Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Resultaten 1 tot 12 van de 12

To Brexit or not to Brexit

Sorry als het er de schijn van heeft dat ik van elke twijfelend uitje - remember 'Te warm voor een parkbezoek?' eind juli - een poll wil maken. Maar toch: Heeft de Brexit - en dan vooral de huidige onzekerheid - invloed op je reisplannen voor 2019?

Re: To Brexit or not to Brexit

Het lukt me niet om een poll met opties te maken (als iemand het kan: graag)

1. Ik was toch niet van plan om naar het VK te reizen in 2019

2. Ik plan een trip maar boek voorlopig niets voor 29 maart of voor er een deal uit de bus komt

3. Ik heb geboekt / sta op het punt te boeken

Natuurlijk zit ik in categorie 3, met als bijkomende nadelen:
    - de trip zou voor begin april 2019 zijn, dus lang uitstellen is geen optie en chaos is zeker mogelijk
    - 3/4 van mijn gezin heeft geen internationaal paspoort. Dit aanschaffen - en al zeker via spoedprocedure - zou wel eens een duur grapje kunnen worden.

De kans is bestaande dat wij in de zomer naar Londen of Wales trekken. Als we gaan, leggen we dit reeds vast in januari.
    Het VK zal geen hermetisch afgesloten burcht worden, komt dus wel goed ;-)

nul komma nul invloed op onze plannen. Voor de UK heb/had je vroeger als Belg toch ook geen internationaal paspoort nodig ?

Ook al is er geen echte forumpoll, voor mij geldt optie 1: Ik was sowieso niet van plan om in 2019 het Kanaal over te steken. Met Bobbejaanland, Toverland en Plopsaland De Panne zijn er nog genoeg nieuwe parken in de buurt. Mijn ouders houden hardnekkig vol dat ik als vierjarige kleuter in Bobbejaanland geweest ben, maar daar herinner ik me totaal niks van dus ik tel het niet mee. In Toverland en Meli/Plopsa ben ik effectief nog nooit geweest.

Voor iedereen die wel wil gaan: Ik denk ook niet dat het VK opeens een hermetisch afgesloten burcht zal worden. Volgens mij wordt het organisatorisch niet moeilijker dan naar Amerika reizen

@Earlyspencer: Ik zie nu pas de locatie die bij jouw forumprofiel vermeld is ... nooit geweten dat jouw echte naam Joske Vermeulen is
    Once you sit back, you never go back.

Zou de procedure om naar de UK te gaan dan veranderen? Het land zat al niet in de Schengen-zone. Het laatste dat ze nu kunnen gebruiken daar is ook een klap van de toerisme-industrie, ik denk niet dat ze het moeilijker gaan maken om er te geraken.

Offtopic politieke mening: iedereen zou beter een trip plannen naar landen die wel vriendjes willen blijven en niet zo'n egoïstische keuzes maken ��.
    Mit Liebe Gemacht!
    Ontdek het nieuwste park in onze gids: Kolmården!

Maakt geen verschil voor me, in september zijn we weg

We gaan in juni naar Thorpe park, ik veronderstel dat dit geen probleem zal geven?

Optie 3: wij zijn bezig een trip te plannen voor zomer 2019 van een grote twee weken met heel wat Britse pretparken. Starten met de ferry van Zeebrugge naar Hull (slaapboot) en dan gedurende de twee weken naar beneden rijden door Engeland om twee weken later de ferry van Dover naar Calais terug te nemen. Jammer dat dit juist nu gebeurt, maar we behouden de plannen. De ferry's zijn reeds geboekt.

Wow, dank voor de ruime respons en BTW: de Trammezandlei bestaat echt maar ligt in Merksem, niet in Schoten.

Het VK zal (hopelijk) geen hermetische burcht zijn, maar chaos kort na de deadline is wel mogelijk. Controles van vrachtwagens kunnen nu veel langer duren omdat alle goederen nu getaxeerd moeten worden. Dit heeft dan ellenlange files en vertragingen tot gevolg. Of erger: letterlijk de boot missen voor wie geen 5 uur op voorhand aanwezig is.

Momenteel kan je er als EU-bewoner en toerist binnen met een ID, ook al is het land geen lid van Schengen. Het voorstel van May zou hier niks aan wijzigen en de EU ziet dit ook wel zitten, idem voor de toeristen-industrie aan beide kanten van de Noordzee. Maar bij een no-deal of een harde Brexit zou dit wel kunnen wijzigen. Een visum lijkt me vergezocht, een internationaal paspoort is voor ieder die er één bezit niet zo'n onoverkomelijkheid.

Momenteel is er een vuil binnenlands politiek profilerings-spelletje aan de gang in het VK, door mensen die zich geen hol aantrekken van handel of toerisme. Onderstaande link lijkt me nu wel gepermitteerd, eerder als opgestoken middelvinger dan als toekomstbeeld:

Ik dacht dat de maatregelen ook niet direct zullen ingaan maar dat er een uitdoofscenario is.
    Het is ook niet zo dat inwoners uit het VK die voor Europa werken ineens hun job gaan verliezen he.

Maar om op je vraag te antwoorden: momenteel geen plannen om volgend jaar het water over te steken.

Hier geen plannen om volgend jaar naar de UK te gaan. Over een paar weken gaan we wel naar Winter Wonderland in Londen. Met de aanwezigheid van talloze grote Duitse, Nederlandse en dit jaar zelfs een Australische attractie weet ik niet of het evenement in de toekomst nog wel in zijn huidige vorm gaat kunnen doorgaan. Voor de rest zullen we het wel zien zeker wat het gaat geven daar na eind maart 2019.

Forum Rechten