Dit jaar lijkt me de uitslag eerlijk en rechtvaardig. Vooral de beperktere uitreiking naar de kleinere attractieparken valt hierin op.

Tgoh: over die 'beste attractie' kan men inderdaad discussiëren. Ik kan begrijpen dat de Sledge Hammer en Symbolica twee aparte attractietypes zijn. Probleem lijkt me wel, wanneer je té hard met categoriën gaat werken, je weer van die bizarre en onlogische uitkomsten gaat uitkomen.

Wanneer je misschien beste thrillride van België had gekozen, dan kon Dalton Terror of Sledge Hammer er uit komen, maar evengoed Buzzsaw. Hoe specifieker je de categorieën afbakent, hoe groter de kans dat er een bizarre uitslag kan komen, terwijl wanneer je een algemene lijst online zet, de kans klein is dat een kleine flutattractie verkozen geraakt tussen al die grote jongens.
Verder vind ik de Sledge Hammer en Symbolica wel de beste attracties van de Benelux en van Nederland. Iedereen ervaart 'best' natuurlijk anders, voor de één is dat een fijn familiemoment, voor de andere is dat een sensationele ervaring.

Zolang ze geen rollercoasters beginnen mengen met darkrides, thrillrides of kinderattracties lijkt het me goed (want dan maken de andere attracties geen schijn van kans).

Verder toont het natuurlijk aan dat pretparkfans achtbanen belangrijk vinden in een pretpark. Daarmee dat achtbanen een aparte categorie krijgen.