X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 116
  1. #61

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbgenechten Bekijk Berichten
    In de namiddag kan er toch ook nog wind zijn? Het deel van de technische problemen kan ik nog zien als buffer. Maar als dat echt een serieuze statement is van personeel ofzo... Erg vreemd dat.

    En dertien personen nodig? Als minimale bezetting? Of serieus dertien man technische dienst/personeel nodig om dat ding op te starten? Beiden klinken eigenlijk even ongelooflijk...
    Er zijn 12 inzittenden nodig om in elke gondel minstens één persoon te kunnen plaatsen. Lege en volle gondels swingen verschillend uit (verschillende massa dus verschillende inertie) en kunnen zo voor botsingen zorgen. Het is daarom vrij logisch en wegens de veiligheidsvoorschriften verplicht dat er minstens 12 personen aanwezig zijn. Idem waarom als een volwassene en een kind samenzitten, de volwassene steeds aan de buitenkant moet zitten; als hij binnenin zit, heeft zijn zwaardere massa de neiging om meer te swingen en zou dat gondeltje kunnen om zijn as roteren, wat opnieuw voor onveilige situaties kan zorgen. Ook daarom dat er niet te veel wind mag zijn, of de wind zou gondels tegen elkaar kunnen laten botsen.

    Er bestaan gelijkaardige attracties waar de zitjes niet met kettingen maar met een mechanische arm aan de attractie vasthangen, waardoor de positie volledig controleerbaar is. Dat zou een betere optie geweest zijn voor deze locatie. Ik vind het specifieke attractie type niet meteen terug, anders had ik even doorgelinkt.
    Laatst gewijzigd door Simon42; 28-07-17 om 13:52. Reden: 12 zitjes i.p.v. 13 natuurlijk

  2. #62

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Was eergisteren ook nog eens in Plopsaland.
    Pluspunten
    Heidi is een leuke toevoeging. Een baantje met pit
    De drukte in het park was net gepast, niet te veel maar ook niet te weinig volk.
    De meeste operatoren deden hun werk naar behoren om het vlot te laten verlopen.
    Anubis blijft de beste attractie van dit park voor mij

    Minpunten
    Te weinig operatoren aan verschillende attracties waardoor de capaciteit daalt.
    Aan 1 eetkraam moest de bediende ter plaatse de rekening maken op een stukje karton, hallo dit is 2017 niet 1302
    Aan de ingangen werken de ticketscanners meer niet dan wel. Die zorgt voor files. De operatoren daar hebben elk ticket meermaals proberen scannen.
    De lengte van Heidi valt wat tegen om er dan toch iets negatief over te zeggen.
    De gemiddelde horecaprijs is te hoog.

  3. #63

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Pssst minimum 12 personen, een even aantal, voor zes van de armen

  4. #64

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Gek genoeg zegt de website van Funtime dit over de wind:

    The StarFlyer™ can operate in high winds unlike many other Tower rides as it has been TUV certified to operate in a wind speed of force 8 (74Km/h)

  5. #65

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Pssst minimum 12 personen, een even aantal, voor zes van de armen
    Oeps ja geen idee waar ik 13 vandaan haalde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Gek genoeg zegt de website van Funtime dit over de wind:
    Weird! Want 74 km/h is zelfs op 70m hoogte toch niet zo super vaak voorkomend, denk ik?

  6. #66

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ik zou de windsnelheden aan onze Belgische kust toch ook niet onderschatten, zeker niet daarboven waar de wind nog heftiger kan zijn dan op de grond. Het KMI leert ons dat er vandaag en morgen op het strand pieken tot 7 Bf verwacht kunnen worden, wordt omschreven als matige tot krachtige wind. En nu is het nog zomer, dan zou het nog moeten meevallen.

  7. #67

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Er zijn 12 inzittenden nodig om in elke gondel minstens één persoon te kunnen plaatsen. Lege en volle gondels swingen verschillend uit (verschillende massa dus verschillende inertie) en kunnen zo voor botsingen zorgen. Het is daarom vrij logisch en wegens de veiligheidsvoorschriften verplicht dat er minstens 12 personen aanwezig zijn. Idem waarom als een volwassene en een kind samenzitten, de volwassene steeds aan de buitenkant moet zitten; als hij binnenin zit, heeft zijn zwaardere massa de neiging om meer te swingen en zou dat gondeltje kunnen om zijn as roteren, wat opnieuw voor onveilige situaties kan zorgen. Ook daarom dat er niet te veel wind mag zijn, of de wind zou gondels tegen elkaar kunnen laten botsen.

    Er bestaan gelijkaardige attracties waar de zitjes niet met kettingen maar met een mechanische arm aan de attractie vasthangen, waardoor de positie volledig controleerbaar is. Dat zou een betere optie geweest zijn voor deze locatie. Ik vind het specifieke attractie type niet meteen terug, anders had ik even doorgelinkt.
    De attractie die je bedoelt noemt een windseeker, maar ook die blijven met hevige wind gesloten.

    Het idee achter je tekst is verder goed, maar er klopt niet veel van de achterliggende uitleg.

    Op het moment dat er verschillen gewicht zit in de stoeltjes (al dan niet beladen) heeft dit inderdaad enig effect op de uitslag. Echter hoe verder de stoeltjes uit slaan, hoe meer ruimte er is.

    Bij een constante wind zal een leeg zitje wat achter blijven als hij tegen de wind in gaat en wat voor liggen als hij met de wind mee gaat. Het gevaar van botsen zit hem niet in de inertie, maar in de massa. Een zwaarder object (vol stoeltje) verzet zich meer tegen het effect van de wind dan een leeg stoeltje. Waardoor het effect tussen voorliggen en achterliggen groter wordt. Ten opzichtte van de andere stoeltjes gaat hij schommelen. Als de wind straffer is, wordt dat effect groter en kunnen er inderdaad botsingen ontsteen.


    Wat betreft de plek waar een volwassene zit: Dat maakt niet uit. De kracht werkt uiteindelijk op vrijwel hetzelfde punt. Gaan ronddraaien zullen de stoeltjes zeker NIET daardoor. Daarvoor moet het zwaartepunt zich tijdens de rit kunnen verplaatsen. Als jij je benen strekt, ga je naar buiten toe. Trek je ze weer in draai je terug naar binnen. Zo kun je door wijze van "schommelen" je stoeltje aardig laten spinnen tijdens de rit, maar of het gewicht nu links of rechts zit, maakt daarvoor niet uit. (het kan een héél klein beetje schelen in het uit slaan van het stoeltje, maar dat doet het verschil tussen twee volwassenen en twee kinderen al meer).

  8. #68

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De attractie die je bedoelt noemt een windseeker, maar ook die blijven met hevige wind gesloten.
    Juist, die was het! Ik meende mij te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat die wel bij hogere windsnelheden kunnen werken dan de starflyers, maar dat zal inderdaad ook wel beperkt zijn. Ze hebben ook hydraulische demping op de scharnierpunten waardoor de positie van de bakjes veel stabieler is t.o.v. de kettingen van de Starflyer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het idee achter je tekst is verder goed, maar er klopt niet veel van de achterliggende uitleg.

    Het gevaar van botsen zit hem niet in de inertie, maar in de massa. Een zwaarder object (vol stoeltje) verzet zich meer tegen het effect van de wind dan een leeg stoeltje.
    Inertie is recht evenredig met massa (I = sum(m_i*r_i^2) met I inertiemoment, m_i deelmassa en r_i afstand deelmassa tot rotatieas). Het "verzet" van een object tegen beweging, heet inertie, en is inderdaad recht evenredig met de massa: een zwaarder object verzet zich meer, net zoals jij schrijft. Fijn dat je mij wil corrigeren, maar je hebt mij gewoon bevestigd dus dus bedankt daarvoor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat betreft de plek waar een volwassene zit: Dat maakt niet uit. De kracht werkt uiteindelijk op vrijwel hetzelfde punt. Gaan ronddraaien zullen de stoeltjes zeker NIET daardoor. Daarvoor moet het zwaartepunt zich tijdens de rit kunnen verplaatsen. Als jij je benen strekt, ga je naar buiten toe. Trek je ze weer in draai je terug naar binnen. Zo kun je door wijze van "schommelen" je stoeltje aardig laten spinnen tijdens de rit, maar of het gewicht nu links of rechts zit, maakt daarvoor niet uit. (het kan een héél klein beetje schelen in het uit slaan van het stoeltje, maar dat doet het verschil tussen twee volwassenen en twee kinderen al meer).
    De veiligheidsvoorschriften stellen die plaatsing wel zo vast, dus ik ga dat niet in twijfel trekken. Wat hier van tel is is de centrifugaalkracht (~ mv²/r). Snelheid v en radius r tot de rotatieas zijn in uiterste stand inderdaad ongeveer gelijk, waardoor de massa de enige onderscheidende parameter is. Zit de grootste massa (met dus de grootste uitwaarts gerichte kracht) in het binnenste zitje, dan zal vanaf de positie van de stoeltjes niet meer perfect gealinieerd is met de rechte tot de rotatieas, een rotatie beweging ontstaan rond de loodrechte as op de bakjes, laat ons zeggen door de as parallel aan de toren, door het bevestigingspunt van de kettingen. Vandaar dus dat volwassenen (i.e. het zwaarte gewicht) aan de buitenkant moeten zitten en kindjes aan de binnenkant.

  9. #69

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Wat ik er graag zie komen is een Rapid River, een grotere achtbaan, puur voor de snelheid, hoeft geen inversies te bevatten. Verder een steengoede darkride en als we toch bezig zijn iets meer thrill zoals SkyFly, Frisbee, dat soort dingen.
    Een Rapid River lijkt mij inderdaad ook echt nog iets wat Plopsa mist, omdat zowel volwassenen als (kleine) kinderen het meestal wel een leuke attractie vinden. Ik vraag mij alleen af in welk thema die attractie dan het best zou kunnen zijn en waar hij het best geplaatst zou kunnen worden. Ik weet wel dat er naast de Ploptuin nog veel plaats is om zo een soort attractie te bouwen, aangezien het nog een redelijk grote plaats is die daar vrijstaat en omdat er natuurlijk ook nog altijd heel veel groen aanwezig is op die plek. Wat denken jullie?

  10. #70

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Over de Rox Flyer: Hij moet inderdaad half gevuld zijn, maar niet zoals iemand anders hier zij op elk paar stoeltjes minimum 1 persoon, maar wel om het paar stoeltjes vullen (1 set leeg, 1 set vol, 1 leeg, 1 vol...). Dit heeft te maken met het gewicht heb ik gehoord. Zoals de meesten wel zullen weten, gaat de starflyer naar boven zonder te draaien, stopt hij op een bepaalde hoogte om dan vanuit stilstand verder te klimmen en beginnen draaien (zelfde verhaal bij het einde van de rit). Hier zit het probleem heb ik gehoord: het start-, maar vooral stoppunt. Daar zit een sensor en de sensoren moeten exact overeenkomen of de attractie gaat in veiligheid. Als hij zwaar genoeg is, zakt hij laag genoeg, anders gaat hij in storing. Voor de duidelijkheid: dit is wat ik eens opgevangen heb, ik zeg niet dat dit dé waarheid is!

    In Holiday Park stopt bij vertrek/einde hun starflyer trouwens niet en hebben ze die storingsgevoeligheid bijgevolg niet/minder.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #71

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ik heb nog eens zitten nadenken en ik denk dat een speciale Ghost Rockers-zone anders ook wel een goed idee zou zijn voor Plopsaland De Panne. Het is namelijk net zoals het thema Anubis een iets 'grauwer en donkerder' thema, waarin dan ook iets engere attracties passen voor de oudere bezoekers van het pretpark. Deze zone zou dan bijvoorbeeld een nieuwe en coole achtbaan met inversies kunnen bevatten, genaamd 'Ghost Rockers: the ride' (?). Daarnaast zouden er ook nog 1 of 2 andere coole(re) attracties kunnen komen in die zone, die ze dan bijvoorbeeld zouden kunnen thematiseren met het gebouw van het 'DAM' en/of het Ghost Rockers tourbusje. Goed idee of niet? En aan wat voor rollercoaster(s) en/of andere attractie(s) hadden jullie dan misschien gedacht?

  12. #72

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DT Bekijk Berichten
    Ik heb nog eens zitten nadenken en ik denk dat een speciale Ghost Rockers-zone anders ook wel een goed idee zou zijn voor Plopsaland De Panne. Het is namelijk net zoals het thema Anubis een iets 'grauwer en donkerder' thema, waarin dan ook iets engere attracties passen voor de oudere bezoekers van het pretpark. Deze zone zou dan bijvoorbeeld een nieuwe en coole achtbaan met inversies kunnen bevatten, genaamd 'Ghost Rockers: the ride' (?). Daarnaast zouden er ook nog 1 of 2 andere coole(re) attracties kunnen komen in die zone, die ze dan bijvoorbeeld zouden kunnen thematiseren met het gebouw van het 'DAM' en/of het Ghost Rockers tourbusje. Goed idee of niet? En aan wat voor rollercoaster(s) en/of andere attractie(s) hadden jullie dan misschien gedacht?
    Klinkt als een leuk idee en zou zeker mooi kunnen uitpakken. Ik vraag me echter af of Plopsa zoiets nog wel gaat doen. Momenteel is Ghost Rockers natuurlijk enorm populair, maar hoe lang gaat dat nog duren? Het Huis Anubis was ook heel populair toen de achtbaan gebouwd werd, maar nu is de serie al enkele jaren afgelopen. Ik weet niet of de reeks nog wordt heruitgezonden, maar ik denk dat de jongere bezoekers van het park de serie al niet meer zullen kennen... Spring was indertijd ook niet weg te denken, maar ondertussen is hun bescheiden themazone ook al vervangen door Rox.
    De vraag is dan of Plopsa het de moeite vindt om rond Ghost Rockers dan een heel themagebied te bouwen. De laatste tijd lijkt de focus te liggen op het bouwen van themagebieden rond hun gekochte figuurtjes: Maya, Wickie, Heidi, Tabaluga en nu binnenkort in Holiday Park het recent aangekochte 'Mia and Me'. Als ik eens kijk naar (originele) Studio 100-producties die sinds 2010 gemaakt zijn, is, buiten Rox, alleen Prinsessia vertegenwoordigd met een eigen attractie in het park. En hun kasteel is ook een beetje een 'standaard prinsessenkasteel': als de populariteit van de reeks over is, blijft er nog altijd een mooi kasteel over en maakt het niet zo veel uit dat niemand de figuren nog kent. Als je specifieke locaties uit een reeks als Ghost Rockers gaat nabouwen, lijkt me dat meer problemen op te leveren in de toekomst.
    In Holiday Park (Sky Scream, de luchtvaartzone, de strandzone) en Plopsa Coo (Dino Splash) hebben ze al een paar attracties uitgevoerd in een thema dat niet verbonden is aan een bepaald figuurtje. Ik denk dat dat geen slecht idee is om ook in De Panne te doen. Zo vermijd je dat je in de toekomst alles moet gaan herthematiseren omdat de figuren uit de mode zijn.

  13. #73

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Klinkt als een leuk idee en zou zeker mooi kunnen uitpakken. Ik vraag me echter af of Plopsa zoiets nog wel gaat doen. Momenteel is Ghost Rockers natuurlijk enorm populair, maar hoe lang gaat dat nog duren? Het Huis Anubis was ook heel populair toen de achtbaan gebouwd werd, maar nu is de serie al enkele jaren afgelopen. Ik weet niet of de reeks nog wordt heruitgezonden, maar ik denk dat de jongere bezoekers van het park de serie al niet meer zullen kennen... Spring was indertijd ook niet weg te denken, maar ondertussen is hun bescheiden themazone ook al vervangen door Rox.
    De vraag is dan of Plopsa het de moeite vindt om rond Ghost Rockers dan een heel themagebied te bouwen. De laatste tijd lijkt de focus te liggen op het bouwen van themagebieden rond hun gekochte figuurtjes: Maya, Wickie, Heidi, Tabaluga en nu binnenkort in Holiday Park het recent aangekochte 'Mia and Me'. Als ik eens kijk naar (originele) Studio 100-producties die sinds 2010 gemaakt zijn, is, buiten Rox, alleen Prinsessia vertegenwoordigd met een eigen attractie in het park. En hun kasteel is ook een beetje een 'standaard prinsessenkasteel': als de populariteit van de reeks over is, blijft er nog altijd een mooi kasteel over en maakt het niet zo veel uit dat niemand de figuren nog kent. Als je specifieke locaties uit een reeks als Ghost Rockers gaat nabouwen, lijkt me dat meer problemen op te leveren in de toekomst.
    In Holiday Park (Sky Scream, de luchtvaartzone, de strandzone) en Plopsa Coo (Dino Splash) hebben ze al een paar attracties uitgevoerd in een thema dat niet verbonden is aan een bepaald figuurtje. Ik denk dat dat geen slecht idee is om ook in De Panne te doen. Zo vermijd je dat je in de toekomst alles moet gaan herthematiseren omdat de figuren uit de mode zijn.
    Ik denk dat dat met vele figuurtjes een beetje het probleem is: ze zijn iets te vluchtig en tijdloos om jarenlang mee te gaan. Toch zou ik het wel toejuichen moesten ze enkele van hun tienerprogramma's zoals Ghost Rockers introduceren, en daarbij komend dus wat meer thrill attracties! Maar ik vrees er ook voor.

  14. #74

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Klinkt als een leuk idee en zou zeker mooi kunnen uitpakken. Ik vraag me echter af of Plopsa zoiets nog wel gaat doen. Momenteel is Ghost Rockers natuurlijk enorm populair, maar hoe lang gaat dat nog duren? Het Huis Anubis was ook heel populair toen de achtbaan gebouwd werd, maar nu is de serie al enkele jaren afgelopen. Ik weet niet of de reeks nog wordt heruitgezonden, maar ik denk dat de jongere bezoekers van het park de serie al niet meer zullen kennen... Spring was indertijd ook niet weg te denken, maar ondertussen is hun bescheiden themazone ook al vervangen door Rox.
    De vraag is dan of Plopsa het de moeite vindt om rond Ghost Rockers dan een heel themagebied te bouwen. De laatste tijd lijkt de focus te liggen op het bouwen van themagebieden rond hun gekochte figuurtjes: Maya, Wickie, Heidi, Tabaluga en nu binnenkort in Holiday Park het recent aangekochte 'Mia and Me'. Als ik eens kijk naar (originele) Studio 100-producties die sinds 2010 gemaakt zijn, is, buiten Rox, alleen Prinsessia vertegenwoordigd met een eigen attractie in het park. En hun kasteel is ook een beetje een 'standaard prinsessenkasteel': als de populariteit van de reeks over is, blijft er nog altijd een mooi kasteel over en maakt het niet zo veel uit dat niemand de figuren nog kent. Als je specifieke locaties uit een reeks als Ghost Rockers gaat nabouwen, lijkt me dat meer problemen op te leveren in de toekomst.
    In Holiday Park (Sky Scream, de luchtvaartzone, de strandzone) en Plopsa Coo (Dino Splash) hebben ze al een paar attracties uitgevoerd in een thema dat niet verbonden is aan een bepaald figuurtje. Ik denk dat dat geen slecht idee is om ook in De Panne te doen. Zo vermijd je dat je in de toekomst alles moet gaan herthematiseren omdat de figuren uit de mode zijn.
    Ja, ik snap meteen wat je bedoelt en ik vind dan ook dat je volledig gelijk hebt, maar volgens mij zijn ze dat in Plopsaland De Panne nog niet echt meteen van plan om niet meer in te zoomen op hun eigen Studio 100-producties. Ik vind het zelf trouwens helemaal niet storen dat 'Het Huis Anubis' (de serie) al bij vele (hele kleine) mensen vergeten is, want volgens mij zorgt de attractie 'Anubis: the ride' er zelfs voor dat de serie toch nog een klein beetje in ieders gedachten blijft. Daarbij komt dan ook nog eens dat de zone rond Anubis, met dat helemaal nagebouwde huis, enzo, er dan ook heel goed uitzien en ik vind dan ook dat het park zo nog wel wat meer van deze 'donkere' zones zou kunnen gebruiken. Nu er na zovele jaren dan eindelijk nog eens een serie van Studio 100 op de tv loopt die een (klein) beetje lijkt op 'Het Huis Anubis' (de serie) en die ook een beetje 'donkerder' en mysterieuzer is dan de andere Studio 100-producties, vind ik dan ook dat ze daar bij Plopsa de kans zeker niet mogen laten schieten om er opnieuw een mooie en 'engere' zone rond te bouwen. Ik vind dat het gebouw van het DAM uit de serie zelf zich er dan ook helemaal toe leent om een (paar) leuke attractie(s) in en/of rond te bouwen. Daarbij werd 'Anubis: the ride' gebouwd en geopend in 2009 en eindigde de reeks zelf ook in 2009. Ghost Rockers daarentegen krijgt nog minstens 1 seizoen en volgens mij waarschijnlijk ook nog wel een (paar) film(s). 'Ghost Rockers' zelf is ook heel succesvol en aangezien het naast een tv-programma ook een band is, denk ik dat er zeker nog wel toekomst in deze productie zit en dat dit programma (/deze band) dan ook niet snel vergeten zal worden, zeker niet als ze hun eigen zone zouden krijgen in het pretpark.

  15. #75

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Was even een oude post aan het zoeken maar die blijkt op het oude forum te staan.

    Persoonlijk denk ik dat Studio 100 verder zal inzetten op zijn animatieseries. Die zijn nu eenmaal tijdslozer (personages kunnen niet verouderen en karakters (cast leden) kunnen niet plots afhaken/verdwijnen en ze zijn nu eenmaal internationaler. Een win-win situatie om ook de Fransen te lokken. Zo maakt Nils Holgersson nog wel kans voor een nieuwe attractie volgens mij. Door themazones met maar 1 of 2 attracties te creëren wordt Plopsaland wel een beetje een allegaartje zonder veel lijn naar mijn mening wat wel wat jammer is.
    Ghost Rockers zal waarschijnlijk nog wel een paar jaar meegaan. (zeker als we de herhalingen erbij nemen) maar een nieuwe attractie zie ik er niet meer komen. Het zou beter zijn als Studio 100 hun tv aanbod/attracties wat beter op elkaar afstemmen. Waarom niet een tv-serie lanceren en op hetzelfde moment een attractie er rond openen ipv enkele jaren later als de serie alweer wordt stopgezet. Maar het feit blijft dat hun nieuwste live-action series na een aantal jaar weer out zijn. Conclusie: nieuwe attracties zullen waarschijnlijk in het teken blijven staan van hun tijdloze/internationale animatieseries.

  16. #76

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    +1, je ziet dat beleid al in de laatste jaren, in de verschillende parken. Ofwel thema op een cartoonfiguur, ofwel 'typeloos'. De meeste acteurs hebben maar een 'beperkte houdbaarheid', de meeste attracties overstijgen die houdbaarheid.
    Ik denk maar aan Spring, Dobus, Annubis (er zijn meerdere reeksen acteurs Annubis..), Big en Betsy, Mega Toby, K-3, ....

  17. #77

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ik snap dan natuurlijk ook volledig de keuze van Plopsa om vooral in te zetten op hun (tijdloze) animatieseries, maar toch hoop ik ook nog altijd dat ze hun tienerreeksen inderdaad toch terug nog wat beter en wat meer in de kijker zetten met een eigen themazone met een paar attracties. Zo kunnen er dan inderdaad ook wat meer thrill-attracties, zoals 'Anubis: the ride', in het park gebouwd worden met een passend thema, want geef nu zelf toe, een achtbaan zoals 'Anubis: the ride' met een Maya- of een Nils Holgersson-thema vind ik nu niet echt bepaald 'eng' of passend daarvoor. 'Ghost Rockers' is net zoals 'Het Huis Anubis' een paar jaar geleden een heel succesvolle serie met allebei een 'iets donkerdere kant'. Ik vind dan ook dat ze de kans om eindelijk nog eens een echte enge en coole attractie in het pretpark te zetten met zo'n bijpassend thema zeker niet mogen laten schieten. Daarbij ben ik zeker dat het dan, net zoals het Anubis-thema in het pretpark, een soort tijdloos en heel populair thema gaat worden voor het pretpark. Ik heb ook het gevoel dat Plopsaland De Panne zowat het enige park is dat nu ook echt nog (veel) attracties heeft/maakt met live-action figuurtjes uit hun series. Ik vind het dan ook totaal niet passen en ook (heel) spijtig dat ze dan vanaf nu alleen nog maar zouden inzetten op de animatiefiguurtjes, die (bijna) allemaal voor de (écht) kleine kinderen zijn.

  18. #78

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Wat mij vooral opvalt is dat de meeste themazones die plopsa bouwt perfect los te koppelen zijn van het figuurtje. Met uitzondering van Mega Mindy en Rox is elke themazone vaak een ietwat cartooneske variatie op een herkenbaar en tijdloos thema. Piraten gedoe, Tiroler gedoe, Vikinggedoe, Kasteelgedoe, uitvergrote natuur,... . Die thema's blijven bijna even goed werken zonder de figuurtjes. Zelfs Anubis heeft een mysterieuze sfeer die ook werkt zonder de gepixelde stills die in de wachtrij hangen. Het figuurtje is bijna altijd een extraatje op een herkenbare basisthematisering.
    Ik denk dat of een serie het al dan niet tot attractie of zone schopt te maken heeft met hoe herkenbaar de stijl nog is als je de serie er los van koppelt.

    Ik vrees dat Plopsa nooit een Rapid River gaat krijgen. Die dingen nemen enorm veel oppervlakte in, hebben capaciteit en worden zelden door één operator bediend. Bovendien zijn ze ook bijzonder onaangenaam voor de elektriciteitsrekening en kan je ze niet openen in de winter. Dat allemaal samengenomen lijkt het gerucht dat Steve Van den Kerkhof er ook niet al te dol op is ook nog vrij plausibel. Ik ben zelf wél een fan van dit soort attracties en heb voor de sport dan maar eens een sattelietje van plopsa erbij gehaald en ernaast de oppervlakte van verschillende bekende rapid rivers gezet. Binnen de huidige parkgrenzen lijkt het dan toch aardig puzzelwerk te vragen. Wat mij betreft moet elk zichzelf respecterend pretpark een rapid én een boomstambaan hebben: dus ik stel voor dat ze daar in Adinkerke maar snel eens beginnen puzzelen.

    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 02-08-17 om 10:27.

  19. #79

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Zo een River Quest moet langs de kant van Supersplash - Plopszone nog wel lukken
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #80

    Re: [Plopsaland De Panne] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Wat mij betreft moet elk zichzelf respecterend pretpark een rapid én een boomstambaan hebben: dus ik stel voor dat ze daar in Adinkerke maar snel eens beginnen puzzelen.
    Oei en Efteling dan?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •