X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 46
  1. #1

    [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Het Franse pret- en dierenpark Parc Le Pal, gelegen in de regio Auvergne-Rhône-Alpes, heeft nog maar net de deuren geopend met een gloednieuw alligatorverblijf of het kondigt al meteen de plannen aan voor 2018 en 2019. Zo komt er volgend jaar een nieuwe achtbaan en het jaar nadien een eerste hotel!



    Het park wil graag de kaap van 600 000 bezoekers ronden en heeft daarom besloten voor seizoen 2018 te investeren in een grote, nieuwe achtbaan. Er wordt gekozen voor een multi-launch coaster van achtbaanbouwer Intamin. Specifiek gaat het om een kopie van de in 2013 geopende Juvelen in het Deense Djurs Sommerland. Deze achtbaan is 1000 m lang, haalt een maximale snelheid van 85 km/uur en wordt twee maal gelanceerd m.b.v. banden. Bijzonder is ook de trein, want de wagentjes zijn quads waarop je redelijk vrij zit d.m.v. heupbeugels.





    De nieuwe achtbaan komt in een nieuw themagebied te liggen. Zo wil het park meer spreiding krijgen van de bezoekers tijdens de drukkere periodes en dus bepaalde zones ontlasten. Er wordt gekozen voor het thema Grand Nord canadien en de baan krijgt de naam Yukon Quad. Het gaat om de grootste investering van het park tot nog toe. De bouw wordt volgende maand reeds aangevat.

    Op het vlak van accomodatie beschikt het park tot nu toe enkel over lodges. Het aantal lodges werd enkele jaren terug al uitgebreid, maar de vraag overstijgt ruimschoots het aanbod. Daarom broedt directeur Arnaud Bennet op het plan om een eerste hotel te bouwen. Net zoals de lodges zou het hotel in Afrikaanse stijl opgetrokken worden en zich bevinden tussen de dieren.

    Tekst: © Pretparken.be // Foto's: © AmeWorld; Djurs Sommerland

  2. #2

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Aankondiging in het park:





    Voorbereiding van het terrein:




    Foto's: viviLEPAL - https://www.ameworld.net/forum/

  3. #3

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Wat een pracht investering voor dit parkje. Helaas zal mijn grote tour de France niet doorgaan, maar dan doe ik wel tripjes van 3 á 4 dagen, en deze moet er zeker ook bij!

  4. #4

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    De eerste funderingen:


    Bron: romain fanatix @ ameworld.net

  5. #5

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Nieuwe bouwfoto's:




    Bron: DCP via ameworld.net

  6. #6

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Kan aan mij liggen, maar het lijkt traag te gaan. Ach, 2018 is nog ver weg, dus op zich hebben ze natuurlijk wel tijd zat. Vraag me enkel af wat ze dan met de theming van plan zijn.

  7. #7

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Bwa, eenmaal ze beginnen met de bouw van de achtbaan zelf kan het volgens mij best snel gaan. En theming kunnen ze dan ook in de winter afwerken.

  8. #8

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Nog meer dan tijd genoeg. Er zijn verschillende parken, waar ze zo ver nog niet staan. Een aantal nieuwe foto's:











    Foto's: Facebook Romain Fanatix @ ameworld.net

  9. #9
    borisvdd
    Guest

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Wow! Nice!

  10. #10

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Een hele mooie investering voor dit park, ik ben benieuwd of de baan even knap aangekleed wordt als in Djurs Sommerland. Daar draagt het decor namelijk wel sterk bij aan de beleving. Juvelen is in ieder geval een heel toffe baan die echt enorm snel lijkt te gaan na de tweede lancering. Ergens jammer dat we geen unieke lay-out krijgen, maar ook wel heel begrijpelijk gezien de afstand tussen de twee parken.

  11. #11

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Luchtfoto:


    Foto: Facebook Le Pal

  12. #12

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    De werken gaan goed voorruit:










    Bron: Facebook Parks & Coasters Worldwide

  13. #13

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Nieuwe bouwfoto's:

    Wonderworldweb.over-blog.com

  14. #14

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Nu zitten we in mijn ogen volgend jaar aan een derde jaar in Europa met een groot aantal knappe nieuwe coasters, maar dit is de eerste keer dat ik me voor de geest kan halen dat ook Frankrijk met meerdere mooie coasterprojecten in de spotlights staat. Deze baan, een woodie voor Saint-Paul en dan nog een Gerstlauer voor dat parkje in Parijs...

    Die héél schuine bocht in die goot ziet er een heerlijk stukje coasteren uit! Ik vind het ook wel een originele kleur voor een achtbaan, een soort moderne Python.

  15. #15

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Nu zitten we in mijn ogen volgend jaar aan een derde jaar in Europa met een groot aantal knappe nieuwe coasters, maar dit is de eerste keer dat ik me voor de geest kan halen dat ook Frankrijk met meerdere mooie coasterprojecten in de spotlights staat. Deze baan, een woodie voor Saint-Paul en dan nog een Gerstlauer voor dat parkje in Parijs...
    En Parc Spirou moet ook volgend jaar openen met drie achtbanen, waarvan er toch twee echt de moeite lijken.

  16. #16

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Nu zitten we in mijn ogen volgend jaar aan een derde jaar in Europa met een groot aantal knappe nieuwe coasters, maar dit is de eerste keer dat ik me voor de geest kan halen dat ook Frankrijk met meerdere mooie coasterprojecten in de spotlights staat.
    Puur uit nieuwsgierigheid, wat waren die andere twee jaren?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  17. #17

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Puur uit nieuwsgierigheid, wat waren die andere twee jaren?
    Ik bedoelde gewoon de vorige twee jaren, 16 en 17 dus .

  18. #18

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Puur uit nieuwsgierigheid, wat waren die andere twee jaren?
    TPF had het dt jaar in een mooi overzicht gegoten dat je hier kan bekijken.

  19. #19

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster

    Met deze baan wordt Le Pal helemaal op de kaart gezet:






    Bron: Facebook Le Pal

  20. #20

    Re: [Parc Le Pal] 2018 - Multi-launch coaster


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •