X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21
  1. #1

    [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Gezien ik de enige deelnemer bleek bij de vorige wedstrijd kreeg ik van de organisator de opdracht om de volgende wedstrijd op te starten. Omdat een echte darkride wedstrijd bijgevolg nog steeds niet heeft plaats gevonden organiseer ik iets gelijkaardigs met een lagere instapdrempel: Er is nu reeds een layout en de ruimte waarbinnen alles moet gebeuren wordt beperkt. Ik presenteer u...

    PP.BE WEDSTRIJD 7

    Naam:     20181105185507_1.jpg
Bekeken:  2746
Groote:   622,6 KB

    Het verhaaltje:
    Iedereen loopt storm voor een attractie die niet veel meer om het lijf heeft dan een frontje en een dak. De aangelegde wachtrij is ook helemaal niet berekend op deze topdrukte. Laat zien dat je een echte pretparkfan bent en geef die dwazen waar voor hun geld.

    De opdracht:
    Je moet 3 dingen doen:
    - de rondrit een thema geven. Maakt niet uit wat. Je mag aansluiten op wat er nu al staat of het roer volledig omgooien.
    - de wachtrij binnen het gebouw heraanleggen zodat ze meer volk aankan
    - de winkeltjes en toiletten laten aansluiten op het pad.

    Er zijn 3 beperkingen:
    - De layout blijft ongewijzigd
    - Blijf onder de 8000 gebruikte objecten
    - Het gebouw moet even groot blijven. Muren of decoraties wijzigen, toevoegen of slopen mag zolang het bestaande gebouw daarbij even groot blijft.

    Puntenverdeling
    10 Concept
    20 Thema/visuele aankleding
    20 Interactie met omgeving
    20 ritverloop
    20 Belichting
    10 veiligheid

    Deadline: 1 januari 2019

    Deelnemers:
    -Nathan G
    -Nielsje
    -Joachim 1107
    -...
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 14-11-18 om 02:02.

  2. #2

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Tof idee! Ik doe mee!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #3

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Oeioei, probleempje...

    "This park contains DLC you don't own. This means you cannot save changes to this park."
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    "This park contains DLC you don't own."
    Da's sneu. Blijkbaar heb ik Adventure Pack en Spooky pack gebruikt. Dat eerste kan er relatief makkelijk uit. Dat tweede is de darkride zelf: dus da's moeilijker. Ik kan wel zien of ik een equivalentje uit de hoed kan toveren.

  5. #5

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Da's sneu. Blijkbaar heb ik Adventure Pack en Spooky pack gebruikt. Dat eerste kan er relatief makkelijk uit. Dat tweede is de darkride zelf: dus da's moeilijker. Ik kan wel zien of ik een equivalentje uit de hoed kan toveren.
    Spooky Pack heb ik, dus dat is voor mij geen probleem. Indien ik de enige ben die problemen heeft, kan het dus vrij simpel opgelost worden.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #6

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Spooky Pack heb ik, dus dat is voor mij geen probleem. Indien ik de enige ben die problemen heeft, kan het dus vrij simpel opgelost worden.
    Ik heb de magma paneeltjes eruit gegooid en de boel geupdate... werkt dat? of moet ik nog een verdwaald object opsporen?

  7. #7

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik heb de magma paneeltjes eruit gegooid en de boel geupdate... werkt dat? of moet ik nog een verdwaald object opsporen?
    Het werkt! Merci voor de moeite
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #8

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Ik doe ook sowieso mee.

  9. #9

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Ik wil wel proberen, maar heb geen spooky pack

  10. #10

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Ik wil wel proberen, maar heb geen spooky pack
    https://steamcommunity.com/sharedfil...?id=1564504600
    Dan is er de net gestripte variant met de slee darkride als vervanger voor de spooky-pack darkride. Succes.
    Als je een week extra nodig hebt omwille van je latere start, laat je het maar weten.

  11. #11

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Hmm, en toen was die deadline ineens akelig dichtbij de komende avonden het project afwerken, ik ga mijn tijd nodig hebben
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #12

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Ik heb mijn project ingezonden, met lichte vertraging weliswaar, maar nu ben ik wel min of meer tevreden erover
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  13. #13

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    De punten worden uitgedeeld! First up: CONCEPT (10P)

    Naam:     20190124204028_1.jpg
Bekeken:  2495
Groote:   463,1 KB

    ‘Once upon a dream’ van Nielsje zou je oneerbiedig kunnen beschrijven als het resultaat wanneer Efteling in grootheidswaanzin de ombouw van een leegstaand Colruyt filiaal aanvat met als doel er een Droomvlucht 2.0 in onder te brengen; Plopsa het verlieslatend concept vervolgens overneemt en er een sponsordeal aan vast kleeft Inclusief souvenirs aan de uitgang. Iets meer binnen de lijntjes komen we na een reis door de tijd in het biotoop van de vrolijke Gulpee-mascotte terecht. Mooi en samenhangend uitgevoerd. Op zich niet dermate verrassend of origineel dat ik er van mijn sokken door werd geblazen.
    SCORE: 8/10


    Naam:     20190124220812_1.jpg
Bekeken:  2399
Groote:   714,7 KB

    ‘Haunted Mansion’ van Nathan G bevind zich in iets dat kan doorgaan als een verlaten landhuis. Vaak zijn dergelijke landhuizen in pretparkcontext ‘niet pluis’ en deze versie is daar geen uitzondering op. Je rondrit start in de bibliotheek, dwaalt vrij snel af naar de verboden afdeling, waarna de poppen of liever boeken aan het dansen gaan. Daarna gaat het zoals dat hoort van kwaad naar erger. Mooi afgewerkt, soms een beetje karig in de decoratie, maar zeker niet op een manier dat het afbreuk doet aan het geheel. Een goed uitgevoerde huiverklassieker is zeker niet mis, maar met dat genre zijn in planet coaster al grootstere dingen gedaan.
    SCORE: 8/10

  14. #14

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    THEMA / VISUELE AANKLEDING (20 p)
    Naam:     20190128122145_1.jpg
Bekeken:  2543
Groote:   220,5 KB

    Naam:     20190128123018_1.jpg
Bekeken:  2405
Groote:   420,9 KB

    Naam:     20190124202944_1.jpg
Bekeken:  2341
Groote:   613,0 KB

    Naam:     20190124203044_1.jpg
Bekeken:  2282
Groote:   537,0 KB

    Aan de buitenkant is ‘Once upon a dream’ een loods die weinig moeite doet om dat concept te verhullen. Desalniettemin heeft de summiere afwerking van ruw beton, een naambord, wat lichtslingers en enkele geanimeerde sponsormascottes een moeilijk te verklaren charme. Het merendeel van de rit geeft bezoekers een volledige onderdompeling in de beoogde sfeer. Het stuk wachtrij dat met een trap aansluit op het station is zeer sfeervolle opbouw naar de rit zelf. De opengingscène is ronduit indrukwekkend en overgangen zijn mooi weggewerkt in de decors. De artshape-standbeelden van de Gulpee-mascotte mogen er ook zeker zijn! Helaas blijft dit niveau niet overal gehandhaafd. Decoratie blijft correct achterwege in de evacuatiegangen die door de attractie voeren, maar ook de laatste scène, de zigzagwachtrij en de uitgang blijven wat te vlakjes in de afwerking van plafond en muur. Ook jammer dat decoratie-elementen van de attractie de achterwand van het gebouw en evacuatiegangen soms doorboren. Naar mijn smaak komt de ingang wat te weinig uit de verf en zou je per vergissing makkelijker het restaurant of de uitgang en zelfs de evacuatiegang binnenwandelen.
    SCORE: 17/20

    Naam:     20190124220923_1.jpg
Bekeken:  2375
Groote:   617,2 KB

    Naam:     20190124221331_1.jpg
Bekeken:  2273
Groote:   483,1 KB

    Naam:     20190124223045_1.jpg
Bekeken:  2362
Groote:   418,0 KB

    Naam:     20190124221048_1.jpg
Bekeken:  2314
Groote:   625,0 KB

    De buitenkant van ‘Haunted Mansion’ is elegant, onheilspellend, kleurloos afgewerkt, wat mij betreft een perfecte opmaat voor wat nog moet volgen. Het legale deel van de wachtrij (die moest binnen het gebouw blijven) is wat vlakjes uitgewerkt, maar op enkele puntjes helaas ook wat onafgewerkt. Het station werkt uitstekend met kandelaars als voornaamste en enige themaobject. Van de bibliotheek krijgen we een mooie overgang naar de achterliggende zaal waar het plots tevoorschijn halen van de track verrassend goed uitpakt en als ware het een glamoureus trap-equivalent vormt om het hoogteverschil in de kamer te overbruggen. Het is door de bank genomen allemaal netjes vormgegeven, hoewel het soms toch wat te spaarzaam gedecoreerd aanvoelt en de volledige onderdompeling wat achter blijft. Spots zijn in de eerste kamer bijvoorbeeld nogal in your face aan het plafond bevestigd. Naar mijn smaak ben je ook een tikkeltje te braaf met de objecten uit het spel. Vrijwel alles wordt gebruikt op een manier die strookt met de verwachting: Ik dacht dikwijls ‘mooi’ en ‘netjes’ maar zelden ‘wauw’.
    SCORE: 15/20

  15. #15

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    BELICHTING (20p)

    Naam:     20190124202403_1.jpg
Bekeken:  2384
Groote:   321,6 KB

    Naam:     20190124205932_1.jpg
Bekeken:  2374
Groote:   552,3 KB

    De buitenkant van ‘Once upon a dream’ is beperkt, maar voldoende uitgelicht. De naam is duidelijk leesbaar bij nacht en de ingangen en kraampjes zijn goed zichtbaar. Ook de wachtrij en het station zijn sfeervol uitgelicht. In de eerste scène wordt wat overbelicht, maar verder mooi weggewerkte verlichting die een zeer aangenaam kleurenpallet tevoorschijn tovert en belangrijk: ook dingen in het donker laat! Tekstborden springen in het spel wel funky om met licht en zijn hierdoor moeilijk leesbaar. Dat witte tekst zwart wordt wanneer er een schijnwerper op gericht wordt is een fout die ik jou bezwaarlijk kan aanrekenen.

    SCORE: 17/20

    Naam:     20190131151743_1.jpg
Bekeken:  2430
Groote:   524,9 KB

    Naam:     20190131151849_1.jpg
Bekeken:  2233
Groote:   458,3 KB

    De voorgevel van Haunted Mansion straalt een spookachtig grijswitte gloed uit met leuke detailverlichtingseffecten bij de vensters bovenaan. De kandelaars geven een mooi verlicht station, voor de fakkels geldt hetzelfde in de wachtrij, hoewel dat daar misschien iets feller is dan noodzakelijk. In de verschillende scènes wordt er doordacht met licht omgesprongen en de switch van geel, naar bleek geel en blauw ondersteund het ritverloop. Dat de zijgevel eveneens egaal wordt uitgelicht met spooky-lampen is wat zonde: Ik geloof dat het meer effect zou hebben wanneer dat wat donkerder blijft en enkel oplicht met het rood van de wachtrij.

    SCORE: 17/20

  16. #16

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    VEILIGHEID (10p):

    Naam:     20190124203756_1.jpg
Bekeken:  2330
Groote:   370,7 KB

    Er wordt bij Once Upon a dream niet gespeeld met gevaarlijke special effects, waardoor het daar moeilijk kan misgaan. Met een volledig uitgebouwd gangenstelsel voor evacuaties is er zeker aan veiligheid gedacht, dat één van de gangen door vergetelheid last heeft van uitstekende thematisatie uit het bovenliggende verdiep zien we met zo’n prestatie graag door de vingers. Enkel jammer van het gebrek aan circulatie en het feit dat je vanop het plein eigenlijk recht de evacuatietunnels kan inhollen.

    SCORE: 8/10

    Naam:     20190124223641_1.jpg
Bekeken:  2195
Groote:   262,9 KB

    Wanneer TUV langskomt zijn er wellicht vragen bij het gebruik van fakkels in een houten gebouw en worden ook de vergeetputten in de hoeken waar het pad afgerond is op het matje geroepen. De steekvlam onderweg lijkt mij nog op redelijk veilige afstand plaats te vinden, maar ik mag hopen dat er veiligheden zijn ingebouwd voor wanneer de attractie wat ontregeld geraakt: de vlammen kruisen namelijk wel degelijk het pad van de wagentjes. Bij een normale gang van zaken zijn wagen en vlam daar niet op hetzelfde moment, maar veiligheid moet ook kunnen bij niet normale situaties. Gelukkig is er wel een systeem van luchtcirculatie aanwezig.

    SCORE: 6/10

  17. #17

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    INTERACTIE MET OMGEVING (20p):

    ‘Once Upon a dream deelt een van zijn indrukwekkendste scènes met de wachtrij. Een leuke warmmaker en ideaal moment om nog eens te zwaaien naar de bomma die wat later aanschoof. Verder een vrij statische ontmoeting met Gulpee gevolgd door een volgende waarbij ie langzaam opdoemt uit de mist aan de top van een berg en er ook wat watereffectjes en vlindertjes werden bijgegooid. Leuk om de lus naar beneden en naar boven hiervoor te gebruiken. Af en toe word je opgeschrikt door een collectieve rooksalvo. Afgezien van het doorkijkglas bij de eerste wachtrij en de deuren tussen de verschillende scènes is er weinig dat je betrokken maakt bij wat er onderweg gebeurt. Het geheel mist wat actie en variatie. Mist- rook- en watereffecten zijn leuk, maar ze komen wat lukraak over en missen daardoor doel. Attractiemuziek had waarschijnlijk wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, maar die was jammer genoeg afwezig.

    SCORE: 14/20

    Er werd voor gekozen het open hekwerk in het station te behouden, waardoor de attractie van daaruit publiek kan lokken op het pleintje. ‘Haunted mansion’ heeft daarnaast ook veel getriggerde objecten en het is een waar feest als die ook nog eens allemaal haarfijn zijn afgesteld en stuk voor stuk bijdragen tot de opbouw en de sfeer van de attractie. Dat ene boek dat uit de kast komt zweven terwijl het wagentje stilstaat werkt op die manier magisch! Enkel het stapeltje zwevende boeken in de kamer met de klok voelde wat goedkoop aan, omdat we het effectje al eerder hadden gezien. Goed gezien om de rit met twee deuren te beëindigen: dat voorkomt dat er bij instap al gespiekt kan worden! De attractiemuziek sluit als finale goedmaker ook perfect aan bij heel het onheilspellende sfeertje. Picco bello!

    SCORE: 20/20

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    RITVERLOOP (20p):

    ‘Once upon a Dream’ begint mooi met een scène die tijdrijzen suggereert en verglijd daarna in dromerige, doch wat slaperige passages door een sprookjes-landschap. Wat in het 3e bedrijf een spannende ontmoeting had kunnen zijn met Gulpee wordt gefnuikt doordat je de figuur al eerder dichterbij tegenkomt, helaas op een wat overhaaste manier. Waar het allemaal nog wel heel sfeervol oogt tot driekwart van de baan, gaat het in het laatste kwartje ook daar mis. Het is zonde om het volledige laatste kwart van de rit op te offeren aan een uitzwaaibord en een souvenirwinkel: dat voegt weinig toe aan de rit zelf. Het geheel daarvoor is wel zo sfeervol dat je ietwat verbaasd bent dat het al zo snel aan zijn eind is, maar dat kan niet verhinderen dat je instapt met het vooruitzicht van een driegangenmenu en bij het uitstappen tot de conclusie komt dat je je hoofdgerecht en dessert gemist hebt. Ik herhaal: het geheel mist wat actie en variatie.

    SCORE: 14/20

    Haunted Mansion levert nagenoeg een perfecte spanningsopbouw over de volledige rit. Er wordt rustig gestart, waarna de sfeer plots wat donkerder wordt en zo het contrast met de daaropvolgende chaos groter is. De wapperende gordijnen vormen een mooie verderzetting van die sfeer en chaos. Helaas valt het daar beneden dan terug een beetje stil om vervolgens pas in de spinnenkerkers tot een ontknoping te komen. Nogmaals: de dubbele deur op het einde is echt fijn. Ideaal om vlot de overgang van het enge einde naar het station te maken.

    SCORE: 18/20

  18. #18

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Bedankt voor het beoordelen Pretparkfreak7! Ik ben tevreden met alle commentaar, ook de negatieve die ik gekregen heb en ga er eigenlijk ook mee akkoord. Bedankt voor het organiseren.

  19. #19

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Bedankt voor het maken van deze uitdagende opgave. Ik heb er vaak op gevloekt, maar vooral van genoten de volgende wedstrijd volgt snel!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Bedankt voor het beoordelen Pretparkfreak7! Ik ben tevreden met alle commentaar, ook de negatieve die ik gekregen heb en ga er eigenlijk ook mee akkoord. Bedankt voor het organiseren.
    Het was spannend tot het einde, ik moet zelfs toegeven dat ik niet verwacht had dat ik hem nog zou winnen bedankt om mee te doen, probeer gerust de volgende wedstrijd terug!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #20

    Re: [Planet Coaster] wedstrijd 7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Het was spannend tot het einde, ik moet zelfs toegeven dat ik niet verwacht had dat ik hem nog zou winnen
    Proficiat met de overwinning!
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •