Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
En je bent duidelijk geen star trek fan of ooit met een trekkie in het park geweest. Want qua theming klopt er enorm veel niet
Nee, ik ben idd geen trekkie. Dat een aantal zaken inhoudelijk niet klopt met de oorspronkelijke verhalen is me dus ontgaan. Als dit aan te weinig research ligt of een gebrek aan kennis bij de bouwers & aankleders van de attractie, is dat zeker te betreuren. Toch zal >90% van de bezoekers daar volgens mij geen last van ondervinden. Mogelijk werd men hier en daar gedwongen om binnen de contouren van een bestaand gebouw te werken. Ik zou het pas echt weggesmeten geld vinden indien men helemaal niets had overgehouden van het bestaande gebouw of de al aanwezige nutsvoorzieningen. Zoals gesteld: budgetbeperking kan leiden tot creativiteit.

Feit is dat bezoekers de theming al ondergaan vanaf het buiten-plein, gedurende een aanzienlijk deel van de binnen-wachtrij en gedurende de 2 voor-sorteer-"shows". Opnieuw zou ik het geldverspilling hebben gevonden indien ze exuberant veel zouden hebben besteed aan de aankoop van originele attributen uit de tv- of filmreeks, louter om te bewonderen tijdens het aanschuiven. Natuurlijk denken trekkies daar anders over. En als een park zichzelf aanprijst als het grootste filmpark van Europa, mogen er misschien wel wat meer filmische Sehenswürdigkeiten in het park. Ik beschouw die aaneengeplakte moederborden als een geslaagde vorm van urban mining

Wat binnen en voorafgaand aan de rit gebeurt, haal natuurlijk niet het Baron-niveau. Maar aan de andere kant is het bij StarTrek zelden buiten ophokkerig aanschuiven. Het contrast qua theming tussen StarTrek en bijna alle overige attracties in de wildere parkzone - V. Helsing is de uitzondering - vind ik toch groot ... en hoopgevend, net omdat het de recentste echt nieuwe attractie van het park betreft.

Misschien ter verduidelijking: van mijn ca. 20 bezoeken aan MPG sinds 2010 heb ik bij welgeteld één bezoek - het allereerste - inkom betaald. Alle andere deed ik gratis via 2e dag gratis of een bevriend abo. Misschien kijk ik daarom iets minder kritisch naar dit park. Maar stellen dat MPG de laatste drie jaar erop achteruit gaat, zou imo zelfs een jaarlijks betalende bezoeker moeilijk kunnen staven.