X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [TR] Orlando Parken

    Afgelopen November trokken we met een groep van 12 personen naar Orlando. Voor 9 van ons (waaronder ikzelf) was dit de eerste keer. Voor anderen was het weer heel lang geleden.

    De meesten zijn bekend met Orlando. Ik ga zodoende geen lange TR’s over elk park schrijven, maar een TR waar alle parken kort aan bod komen. Mochten er vragen of opmerkingen zijn, wil ik best dieper op bepaalde zaken in gaan. Laat het gerust weten in de reacties.

    Disney World
    Voor Universal split ik het op per park, maar voor Disney houd ik een meer algemeen topic aan. Waarom: Omdat alles wat ik er over te melden heb voor het gehele resort geldt. Dat maakt helaas wel dat dit het langste stuk is en - sorry - ook het meest negatieve gedeelte van de TR We worden wel nog positiever, dat is beloofd

    De voorpret was er bij Disney alvast behoorlijk van af. Hun systemen zijn gemaakt voor maximaal 50 personen (Dat is althans wat je kunt selecteren). In de praktijk is het echter huilen met de pet op als je met meer dan 4 personen bent. Ik denk dat ik nog nooit zo’n afschuwelijk incompetente en onnodig complexe IT systemen gezien heb als bij Disney. Nog maar te zwijgen over alle storingen en foutmeldingen die deze systemen op leveren. Enkel de 6 dagen disney resort organiseren heeft me - letterlijk - meer tijd gekost dan de rest van de vakantie (totaal 23 dagen). Ik denk ook niet dat ik ooit nog kies voor een Disney Hotel of Dining plan.

    Ik heb vooraf wel eens gehoord “Je komt er toe en alles is geregeld” waarbij ik dacht: “Dat mag ook wel na al deze ellende”. Ook dat blijkt helaas niet waar.. Want zelfs al heb je met veel pijn en moeite 12 plaatsjes in een populair restaurant weten te bemachtigen, is het helaas meerdere keren voor gevallen dat we pas ruim 30 minuten na aanvang van onze reservering pas eens plaats konden nemen. Hierbij zelfs al mee gemaakt dat de rest van het restaurant zo goed als leeg was.

    Zelfs het boeken van 6 kamers voor 12 personen was niet mogelijk. Nee, Disney verplicht je al bijna om met 4 personen op een kamer te gaan liggen. En als je gaat bellen dan kunnen ze niet eens garanderen of er wel 6 kamers in het hotel beschikbaar zijn, want dat zien ze vooraf niet. Heb je last van IT storingen, weigeren ze enige hulp, zowel telefonisch als per e-mail. Tenzij je een peperduur nummer in de US belt.

    En dat is de tip van de ijsberg. Als ik alle probleren, storingen en klachten over de IT van Disney hier moest opschrijven, kon ik een heel boekwerk vullen.

    Afijn.. De parken zelf dan, want daar kom je toch voor?

    Theming: TOP!. Vooral Animal Kingdom laat me hier op watertanden, maar dat komt omdat ik het algemene Jungle Thema van het park wel enorm kan smaken (In Port Aventura is Polynesia ook al mijn favoriet). Dankzij bedrijven als Universal Rocks is het niveau van Disney tegenwoordig ook prima mogelijk in andere parken. Dus wat doe je dan: Je gaat overbluffen met formaat. Dat lukt aardig goed bij Avatar en dan heb je dat gebied nog niet eens in het donker gezien. De meesten van onze groep waren ook overdonderd door Flight of Passage. Zelf was ik toch wat minder onder de indruk. De theming binnenin is een betonnen bunker en wat schermen. Past wel goed bij het thema, maar toch had ik het idee dat je er meer uit kunt halen. Vooral de goedkope uitvlucht “We transporteren je naar een avatar die al op een Ikrou zit” was voor mij een afknapper in het verhaal (want hoe kan een avatar op zo’n beest komen, of er op blijven zitten als niemand er controle over heeft?). Ook omdat ik Hulk Epsilon Base (Dubai) al gedaan heb en die toch nog steeds beter vind. En dat is voor mij een beetje Disney Theming in een Nutshell. Ze overweldigen op het ene punt, maar doen het heel goedkoop en rommelig af op het andere. Ik noemde eerder al de geweldige Jungle van Animal Kingdom, die dan afgewisseld wordt met hun bijzonder goedkope kermistheming bij het Dinosaurus gebied. Dergelijke constructies zie je in elk park terug. Bij parken die organisch groeien snap ik dat je niveauverschil ziet en het niveau steeds hoger wordt (zie je bij Disney overigens ook wel, maar daar reken ik niemand - dus ook disney - op af). Echter wordt bij disney die goedkope rommel als volledig nieuwe wereld gepresenteerd (Toy Story Playland in de Studio’s bijvoorbeeld, het themagebied lijkt wel alsof iemand random RCT thema objecten rondom wat attracties gegooid heeft).

    Persoonlijk vond ik Na’Vi River de topper van al de Disney Parken bijeen. Niet elke projectie was even goed gelukt, maar de animatronic op het einde maakte dat meer dan goed.

    Het Magic Kingdom Park had - Uiteraard - het meeste weg van Parijs. Zelfs meer dan me lief is. Persoonlijk vond ik de variant in Anaheim dan toch stukken beter. Zoals algemeen bekend lijkt te zijn heeft Anaheim inderdaad een veel betere sfeer dan Orlando (pas nu na mijn bezoek besef ik zelfs dat de sfeer in Anaheim héél véél beter is dan in Orlando, ik had een kleiner verschil verwacht).

    Naast sfeer vond ik ook het aanbond in Anaheim eigenlijk beter. En hier zit het grootste zwaktepunt van de Orlando Disneyparken. Elk park heeft wel enkele toppers, maar niet genoeg om elk park individueel nu echt tot een topper te maken. In Anaheim zit het veel meer tesamen gepakt in 2 parken waardoor beide parken ook veel meer toppers hebben. Wat me ook op viel was dat de attracties over het algemeen enorm kort waren, hetgeen wel degelijk afbreuk doet aan je ervaring: Zeker als je lang moet wachten.

    Waar Disney met hand en tand in uit blinkt is hun aanbod in Horeca.. Tenminste: Als je diep in de buidel wilt tasten. 9 dollar voor een simpel uiensoepje (exclusief belastingen en verplichte fooi van 18%) is toch wel belachelijk duur. Dankzij Dining Plan hoefden we daar gelukkig niet al te veel op te letten. We hebben gekozen voor zeer veel table dining. Vooraf werd ons gezegd dat we daar spijt van zouden krijgen omdat we er veel tijd mee zouden verliezen. Bij de restaurants waar we wél op tijd konden plaats nemen viel dat echter reuze mee en het was meer dan de moeite waard. Goed eten en even tot rust komen.

    We hebben echter ook een keer gekozen voor een Quick Dining in “Be Our Guest” en dat was dan ook meteen een van de slechtste horeca ervaringen die we deze trip gehad hebben. De friet was letterlijk slechter dan bij de McDonalds en het uitleveren van je eten was chaotisch. 7 man waren al volledig klaar met eten, de 8e had zijn eten nog niet (ondanks dat we tegelijk aan kwamen) terwijl personeel wel met de bestelde schotel bleef rond rennen maar die weigerde af te geven omdat de naam van iemand anders - die niet te vinden was - er op stond. *zucht*.

    A propos slecht eten: Het is me ook opgevallen dat er soms aardig misbruik wordt gemaakt van de Dining Plans. Volgens de regels hebben we recht op een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en een drankje.. Bij Be Our Guest was een voorgerecht geen optie en het nagerecht kregen we alleen als we er ook een snackpoint voor inleveren (WTF?). Volgens de brochure kun je - op plaatsen die 2 punten kosten - een hoofdgerecht van maximaal 75 dollar bestellen. Wil je echter iets van 72 dollar, willen ze meteen 4 (!) punten van je plan aftikken.

    Op aanraden van diverse mensen hebben we gekozen voor een Disney Hotel. De redenen waren simpel: Dining plan, Magic Hours (die er amper waren tijdens ons verblijf) en omdat je dan in de Disney Magie blijft - Iets waar veel fans commentaar op hebben nu Universal parken gaat bijbouwen op een heel andere plek dan hun huidige parken.

    Na de prijs voor een 4-sterren hotel betaald te hebben voor iets dat meer op een Motel lijkt, moet ik toegeven dat het All Stars Sports Resort eigenlijk een stuk gezelliger was dan gedacht. Personeel was overal vriendelijk (in de parken ook trouwens) en er heerste toch wel iets van sfeer. Binnen de Disney Magie blijven voor het vervoer naar parken toe was echter geen sprake van. Tenminste: Met zijn allen als Vee in een bus gepropt worden om vervolgens door je dertien-in-een-dozijn florida-landschap te rijden (Bos, De lokale McDonalds, De backstage loodsen, etc.) kan ik nu niet bepaald magisch noemen. Wat dat betreft vond ik dat Universal het beter voor elkaar had (daarover later meer).

    Al met al had ik wellicht wat veel verwachtingen van Disney. De parken kennen fantastisch mooie theming enkele enorme goede attracties en de beste horeca in pretparkland. Maar het wordt zwaar overroepen en opgehemeld voor zaken die volstrekt niet bijzonder zijn door de fans. Bij een volgend bezoek denk ik dat ik aan 4 dagen Disney voldoende heb. Zaken zoals een “Hall of Presidents” etc. hoef ik dan echt niet nog eens te doen. Epcot heeft bijvoorbeeld maar één attractie die ik echt herhalingswaarde vond hebben: Test Track.. Dus bij een volgende bezoek ligt de nadruk op de nieuwigheden en die 2 of 3 toppers die de parken hebben.

    Sea World
    Vorig jaar nog deden we met RF Sea World in Texas. Dat viel een beetje tegen. Sea World Orlando zou volgens velen toch echt wel beter moeten zijn.

    Dat is het ook wel. Ondanks dat het park kleiner lijkt, is er duidelijk meer werk in sfeer en theming gestoken. We hadden een all-day-dining deal. Voor verbetering vatbaar als je het mij vraagt, want het is letterlijk enkel in de restaurants geldig. Een snack tussendoor is niet echt een optie. Alhoewel: Als je 2x uitgebreid gaat eten in het park haal je het er makkelijk uit, maar dat is vooral dankzij het onbeperkt drinken dat erbij zit.

    Qua attracties heeft het park eigenlijk minder te bieden dan verwacht. De attracties die ze hebben zijn echter wel goed. De Mack watercoaster was naar mijn idee de minste van de vier. De topper voor mij was Manta, alhoewel het grootste deel van de groep meer fan was van Mako. Niet onbegrijpelijk. Met Mako lijkt B&M eindelijk door te hebben wat airtime is. Zit je achterin wordt de rit halverwege alsnog volledig kapot getrimd. Maar doe de baan frontseat en de trims slaan precies op het juiste moment aan om juist nog meer airtime te verzorgen. Ze kunnen het dus wel.. Jammer dat ze het zo weinig doen.
    Één van de weinige attracties is een uitkijktoren. Waarom ik deze vermeld? Omdat je er 5 dollar extra voor moet betalen. Dat vind ik toch wel dusdanig belachelijk dat het hier wel een plekje moest krijgen. Anderzijds snap ik wel waarom ze het doen. Niet veel verder ligt een reuzenrad waar mensen met plezier dik over de 20 dollar entree voor betalen.

    Nu heeft Sea World weinig attracties, maar wel veel shows. En dat is natuurlijk waarvoor de meeste mensen toch naar het park gaan. De Orca Show was heel anders dan in Texas, dat had ik niet verwacht. De zeeleeuwen en huisdieren- shows waren dan weer krak hetzelfde. Waar ze in Texas nog een show met Belugas hadden, deden ze het hier met Dolfijnen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de beluga’s, maar beide shows waren zeker niet slecht.

    Ik wil hier ook even stil staan bij de nieuwste attractie van het park: Infinity Falls. Dit is - ook na Popeye gedaan te hebben - de beste rapid river die ik in mijn leven deed. De baan is heel mooi aangelegd. De beplanting moet zijn werk nog doen, maar eens het wat meer dicht gegroeid is wordt het alleen maar beter. De baan is lang en vooral enorm wild. Nog nooit heb ik een rapid bootje zo over het water zien stuiteren als hier. Dat is pas écht een “RAFTING” river. Uiteindelijk kwamen we er volledig soaked uit. Normaliter is dit het gevolg van vele water effecten (Sproeiers, fonteinen, etc.) maar laat deze baan volstrekt niets van dat hebben. Soaked puur en alleen door de wilde golven. Dát is een kunst!. Ik vrees echter dat ze deze baan binnen enkele jaren gaan moeten temmen. Ik hoop het uiteraard niet, maar het zou me niet verbazen.

    Al met al is Sea World waarschijnlijk het minste park binnen Orlando zelf. Als je de grote omtrek van Orlando mee rekent, zou het op de 2e plaats van onderen komen te staan. Het slechtste park zouden we de dag erna doen:

    Legoland Florida
    Gehaat door iedereen en bij voorbaat al afgekraakt tot slechtste park van de trip. Desalniettemin viel het park me zeker niet tegen. Alles lag er heel netjes en verzorgd bij (in tegenstelling tot wat vele reviews je willen laten geloven). Alles was geopend en er heerst eigenlijk wel een leuke sfeer in het park. Aanvankelijk konden we ook goed rond komen, totdat we bij de laatste achtbaan kwamen. De wilde muis lieten ze rustig vertrekken met maar 1 of 2 mensen in een karretje. Dat zorgde voor een onnodig lange wachtrij. De VR was echter wel geniaal en zeker de moeite waard op deze baan. Veel typische lego-humor en erg clever opgezet.

    De sfeer begon echter aardig om te slaan toen we wilden gaan eten. De horeca is hier namelijk niet bepaald goed en als je denkt dat ze bij de muis traag waren, dan kon de Horeca het nog slechter. Zeker als je dan nog mensen bij hebt met speciale dieetwensen wordt het vinden van iets te eten een tragedie in het park. De sfeer in de groep sloeg dan ook enorm hard om. Uiteindelijk hebben we besloten om de twee darkrides niet meer te doen, om zo buiten het park te gaan eten.

    Ter referentie: 2 personen gingen aanschuiven voor een baguette. Met de rest van de groep zijn we naar andere mogelijkheden gaan kijken (ivm dieetwensen), hebben we wat gekibbeld over het al dan niet opsplitsen. Hebben we het miniland uitgebreid bekeken. Zijn we het park uit gegaan en hebben we bij een Subway tegenover het park gegeten. In dezelfde tijd dat het die 2 personen duurde om hun baguette te krijgen en op te eten.
    Het komt niet vaak voor, maar hier zorgden slechte operations wel degelijk voor het verzieken van onze dag. Zonde, want het park heeft enorm veel potentie en zou heel leuk kunnen zijn. Het trage personeel en de Belachelijke entreeprijs maken het echter volledig kapot. Voor wat het park biedt zou de helft van de (kassa)prijs redelijk fair zijn.

    Fun Spot Kissimmee
    Dit park bezochten we na Lego. Vooral in de avond doen, want de verlichting maakt het gezelliger. En oh oh oh wat is Mineblower (door ons omgedoopt tot Mind Blower) een fantastisch goede achtbaan. Je hoort online veel gezeur over gerammel, maar voor mij toont dat eens te meer aan wat voor een ontiechelijk zeurpieten en watjes we op de wereld hebben. De baan davert over zijn baan zoals een woodie dat hoort te doen. Niet met de Souplesse van een splinternieuwe B&M, maar zeker ook niet pijnlijk. Unaniem waren we het er over eens: We gaan nog een ritje maken. Dit was voor mij de beste baan van Heel Orlando en Omstreken. Geen Dikke B&M, maar een compacte woodie in een “kermispark”.

    De rest van het park was sfeervol en leuk. Zeker het Old Town ernaast is gezellig om eens door te wandelen, wat een avondvullend geheel geeft. Het zou mooi zijn als dit park nog wat kon uitbreiden over de parkeerplaats. Helemaal achterin Old Town ligt nog een plein met enkele attracties dat er nu wel erg verloren (en ietwat triest) bij ligt. Via de Parking kan dit mooi aan Fun Spot gekoppeld worden.

    Islands of Adventure
    Het park wat al jaren helemaal bovenaan mijn verlanglijstje staat. Na de sloop van Duelling Dragons was mijn enthousiasme weliswaar wat geminderd, maar desalniettemin keek hier meer naar uit dan naar Disney. Terecht. Naar mijn idee heeft het park een betere mix van attracties. Disney Profileert zich wel als familiepark, maar slaat in realiteit een hele doelgroep over. Universal weet echter wél iedereen aan te spreken. Er zijn enkele uitgebreiden en zeer mooie kindergebieden. Prachtige familie attracties en enkele goede thrills.

    We starten de dag met de befaamde Harry Potter attractie. Nu hou ik wel van goede darkrides, maar dit is een heel nieuw niveau. Bij het uitstappen had ik een combinatie van sprakeloosheid en kwijlen als een buldog die iets lekkers ziet.. Iedereen was onder de indruk van Avatar, maar iedereen was Avatar volledig vergeten na de 10 jaar oudere Harry Potter te hebben gedaan. Akkoord, de resolutie van de projecties is lager (duh, de attractie is 10 jaar ouder), maar het geheel concept is 1000x beter. Alleen al voor het effect van fake-vuur is iets waarbij ik me af vraag, waarom Alton Towers daar niet heen heeft gekeken bij het ontwikkelen van Wicker Man.

    Het nadeel van de attractie is wel dat als je hem vaker doet, ook wat minpunten gaan opvallen. Zo wordt je enkele keren dusdanig gekanteld dat je recht naar het plafond, of belichting kijkt en de dementors moeten té snel reageren op je bakje, waardoor ze eerder grappig dan eng over komen (al is de laatste in het rijtje wel aardig intimiderend).

    De wachtrij is alvast prachtig, immersief en doet een aardig stukje verhaal uit de doeken. Maar wat ik vooral bij Disney enorm gemist heb: Originele Acteurs.. En niet voor kleine rolletjes, maar groots aangepakt.

    De rest van het park sprak zeker ook erg tot de verbeelding. De special effects show was niet bijzonder, maar het effect waar een volledige ruimte verdwijnt is wel indrukwekkend. Spiderman was natuurlijk weer geweldig om direct tegenover dan weer standaard freefall towers te hebben staan (beetje jammer). Hulk was een enorm intense baan, veel mensen in de groep vonden de baan wat minder, maar ik kon hem eigenlijk wel heel goed smaken. Opvallend bij Hulk vond ik de geweldige theming binnen. Het is een industrieel thema, wat in de meeste parken erg goedkoop wordt afgedaan (zelfs in het binnengedeelte van Avatar). Hier was er duidelijk meer moeite in gestoken en de wachtrij barst van de details.

    De popeye rapid river hebben we meteen 2x gedaan. Natter worden kon toch niet meer. De baan is leuk door de theming en nat door de vele effecten. Hierdoor blijf ik Infinity falls toch beter vinden. Desalniettemin een must-do.. Al ben ik blij dat we reservekleding mee hadden voor erna.

    Ik voelde me al snel thuis in dit park, ondanks dat het aanbod wat kleiner was dan verwacht. Het was duidelijk te merken dat het park in een soort transitieperiode zit, maar ik ben blij een aantal oude attracties - die waarschijnlijk over enkele jaren niet meer bestaan - nog gedaan te hebben. De sfeer was overal zeer goed en ook de horeca eigenlijk wel prima.

    Busch Gardens Tampa
    Niet Islands of Adventure, maar Uiteindelijk Busch Gardens bleek het beste park van de trip te worden. Daarbij moet gezegd worden: er was geen kat in het park die dag en dat doet ook veel. Wachtrijen waren gewoon non-existent en we hebben alles meermaals kunnen doen.

    Helaas waren er geen shows die dag, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben daarvoor in plaats een operatie aan een Zeearend kunnen zien, wat toch wel indrukwekkend is. Leuk dat het park die optie geeft.

    Vooraf werd gezegd dat we vooral van Cheetah Hunt niet veel moesten verwachten. Desalniettemin vond ik dit een hele toffe baan. Jammer dat deze qua theming het behoorlijk laat afweten. Zowel het station als de greppels waar je onderweg door raast missen de thematisatie en dat doet toch wel afbreuk aan de ervaring die men wilt overbrengen. Jammer.

    Beestjes kijken is altijd leuk. Echter als je bedenkt dat het concept van Animal Kingdom letterlijk van dit park is afgekeken en men ook in Six Flags al een safari kan doen, was ik wel teleurgesteld dat dit hier niet kon.. Tenminste; Niet zonder flink bij te betalen. Bij een park met dit thema hoort een safari-ritje er eigenlijk gewoon bij, ook al is het maar een korte rit - zoals bij Disney - als er maar wat beestjes te zien zijn. Gelukkig was er dan nog de trein die door het gebied heen ging en kon je veel dieren zien zoals je normaal ook in een zoo zou zien.

    Zoals ik al zei was dit het beste park van de trip. Dat lag vooral aan de vele topcoasters (die in veel andere parken toch ontbreken, of te weinig aanwezig zijn) de goede theming en het feit dat er geen volk in het park was. Ga je wat meer objectief kijken, zal al snel opvallen dat dit park toch wel echt wat attracties in zijn assortiment mist. Vooral een goede darkride mis ik enorm, maar ook wat meer familie-gerichte attracties (nu is er iets voor kinderen en voor thrillseekers). Ik denk dat als er meer drukte in het park was dit zeker ook zou zijn opgevallen. Qua sfeer en theming zit het park in elk geval dik goed in elkaar en hoort het absoluut tot de top van de Orlando-omgeving.

    Een attractie waar ik vooraf trouwens erg nieuwsgierig heen was, was de freefall tower. De 90 graden kanteling zou voor een flinke extra thrill moeten zorgen. Ik zelf vreesde er echter steeds voor dat 90 graden té ver is, waardoor het meer zou aanvoelen als de drop van een Dive Coaster. Helemaal fout zat ik daar niet mee. Het kantelen gebeurt al als de baan nog omhoog aan het gaan is. Ondanks dat de paal onder je voeten zit, voelt het hier door een beetje als de lift van een GIB. Ook de drop zelf voelt aan als de drop van een GIB. Voor mij betekent dit dat het omhoog takelen terwijl je op je buik ligt eigenlijk het spannendste gedeelte van de rit is. De val zelf vond ik niet heel bijzonder. High Fall en Scream blijven wat dat betreft toch te betere ervaringen.

    Universal Studios Orland
    Onze eerste indruk van het park kwam vanaf een andere kant, aangezien we met de Hogwarts Express binnen kwamen. Ook hier moet gezegd worden dat het Harry Potter gedeelte verreweg het beste is. Opmerkelijk vond ik vooral de donkere kant die toch wel aardig verstopt zat in het gebied. Heel leuk zijn alle details in de etalages, waar mensen druk bezig zijn die te laten bewegen met hun toverstokjes. Ook kleine shows, zoals het toekennen van een toverstokje laten de liefde zien die in dergelijke gebieden zit. Toch iets wat ik eigenlijk wel mis bij Disney, waar alles eerder plichtmatig en geforceerd over kwam.

    De rest van het park heb ik wat minder ervaren. Dat lag deels aan het slechte weer die dag. Ik vond de studios in LA toch meer sfeer hebben. Desalniettemin was het erg leuk dat op vrijwel elke hoek wel iets te doen was aan entertainment, character meet of shows. Revenge of the Mummy was hier beduidend beter dan in LA, maar verder was het park niet echt te vergelijken. Men in Black is wel de beste shooter die ik ooit al deed, al mocht het spinnen van de karretjes wat mij betreft wat minder. Horeca hebben we hier wat minder goed ervaren dan in IoA. Jammer, want juist vanwege het studio-thema hoef je hier geen grenzen te hebben aan wat je aan biedt.

    Het park is me uiteindelijk minder goed bevallen dan verwacht. Het commentaar dat er te veel brilletjes nodig zijn kan ik eigenlijk niet echt volgen. Ja, er zijn veel 4D attracties. Maar juist hun nieuwste toevoeging laat zien dat die brilletjes wel degelijk nut hebben. In tegenstelling tot de meste reviews heb ik wel kunnen genieten van Rip Ride Rockit. Scheelt dat ik nooit last heb van dat type beugels en dan is de baan echt wel tof. Wel mist het park iets, ik kan niet goed mijn vinger er op leggen, maar wellicht was het gewoon dat het weer tegen viel dat het park niet helemaal goed op mij over kwam (ik was niet gekleed op koud weer, dus heb vooral kou geleden die dag).

    Vulcano Bay
    Over dit park is er al veel gezegd over het systeem waarbij alle wachtrijen virtueel zijn. Ik blijf er bij dat dit geniaal is en op zich lijkt het allemaal prima te werken, zo lang het park niet veel te veel bezoekers binnen laat (want dan krijg je wachttijden van 5 uur bij sommige attracties, maar die tijd veranderd niet of een wachtrij nu fysiek is of virtueel).. Wij hebben echter het geluk dat het zo rustig is dat de virtuele wachtrij zelden in actie kwam.

    Voordat we echter toekwamen moesten we een shuttlebus nemen van de parkeergarage van Universal naar het park toe. De rit was erg kort en eigenlijk merkte je er amper wat van. In de bus werd namelijk een filmpje af gedraaid. Belangrijke informatie over hoe de tapu-tapu werkt en het waterpark. Hierdoor kwam je op de bus al helemaal in de sfeer terecht. En dat is precies wat ik mis bij het vee vervoer van Disney. Iets simpels als wat Disney tekenfilmpjes (van die korte) afspelen in de bus zou het transport tussen hotels en park al zó veel aangenamer maken. (meer bussen - in plaats van eens per kwartier of zelfs half uur - en minder mensen in een bus gepropt zouden ook al helpen) en je zou veel meer in de juiste sfeer blijven. Nu is het filmpje van Universal op de heenweg ook niet veel meer dan een instructiefilmpje. Op de terugweg is er ook gedacht aan een passend filmpje dat precies lang genoeg duurt. Nee, ik maak me geen zorgen dat iemand die straks in het Universal Resort blijft zich druk moet gaan maken dat hij buiten de sfeer van het resort gaat vallen als je van hotel naar de nieuw te bouwen parken rijdt.

    De theming van het park is subliem. Ik denk dat het met afstand het mooiste waterpark is dat ik ken. Veel leuke details en humor. In plaats van stoplichten verkleurende ogen gebruiken in totems is geniaal. Echter ondanks mijn enorme enthousiasme over de theming, kon het park me niet overtuigen.

    De reden daarvoor is dat alles een beetje op “Slow Motion” leek te staan. Ik heb het daarbij zeker niet over de operations, maar eerder over de attracties zelf. Goed, aan een lazy river kun je niet veel fout doen. Maar hun Action River was toch eerder saai.. Sterker nog: Ik ken “Lazy” rivers die meer actie bevatten dan hun action river. En hetzelfde geldt eigenlijk voor bijna alle slides. Ze zien er imposant uit, maar ze doen redelijk weinig. Vooral hun LIM-Launched master blaster vond ik erg zwak afgesteld. Gewone masterblasters doen het vaak beter en zeker als je Wildebeest (Zelfde systeem) Gedaan hebt, is dit gewoon een teleurstelling.

    Voor wat betreft de bodyslides viel me op dat elke naad in de baan te voelen was. Ook dat is iets dat naar mijn idee niet hoort. Zeker niet in een park zo jong als dit. Nee, ik denk toch dat ik de volgende keer liever Aquatica eens ga testen.

    Fun Spot Orlando
    Hier verwachtte ik het grote broertje van die in Kissimmee.. Maar om eerlijk te zijn was dit eerder het kleine zusje. Ook hier zat de sfeer in de avond (na duister) zeker wel goed. Maar het park is gewoon kleiner en het aanbod is minder interessant. Beide grote achtbanen hoefde ik niet echt een 2e ritje op. De woodie was best goed, maar stelt weinig voor in vergelijk met Mind Blower. Daarbuiten had het park toch minder aanbod dan in Kissimmee. De kartbanen waren hier overigens wel interessanter.

    afsluiter
    En toen hadden we 2 weken in Orlando er op zitten. Andere parken hebben we niet bezocht. Zoals eerder aangegeven denk ik dat ik de volgende keer genoeg heb aan 4 dagen disneyparken, maar dan hoop ik weer meer tijd te spenderen in de waterparken (al dan niet van Disney). Vooral Discovery Cove lijkt me erg tof.

    Voor de niewsgierigen: Deze activiteiten hebben we nog buiten parken gedaan:
    Minigolf @ Pirates Cove
    Bowling
    Poolen
    Kennedy Space Center met Extended Tour (KSC explore Tour)
    Daytona Beach
    Kayakken
    Zwemmen met zeekoeien in Crystal River/Three Sister Springs
    Celebration Station
    Sanibel Island
    Zoomers
    Ford & Edison Winter Estates
    Everglades Safari Park met Verlengde Airboat Tour (Private eco adventure tour)
    Santa’s Enchanted Forest
    Key West
    Key West power adventure Tour (Snorkelen, Parasailen, Jet Ski Rijden, Banana Boat, en meer
    Miami
    Thriller Speedboat tour.

    Hier mogen uiteraard ook vragen over gesteld worden, als die er zijn
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 29-11-18 om 13:45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •