X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 89
  1. #1

    [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Ofals bijna 20 nieuwigheden in 2017 niet genoeg is, opent Energylandia in 2018 ook nog eens een grote hypercoaster van Intamin!

    De specificaties:
    Lengte:1.450 m
    Hoogte:77 m
    Daling:81 m
    Inversies:0
    Snelheid:140 km/h
    Max. Verticale Hoek:85°
    Elementen: Splash Effect, Stengel Dive
    Capaciteit:1.500 Personen per uur

    En natuurlijk mag de video niet ontbreken:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Eindelijk, ze zijn dan toch begonnen aan de hypercoaster, want het was lang erg stil rond dit project...

    Vandaag heeft Energylandia terug gecommuniceerd over deze nieuwe achtbaan die volgend jaar moet open gaan. Zo werd de naam bekend gemaakt: Hyperion. En men is aan de eerste grondwerken begonnen:



    Maar een opening bij de paasvakantie zie ik er niet meteen in zitten denk ik?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Zal inderdaad pas later zijn... Want volgens mij wordt het daar best koud in de winter?

    Zeker een baan waar ik naar uit kijk. Benieuwd in welke mate de airtime anders zal zijn tegenover bijvoorbeeld Shambhala. Ook die "Wing" treinen van Intamin zijn een leuke plus!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Zal inderdaad pas later zijn... Want volgens mij wordt het daar best koud in de winter?

    Zeker een baan waar ik naar uit kijk. Benieuwd in welke mate de airtime anders zal zijn tegenover bijvoorbeeld Shambhala. Ook die "Wing" treinen van Intamin zijn een leuke plus!
    Als hij nog maar in de buurt komt van Skyrush, dan is het al `gruwelijk`!

  5. #5

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    kijk dit zijn nu stats waarvan je al kan zeggen hyper kans gemist walibi

  6. #6

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    kijk dit zijn nu stats waarvan je al kan zeggen hyper kans gemist walibi
    Ben je dan van mening dat groter per se beter is?

  7. #7

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    En de eerste trackdelen zijn gearriveerd!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Ze zijn er eens op tijd bij. Hopelijk vlotten de werkzaamheden en kan deze coaster effectief openen in 2018, wat toch altijd een beetje een vraag is bij Energylandia.

    Ben ik overigens de enige die vindt dat de track er best vreemd uitziet voor Intamin? Het doet mij een beetje denken aan een Vekoma-track.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #9

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ze zijn er eens op tijd bij. Hopelijk vlotten de werkzaamheden en kan deze coaster effectief openen in 2018, wat toch altijd een beetje een vraag is bij Energylandia.

    Ben ik overigens de enige die vindt dat de track er best vreemd uitziet voor Intamin? Het doet mij een beetje denken aan een Vekoma-track.
    Ik geloof dat de track van Red Force ook in deze stijl is?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #10

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik geloof dat de track van Red Force ook in deze stijl is?
    Heb het even gegoogeld en inderdaad. Ik zat met de typische Taron-track in mijn hoofd en even zag het er vreemd uit
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  11. 23-12-17, 06:46

    Reden
    ander topic

  12. #11

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Nog eens een update van voorbije dinsdag. Enkele bouwfoto's waarop te zien is dat er al heel wat funderingen liggen en ook het stationsgebouw al zijn contouren gekregen heeft. Verder ook een heleboel nieuwe concept-arts van de wachtrij, het station, de treinen en iets wat lijkt op een soort souvenirshop.

































    Volledige video:
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #12

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster

    Ideaal! Da's het soort budgetvriendelijk futurisme dat er vooral het eerste jaar goed uitziet. Ik weet niet of ik er fan van ben in de uiteindelijke omgeving, maar op zich kan ik zoiets best goed smaken! Ik ben benieuwd! Het gaat daar ook sneller vooruit dan gehoopt eigenlijk.

  14. #13

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Er komen eindelijk wat meer supports recht:





    Volledige video:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #14

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Ze mogen zeker dat tempo aanhouden, want dan zal een opening wellicht nog voor de zomerdrukte zijn?

    Hoe zit dat eigenlijk met de Intamin water coaster, is die eigenlijk al klaar ondertussen?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #15

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Op deze nieuwe luchtfoto zien we dat de supports van de remmen en de track van de bocht tussen de remmen en station geplaatst zijn:



    Ook nog een bouwplan gevonden:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #16

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Ze zijn dan toch eens een stukje verder gekomen dan dat ene stukje track:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #17

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Oeioeioei!

    Met het oog op enkele zomerse tripjes is deze belabberd gevorderde opbouw-toestand samen met het te verwijderen houten muizeke in Blackpool, het tweede ongelukkige coasterbericht anno 2018. Energylandia kan dit seizoen zonder Hyp. ook al met een nieuwe coaster uitpakken, net omdat ze er zo bedreven zijn in uitstellen.

    Wallyboy e.a. kunnen wellicht bevestigen dat de meeste overige te openen coasters voor 2018 ondertussen al grotendeels of volledig rechtop staan. En dan is Hyp. nog niet de simpelste. Ik hoop dat m'n voorgevoel goed fout zit. Of beginnen ze wat later omdat de werf hier geen hinder ondervindt van omliggende attracties?

  19. #18

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Toen ik in Tayto Park was, had ik veelal het gevoel dat ze als eerste 'echte' pretpark van Ierland nog een beetje hun weg aan het zoeken waren in wat een pretpark is en doet. Tegelijkertijd moest de Ierse bevolking ook een pretparkopvoeding krijgen (blijven zitten als achtbaantrein stopt in plaats van beugels openen, waarschuwingen voor het bestaan van wachtrijen aan de kassa).

    Relevant? Misschien niet, maar ik heb het gevoel dat Energylandia ook in zo'n opgroeifase zit waarin ze op het oog gewoon maar wat doen. Twee rapid rivers in één park, waanzinnige concepts tonnen en ze dan nauwelijks uitvoeren en achtbanen aankondigen maar ze dan vaak laat in het seizoen openen, uitstellen of totaal verzwijgen na de aankondiging: Volgens mij tekens dat het park niet goed beseft wat de fans en het publiek van hun verwacht.

    In hun voordeel is dan wel dat de Poolse bezoekers misschien ook niet weten wat ze moeten verwachten.

  20. #19

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    Een nieuwtje met een groot ooo-gehalte:
    Beroepsjournalist krijgt klop bij poging tot fotograferen Hyperion.
    Vermoedeljk werden niet alle veiligheidsvoorschriften even nauwkeurig opgevolgd op de werf en wou men dit niet met de buitenwereld delen.
    Het park beweert dat de agressieveling niet tot het park behoort, al droeg hij wel een jas met daarop het parklogo.
    Bron: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadom...nicy,12976224/

    Onze tegenpolen van het forum skyscrapercity.com laten weten dat er ondanks de vrieskou talloze supports zijn bijgeplaatst. Maar ook daar wordt getwijfeld aan een (soft-)opening voor halverwege de zomer

    Ik vraag me af of het huis op onderstaande foto tot het park behoort. Heb maar eens zo'n werf en een loeiende mensenmassa en razende gevaartes (van mechanische en blijkbaar ook humanoïde aard) in je achtertuin.



    Bron: http://www.skyscrapercity.com/showth...57590&page=601
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-03-18 om 08:51. Reden: Klowte tablet woordverdraaier would-be corrector

  21. #20

    Re: [Energylandia] 2018 - Intamin hypercoaster Hyperion

    als je die luchtfoto's bekijkt, dat is precies RCT-2 in het echt hé... En het bouwtempo is navenant, ik ben curieus wanneer ze op de parkgrenzen botsen :-).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •