voor menu's vermeld (dus incl. drank etc.), maar bij Mr. Spaghetti gaat het enkel om het hoofdgerecht. Gevolg: niet genoeg cash bij en dus mogen pinnen.
    Bedankt voor je zeer uitgebreide omschrijving van je dag! Nu nog enkele foto's en je hebt een TR!
    Wat die 'misleidende prijzen' betreft, er staat toch duidelijk op de foto en beschrijving vermeld welke items je krijgt voor de prijs? Het is natuurlijk wel spijtig dat men daar niet consequent in is, maar ik denk dat dat twee redenen heeft:
    1) het Plop Hamburgerrestaurant is een hamburgertent waarbij je een bakje friet apart kunt bestellen, een snack apart, een dessert apart enz dus heeft Plopsa op voorhand al iets goedkopere menu's samengesteld dan dat je alles los zou kopen. Bovendien zijn mensen het gewoon om menu's voorgeschoteld te krijgen in hamburgertenten (denk aan McDo).
    2) Als ze menu's van hun gerechten in Mr. Spaghetti moeten gaan maken, gaat de prijs afschrikken denk ik De prijs ligt nu al redelijk hoog (tegen het maximum!) MAAR ik vind hem gerechtvaardigd voor de kwaliteit en hoeveelheid die je krijgt. Maar als je er nog eens de prijs van een drankje en/of sausje gaat bijdoen, gaat de prijs zo hoog worden dat het echt gaat afschrikken.
    Je opmerking voor wat groenten bij sommige menu's (vol-au-vent, halve kip, steak) vind ik wel een goede suggestie! Ik had er eigenlijk zelf nog nooit aan gedacht, maar het zou een goede toevoeging zijn. Ook in de Efteling doen ze dat in het Witte paard (standaard gekookte groenten zoals bloemkool, broccoli en wortelen), maar een potje sla met een schijfje tomaat en wat geraspte wortelen zou ook mooi zijn!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Jammer genoeg opende Sky Drop maar 1 x als we in het bad waren - rond 16u10 - maar hebben we deze niet kunnen bezoeken. Een tweede keer opende die niet. De logica hier is me toch niet geheel duidelijk.
    Een vreemde werking daar ja, ik heb ook al gemerkt dat die glijbaan openingsuren heeft en ik begrijp niet waarom. Kost de operator dan echt zóveel teveel om da attractie continu open te houden?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #26

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Bedankt voor je feedback. Ik moet dringend eens werk maken van m'n smartphone te legen en geheugen vrij te maken om foto's te kunnen maken terug

    Een fris slaatje bij zo'n gerechten (en zeker bij zo'n temperaturen) zou zeker smaken (voor mij toch). Wat je zegt over de prijzen klopt ook wel ja

    En ik snap het ook niet van Sky Drop, vooral omdat die redder er toch telkens opnieuw naartoe moet gaan en anders beneden rondloopt tijdens de momenten dat hij gesloten is.

  7. #27

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat betreft de nieuwe toiletten in de Plopzone: die zijn adembenemend mooi! EP-style durf ik zelfs zeggen. Hopelijk zet Plopsa ook deze trend verder.
    Inderdaad, echt magnifiek! Ik ben blij dat eindelijk de trend begint waarin toiletten mee worden opgenomen in de thematisering, ook buiten Europa-Park (zie bijvoorbeeld ook Klugheim). De andere nieuwe toiletten van dit jaar, die van Heidiland, zijn dan weer op de klassieke Plopsa-manier ingericht. Dat vind ik ook weer niet verkeerd: de gekleurde tegeltjes zijn toch een stijlkenmerk waarmee Plopsa zich onderscheidt ten opzichte van andere parken die helemaal niets van aandacht besteden aan de inrichting van hun toiletten.

    De attractieborden zijn ook een enorme verbetering vind ik, zeker die van Anubis is heel geslaagd!

  8. #28

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Yep, ik was ook positief verrast tijdens mijn terugkeer naar Plopsa dit jaar. De toiletten zijn mooi, zag wel al barstjes in de verf?
    De attractieborden zijn echt cool gedaan ook, beter dan die klassieke oranje van vroeger.

    Ze hebben trouwens weer veel evenementen klaar staan dus ze proberen echt wel de bezoekers te spreiden doorheen het jaar. Plus met het waterpark hebben ze daar ook een goeie stap in die richting gezet. En ook het hotel en de huisjes zullen daarbij helpen!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #29

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Wow, Plopsaland De Panne heeft blijkbaar ook sorry-passen ingevoerd, net zoals bvb Walibi Belgium. Heeft iemand weet sinds wanneer ze dit hebben?



    Foto: © Rudy Dierick
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #30

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Hopelijk niet de eerste fase van een fastpass-systeem...

  11. #31

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hopelijk niet de eerste fase van een fastpass-systeem...
    Dat zou behoorlijk hypocriet zijn, gezien de uithaal met hun mediabericht destijds...

  12. #32

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Dat zou behoorlijk hypocriet zijn, gezien de uithaal met hun mediabericht destijds...
    Inderdaad, ze waren er toen zó tegen in de media bij de invoering ervan in Walibi. Ondertussen is mij ook al toegefluisterd dat het systeem er al twee jaar zou zijn! Nog nooit iets van opgemerkt.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #33

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ben absoluut tegen een betalend fastpass systeem. Maar een Sorry-pass vind ik nu niet heel storend. In Bellewaarde kon je een fastpass voor een attractie krijgen wanneer je een enquête invulde, dat vond ik ook een goed systeem. Zolang het niet onbeperkt attractie is en iedereen er een kans op maakt al dan niet als goedmaker.

  14. #34

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ze hebben die passes inderdaad al een tijdje maar ze delen ze niet bij elke storing uit, het hangt precies af van de duur van de storing en hoe lang je al in de rij stond, etc. Vind ik wel een zeer correcte en wenselijke service naar bezoekers toe!

  15. #35

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    en hoe lang je al in de rij stond
    Hoe gaan ze dat bepalen/verantwoorden? Dat kan toch bijna niet, ze gaan dan ook altijd klachten en discussies hebben met bezoekers.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. #36

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Hoe gaan ze dat bepalen/verantwoorden? Dat kan toch bijna niet, ze gaan dan ook altijd klachten en discussies hebben met bezoekers.
    Weet ik ook niet, ik vermoed vooral lange vs korte wachtrij. Het lijkt me best mogelijk dat ze een korte rij van 10 minuten wachten niet gaan compenseren. Of ze een lange rij dan helemaal compenseren of niet, weet ik niet.

    Het staat vast dat er verschillende maatstaven zijn, want ik heb recentelijk al storingen meegemaakt waar geen sorry pass werd gegeven, en andere waarvan ik weet dat er wel een gegeven werd. De exacte criteria zullen ze waarschijnlijk niet zomaar presenteren

  17. #37

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Die dingen zijn er al minstens drie jaar en worden uitgedeeld als er een attractie in panne valt voor een lange tijd en de wachtrij aanzienlijk was. Ook bij een evacuatie worden er meestal sorry-passen uitgedeeld.
    Het moment dat plopsaland fastpassen introduceert halen ze zich de woede van al hun bezoekers op de hals: de capaciteit van de attracties laat dat gewoonweg niet toe. Ik ben niet in Flamingoland geweest, maar het zou wel eens even erg kunnen worden.

  18. #38

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het moment dat plopsaland fastpassen introduceert halen ze zich de woede van al hun bezoekers op de hals: de capaciteit van de attracties laat dat gewoonweg niet toe. Ik ben niet in Flamingoland geweest, maar het zou wel eens even erg kunnen worden.
    Inderdaad, zat ik ook al te denken. Ze hebben er niet de attracties voor die het toelaten zo'n systeem te introduceren. En sowieso zou het, na hun kritiek op de walibi "voorsteekpas", enorm hypocriet zijn om te doen.

  19. #39
    borisvdd
    Guest

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ze kondigen toch geen fastpass systeem aan? Waarom maakt iedereen zich daar dan NU al druk over?

  20. #40

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ze kondigen toch geen fastpass systeem aan? Waarom maakt iedereen zich daar dan NU al druk over?
    Naar mijn inzien maakt niemand zich hier druk? Een forum is er om over bepaalde onderwerpen te discussiëren, zoals even dit klein onderwerp .

    Maar bon, on point: Inderdaad, Plopsa heeft hier gewoonweg geen capaciteit en doelgroep voor denk ik.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •