Ik weet niet of >90% klopt. Want er zitten toch wel veel dingen in die je al opvallen als je gewoon de serie volgt, of zelfs enkel de bioscoopfilms gezien hebt. En laat een attractie in een dergelijk thema nu JUIST aantrekkingskracht hebben op mensen die de series/films kennen.

Akkoord dat zelfs dan het overgrote deel van de bezoekers het waarschijnlijk niet merkt, maar ik vind het toch een afgang vinden als je voor zoiets specifieks kiest en het dan fout gaat doen.

Dat ze de oude gebouwen gebruikt hebben is logisch en goed te zien. Dat maakt het helaas ook wel best lelijk, maar op zich ben ik het 100% met je eens: Het niet doen zou kapitaalvernietiging betekenen.. maar dat lijkt me geen reden om gekartelde belijningen te hebben in plaats van netjes strak-rechte lijnen. Veel dingen zijn helaas slecht door een gebrek aan oog voor detail, minder door een gebrek aan budget.

Ook akkoord dat Star Trek beter is dan de grote achtbanen van het park. Maar die zijn ook in de tijd van Six Flags gezet zonder goede theming. Echter ten opzichte van hun eerdere grote investeringen (van Helsing, Lost Temple) is het stukje storytelling en theming bij Star Trek toch beduidend slechter geworden. En dat vind ik jammer om te zien. In die context kan ik me opmerkingen dat het park achteruit is gegaan wel voorstellen.

Origineel-attributen uit de films zouden inderdaad mooi zijn voor een film park, maar ik ben het met je eens in die zin dat ik zelf daar ook de laagste prioriteit aan zou geven. Maar wat (goedkope) replicas moeten kunnen. Zelfs in de Disney Studio's in Orlando lagen enkele bijzonder goedkoop ogende lightsabers uitgestald in de wachtrij voor een karakter. Ook een aantal heel overtuigend uitziende trouwens. Je merkt dan toch meteen dat mensen die de films kennen gaan kijken en de echte fans bijna gaan kwijlen over het glas. En hoewel de hele fraaie replicas meer aandacht kregen, was het zeker niet zo dat de goedkopere versies dat niet kregen. Met een toch net iets minder bekende/populaire franchise - en het algemene niveau van de attractie. Zouden wat simpele replicas voor MPG al enorm veel kunnen doen.