X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39
  1. #21

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Jup (bis) ... en het enige wat ik vanop Star Trek kon zien, is dat de vloer van de draaischijf in het station van Alien Enc. verwijderd is. Uitwendig zag ik voorts nog niks veranderd, maar mogelijk speelt het meeste werk zich binnen af. Die attractie gaat dus al zeker niet open zijn op het late Paasweekend. En ook voor Hemelvaart- en Pinksterweekend zal er mogelijk nog geen waterpret zijn in die côté van het park.

    Zin in nog meer gezanik: MP Express anno 2019 moet zowat doe roestigste coaster zijn die ik sinds heel lange tijd gezien heb. Splat-o-Dinges deed het niet, er was zelfs een gondel losgemaakt. En ook Crazy Surfer deed het niet, dat was voor beide attracties ook al het geval fin saison 2018. De topspin was ook "tijdelijk buiten gebruik".

    Maar positief: ze waren wel open i.t.t. de meeste parken in België, en het is er nog steeds gratis foto's kieken met de gewillige cast & crew:


  2. #22

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Dat er diverse attracties bij seizoensstart gesloten zouden zijn, was ook al aangekondigd op hun facebook. Nu wil ik niet goed praten dat die attracties gesloten zijn, want na een lange winter had dat toch wel geregeld mogen zijn, maar ze communiceren er wel over.

    Voor de Top Spin wachten ze blijkbaar op een onderdeel dat speciaal voor hun custom gemaakt moet worden. Daarbij vraag ik me dan meteen af waarom MPG een custom onderdeel nodig heeft voor een attractie die je in tig parken kunt terug vinden.

  3. #23

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Opmerkelijk dat Spla-o-Sphere nog steeds buiten strijd is, want dit duurt toch ook al zo'n half jaar intussen... Idem voor Crazy Surfer.

    MP Express was de slechte staat mij ook opgevallen vorig jaar. Schandalig dat een West-Europees park zo'n roestig ding tentoonstelt. Een laagje verf kan hier al heel wat wonderen doen... Ook het bord boven de ingang van het station zag er echt niet meer uit.

    Tenzij ze andere plannen hebben, en het ook het laatste seizoen is in de huidige vorm. Na Bermuda Triangle lijkt deze me de eerstvolgende die wel een grote upgrade kan verwachten, dus zie ik het best goed mogelijk dat we volgend jaar een vernieuwde MP Express met nieuw thema te zien zullen krijgen. Superhelden zijn hot, dus waarom niet terug een superhelden licentie?

  4. #24

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Breng ze niet op slechte ideeën, dat doe ik wel: MP Express met VR (en natuurlijk maar met één trein rijden, dan). Spaart verfbeurt uit en kan je als 'nieuw' verkopen, in dat laatste zijn ze sterk, ginds.

  5. #25

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Tjah, heel dat park is toch 1 grote vergane glorie. Als je ziet dat ze bij het opknappen van de rapid river de verf letterlijk over het mos heen spoten, kan je dat park moeilijk nog serieus nemen. Zelfs na een opknapbeurt ziet het er nog armzalig uit en ieder jaar zijn er daar wel 1 of meerdere attracties die maandenlang uitliggen...
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  6. #26

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Het nieuwe themagebiedje krijgt vorm en de wagentjes van het rondritje zijn aangekomen:

    Naam:     9560606d1554753894-2019-neuheit-adventure-bay-paw-patrol-themenbereich-movie-park-germany-566968.jpg
Bekeken:  1680
Groote:   179,1 KB

    Naam:     9560607d1554753894-2019-neuheit-adventure-bay-paw-patrol-themenbereich-movie-park-germany-567326.jpg
Bekeken:  3510
Groote:   131,9 KB

    Bron: Coasterfriends.de

  7. #27

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Onlangs verscheen een interessante video over de ombouw van Bermuda Triangle naar Area 51 - Top Secret:



    Enkele zaken die opvallen:
    - Aangezien de attractie een quasi kloon is van een attractie uit Australië, zijn er veel onderdelen afkomstig uit Australië (en de rest van de wereld). Daarom worden veel zaken nu aangepakt en opgefrist met onderdelen die makkelijker verkrijgbaar zijn in de buurt.
    - Het merendeel van de binnenkant blijft zoals het nu is, maar de techniek wordt wel verbeterd. De aliens blijven dus behouden, maar krijgen wel een technische upgrade.
    - Effecten die al even kapot waren, worden hersteld. Bovendien zijn er authentieke Amerikaanse vliegtuigonderdelen die al jaren niet meer zichtbaar zijn, die ze nu prominenter in beeld willen brengen.
    - Grootste veranderingen zijn er aan de buitenkant, waar een Amerikaanse militaire basis wordt ingericht. Volgens het achtegrondverhaal speelt alles zich af in Nevada, dus in de woestijn. Een vulkaan hoort hier niet bij, maar deze wordt toch behouden: de vulkaan wordt zo een zandberg in de woestijn. Ook daarrond wordt gewerkt, zoals de scheepswrakken zullen plaatsmaken voor militaire installaties.
    - Het station heeft nu al een beetje een militaire look, maar wordt ook grondig herzien en zal er nog meer zo komen uit te zien.
    - Er wordt verder ook gebruik gemaakt van nieuwe effecten en nieuwe muziek, wederom afkomstig van IMAscore. Mogelijks komt er wat muziek binnenkort uit op cd - waar veel fans al naar vragen - maar dit heeft momenteel geen prioriteit.
    - MPG koos bewust voor een neutraal verhaal, en niet voor een bekende IP. Dit kost veel tijd en geld, en hier moest het snel gaan. Om een voorbeeld te geven, voor de Star Trek licentie zijn ze 2 jaar gaan onderhandelen.

  8. #28

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Vandaag (12/04) een bezoek gebracht aan MP.
    Het was enorm rustig waardoor je bij alles vlot kon doorlopen.
    Enkele dingen die me zijn opgevallen:
    - Splat-O-Sphere werkte vandaag
    - idem voor Crazy Surfer
    - Fonteinen in einddeel van Excalibur deden het niet (en reus/trol lijkt me al wat af te bladderen)
    - Vampier uit plafond werkte niet bij Van Helsing (nu niet zo'n groot issue)
    - Van buitenaf weinig beweging te zien bij Area 51.
    - NYC Transformer nog steeds buiten bedrijf.

  9. #29

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Naam:     9560607d1554753894-2019-neuheit-adventure-bay-paw-patrol-themenbereich-movie-park-germany-567326.jpg
Bekeken:  3510
Groote:   131,9 KB
    Als ik dit zo zie lijkt het er op dat je de toren dus niet in kunt en dat de glijbaan niet echt is. Ondanks dat dit er ongetwijfeld cartoonesquer uit ziet dan een echte glijbaan, vind ik het eigenlijk wel een gemiste kans. Nu gooi je die ruimte weg voor een thema-object dat evengoed ook functioneel had kunnen zijn.

  10. #30

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als ik dit zo zie lijkt het er op dat je de toren dus niet in kunt en dat de glijbaan niet echt is. Ondanks dat dit er ongetwijfeld cartoonesquer uit ziet dan een echte glijbaan, vind ik het eigenlijk wel een gemiste kans. Nu gooi je die ruimte weg voor een thema-object dat evengoed ook functioneel had kunnen zijn.
    HEbben vandaag het park bezocht en waren ook hard aan het twijfelen of die nu echt is of niet, indien niet inderdaad een gemiste kans en eigenlijk belachelijk themaobject.

  11. #31

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    waren ook hard aan het twijfelen
    Die eerste bocht gaat zo steil én scherp dat er gegarandeerd de eerste dag dat de glijbaan in gebruik is al een kind doodvalt, wanneer het uit de bocht vliegt. Dat gaan ze niet zo makkelijk willen laten gebeuren, geloof ik.

  12. #32

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Als ik zo kijk naar de kerels die ernaast staan denk ik ook dat de glijbaan eindigt met een vrije val van minstens een meter... als je het schuin aflopende beton tenminste niet haalt, dan kan die vrije val nog een aardig eind dieper worden.

  13. #33

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Intussen zijn er al enkele foto's naar buiten gelekt van de vernieuwde Area 51. De vulkaan ziet er heel anders uit met een frisse nieuwe kleur, maar die is nog niet definitief. Er moeten nog afwerkingen aan gedaan worden.

    Ook de boten krijgen nieuwe kleuren, met nieuw kleurenschema!

    Tenslotte is er aan de ingang ook een vliegende schotel geplaatst, waardoor de ingang van de attractie dus wat meer in het oog zal springen.

    Foto's kan je hier vinden.

  14. #34

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Ik hoop dat ze de revisie een beetje ernstig nemen en er niet opnieuw een simpele verf-op-verf-met-mos renovatie van maken, samen met wat goedkope nieuwe props. Bermuda Triangle was, indien volledig operationeel, een attractie met zeer veel potentieel. Een gelijkaardige ervaring als destijds onder Warner Bros zullen we vrees ik nooit meer zien, maar ach ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #35

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Even terug naar Paw Patrol. Ondanks dat ze vandaag tijdens de Familiedag te spotten waren op de Brugse Meifoor, hebben ze in Duitsland vandaag ook hun eigen themagebied officieel geopend.

    Foto's zijn hier te vinden.

  16. #36

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Ik vind het er eigenlijk best wel netjes uitzien, zeker in vergelijking met die dode hoek die het vroeger was. De enige fout vind ik die glijbaan, welke debiel zet er nu een speeltuig als decoratie neer in een pretpark?!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  17. #37

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Vorige week verscheen een backstage video over het vernieuwde Area 51... Helaas in het Duits, maar je krijgt wel in zo'n half uur tijd al een mooie blik op de aanpassingen.


  18. #38

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Vandaag vond de offici?le persopening plaats van de (ver)nieuw(d)e Area 51 - Top Secret. Het verhaal speelt zich af in de jaren '50, dus werd het decor van binnen vooral opgefrist. Persoonlijk had ik hier en daar toch iets meer verwacht, maar mogelijks ziet het er in het echt beter uit dan op video. De grootste veranderingen zijn buiten gebeurd, waar de vulkaan werd aangepast naar een berg in de woestijn. Hier werd een militaire basis bij gebouwd, dus militaire props zijn er overal. Ook is er een preshow met zwartwit film die het achtergrondverhaal versterkt.

    Bekijk de nieuwe onride hier:


    De komende tijd gaat de attractie open in softopening, zodat hier en daar nog kan bijgestuurd worden.

  19. #39

    Re: [Moviepark Germany] 2019

    Het lijkt wel alsof het allemaal wat leger is.. Maar wel fijn om te zien dat alles weer lijkt te werken. Met alle effecten werkend is het echt wel een mooie attractie. Toch zou ik graag zien dat ze eens ?cht substantiele aanpassingen doen. Begin met ??n van die vulkanen af te breken en te vervangen door een vulkaan van spuitbeton (van UR). Dan heb je daar vele jaren weinig tot geen onderhoud meer aan. Die kosten kun je dan weer steken in het vervangen van de andere twee vulkanen en het werkend houden van de binnenkant. Op korte termijn zal dit ongetwijfeld heel duur zijn, maar op lange termijn gaat zich dat zeker lonen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •