X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Moet Winter Bellewaerde terugkeren?

Stemmers
18. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    4 22,22%
  • Neen

    10 55,56%
  • Liever een winteropening in een ander (Belgisch) (pret)park, namelijk...

    4 22,22%
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Poll] Comeback van Winter Bellewaerde: ja of neen?

    Liever een winteropening in een ander (Belgisch) (pret)park, namelijk... Walibi.

    Met de waterattracties dicht maar met binnenkort nog een nieuwe darkride, hebben ze toch al één en ander dat overdekt is: CoT, botsauto's, madhouse, theekopjes, 4D, ... Ik ken de huidige toestand niet van het show-gebouw achteraan nabij CoT. Als daar ook al iets overdekt kan of nog liever: volledig binnen, wordt Walibi toch wel een dagvullend park in de winter, op voorwaarde dat de coasters de koude aankunnen. En heb je nog tijd over: het zwemparadijs in of een circustent op de parking of beter: ergens in het park.

    Walibi heeft dan ook z'n ligging mee met een treinstation en de relatieve nabijheid van BXL. Ze kunnen des winters dus meer van de locals leven dan 'Bachten de Kupe' = het stukje rest-Vlaanderen (sic) tussen de IJzer en de Franse 'schreve'. Dat ook PDP daar ligt, ondermijnt mijn betoog niet, omwille van het kusttoerisme, het o.v. en de sterke kindergerichte IP, met dus voldoende binnendeurse attracties. Ik begin die visionaire €conomische strategie van Gert, VDK en Hans steeds meer te waarderen (ondanks de reclame-overkill, terecht aangekaart in een recent artikel).

    Bellewaerde en Plosa Coo zijn by far de parken in België met het zwakste overdekt aanbod. Maar dat hoeft ook niet, het is juist extra charmant wanneer je het deels van beestjes-gapen moet hebben. Ik herinner me ook nog een krantenartikel over die onverwacht strenge winter destijds, waardoor winter-Bellewaerde een fiasco was (qua bezoekers). Al kunnen de perifere ligging en het beperkt attractie-aanbod ook hebben meegespeeld.

    Fact: wij zijn ook niet zo Weinacht-gericht als de Duitsers of de Scandinaviërs. Onlangs was ik in Liseberg. Met o.a. Helix, de Banaan, de valtoren en Uppswinget seizoensgebonden dicht, had ik wat m'n reserves. Maar met een ijs-bestendige B&M en veel kerstmarkt-sfeer is het toch een aanrader. De flume en de rapid waren er natuurlijk ook dicht. Maar het station van laatstgenoemde was omgebouwd tot een soort postsorteercentrum van de Kerstkabouter, met animatronics en tafels waar kinderen konden tekenen, schrijven en posten. En de wachtrij was als een doolhof zonder zijwegen gethemathiseerd met conifere aanplantingen.

    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 08-01-19 om 11:51.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •