X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

  1. #1

    [TR] Orlando Parken

    Afgelopen November trokken we met een groep van 12 personen naar Orlando. Voor 9 van ons (waaronder ikzelf) was dit de eerste keer. Voor anderen was het weer heel lang geleden.

    De meesten zijn bekend met Orlando. Ik ga zodoende geen lange TR’s over elk park schrijven, maar een TR waar alle parken kort aan bod komen. Mochten er vragen of opmerkingen zijn, wil ik best dieper op bepaalde zaken in gaan. Laat het gerust weten in de reacties.

    Disney World
    Voor Universal split ik het op per park, maar voor Disney houd ik een meer algemeen topic aan. Waarom: Omdat alles wat ik er over te melden heb voor het gehele resort geldt. Dat maakt helaas wel dat dit het langste stuk is en - sorry - ook het meest negatieve gedeelte van de TR We worden wel nog positiever, dat is beloofd

    De voorpret was er bij Disney alvast behoorlijk van af. Hun systemen zijn gemaakt voor maximaal 50 personen (Dat is althans wat je kunt selecteren). In de praktijk is het echter huilen met de pet op als je met meer dan 4 personen bent. Ik denk dat ik nog nooit zo’n afschuwelijk incompetente en onnodig complexe IT systemen gezien heb als bij Disney. Nog maar te zwijgen over alle storingen en foutmeldingen die deze systemen op leveren. Enkel de 6 dagen disney resort organiseren heeft me - letterlijk - meer tijd gekost dan de rest van de vakantie (totaal 23 dagen). Ik denk ook niet dat ik ooit nog kies voor een Disney Hotel of Dining plan.

    Ik heb vooraf wel eens gehoord “Je komt er toe en alles is geregeld” waarbij ik dacht: “Dat mag ook wel na al deze ellende”. Ook dat blijkt helaas niet waar.. Want zelfs al heb je met veel pijn en moeite 12 plaatsjes in een populair restaurant weten te bemachtigen, is het helaas meerdere keren voor gevallen dat we pas ruim 30 minuten na aanvang van onze reservering pas eens plaats konden nemen. Hierbij zelfs al mee gemaakt dat de rest van het restaurant zo goed als leeg was.

    Zelfs het boeken van 6 kamers voor 12 personen was niet mogelijk. Nee, Disney verplicht je al bijna om met 4 personen op een kamer te gaan liggen. En als je gaat bellen dan kunnen ze niet eens garanderen of er wel 6 kamers in het hotel beschikbaar zijn, want dat zien ze vooraf niet. Heb je last van IT storingen, weigeren ze enige hulp, zowel telefonisch als per e-mail. Tenzij je een peperduur nummer in de US belt.

    En dat is de tip van de ijsberg. Als ik alle probleren, storingen en klachten over de IT van Disney hier moest opschrijven, kon ik een heel boekwerk vullen.

    Afijn.. De parken zelf dan, want daar kom je toch voor?

    Theming: TOP!. Vooral Animal Kingdom laat me hier op watertanden, maar dat komt omdat ik het algemene Jungle Thema van het park wel enorm kan smaken (In Port Aventura is Polynesia ook al mijn favoriet). Dankzij bedrijven als Universal Rocks is het niveau van Disney tegenwoordig ook prima mogelijk in andere parken. Dus wat doe je dan: Je gaat overbluffen met formaat. Dat lukt aardig goed bij Avatar en dan heb je dat gebied nog niet eens in het donker gezien. De meesten van onze groep waren ook overdonderd door Flight of Passage. Zelf was ik toch wat minder onder de indruk. De theming binnenin is een betonnen bunker en wat schermen. Past wel goed bij het thema, maar toch had ik het idee dat je er meer uit kunt halen. Vooral de goedkope uitvlucht “We transporteren je naar een avatar die al op een Ikrou zit” was voor mij een afknapper in het verhaal (want hoe kan een avatar op zo’n beest komen, of er op blijven zitten als niemand er controle over heeft?). Ook omdat ik Hulk Epsilon Base (Dubai) al gedaan heb en die toch nog steeds beter vind. En dat is voor mij een beetje Disney Theming in een Nutshell. Ze overweldigen op het ene punt, maar doen het heel goedkoop en rommelig af op het andere. Ik noemde eerder al de geweldige Jungle van Animal Kingdom, die dan afgewisseld wordt met hun bijzonder goedkope kermistheming bij het Dinosaurus gebied. Dergelijke constructies zie je in elk park terug. Bij parken die organisch groeien snap ik dat je niveauverschil ziet en het niveau steeds hoger wordt (zie je bij Disney overigens ook wel, maar daar reken ik niemand - dus ook disney - op af). Echter wordt bij disney die goedkope rommel als volledig nieuwe wereld gepresenteerd (Toy Story Playland in de Studio’s bijvoorbeeld, het themagebied lijkt wel alsof iemand random RCT thema objecten rondom wat attracties gegooid heeft).

    Persoonlijk vond ik Na’Vi River de topper van al de Disney Parken bijeen. Niet elke projectie was even goed gelukt, maar de animatronic op het einde maakte dat meer dan goed.

    Het Magic Kingdom Park had - Uiteraard - het meeste weg van Parijs. Zelfs meer dan me lief is. Persoonlijk vond ik de variant in Anaheim dan toch stukken beter. Zoals algemeen bekend lijkt te zijn heeft Anaheim inderdaad een veel betere sfeer dan Orlando (pas nu na mijn bezoek besef ik zelfs dat de sfeer in Anaheim héél véél beter is dan in Orlando, ik had een kleiner verschil verwacht).

    Naast sfeer vond ik ook het aanbond in Anaheim eigenlijk beter. En hier zit het grootste zwaktepunt van de Orlando Disneyparken. Elk park heeft wel enkele toppers, maar niet genoeg om elk park individueel nu echt tot een topper te maken. In Anaheim zit het veel meer tesamen gepakt in 2 parken waardoor beide parken ook veel meer toppers hebben. Wat me ook op viel was dat de attracties over het algemeen enorm kort waren, hetgeen wel degelijk afbreuk doet aan je ervaring: Zeker als je lang moet wachten.

    Waar Disney met hand en tand in uit blinkt is hun aanbod in Horeca.. Tenminste: Als je diep in de buidel wilt tasten. 9 dollar voor een simpel uiensoepje (exclusief belastingen en verplichte fooi van 18%) is toch wel belachelijk duur. Dankzij Dining Plan hoefden we daar gelukkig niet al te veel op te letten. We hebben gekozen voor zeer veel table dining. Vooraf werd ons gezegd dat we daar spijt van zouden krijgen omdat we er veel tijd mee zouden verliezen. Bij de restaurants waar we wél op tijd konden plaats nemen viel dat echter reuze mee en het was meer dan de moeite waard. Goed eten en even tot rust komen.

    We hebben echter ook een keer gekozen voor een Quick Dining in “Be Our Guest” en dat was dan ook meteen een van de slechtste horeca ervaringen die we deze trip gehad hebben. De friet was letterlijk slechter dan bij de McDonalds en het uitleveren van je eten was chaotisch. 7 man waren al volledig klaar met eten, de 8e had zijn eten nog niet (ondanks dat we tegelijk aan kwamen) terwijl personeel wel met de bestelde schotel bleef rond rennen maar die weigerde af te geven omdat de naam van iemand anders - die niet te vinden was - er op stond. *zucht*.

    A propos slecht eten: Het is me ook opgevallen dat er soms aardig misbruik wordt gemaakt van de Dining Plans. Volgens de regels hebben we recht op een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en een drankje.. Bij Be Our Guest was een voorgerecht geen optie en het nagerecht kregen we alleen als we er ook een snackpoint voor inleveren (WTF?). Volgens de brochure kun je - op plaatsen die 2 punten kosten - een hoofdgerecht van maximaal 75 dollar bestellen. Wil je echter iets van 72 dollar, willen ze meteen 4 (!) punten van je plan aftikken.

    Op aanraden van diverse mensen hebben we gekozen voor een Disney Hotel. De redenen waren simpel: Dining plan, Magic Hours (die er amper waren tijdens ons verblijf) en omdat je dan in de Disney Magie blijft - Iets waar veel fans commentaar op hebben nu Universal parken gaat bijbouwen op een heel andere plek dan hun huidige parken.

    Na de prijs voor een 4-sterren hotel betaald te hebben voor iets dat meer op een Motel lijkt, moet ik toegeven dat het All Stars Sports Resort eigenlijk een stuk gezelliger was dan gedacht. Personeel was overal vriendelijk (in de parken ook trouwens) en er heerste toch wel iets van sfeer. Binnen de Disney Magie blijven voor het vervoer naar parken toe was echter geen sprake van. Tenminste: Met zijn allen als Vee in een bus gepropt worden om vervolgens door je dertien-in-een-dozijn florida-landschap te rijden (Bos, De lokale McDonalds, De backstage loodsen, etc.) kan ik nu niet bepaald magisch noemen. Wat dat betreft vond ik dat Universal het beter voor elkaar had (daarover later meer).

    Al met al had ik wellicht wat veel verwachtingen van Disney. De parken kennen fantastisch mooie theming enkele enorme goede attracties en de beste horeca in pretparkland. Maar het wordt zwaar overroepen en opgehemeld voor zaken die volstrekt niet bijzonder zijn door de fans. Bij een volgend bezoek denk ik dat ik aan 4 dagen Disney voldoende heb. Zaken zoals een “Hall of Presidents” etc. hoef ik dan echt niet nog eens te doen. Epcot heeft bijvoorbeeld maar één attractie die ik echt herhalingswaarde vond hebben: Test Track.. Dus bij een volgende bezoek ligt de nadruk op de nieuwigheden en die 2 of 3 toppers die de parken hebben.

    Sea World
    Vorig jaar nog deden we met RF Sea World in Texas. Dat viel een beetje tegen. Sea World Orlando zou volgens velen toch echt wel beter moeten zijn.

    Dat is het ook wel. Ondanks dat het park kleiner lijkt, is er duidelijk meer werk in sfeer en theming gestoken. We hadden een all-day-dining deal. Voor verbetering vatbaar als je het mij vraagt, want het is letterlijk enkel in de restaurants geldig. Een snack tussendoor is niet echt een optie. Alhoewel: Als je 2x uitgebreid gaat eten in het park haal je het er makkelijk uit, maar dat is vooral dankzij het onbeperkt drinken dat erbij zit.

    Qua attracties heeft het park eigenlijk minder te bieden dan verwacht. De attracties die ze hebben zijn echter wel goed. De Mack watercoaster was naar mijn idee de minste van de vier. De topper voor mij was Manta, alhoewel het grootste deel van de groep meer fan was van Mako. Niet onbegrijpelijk. Met Mako lijkt B&M eindelijk door te hebben wat airtime is. Zit je achterin wordt de rit halverwege alsnog volledig kapot getrimd. Maar doe de baan frontseat en de trims slaan precies op het juiste moment aan om juist nog meer airtime te verzorgen. Ze kunnen het dus wel.. Jammer dat ze het zo weinig doen.
    Één van de weinige attracties is een uitkijktoren. Waarom ik deze vermeld? Omdat je er 5 dollar extra voor moet betalen. Dat vind ik toch wel dusdanig belachelijk dat het hier wel een plekje moest krijgen. Anderzijds snap ik wel waarom ze het doen. Niet veel verder ligt een reuzenrad waar mensen met plezier dik over de 20 dollar entree voor betalen.

    Nu heeft Sea World weinig attracties, maar wel veel shows. En dat is natuurlijk waarvoor de meeste mensen toch naar het park gaan. De Orca Show was heel anders dan in Texas, dat had ik niet verwacht. De zeeleeuwen en huisdieren- shows waren dan weer krak hetzelfde. Waar ze in Texas nog een show met Belugas hadden, deden ze het hier met Dolfijnen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de beluga’s, maar beide shows waren zeker niet slecht.

    Ik wil hier ook even stil staan bij de nieuwste attractie van het park: Infinity Falls. Dit is - ook na Popeye gedaan te hebben - de beste rapid river die ik in mijn leven deed. De baan is heel mooi aangelegd. De beplanting moet zijn werk nog doen, maar eens het wat meer dicht gegroeid is wordt het alleen maar beter. De baan is lang en vooral enorm wild. Nog nooit heb ik een rapid bootje zo over het water zien stuiteren als hier. Dat is pas écht een “RAFTING” river. Uiteindelijk kwamen we er volledig soaked uit. Normaliter is dit het gevolg van vele water effecten (Sproeiers, fonteinen, etc.) maar laat deze baan volstrekt niets van dat hebben. Soaked puur en alleen door de wilde golven. Dát is een kunst!. Ik vrees echter dat ze deze baan binnen enkele jaren gaan moeten temmen. Ik hoop het uiteraard niet, maar het zou me niet verbazen.

    Al met al is Sea World waarschijnlijk het minste park binnen Orlando zelf. Als je de grote omtrek van Orlando mee rekent, zou het op de 2e plaats van onderen komen te staan. Het slechtste park zouden we de dag erna doen:

    Legoland Florida
    Gehaat door iedereen en bij voorbaat al afgekraakt tot slechtste park van de trip. Desalniettemin viel het park me zeker niet tegen. Alles lag er heel netjes en verzorgd bij (in tegenstelling tot wat vele reviews je willen laten geloven). Alles was geopend en er heerst eigenlijk wel een leuke sfeer in het park. Aanvankelijk konden we ook goed rond komen, totdat we bij de laatste achtbaan kwamen. De wilde muis lieten ze rustig vertrekken met maar 1 of 2 mensen in een karretje. Dat zorgde voor een onnodig lange wachtrij. De VR was echter wel geniaal en zeker de moeite waard op deze baan. Veel typische lego-humor en erg clever opgezet.

    De sfeer begon echter aardig om te slaan toen we wilden gaan eten. De horeca is hier namelijk niet bepaald goed en als je denkt dat ze bij de muis traag waren, dan kon de Horeca het nog slechter. Zeker als je dan nog mensen bij hebt met speciale dieetwensen wordt het vinden van iets te eten een tragedie in het park. De sfeer in de groep sloeg dan ook enorm hard om. Uiteindelijk hebben we besloten om de twee darkrides niet meer te doen, om zo buiten het park te gaan eten.

    Ter referentie: 2 personen gingen aanschuiven voor een baguette. Met de rest van de groep zijn we naar andere mogelijkheden gaan kijken (ivm dieetwensen), hebben we wat gekibbeld over het al dan niet opsplitsen. Hebben we het miniland uitgebreid bekeken. Zijn we het park uit gegaan en hebben we bij een Subway tegenover het park gegeten. In dezelfde tijd dat het die 2 personen duurde om hun baguette te krijgen en op te eten.
    Het komt niet vaak voor, maar hier zorgden slechte operations wel degelijk voor het verzieken van onze dag. Zonde, want het park heeft enorm veel potentie en zou heel leuk kunnen zijn. Het trage personeel en de Belachelijke entreeprijs maken het echter volledig kapot. Voor wat het park biedt zou de helft van de (kassa)prijs redelijk fair zijn.

    Fun Spot Kissimmee
    Dit park bezochten we na Lego. Vooral in de avond doen, want de verlichting maakt het gezelliger. En oh oh oh wat is Mineblower (door ons omgedoopt tot Mind Blower) een fantastisch goede achtbaan. Je hoort online veel gezeur over gerammel, maar voor mij toont dat eens te meer aan wat voor een ontiechelijk zeurpieten en watjes we op de wereld hebben. De baan davert over zijn baan zoals een woodie dat hoort te doen. Niet met de Souplesse van een splinternieuwe B&M, maar zeker ook niet pijnlijk. Unaniem waren we het er over eens: We gaan nog een ritje maken. Dit was voor mij de beste baan van Heel Orlando en Omstreken. Geen Dikke B&M, maar een compacte woodie in een “kermispark”.

    De rest van het park was sfeervol en leuk. Zeker het Old Town ernaast is gezellig om eens door te wandelen, wat een avondvullend geheel geeft. Het zou mooi zijn als dit park nog wat kon uitbreiden over de parkeerplaats. Helemaal achterin Old Town ligt nog een plein met enkele attracties dat er nu wel erg verloren (en ietwat triest) bij ligt. Via de Parking kan dit mooi aan Fun Spot gekoppeld worden.

    Islands of Adventure
    Het park wat al jaren helemaal bovenaan mijn verlanglijstje staat. Na de sloop van Duelling Dragons was mijn enthousiasme weliswaar wat geminderd, maar desalniettemin keek hier meer naar uit dan naar Disney. Terecht. Naar mijn idee heeft het park een betere mix van attracties. Disney Profileert zich wel als familiepark, maar slaat in realiteit een hele doelgroep over. Universal weet echter wél iedereen aan te spreken. Er zijn enkele uitgebreiden en zeer mooie kindergebieden. Prachtige familie attracties en enkele goede thrills.

    We starten de dag met de befaamde Harry Potter attractie. Nu hou ik wel van goede darkrides, maar dit is een heel nieuw niveau. Bij het uitstappen had ik een combinatie van sprakeloosheid en kwijlen als een buldog die iets lekkers ziet.. Iedereen was onder de indruk van Avatar, maar iedereen was Avatar volledig vergeten na de 10 jaar oudere Harry Potter te hebben gedaan. Akkoord, de resolutie van de projecties is lager (duh, de attractie is 10 jaar ouder), maar het geheel concept is 1000x beter. Alleen al voor het effect van fake-vuur is iets waarbij ik me af vraag, waarom Alton Towers daar niet heen heeft gekeken bij het ontwikkelen van Wicker Man.

    Het nadeel van de attractie is wel dat als je hem vaker doet, ook wat minpunten gaan opvallen. Zo wordt je enkele keren dusdanig gekanteld dat je recht naar het plafond, of belichting kijkt en de dementors moeten té snel reageren op je bakje, waardoor ze eerder grappig dan eng over komen (al is de laatste in het rijtje wel aardig intimiderend).

    De wachtrij is alvast prachtig, immersief en doet een aardig stukje verhaal uit de doeken. Maar wat ik vooral bij Disney enorm gemist heb: Originele Acteurs.. En niet voor kleine rolletjes, maar groots aangepakt.

    De rest van het park sprak zeker ook erg tot de verbeelding. De special effects show was niet bijzonder, maar het effect waar een volledige ruimte verdwijnt is wel indrukwekkend. Spiderman was natuurlijk weer geweldig om direct tegenover dan weer standaard freefall towers te hebben staan (beetje jammer). Hulk was een enorm intense baan, veel mensen in de groep vonden de baan wat minder, maar ik kon hem eigenlijk wel heel goed smaken. Opvallend bij Hulk vond ik de geweldige theming binnen. Het is een industrieel thema, wat in de meeste parken erg goedkoop wordt afgedaan (zelfs in het binnengedeelte van Avatar). Hier was er duidelijk meer moeite in gestoken en de wachtrij barst van de details.

    De popeye rapid river hebben we meteen 2x gedaan. Natter worden kon toch niet meer. De baan is leuk door de theming en nat door de vele effecten. Hierdoor blijf ik Infinity falls toch beter vinden. Desalniettemin een must-do.. Al ben ik blij dat we reservekleding mee hadden voor erna.

    Ik voelde me al snel thuis in dit park, ondanks dat het aanbod wat kleiner was dan verwacht. Het was duidelijk te merken dat het park in een soort transitieperiode zit, maar ik ben blij een aantal oude attracties - die waarschijnlijk over enkele jaren niet meer bestaan - nog gedaan te hebben. De sfeer was overal zeer goed en ook de horeca eigenlijk wel prima.

    Busch Gardens Tampa
    Niet Islands of Adventure, maar Uiteindelijk Busch Gardens bleek het beste park van de trip te worden. Daarbij moet gezegd worden: er was geen kat in het park die dag en dat doet ook veel. Wachtrijen waren gewoon non-existent en we hebben alles meermaals kunnen doen.

    Helaas waren er geen shows die dag, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben daarvoor in plaats een operatie aan een Zeearend kunnen zien, wat toch wel indrukwekkend is. Leuk dat het park die optie geeft.

    Vooraf werd gezegd dat we vooral van Cheetah Hunt niet veel moesten verwachten. Desalniettemin vond ik dit een hele toffe baan. Jammer dat deze qua theming het behoorlijk laat afweten. Zowel het station als de greppels waar je onderweg door raast missen de thematisatie en dat doet toch wel afbreuk aan de ervaring die men wilt overbrengen. Jammer.

    Beestjes kijken is altijd leuk. Echter als je bedenkt dat het concept van Animal Kingdom letterlijk van dit park is afgekeken en men ook in Six Flags al een safari kan doen, was ik wel teleurgesteld dat dit hier niet kon.. Tenminste; Niet zonder flink bij te betalen. Bij een park met dit thema hoort een safari-ritje er eigenlijk gewoon bij, ook al is het maar een korte rit - zoals bij Disney - als er maar wat beestjes te zien zijn. Gelukkig was er dan nog de trein die door het gebied heen ging en kon je veel dieren zien zoals je normaal ook in een zoo zou zien.

    Zoals ik al zei was dit het beste park van de trip. Dat lag vooral aan de vele topcoasters (die in veel andere parken toch ontbreken, of te weinig aanwezig zijn) de goede theming en het feit dat er geen volk in het park was. Ga je wat meer objectief kijken, zal al snel opvallen dat dit park toch wel echt wat attracties in zijn assortiment mist. Vooral een goede darkride mis ik enorm, maar ook wat meer familie-gerichte attracties (nu is er iets voor kinderen en voor thrillseekers). Ik denk dat als er meer drukte in het park was dit zeker ook zou zijn opgevallen. Qua sfeer en theming zit het park in elk geval dik goed in elkaar en hoort het absoluut tot de top van de Orlando-omgeving.

    Een attractie waar ik vooraf trouwens erg nieuwsgierig heen was, was de freefall tower. De 90 graden kanteling zou voor een flinke extra thrill moeten zorgen. Ik zelf vreesde er echter steeds voor dat 90 graden té ver is, waardoor het meer zou aanvoelen als de drop van een Dive Coaster. Helemaal fout zat ik daar niet mee. Het kantelen gebeurt al als de baan nog omhoog aan het gaan is. Ondanks dat de paal onder je voeten zit, voelt het hier door een beetje als de lift van een GIB. Ook de drop zelf voelt aan als de drop van een GIB. Voor mij betekent dit dat het omhoog takelen terwijl je op je buik ligt eigenlijk het spannendste gedeelte van de rit is. De val zelf vond ik niet heel bijzonder. High Fall en Scream blijven wat dat betreft toch te betere ervaringen.

    Universal Studios Orland
    Onze eerste indruk van het park kwam vanaf een andere kant, aangezien we met de Hogwarts Express binnen kwamen. Ook hier moet gezegd worden dat het Harry Potter gedeelte verreweg het beste is. Opmerkelijk vond ik vooral de donkere kant die toch wel aardig verstopt zat in het gebied. Heel leuk zijn alle details in de etalages, waar mensen druk bezig zijn die te laten bewegen met hun toverstokjes. Ook kleine shows, zoals het toekennen van een toverstokje laten de liefde zien die in dergelijke gebieden zit. Toch iets wat ik eigenlijk wel mis bij Disney, waar alles eerder plichtmatig en geforceerd over kwam.

    De rest van het park heb ik wat minder ervaren. Dat lag deels aan het slechte weer die dag. Ik vond de studios in LA toch meer sfeer hebben. Desalniettemin was het erg leuk dat op vrijwel elke hoek wel iets te doen was aan entertainment, character meet of shows. Revenge of the Mummy was hier beduidend beter dan in LA, maar verder was het park niet echt te vergelijken. Men in Black is wel de beste shooter die ik ooit al deed, al mocht het spinnen van de karretjes wat mij betreft wat minder. Horeca hebben we hier wat minder goed ervaren dan in IoA. Jammer, want juist vanwege het studio-thema hoef je hier geen grenzen te hebben aan wat je aan biedt.

    Het park is me uiteindelijk minder goed bevallen dan verwacht. Het commentaar dat er te veel brilletjes nodig zijn kan ik eigenlijk niet echt volgen. Ja, er zijn veel 4D attracties. Maar juist hun nieuwste toevoeging laat zien dat die brilletjes wel degelijk nut hebben. In tegenstelling tot de meste reviews heb ik wel kunnen genieten van Rip Ride Rockit. Scheelt dat ik nooit last heb van dat type beugels en dan is de baan echt wel tof. Wel mist het park iets, ik kan niet goed mijn vinger er op leggen, maar wellicht was het gewoon dat het weer tegen viel dat het park niet helemaal goed op mij over kwam (ik was niet gekleed op koud weer, dus heb vooral kou geleden die dag).

    Vulcano Bay
    Over dit park is er al veel gezegd over het systeem waarbij alle wachtrijen virtueel zijn. Ik blijf er bij dat dit geniaal is en op zich lijkt het allemaal prima te werken, zo lang het park niet veel te veel bezoekers binnen laat (want dan krijg je wachttijden van 5 uur bij sommige attracties, maar die tijd veranderd niet of een wachtrij nu fysiek is of virtueel).. Wij hebben echter het geluk dat het zo rustig is dat de virtuele wachtrij zelden in actie kwam.

    Voordat we echter toekwamen moesten we een shuttlebus nemen van de parkeergarage van Universal naar het park toe. De rit was erg kort en eigenlijk merkte je er amper wat van. In de bus werd namelijk een filmpje af gedraaid. Belangrijke informatie over hoe de tapu-tapu werkt en het waterpark. Hierdoor kwam je op de bus al helemaal in de sfeer terecht. En dat is precies wat ik mis bij het vee vervoer van Disney. Iets simpels als wat Disney tekenfilmpjes (van die korte) afspelen in de bus zou het transport tussen hotels en park al zó veel aangenamer maken. (meer bussen - in plaats van eens per kwartier of zelfs half uur - en minder mensen in een bus gepropt zouden ook al helpen) en je zou veel meer in de juiste sfeer blijven. Nu is het filmpje van Universal op de heenweg ook niet veel meer dan een instructiefilmpje. Op de terugweg is er ook gedacht aan een passend filmpje dat precies lang genoeg duurt. Nee, ik maak me geen zorgen dat iemand die straks in het Universal Resort blijft zich druk moet gaan maken dat hij buiten de sfeer van het resort gaat vallen als je van hotel naar de nieuw te bouwen parken rijdt.

    De theming van het park is subliem. Ik denk dat het met afstand het mooiste waterpark is dat ik ken. Veel leuke details en humor. In plaats van stoplichten verkleurende ogen gebruiken in totems is geniaal. Echter ondanks mijn enorme enthousiasme over de theming, kon het park me niet overtuigen.

    De reden daarvoor is dat alles een beetje op “Slow Motion” leek te staan. Ik heb het daarbij zeker niet over de operations, maar eerder over de attracties zelf. Goed, aan een lazy river kun je niet veel fout doen. Maar hun Action River was toch eerder saai.. Sterker nog: Ik ken “Lazy” rivers die meer actie bevatten dan hun action river. En hetzelfde geldt eigenlijk voor bijna alle slides. Ze zien er imposant uit, maar ze doen redelijk weinig. Vooral hun LIM-Launched master blaster vond ik erg zwak afgesteld. Gewone masterblasters doen het vaak beter en zeker als je Wildebeest (Zelfde systeem) Gedaan hebt, is dit gewoon een teleurstelling.

    Voor wat betreft de bodyslides viel me op dat elke naad in de baan te voelen was. Ook dat is iets dat naar mijn idee niet hoort. Zeker niet in een park zo jong als dit. Nee, ik denk toch dat ik de volgende keer liever Aquatica eens ga testen.

    Fun Spot Orlando
    Hier verwachtte ik het grote broertje van die in Kissimmee.. Maar om eerlijk te zijn was dit eerder het kleine zusje. Ook hier zat de sfeer in de avond (na duister) zeker wel goed. Maar het park is gewoon kleiner en het aanbod is minder interessant. Beide grote achtbanen hoefde ik niet echt een 2e ritje op. De woodie was best goed, maar stelt weinig voor in vergelijk met Mind Blower. Daarbuiten had het park toch minder aanbod dan in Kissimmee. De kartbanen waren hier overigens wel interessanter.

    afsluiter
    En toen hadden we 2 weken in Orlando er op zitten. Andere parken hebben we niet bezocht. Zoals eerder aangegeven denk ik dat ik de volgende keer genoeg heb aan 4 dagen disneyparken, maar dan hoop ik weer meer tijd te spenderen in de waterparken (al dan niet van Disney). Vooral Discovery Cove lijkt me erg tof.

    Voor de niewsgierigen: Deze activiteiten hebben we nog buiten parken gedaan:
    Minigolf @ Pirates Cove
    Bowling
    Poolen
    Kennedy Space Center met Extended Tour (KSC explore Tour)
    Daytona Beach
    Kayakken
    Zwemmen met zeekoeien in Crystal River/Three Sister Springs
    Celebration Station
    Sanibel Island
    Zoomers
    Ford & Edison Winter Estates
    Everglades Safari Park met Verlengde Airboat Tour (Private eco adventure tour)
    Santa’s Enchanted Forest
    Key West
    Key West power adventure Tour (Snorkelen, Parasailen, Jet Ski Rijden, Banana Boat, en meer
    Miami
    Thriller Speedboat tour.

    Hier mogen uiteraard ook vragen over gesteld worden, als die er zijn
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 29-11-18 om 13:45.

  2. #2

    Re: [TR] Orlando Parken

    Merci voor het uitgebreide TR. Ergens had ik al verwacht dat Disney je minder zou bevallen, gewoon omdat je geen Disneyfreak bent. De pijnpunten die je aanhaalt zijn wel herkenbaar en toch zo simpel op te lossen.
    Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Volcano Bay reeds gebreken toont, terwijl het park nog vrij nieuw is. En het feit dat alles vrij tam is, is toch ook bijzonder, zeker omdat ze in IoA de verdeling wel beter hebben...

  3. #3

    Re: [TR] Orlando Parken

    actieve reis heb je zeker wel gehad; mooi programma. Hoe is het Kennedy Space Centre je bevallen; dat is iets dat hier op de bucket-list staat...

  4. #4

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Merci voor het uitgebreide TR. Ergens had ik al verwacht dat Disney je minder zou bevallen, gewoon omdat je geen Disneyfreak bent. De pijnpunten die je aanhaalt zijn wel herkenbaar en toch zo simpel op te lossen.
    Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Volcano Bay reeds gebreken toont, terwijl het park nog vrij nieuw is. En het feit dat alles vrij tam is, is toch ook bijzonder, zeker omdat ze in IoA de verdeling wel beter hebben...
    Geen Disneyfan inderdaad.. maar toch staat het resort in Anaheim nog steeds enorm hoog aangeschreven. Daar heb ik wél echt van voor tot achter kunnen genieten. Puur qua attracties is in Orlando het Magic Kingdom park nog steeds het beste park. Qua sfeer vind ik Animal Kingdom wel veel beter (juist omdat het niet heel typisch Disney is). Ook de sfeer van de world showcase van Epcot vond ik heel goed, terwijl dat juist het park is dat door de fans het minst geliefd is. Ook wel begrijpelijk, want het heeft weinig weg van een pretpark. Je merkt wel dat Disney donders goed hun fouten in de gaten heeft en ze zijn diverse parken met een Disney Sausje aan het overgieten. (wat ook ik als een positieve ontwikkeling zie) In het grote geheel heb ik hier echter hetzelfde gevoel bij als bij Dubai Parks & Resorts: Mooie parken, maar ze zijn nog totaal niet af. De attracties die er staan zijn goed, maar het zijn er te weinig waardoor je lang moet wachten voor korte ritjes.

    En fan of niet.. als je het vervoer (als vee) tussen de hotels als iets magisch en iets geweldigs bestempeld heb je - met alle respect - volgens mij echt een draadje los want goedkoper en simpeler (en soms inefficienter, want ze laten je gewoon een half uur wachten op een bus, terwijl ernaast 2 bussen volstrekt leeg staan te wachten op volk) kon het letterlijk niet.

    Ohja.. wat wel echt super leuk is bij disney: Naar de T-shirts kijken die bezoekers ontwerpen (Most Expensive Day Ever - She wears de ears, I drink the beers - Hele familie met matching shirts en Pa in een totaal ander shirt "I don't do matching shirts" - etc.) Kom je weliswaar ook in andere parken tegen (in Universal veel sketches op Harry Potter), maar bij Disney verreweg het meeste.

    En hoe gek disney-publiek is was trouwens mooi te zien bij de Indiana Jones Stunt shows (daar waar de meeste Disney shows hooguit matig zijn, is deze trouwens best goed). Waar andere parken veel moeite in shows moeten steken en deze elke 2 tot 4 jaar volledig moeten vernieuwen, draait de indiana jones show al ruim 30 jaar en is het publiek nog steeds zwaar onder de indruk van iemand die vanaf het plafond komt abseilen (een stunt die bijna iedereen hier op het forum letterlijk zelf kan uitvoeren). xD

    Als je dus door het enthousiasme van dergelijk volk naar een park toe gelokt wordt om dan de realiteit te zijn, dan snap je best dat het een teleurstelling is.. maar begrijp me niet verkeerd: We hebben ons prima geamuseerd en de parken zijn leuk, maar zeker niet de toppers die de parken in Anaheim wél zijn.

    Overigens waren er mensen in de groep die wel degelijk nog negatiever over Disney waren

    VULCANO BAY Inderdaad erg opvallend. Net als bij Disney vind ik het qua theming helemaal geweldig. Het aanbod zelf valt ook hier tegen (maar dan om andere redenen, er is hier voldoende, maar het is te slap). Ik denk dat het voelen van de naden in de bodyslides geen gevolg van slijtage, maar eerder van slechte montage zijn. De layout van de bodyslides is trouwens wél tof en bevat de pit die de bandenbanen missen. Daar is echter weinig leuks aan als je elke naad (inclusief de horizontale naad) onderweg voelt. Van de twee freefall-slides in de vulkaan heb ik zodoende de 2e niet meer aangedurfd.

    Ook het golfslagbad is een enorme anticlimax. De start van de golven wordt met enorm veel bombarie (en een echt wel coole manier) aangekondigt. Wat volgt is gewoon triest. Ik kan bij wijze van spreken grotere golven maken in mijn badkuip. Ik denk dat Vulcano Bay wat dat betreft wellicht ook een enorme anti-climax was in zijn geheel. Volgende keer ga ik zodoende zeker meer waterparken proberen. Juist de mensen die erg negatief over disney waren, waren wel enthousiast over het waterpark dat ze daar gedaan hadden, dus die gaan we volgende keer proberen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    actieve reis heb je zeker wel gehad; mooi programma. Hoe is het Kennedy Space Centre je bevallen; dat is iets dat hier op de bucket-list staat...
    Het kennedy space center is nog steeds een Must Do en mag je zeker niet over slaan... We hadden een KSC explore tour die een stuk langer is dan de normale tour en ook heel wat meer laat zien (toch volgens iemand die beide tours gedaan had op dezelfde trip). Vooral de grootste raket ooit gebouwd als de space shuttle zijn enorm imposant om te zien. Nasa zelf doet er tegenwoordig weinig, maar er is genoeg te zien van SpaceX, boeing en andere maatschappijen (veel meer dan ik verwacht had). En met de Explore Tour kom je echt heel dichtbij een launch platform en het Vehicle Assembly Building.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 01-12-18 om 19:19.

  5. #5

    Re: [TR] Orlando Parken

    Nog een kleine opmerking over KSC (kennedy space center).

    Er wordt vaak geklaagd dat je in de Universal Studio's té veel films te zien krijgt in de attracties. Maar dan moet je eens naar KSC gaan. Voor mijn gevoel is het daar nog erger.. vooral omdat KSC géén film-gerelateerd pretpark is. Je moet bijvoorbeeld al door 2 bioscopen heen voordat je de space shuttle kunt zien (waarvan de 2e wel echt een cool effect op het einde heeft, waar ik verder niets over spoil). één van de grootste gebouwen bevat een dubbele IMAX zaal die beiden een andere film draaien, etc.

    Maar als je geïnteresseerd bent in ruimtevaart, is dat zeker interessant en de moeite waard. Ook als je er niet in geïnteresseerd bent is het bezoek de moeite waard, maar ga je waarschijnlijk iets minder bekijken.

  6. #6

    Re: [TR] Orlando Parken

    Tof om wat bevindingen te lezen van je reis.
    Ikzelf ben wel een absolute Disney fan en bestempel de Disney parken graag tot de 'pinnacle' van mijn pretparkhobby. Coasters zijn de max, maar immersive ervaringen zoals je die bij Disney en Universal in Orlando vindt brengen de pretparkhobby toch naar een niveau die coasters kunnen overtreffen. Dat gevoel dat je beschreef na een ritje Harry Potter vind ik zeer herkenbaar. En ik ben althans nog nooit uit een coaster gestapt met datzelfde transcendent gevoel van 'wow'! En dat is iets wat je bij Disney en Universal wel terugvindt. Daarom kom ik ook zo graag in Orlando. Zeker niet de 'coaster capital' maar wat mij betreft wel de 'themapark capital' van de wereld.

    Het is trouwens inderdaad zo dat het uitplannen van een Disney World vakantie heel wat van je tijd vraagt. Maar dat vind ik van een kant ook helemaal geweldig. Het is niet alleen voorpret, maar eens op bestemming is alles geregeld en werkt alles als een Zwitsers uurwerk. Tenminste dat is toch steeds mijn ervaring. Zeer jammer dat je deze ervaring niet kan delen. Het is waar dat je met z'n 4 gemakkelijker alles geregeld krijgt. Mijn grootste groep tot nu toe was 7 personen. En ook dat ging eigenlijk zonder enig probleem (Dining reservations, Fantasmic Packages, Fastpasses,...). Nooit liep het ergens fout. Het dining plan zou ik overigens enkel aanbevelen als je het gratis krijgt (wat je als Europeaan krijgt bij boekingen gemaakt tot september voor vertrek het jaar erop). Want anders is het echt te veel eten en te duur. Ooit heb ik op de Disney Food Blog een hele berkeningsmatrix gezien die aantoont dat het enkel voordeliger uitvalt als je effectief alles er uithaalt. De vraag is echter... heb je wel zoveel eten nodig?

    Voorts wil ik je ook verstaan dat het Disney Transport niet 'je van het' is. Ik heb één maal gekozen om een vakantie enkel op 'Disney Transport' te draaien en daar verlies je toch best wat tijd mee. Overdukke bussen net na een avondshow zijn inderdaad ook een heel gedoe. Zeker na een lange dag park. Ook is het zo dat als je (momenteel) een Value hotel boekt (wat de All Star Sports is) je enkel en alleen bussen hebt. Als er monorails of boten in het spel zitten wordt het geheel toch een stuk leuker. Ik geloof ook dat de komst van de kabelbaan volgend jaar het verhaal een stuk aangenamer zal maken.

    Ook vermoed ik dat je het 'in de magie blijven' verkeerd begrijpt. Het klopt dat wegen tussen de hotels en de parken niet voorzien zijn van thematiek. Het idee is eerder dat je alles (relatief) 'bij de de buurt' hebt en je niet alle dagen over de I-4 moet gaan om ergens te komen. Daarenboven gaan velen (waaronder ik) niet enkel naar Disney World voor de pretparken. Er zijn al dagen geweest dat ik 'on property' me prima ging amuseren buiten de parken (fietstocht van Wilderness Lodge naar Fort Wilderness, een pub crawl langs de Epcot Resorts, een avondje pilsen op het strand van de Polynesian met zicht op het vuurwerk als afsluiter, een rondje minigolf in de Fantasia Gardens, een boottochtje langs de Sassagoula naar Disney Springs,...). Als ik naar Disney World ga ben ik op vakantie en mag het dus wat anders zijn dan enkel parken. En ik ben zeker niet de enige. En juist daarvoor is onsite slapen zo handig en leuk. Want zeg nu zelf... Een schamper motel langs een drukke baan tussen tacky attracties en fastfoodketens of een hotel in het groen van Disney World met de service die erbij hoort is toch een wezenlijk verschil.
    Doch, ben je puur van zin parken te doen zonder meer snap ik dat een 'on-site' verblijf misschien niet de moeite is.

    Dat aspect van 'op vakantie' zijn weegt denk ik soms ook door op de mening van pretparkfans die puur voor 'de pretparken' gaan. Want Disney World is zoveel meer dan dat alleen. Epcot vind ik bijvoorbeeld een superleuk park, maar het is niet echt iets voor de pretparkfan. En bij verlenging zijn de andere parken dat ook niet echt.
    Eerst verschoot ik er namelijk van dat je Busch Gardens bestempelde als het 'toppark'. Toegegeven, er staan sublieme coasters en het is een prima park. Maar in het pretparklandschap van Orlando is dit toch het minst bijzondere park zou ik denken (ik tel prulletjes als Legoland en Fun Spot even niet mee) . Busch Gardens is voor mij een Six Flags met een thematisch sausje maar staat mijlenver van de 'multi-miljoen dollar powerhouse' attracties die je krijgt voorgeschoteld door Disney en Universal. Dat doet mij vermoeden dat een coasterpark gewoon meer iets voor jou is dan de themawerelden nabij Orlando. Want alleen dat lijkt mij een aannemelijke reden om Busch hoger te plaatsen dan de kleppers van Disney of Universal.

    Nogmaals thanks voor het verslagje!

    In de marge: De projectoren van Harry Potter zijn allemaal vervangen in maart 2018, de beelden werden voor de gelegenheid ook opgeschoond voor een beter resultaat. Ze zijn dus geen 10 jaar oud (kan ook niet voor een attractie uit 2010...). Ik deed de attractie nog niet sinds de vernieuwing, maar wel jammer dat je laat weten dat het ook nu nog niet 100% is...
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 03-12-18 om 14:59.

  7. #7

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Tof om wat bevindingen te lezen van je reis.
    Ikzelf ben wel een absolute Disney fan en bestempel de Disney parken graag tot de 'pinnacle' van mijn pretparkhobby. Coasters zijn de max, maar immersive ervaringen zoals je die bij Disney en Universal in Orlando vindt brengen de pretparkhobby toch naar een niveau die coasters kunnen overtreffen. Dat gevoel dat je beschreef na een ritje Harry Potter vind ik zeer herkenbaar. En ik ben althans nog nooit uit een coaster gestapt met datzelfde transcendent gevoel van 'wow'! En dat is iets wat je bij Disney en Universal wel terugvindt. Daarom kom ik ook zo graag in Orlando. Zeker niet de 'coaster capital' maar wat mij betreft wel de 'themapark capital' van de wereld.
    Tot zo ver helemaal met je eens, en voor mij ook dé reden om naar Disney te gaan. Echter vond ik dat juist bij Disney (en ook een groot deel van de universal studio's) erg tegen vallen. Voor het gros van de Darkrides daar vind ik Fata Morgana toch nog steeds beter. De shows vond ik doorgaans van erg knullig niveau (Fantasmic zelfs ronduit schandalig slecht en rommelig - ik denk ook niet dat er ook maar één persoon in de groep is die Fantasmic nog eens zou gaan zien). Happily Ever After hoort dan weer tot één van de beste shows die ik gezien heb.

    Maar immersive.. Tsja. Ik vond Na'Vi River de mooiste attractie in heel Disney (dus ook hier wint een achtbaan het niet). Echter is de rit zó kort, dat je alweer uit de sfeer gerukt wordt voordat je er goed in bent en is ongeveer de helft van de projecties eigenlijk best slecht uitgevoerd, al wordt dat ruimschoots goed gemaakt door de rest. Splash Mountain is voor mij de topper van het Magic Kingdom. Maar de overige attracties wederom kort en wel erg simplistisch. Bij Dinosour hebben ze op veel plaatsen niet de moeite genomen om de techniek weg te werken (Oeh, eng. ik wordt aangevallen door een stalen draagconstructie met een dino hoofd er op), terwijl dat simpel op te lossen viel door de belichting nauwkeuriger te plaatsen. Small World heeft nog steeds goedkope prulpoppen met een systeemplafond en peter pan goedkope blacklight theming. Expedition Everest is van binnen gewoon een donkere hal (lui) en bij RnRC zijn het gewoon dezelfde kartonnen borden die bij CanCanCoaster keihard werden afgekraakt (tot op het punt dat Mack de verlichting er voor heeft uit gezet).

    Maar dat is nog niet eens hetgene wat me het hardste stoort. Het grootste issue is dat je gevoelsmatig naar 5 serieuze attracties al rond bent in de parken en de rest opvullers zijn. Zelfs wat voor "Grote" rides moeten doorgaan (Zoals Frozen Ever After) zijn belachelijk korte attracties die het WOW-effect moeten hebben van één of twee bijzonder knappe animatronics, maar voor de rest eigenlijk maar matig zijn uitgewerkt. (In dit geval had ik veel het gevoel door relatief lege hallen te varen dat ze dan wat willen opleuken met projecties en de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien, het is net alsof iedereen een carnaval-de-venice-achtig masker op heeft). Wellicht had ik te veel verwacht, maar de meeste attracties vond ik zeker niet zo bijzonder of uitmuntend - ten opzichte van andere parken - dan wat de gemiddelde fan je wilt doen geloven.

    Ik besef dat ik al in al wellicht wat negatief tegen kom, omdat ik tegen het - in mijn optiek - overdreven positievisme in ga. Maar ik heb me wel degelijk goed geamuseerd.

    Het is trouwens inderdaad zo dat het uitplannen van een Disney World vakantie heel wat van je tijd vraagt. Maar dat vind ik van een kant ook helemaal geweldig. Het is niet alleen voorpret, maar eens op bestemming is alles geregeld en werkt alles als een Zwitsers uurwerk.
    Dat eenmaal op bestemming alles geregeld is, heb ik bij iedere andere bestemming ook zo, zonder het gedoe van Disney. Daarvan afgezien ben ik het met je eens dat dit normaliter leuke voorpret is voor een mooie vakantie. Maar zoals het met Disney ging was het eerder een hel om doorheen te gaan. Als ik een euro kreeg voor elke "Somebody ate the page" of "We're having trouble putting this page together" foutmelding die ik gekregen had, denk ik dat ik het Disney-aandeel van mijn vakantie gratis had gehad.

    Tenminste dat is toch steeds mijn ervaring. Zeer jammer dat je deze ervaring niet kan delen. Het is waar dat je met z'n 4 gemakkelijker alles geregeld krijgt. Mijn grootste groep tot nu toe was 7 personen. En ook dat ging eigenlijk zonder enig probleem (Dining reservations, Fantasmic Packages, Fastpasses,...). Nooit liep het ergens fout. Het dining plan zou ik overigens enkel aanbevelen als je het gratis krijgt (wat je als Europeaan krijgt bij boekingen gemaakt tot september voor vertrek het jaar erop). Want anders is het echt te veel eten en te duur. Ooit heb ik op de Disney Food Blog een hele berkeningsmatrix gezien die aantoont dat het enkel voordeliger uitvalt als je effectief alles er uithaalt. De vraag is echter... heb je wel zoveel eten nodig?
    Vooraf inderdaad eerder gehoord. Volgens mij ook van jou. Geen zorgen: We hebben de Dining plan er écht wel uit gehaald. We hebben bijzonder veel restaurants gekozen die 2 punten kosten. Maar ook hier blijf ik het nut niet inzien van een Dining Plan waar je dan opeens wél nog tip op moet betalen. Waarom zo onnodig moeilijk doen? Maak dan die dining plan 18% duurder, want ze rekenen standaard toch al die 18%, of je nu wilt of niet.

    Het half jaar reserveren vooraf neemt enige spontaniteit weg. Goed, hebben we zelf voor gekozen. Het jammere is echter dat je bij de populaire plaatsen dus eigenlijk verplicht wordt om vooraf te reserveren. Wat Disney doet is slim. Ze bieden letterlijk minder service (Zoek het zelf maar uit) maar doen juist alsof ze meer service bieden.

    Voorts wil ik je ook verstaan dat het Disney Transport niet 'je van het' is. Ik heb één maal gekozen om een vakantie enkel op 'Disney Transport' te draaien en daar verlies je toch best wat tijd mee. Overdukke bussen net na een avondshow zijn inderdaad ook een heel gedoe. Zeker na een lange dag park. Ook is het zo dat als je (momenteel) een Value hotel boekt (wat de All Star Sports is) je enkel en alleen bussen hebt. Als er monorails of boten in het spel zitten wordt het geheel toch een stuk leuker. Ik geloof ook dat de komst van de kabelbaan volgend jaar het verhaal een stuk aangenamer zal maken.
    Ik snap de keuze voor een kabelbaan hier eigenlijk niet helemaal. Waarom de monorail niet doortrekken? Zeker naar de studios toe zou dat makkelijk kunnen. Trouwens: Het Sports Resort ligt nog redelijk centraal. Diverse dure resorts liggen in een uithoek en hebben (buiten het eigen park) ook geen andere keuze dan bussen (Denk aan Animal Kingdom Resort).

    En op zich zou ik die bussen prima vinden. Maar is het écht zo moeilijk om die van buiten een Disney-bestickering te geven en binnen in de bus iets van een filmpje te draaien? Of in elk geval passende muziek? Universal kan het wel. Het zijn dat soort kleine dingen die veel kunnen doen en eigenlijk voortdurend ontbraken.

    Tijdverlies leek me ook nog wel mee te vallen. Volgens mij verlies je meer als je met een auto in de file moet gaan staan om van de parking af te komen. De I4 loopt dan zelfs helemaal vast, dus laat staan de kleinere wegen binnen Disney zelf.

    Ook vermoed ik dat je het 'in de magie blijven' verkeerd begrijpt. Het klopt dat wegen tussen de hotels en de parken niet voorzien zijn van thematiek. Het idee is eerder dat je alles (relatief) 'bij de de buurt' hebt en je niet alle dagen over de I-4 moet gaan om ergens te komen. Daarenboven gaan velen (waaronder ik) niet enkel naar Disney World voor de pretparken. Er zijn al dagen geweest dat ik 'on property' me prima ging amuseren buiten de parken (fietstocht van Wilderness Lodge naar Fort Wilderness, een pub crawl langs de Epcot Resorts, een avondje pilsen op het strand van de Polynesian met zicht op het vuurwerk als afsluiter, een rondje minigolf in de Fantasia Gardens, een boottochtje langs de Sassagoula naar Disney Springs,...). Als ik naar Disney World ga ben ik op vakantie en mag het dus wat anders zijn dan enkel parken. En ik ben zeker niet de enige. En juist daarvoor is onsite slapen zo handig en leuk. Want zeg nu zelf... Een schamper motel langs een drukke baan tussen tacky attracties en fastfoodketens of een hotel in het groen van Disney World met de service die erbij hoort is toch een wezenlijk verschil.
    Doch, ben je puur van zin parken te doen zonder meer snap ik dat een 'on-site' verblijf misschien niet de moeite is.
    Ik heb inderdaad wel al vaker gelezen dat op die manier het resort verkennen wel de moeite is. Had het op zich ook wel graag gedaan, maar om eerlijk te zijn: Met de belachelijke prijzen die ze aanrekenen voor een overnachting wil je eigenlijk ook dat doen wat de core-business van het resort is: De parken. Ik denk wel dat ik een volgende keer dit meer zou doen. De Dinner Shows bij zowel het polynesian als het Wilderness Resort zijn afgeketst omdat we er te veel tijd mee zouden verliezen (park uit, terug het park in). Wellicht dat ik de volgende keer de minimale termijn in een disney-hotel verblijf. Op die tijd maximaal profiteer van Dining plan (Dus weer de duurdere/specialere restaurants) om dan daadwerkelijk de parken wat meer te bezoeken vanuit een Villa in Davenport. Standaard krijg je toch een 14-dagen ticket.

    Dat aspect van 'op vakantie' zijn weegt denk ik soms ook door op de mening van pretparkfans die puur voor 'de pretparken' gaan. Want Disney World is zoveel meer dan dat alleen. Epcot vind ik bijvoorbeeld een superleuk park, maar het is niet echt iets voor de pretparkfan. En bij verlenging zijn de andere parken dat ook niet echt.
    Eerst verschoot ik er namelijk van dat je Busch Gardens bestempelde als het 'toppark'. Toegegeven, er staan sublieme coasters en het is een prima park. Maar in het pretparklandschap van Orlando is dit toch het minst bijzondere park zou ik denken (ik tel prulletjes als Legoland en Fun Spot even niet mee) . Busch Gardens is voor mij een Six Flags met een thematisch sausje maar staat mijlenver van de 'multi-miljoen dollar powerhouse' attracties die je krijgt voorgeschoteld door Disney en Universal. Dat doet mij vermoeden dat een coasterpark gewoon meer iets voor jou is dan de themawerelden nabij Orlando. Want alleen dat lijkt mij een aannemelijke reden om Busch hoger te plaatsen dan de kleppers van Disney of Universal.
    Zoals eerder aangehaald vond ik de kleppers bij Disney of Universal nogal tegen vallen. Wat het bij Busch vooral deed was het feit dat er meerdere toppers staan. Zowel Epcot als de Disney Studio's hebben beiden maar één attractie die ik vaker dan 1x zou doen. Busch gardens heeft dat aantal verreweg het hoogste liggen van alle parken in Orlando. Dan kijk ik er niet specifiek heen of dat Achtbanen of Darkrides zijn. Uiteindelijk steekt een Harry Potter - voor mij ook - met kop en schouders boven een Sheikra of Muntu uit. Maar als een park pakweg 100 dollar voor zijn entree vraag, verwacht ik wel meer dan één topper.


    In de marge: De projectoren van Harry Potter zijn allemaal vervangen in maart 2018, de beelden werden voor de gelegenheid ook opgeschoond voor een beter resultaat. Ze zijn dus geen 10 jaar oud (kan ook niet voor een attractie uit 2010...). Ik deed de attractie nog niet sinds de vernieuwing, maar wel jammer dat je laat weten dat het ook nu nog niet 100% is...

    Dat wist ik niet. Ik denk dat je bij Harry Potter wellicht iets té kort op het scherm zit, en dan ga je toch altijd pixels zien. Het scherm bij bijvoorbeeld avatar is zó groot dat de pixels gerust dubbel zo groot kunnen zijn als bij Harry Potter: Het zou nog steeds beter uit zien omdat je verder weg zit. Ook bij HP zijn de projecties zeker niet slecht. Maar na Avatar heb je toch een gevoel dat het beter kan.

  8. #8

    Re: [TR] Orlando Parken

    Bedankt voor het uitgebreide TR, André, interessant om te lezen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Busch Gardens is voor mij een Six Flags met een thematisch sausje
    Uit jouw mond is dat het grootste compliment dat een pretpark kan krijgen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar ook hier blijf ik het nut niet inzien van een Dining Plan waar je dan opeens wél nog tip op moet betalen. Waarom zo onnodig moeilijk doen? Maak dan die dining plan 18% duurder, want ze rekenen standaard toch al die 18%, of je nu wilt of niet.
    Dat is nu eenmaal het Amerikaans systeem. Werkt overal zo. Die 18% zit bovendien enkel standaard inbegrepen vanaf een bepaalde groep. Wellicht waren jullie vaak met meer dan 6/8/10 personen (is overal anders)? Als je dus met pakweg 2 of 4 personen gaat eten is dat nooit normaal gezien nooit standaard inbegrepen en kan je wel zelf kiezen hoeveel fooi je geeft.

    Bovendien denk ik dat het praktisch en boekhoudkundig haast onmogelijk is om dat op voorhand in te calculeren en dan te verdelen over het personeel volgens waar je gegeten hebt. In Amerika kan je dat denk ik ook gewoon niet maken naar je personeel toe. Volgens mij zou de ontevredenheid op die manier ook enorm groot zijn.

    Ik denk ook dat enkel Europeanen zich mogelijk storen aan dit systeem, omdat Amerikanen dat gewoon gewend zijn. Ook als je bijvoorbeeld iets gratis krijgt, of een service krijgt die je al op voorhand betaald hebt of betaalt met een cadeaubon ofzo, zijn zij het namelijk gewend om daar nog een fooi bovenop te geven.

  9. #9

    Re: [TR] Orlando Parken

    Busch Gardens is ook een Six Flags met een thematisch sausje. Maar qua thema is het wel écht goed gedaan. Ik ken weinig Amerikaanse parken die het beter doen. Wel missen ze daar inderdaad darkrides, maar eerder is ons al uitgelegd dat Darkrides volstrekt niet werken bij een amerikaans publiek, tenzij er een (dure) IP aan gekoppeld is. Je hebt gezien wat met Curse of Darkastle in het zusterpark gebeurd is. Ik hoop wel dat die cultuur wat gaat veranderen. Want waar een achtbaan al snel de hoogste herhalingswaarde heeft, kan een goede darkride juist het hoogtepunt zijn om te laten zien wat je écht kan, zowel op vlak van thema als op vlak van techniek. Wat dat betreft blijven de kale betonnen bakken van Cheetah Hunt eeuwig zonde.

    Voor ons was het vooral zo dat we een vrijwel leeg park hadden dat genoeg toppers had om ons daadwerkelijk een dag bezig te houden, ondanks dat er geen wachtrijen waren. We hebben zodoende ook niets van operations gemerkt. Dat ging immers vanzelf. Ik acht de kans zeer waarschijnlijk dat bij een herhaalbezoek het park de status "beste park van de trip" niet meer haalt

    ====================

    Op het moment dat je 18% meer (of van mij part zelfs 20% - als buffer, omdat je meestal voor meer eet dan je plan gekost heeft) voor je Dining Plan betaald, kunnen ze prima de tip berekenen, want een kassabon wordt toch altijd gemaakt, dus je weet altijd welke werknemer wat "verkocht" heeft. Ze doen het nu immers ook al. Het verschil is enkel dat die tip uit een ander potje moet komen. Sterker nog: Bij Cinderella's Royal Table en bij de Dinner Shows zit de tip om één of andere reden weer wél inbegrepen in de dining plan (om het nog complexer te maken zijn ze daar dus ook nog niet eens consequent in). Dus het is wel degelijk praktisch en boekhoudkundig mogelijk om het te doen - ze doen het immers al.

    Officiëel is het zo dat je inderdaad je tip kunt kiezen als je met minder dan 6 personen bent. Maar dan moet je het wel contant betalen (waarmee het nut van een cashless systeem volledig over boord is). Doe je dat niet, wordt automatisch 18% van je Creditcard afgehouden. Wat dus in de praktijk altijd gebeurd.

    In Amerika heerst inderdaad een tip-cultuur. Maar het is wel zo dat als een personeelslid niet genoeg tips binnen haalt, de werkgever dat moet compenseren, zodat een werknemer toch altijd aan een minimum loon komt (dat weten veel buitenlanders niet). En als je voor een Simpel uiensoepje 9 dollar (ex tax) durft te vragen (niets bijzonders aan), dan mag je daar eigenlijk ook je personeel wel voor betalen, maar dat is simpelweg mijn mening en helaas geen realiteit in Amerika. (ter referentie: Hier betaal je bij een redelijk prijzige zaak al rond de 6 euro inclusief tax en servicekosten. Referentie 2: Een Dole Soft Serve kost in Disney even veel als bij Six Flags. De portie in Six Flags is echter 3 a 4x zo groot)

    Overigens lijken ze het er ook heel moeilijk mee te hebben dat je met 2 een kamer deelt ondanks dat je geen koppel bent. Want ondanks dat je beiden een aparte creditcard gekoppeld hebt, wordt je vaak verplicht alles op één kamer te zetten en mag je achteraf weer gaan uitzoeken wie wat precies moet betalen. Ze kunnen het wel allemaal apart doen, maar personeel krijgt er instant een lang gezicht van en ze doen er bijzonder moeilijk over. Ik denk dat alles bij elkaar er slechts 3 restaurants waren waar daar niet moeilijk over gedaan werd en pakweg de helft waarbij gewoon verplicht werd alles bij elkaar te steken, of je dat nu wilde of niet.

    Nogal een geluk dat we met slechts 2 man op een kamer zaten. Met een boeking via de website wordt je al verplicht om met 4 op een kamer te zitten. Dat zou pas Chaos hebben gegeven.

    Wat mij betreft mogen ze direct komen met een plan dat 2 table dining punten per dag (niet per nacht - WTF is dat voor logica?) geeft en waar de tips al bij inbegrepen zit. Dat zou voor mij de ideale hoeveelheid punten en comfort zijn. Ik denk dat zelfs voor amerikanen dit - ondanks hun tip-cultuur - een stuk fijner zouden vinden. En zo'n dining plan is ook de ideale manier om de betere restaurants van Disney te bezoeken. Alleen al voor het eten zou ik elke dag naar Epcot kunnen gaan, zeker tijdens zo'n geniaal event als het 'Food & wine festival'.

    ============

    1 week voor vertrek ontvingen we onze papieren van Disney, inclusief een boekje waar alles in staat over het reserveren van fastpasses, restaurants, (kortom: Alle informatie die we een half jaar eerder nodig hadden gehad) en een Voorbeeld Itenerary, die 2 weken in beslag neemt en aardig veel van het resort laat zien (en natuurlijk aardig wat extra centejes boven op de theme park tickets kost). Ook op diverse sites lees je de tip dat je best niet de volledige dag in de parken moet zijn.

    Maar laten we eerlijk zijn: De meeste mensen gaan naar Disney voor de parken (ik neem tenminste aan dat slechts de minderheid daatwerkelijk regulars zijn). Dan is het toch ergens een beetje raar als je beste tip neer komt op "Ga niet (te veel) naar de parken", Niet?. Als ik speciale/bijzondere resorts wil dan is Disney in elk geval niet het eerste waar ik aan denk. Ik neem aan dat de meeste leken ook zo redeneren.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 04-12-18 om 15:14.

  10. #10

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Het dining plan zou ik overigens enkel aanbevelen als je het gratis krijgt (wat je als Europeaan krijgt bij boekingen gemaakt tot september voor vertrek het jaar erop).
    Interessant maar ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt. Krijg je het dus enkel als je 12 maanden op voorhand boekt? En wat bedoel je met "boekingen gemaakt tot september"? Bedoel je vanaf nu tot september? Is dat inclusief september? Sorry voor de vragen maar ik wist niet dat er een vaste regel was voor Europeanen specifiek.

    Ben wel helemaal akkoord met de rest van je post. WDW is zoveel meer dan de parken. Ik kan makkelijk volledige dagen vullen met hotelresort activiteiten. Wijn proeven en op safari gaan in Animal Kingdom Lodge, de Hidden Mickey Hunt in Wilderness Lodge, wat hangen in Disney Springs en op de BoardWalk, geweldig gewoon. Maar idd, zeker niet voor iedereen. Van park naar park hollen en wat hamburgers eten is dan weer niet mijn ding.
    — I.'.P.'.D.'. —

  11. #11

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Tot zo ver helemaal met je eens, en voor mij ook dé reden om naar Disney te gaan. Echter vond ik dat juist bij Disney (en ook een groot deel van de universal studio's) erg tegen vallen. Voor het gros van de Darkrides daar vind ik Fata Morgana toch nog steeds beter. De shows vond ik doorgaans van erg knullig niveau (Fantasmic zelfs ronduit schandalig slecht en rommelig - ik denk ook niet dat er ook maar één persoon in de groep is die Fantasmic nog eens zou gaan zien). Happily Ever After hoort dan weer tot één van de beste shows die ik gezien heb.

    Maar immersive.. Tsja. Ik vond Na'Vi River de mooiste attractie in heel Disney (dus ook hier wint een achtbaan het niet). Echter is de rit zó kort, dat je alweer uit de sfeer gerukt wordt voordat je er goed in bent en is ongeveer de helft van de projecties eigenlijk best slecht uitgevoerd, al wordt dat ruimschoots goed gemaakt door de rest. Splash Mountain is voor mij de topper van het Magic Kingdom. Maar de overige attracties wederom kort en wel erg simplistisch. Bij Dinosour hebben ze op veel plaatsen niet de moeite genomen om de techniek weg te werken (Oeh, eng. ik wordt aangevallen door een stalen draagconstructie met een dino hoofd er op), terwijl dat simpel op te lossen viel door de belichting nauwkeuriger te plaatsen. Small World heeft nog steeds goedkope prulpoppen met een systeemplafond en peter pan goedkope blacklight theming. Expedition Everest is van binnen gewoon een donkere hal (lui) en bij RnRC zijn het gewoon dezelfde kartonnen borden die bij CanCanCoaster keihard werden afgekraakt (tot op het punt dat Mack de verlichting er voor heeft uit gezet).

    Maar dat is nog niet eens hetgene wat me het hardste stoort. Het grootste issue is dat je gevoelsmatig naar 5 serieuze attracties al rond bent in de parken en de rest opvullers zijn. Zelfs wat voor "Grote" rides moeten doorgaan (Zoals Frozen Ever After) zijn belachelijk korte attracties die het WOW-effect moeten hebben van één of twee bijzonder knappe animatronics, maar voor de rest eigenlijk maar matig zijn uitgewerkt. (In dit geval had ik veel het gevoel door relatief lege hallen te varen dat ze dan wat willen opleuken met projecties en de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien, het is net alsof iedereen een carnaval-de-venice-achtig masker op heeft). Wellicht had ik te veel verwacht, maar de meeste attracties vond ik zeker niet zo bijzonder of uitmuntend - ten opzichte van andere parken - dan wat de gemiddelde fan je wilt doen geloven.

    Ik besef dat ik al in al wellicht wat negatief tegen kom, omdat ik tegen het - in mijn optiek - overdreven positievisme in ga. Maar ik heb me wel degelijk goed geamuseerd.
    Toegegeven, Disney World heeft misschien niet de 'pinnacle' van Disney rides (al zijn Flight of Passage, Splash Mountain, The Haunted Mansion, Tower of Terror en Soarin' voor mij wel toppers van formaat). Ik bezocht alle Disney's reeds en soms zijn ze in mijn betoog één Disney. Zo ben ik zelf ook geen fan van Fantasmic. En tevens volg ik dat Disney World een som der gehelen is. Je moet in principe de vier parken doen om alle toppers terug te vinden. Ik volg je dan ook dat Anaheim leuker is dan Disney World. De balans van het aantal (top)attracties en de sfeer is meer in evenwicht in California. De enige reden dat ik Disney World toch vaker bezoek dan Anaheim is het vakantiegevoel dat het resort kan bieden. Iets waar Anaheim totaal niet toe in staat is.

    De pijnpunten die je aanhaalt in de attracties wil ik graag toch nog even nuanceren:
    - Dinosaur: De techniek van Dinosaur was vroeger niet zichtbaar. De attractie zelf was vroeger bijzonder duister. Hierdoor kwamen veel dino's letterlijk uit het niets en waren de schrikeffecten zeer krachtig. Tot op dat niveau dat veel families steen en been klaagden over hoe griezelig de attractie was. Toegegeven, toen ik hem eerst deed in 2002 was ik ook bijzonder onder de indruk van hoe 'scary' het hele gebeuren was. Om aan de wens van gasten tegemoet te komen is de verlichting bijgesteld waardoor de attractie niet meer zo duister en griezelig is. Zeer jammer, want de attractie heeft hiermee een deel van zijn pluimen verloren (en maakt techniek zichtbaar). Desondanks blijf ik het een topper vinden.
    - Small World: Tja, Een attractie uit 1971 (of 1964 als je wilt) heeft ondertussen een leeftijd van 47 jaar. Je kan discussiëren over de houdbaarheid, maar ik kan je zeggen dat mijn dochter dit jaar aan geen enkele attractie zoveel plezier beleefde als Small World. Dus betoveren kan het nog steeds.
    - Expedition Everest 'luie theming' verwijten vind ik toch wel zeer straf... De showscènes in de berg hebben trouwens een rotsthema. Dus geen idee waar je hier op wilt duiden (tenzij je het wilt hebben over een bocht die in complete duisternis gebeurd... aannemelijk in het binnenste van een berg, toch?)
    - Rock 'n' Roller: Zelf ben ik nooit fan geweest van de Amerikaanse RnR. Zoals je aangeeft zijn de blacklight borden wel zeer simplistisch. Echter, Disney deed dit 20 jaar geleden op de toen nog (of nog steeds?) snelste indoor coaster ter wereld. Dat MACK vandaag de dag zoiets probeert na indoorcoasters met effecten als in TRON of Hyperspace Mountain vind ik dan ook niet te begrijpen.
    - Animatronics: ik snap je uiting niet goed: 'de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien'. Met andere worden: Tot nu toe vond je die effecten in Disney slechter dan elders, ondanks dat je het enkel nog maar in Disney zag? Verwarrend . Ik vind deze uitvoering lang niet zo slecht eigenlijk. Een volledig werkend masker is uiteraard cooler, maar ik vind de oplossing die wordt gebruik in o.a. Frozen en Seven Dwarfs zeer OK en mijlenver staan van 'wat slecht gedaan'.


    Maak dan die dining plan 18% duurder, want ze rekenen standaard toch al die 18%, of je nu wilt of niet.
    Zoals je zegt rekenen ze dit enkel aan als je met meer dan 6 personen gaat eten. Het is geloof ik hier met name de voor ons onbestaande 'tippingcultuur' die hier speelt. Ook ik vind het een vreemd gegeven, maar accepteer het gebruik zeker. Zowel in Disney als in de rest van de USA. Dit lijkt me dus geen 'Disney' probleem.


    Het jammere is echter dat je bij de populaire plaatsen dus eigenlijk verplicht wordt om vooraf te reserveren. Wat Disney doet is slim. Ze bieden letterlijk minder service (Zoek het zelf maar uit) maar doen juist alsof ze meer service bieden.
    Ik zie niet in waarom een restaurant op voorhand reserveren minder service is. Als je in eigen land op restaurant gaat reserveer je toch ook een tafel? In de USA kan je in veel gevallen zelfs nergens reserveren en ben je vaak verplicht om in ellenlange rijen te wachten bij restaurants alvorens je een tafel kan bemachtigen. Hier worden de kaarten op voorhand geschud zodat niemand tijd moet 'versmijten' bij het zoeken naar een restaurant met een vrij tafeltje. Dat lijkt me een betere service dan het ter plaatse te moeten uitzoeken. Ik vind het leuker om te weten 'wat, waar en wanneer' dan dat ik b.v. in Phantasialand wederom de lotto moet winnen bij Rutmor's Taverne...
    Als gemiddeld 60.000 personen per dag in het Magic Kingdom eten nodig hebben kunnen ze maar beter in een juiste 'flow' terechtkomen. Dan tezamen restaurants plat te lopen. Wat met een groep van 12 man overigens nooit gelukt zou zijn. Ik denk dat je kracht van de reservatieservice onderschat (ook al is het met grote groepen telefonisch te regelen).

    Ik snap de keuze voor een kabelbaan hier eigenlijk niet helemaal. Waarom de monorail niet doortrekken? Zeker naar de studios toe zou dat makkelijk kunnen. Trouwens: Het Sports Resort ligt nog redelijk centraal. Diverse dure resorts liggen in een uithoek en hebben (buiten het eigen park) ook geen andere keuze dan bussen (Denk aan Animal Kingdom Resort)
    Een kabelbaan is goedkoper dan een monorail zowel in aanbouw als operations. Tevens zijn kabelbanen betrouwbaarder dan de huidige monorail en kan je ze makkelijker laten connecteren met elkaar bij uitbreiding. Dus die keuze lijkt me niet verkeerd. Ook heb je met een kabelbaan een continue-lader die handiger werkt om volk in en uit te laten stappen evenals wachtrijen te laten doorstromen. Wat Disney's Animal Kingdom Resort treed ik je bij. Het is inderdaad in een uithoek gelegen, maar het is wel het enige Deluxe Resort dat geen alternatieven heeft.

    [img]En op zich zou ik die bussen prima vinden. Maar is het écht zo moeilijk om die van buiten een Disney-bestickering te geven en binnen in de bus iets van een filmpje te draaien? Of in elk geval passende muziek? Universal kan het wel. Het zijn dat soort kleine dingen die veel kunnen doen en eigenlijk voortdurend ontbraken.[/img]

    Disney heeft meer dan 350 bussen rondrijden, Universal heeft er 12. Do the math . De passende muziek heb ik overigens wel altijd in Disney bussen gehad volgens het thema van bestemming (Dixieland Jazz voor Port Orleans, Reggae voor Old Key West Resort,...). Geen idee waarom die afwezig was bij jullie...


    Tijdverlies leek me ook nog wel mee te vallen. Volgens mij verlies je meer als je met een auto in de file moet gaan staan om van de parking af te komen. De I4 loopt dan zelfs helemaal vast, dus laat staan de kleinere wegen binnen Disney zelf.
    Zelfs in hoogseizoen heb ik nooit in files gestaan op het resort of de parkings. Wat dat betreft is het wel prima geregeld lijkt me. Ook blijven ze extra 'ramps' aanleggen voor de zone ronde de Studios en Disney Springs voort te ontlasten. Terwijl de huidige situatie er voor een West-Europeaan al idioot vlot is. Het tijdverlies zit overigens niet zo zeer in de verplaatsing zelf maar veelal op het wachten op bussen of de extra lus die bussen rijden binnen de resorts. Ik ga trouwens in de namiddag graag even zwemmen in het hotel of de rust opzoeken, en dan is de busfrequentie ook wat minder. Dat noem ik dan graag tijdverlies . Enkel voor het Magic Kingdom lijkt me het gebruik van bussen een voordeel te hebben over de wagen.



    Ik heb inderdaad wel al vaker gelezen dat op die manier het resort verkennen wel de moeite is. Had het op zich ook wel graag gedaan, maar om eerlijk te zijn: Met de belachelijke prijzen die ze aanrekenen voor een overnachting wil je eigenlijk ook dat doen wat de core-business van het resort is: De parken.
    Dit zou ik je echt aanraden. Bij mijn eerste bezoek aan Disney World heb ik namelijk ook enkel de focus gelegd op de parken. En ik was toen ook niet ondersteboven van het hele gebeuren. Het is pas door bij een tweede bezoek de 'druk van de ketel' te hebben en alles wat relaxter te doen (en dus ook dinner shows, etc) dat de kracht van Disney World me gewaar is geworden.

    Wat mij betreft mogen ze direct komen met een plan dat 2 table dining punten per dag (niet per nacht - WTF is dat voor logica?)
    De logica in de hotelwereld. Als je vol pension hebt mag je toch ook niet op de dag van in- en uitcheck 's avond aansluiten voor het diner. Daarenboven hebben de meeste mensen in tegenstelling tot jullie een aanreis en een afreis dag waardoor ze niet op alle dagen van 's ochtends tot 's avonds daar zijn. Waardoor voor 7 nachten 16 punten toekennen niet haalbaar is om op te krijgen. Daarenboven is het toch echt teveel eten vind ik. Met de hoeveelheid 'snack credits' alleen kan ik me al ziek eten. Wij moeten naar het einde toe toch altijd moeite doen om alles op te krijgen. Die 2 extra punten die je zou willen hebben zouden dus (voor mij persoonlijk) nooit op geraken .


    En als je voor een Simpel uiensoepje 9 dollar (ex tax) durft te vragen (niets bijzonders aan), dan mag je daar eigenlijk ook je personeel wel voor betalen, maar dat is simpelweg mijn mening en helaas geen realiteit in Amerika. (ter referentie: Hier betaal je bij een redelijk prijzige zaak al rond de 6 euro inclusief tax en servicekosten. Referentie 2: Een Dole Soft Serve kost in Disney even veel als bij Six Flags. De portie in Six Flags is echter 3 a 4x zo groot)
    Disney World (evenals Universal) is (te) duur! Iedere keer verbaas ik me toch ook van de prijzen die ze durven vragen en dat ze er mee weg komen. Iedere 'cashgrab' die ze kunnen bedenken zullen ze ook uitvoeren. Het einde van het eindeloos bijbetalen voor 'lucht' is volgens mij nog niet eens in zicht.

    1 week voor vertrek ontvingen we onze papieren van Disney, inclusief een boekje waar alles in staat over het reserveren van fastpasses, restaurants, (kortom: Alle informatie die we een half jaar eerder nodig hadden gehad)
    Laten we een kat een kat noemen. Dat boekje is puur een foldertje met heel wat kortingsbonnen. Geen infogids. Disney informeert je meermaals per mail wanneer de tijdssloten open gaan om tafelreservaties en Fastpassen te boeken evanals hoe het werkt.
    Ook als je belt met WDW zal men 9 van 10 keer je vragen of je al je reservaties hebt gemaakt.

    Interessant maar ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt. Krijg je het dus enkel als je 12 maanden op voorhand boekt? En wat bedoel je met "boekingen gemaakt tot september"? Bedoel je vanaf nu tot september? Is dat inclusief september? Sorry voor de vragen maar ik wist niet dat er een vaste regel was voor Europeanen specifiek.
    Stel, je wilt in 2020 naar Walt Disney World dan moet je voor September 2019 je boeking plaatsen om een gratis dining plan te krijgen. En dat via deze site: www.disneyholidays.ie
    En dit voor verblijven van 1 januari tot 31 december 2020. Als je zelfs eerder kan beslissen (juli 2019) dan krijg je nog een cadeaupass van $200 erbovenop. Gratis dining is enkel van toepassing in Moderate en Deluxe resorts. Bij een Value hotel krijg je dan enkel ontbijt gratis.
    Tenminste, de afgelopen 10 jaar bestaat deze actie al. Geen idee of ie effectief voor 2020 wordt hernomen.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 05-12-18 om 10:45.

  12. #12

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten

    De pijnpunten die je aanhaalt in de attracties wil ik graag toch nog even nuanceren:
    <knip>
    - Animatronics: ik snap je uiting niet goed: 'de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien'. Met andere worden: Tot nu toe vond je die effecten in Disney slechter dan elders, ondanks dat je het enkel nog maar in Disney zag? Verwarrend . Ik vind deze uitvoering lang niet zo slecht eigenlijk. Een volledig werkend masker is uiteraard cooler, maar ik vind de oplossing die wordt gebruik in o.a. Frozen en Seven Dwarfs zeer OK en mijlenver staan van 'wat slecht gedaan'.
    Goh. Het lijstje was vooral om aan te tonen dat Disney echt niet altijd zo hoogstaand en perfect is als altijd beweert wordt. Leeftijd vind ik geen excuus, want je kunt dingen ook netjes opknappen (wat ik ze op andere plaatsen ook wel degelijk zie doen).

    Wat ik bij de projecties van Frozen bedoel: Ik ken het systeem in Disney. Ze gebruiken het vaak en overal ziet dat er eigenlijk heel goed uit. En juist bij hun allernieuwste attractie (waarbij ze dit toepassen) lijken ze opeens een ferme stap terug in niveau te doen. Dat vind ik heel jammer.

    Zoals je zegt rekenen ze dit enkel aan als je met meer dan 6 personen gaat eten. Het is geloof ik hier met name de voor ons onbestaande 'tippingcultuur' die hier speelt. Ook ik vind het een vreemd gegeven, maar accepteer het gebruik zeker. Zowel in Disney als in de rest van de USA. Dit lijkt me dus geen 'Disney' probleem.
    Tippen is iets wat je boven op je betaling doet. In Disney doe je nergens een betaling, dat heb je vooraf immers al gedaan. En juist bij disney zie je dat je bij Quick Dining, maar ook bij diverse Table Diners juist NIET moet tippen. Dus waarom op de ene plaats wel en op de andere niet?? Waarom een cashless systeem verzinnen waarbij je uiteindelijk toch nog moet gaan nabetalen, maar ook weer niet altijd? We hebben in de USA al diverse locaties bezocht (niet enkel parken) waar taxen en tips al inbegrepen waren in de prijs en dat heeft wel degelijk een positief effect op de bezoekers.

    Ik zie niet in waarom een restaurant op voorhand reserveren minder service is. Als je in eigen land op restaurant gaat reserveer je toch ook een tafel? In de USA kan je in veel gevallen zelfs nergens reserveren en ben je vaak verplicht om in ellenlange rijen te wachten bij restaurants alvorens je een tafel kan bemachtigen. Hier worden de kaarten op voorhand geschud zodat niemand tijd moet 'versmijten' bij het zoeken naar een restaurant met een vrij tafeltje. Dat lijkt me een betere service dan het ter plaatse te moeten uitzoeken. Ik vind het leuker om te weten 'wat, waar en wanneer' dan dat ik b.v. in Phantasialand wederom de lotto moet winnen bij Rutmor's Taverne...
    Als gemiddeld 60.000 personen per dag in het Magic Kingdom eten nodig hebben kunnen ze maar beter in een juiste 'flow' terechtkomen. Dan tezamen restaurants plat te lopen. Wat met een groep van 12 man overigens nooit gelukt zou zijn. Ik denk dat je kracht van de reservatieservice onderschat (ook al is het met grote groepen telefonisch te regelen).
    Op zich heb je daar een goed punt mee. En half jaar vooraf is echter wel echt belachelijk vroeg. Zeker als ze zelf de hele informatie er over pas een week vooraf sturen. Als je het op de dag zelve zou doen zou je direct in de ochtend naar het restaurant moeten gaan om te reserveren, wat wellicht voor verdeling van het volk kan zorgen (iedereen kiest andere restaurants), maar wat wel een chaos bij de populaire restaurants zou opleveren. Je krijgt nu wel 2x die stress: Eerst voor restaurants en daarna voor fastpasses. En mensen die langer verblijven mogen al eerder reserveren dan jij wat het huidige systeem wel minder fair maakt. Vooraf kregen we te horen dat er met tijd meer plaatsen beschikbaar kwamen om dat te compenseren, maar dat blijkt bij zowel fastpasses als bij restaurants niet meer zo te zijn. (Siewieso zijn op dat vlak enorm veel dingen veranderd ten opzichtte van de uitleg die we van diverse bronnen kregen. Zoe hoef je ook niet meer te refreshen om betere fastpass tijden te krijgen, maar kun je gewoon een overzicht vragen van alle beschikbare tijden: Wel een goede verbetering.).

    Waar ik vooral op mikte was het onnodig gecompliceerde gedoe met een groep. Je kijkt voor 12 man: Geen plek. Maar je kunt wel 3 plekken voor 4 personen reserveren op exact dezelfde tijd.. Ik werkte in mijn studietijd al in een restaurant dat dit automatisch kon anticiperen en gewoon aan klanten een melding gaf: "we hebben plek voor 12, maar niet aan één tafel". En als je akkoord was werden die drie tafels geboekt.. Bij Disney niet.. nope.. Je kunt één tafel van 4 boeken en zodra je de 2e tafel wilt boeken voor de rest van je groep (waarvan we vooraf letterlijk enkele uren zijn bezig geweest om ervoor te zorgen dat we als groep in het systeem geregistreerd staan), dan zegt het systeem simpelweg dat het niet kan omdat je voor die tijd al een tafel hebt. Inloggen met iemand anders zijn account via een andere tab werkt ook niet: Gevolg; Ik ben de login van Pascal en Wim gaan opvragen en heb 2 uur lang tussen 3 verschillende computers heen en weer moeten rennen om de reserveringen van restaurants vol te krijgen.

    Dat is een stukje service dat IK niet zou moeten uitzoeken, maar eigenlijk Disney zou moeten regelen.

    Dus ja: misschien had ik moeten bellen. Maar na al het gedoe met onze hotelkamer (waar de telefonische dienst ook niet echt wist waar ze mee bezig waren) had ik daar ook niet veel vertrouwen in. Diverse bronnen op het internet spraken er ook van dat Telefonisch niet bepaald handig is omdat ze enorm traag zijn, waardoor je juist die lastig te krijgen restaurants vrijwel zeker mis loopt.

    Een kabelbaan is goedkoper dan een monorail zowel in aanbouw als operations. Tevens zijn kabelbanen betrouwbaarder dan de huidige monorail en kan je ze makkelijker laten connecteren met elkaar bij uitbreiding. Dus die keuze lijkt me niet verkeerd. Ook heb je met een kabelbaan een continue-lader die handiger werkt om volk in en uit te laten stappen evenals wachtrijen te laten doorstromen. Wat Disney's Animal Kingdom Resort treed ik je bij. Het is inderdaad in een uithoek gelegen, maar het is wel het enige Deluxe Resort dat geen alternatieven heeft.
    Nu ben ik niet genoeg op de hoogte om te weten welke een luxe resort is en welke in het midden. Op de kaart zie ik meerdere resorts (4 seasons) die in een uithoek liggen en geen andere opties hebben. Maar ook de luxe resorts hebben zo'n boot aansluiting enkel naar bijvoorbeeld Disney Springs. Dus bussen moeten er altijd zijn. En op het moment dat op het ene perron 2 bussen leeg op volk staan te wachten terwijl op andere perrons er volk een half uur op een bus staat te wachten: Is dat niet handig.

    Overigens wil ik daarbij ook vermelden dat het wel netjes is dat ze je niet zomaar laten stikken. We hebben op de eerste avond nogal lang getafeld bij het Rainforest Café en de officiële tijd dat de bussen nog zouden rijden was al voorbij. Desalniettemin was er nog personeel aanwezig die bussen ad-hoc lieten rijden voor de mensen die op dat moment nog uit het park kwamn. Nadeel: je gaat meerdere resorts af. Maar het grote voordeel - naast dat je geen taxi hoeft te bellen natuurlijk - is dat je ook 0 minuten wachttijd hebt. Heel Mooi.

    Disney heeft meer dan 350 bussen rondrijden, Universal heeft er 12. Do the math . De passende muziek heb ik overigens wel altijd in Disney bussen gehad volgens het thema van bestemming (Dixieland Jazz voor Port Orleans, Reggae voor Old Key West Resort,...). Geen idee waarom die afwezig was bij jullie...
    Die 350 bussen hebben ze ook niet in één teug aangeschaft lijkt me. Dat aantal groeit mee met het resort. Er zullen ook bussen vervangen moeten worden. Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan. Maar voor de miljarden omzet van Disney is dat eerder Peanuts. Ze krijgen overigens ook aardig wat meer geld binnen dan Universal. Mensen blijven langer geven meer geld uit aan F&B (dat bij Disney aanzienlijk hoger geprijst is) en aan extra activiteiten (minigolf, fietsen,..). Dus ik betwijfel dat het voor Universal veel makkelijker te bekostigen is dan voor Disney. Al zal het ook voor Universal eerder onder de categorie "peanuts" vallen


    Zelfs in hoogseizoen heb ik nooit in files gestaan op het resort of de parkings. Wat dat betreft is het wel prima geregeld lijkt me. Ook blijven ze extra 'ramps' aanleggen voor de zone ronde de Studios en Disney Springs voort te ontlasten. Terwijl de huidige situatie er voor een West-Europeaan al idioot vlot is. Het tijdverlies zit overigens niet zo zeer in de verplaatsing zelf maar veelal op het wachten op bussen of de extra lus die bussen rijden binnen de resorts. Ik ga trouwens in de namiddag graag even zwemmen in het hotel of de rust opzoeken, en dan is de busfrequentie ook wat minder. Dat noem ik dan graag tijdverlies . Enkel voor het Magic Kingdom lijkt me het gebruik van bussen een voordeel te hebben over de wagen.
    Bij de terugkomst van Cape Canaveral en Daytona Beach hebben we eerst in de file gestaan bij Universal voor het volk dat daar van de parking af kwam. En daarna in de File bij de aansluitingen naar Disney. Meerdere opritten is mooi, maar bij elke oprit richting het resort was gewoon opnieuw chaos in drukt (ook bij beide opritten van Universal trouwens). Dit was overigens wel enkel op de zaterdag voor de herfstvakantie zo. Door de week liep alles goed, maar toen was het ook beduidend rustiger.

    Dit zou ik je echt aanraden. Bij mijn eerste bezoek aan Disney World heb ik namelijk ook enkel de focus gelegd op de parken. En ik was toen ook niet ondersteboven van het hele gebeuren. Het is pas door bij een tweede bezoek de 'druk van de ketel' te hebben en alles wat relaxter te doen (en dus ook dinner shows, etc) dat de kracht van Disney World me gewaar is geworden.
    Wat ik van het resort gezien heb moet ik toegeven dat dit er zeker TOP! uit ziet. Mijn verslag betrok zich dan ook echt op de parken zelf (en dat is toch wel écht waar de meeste mensen voor komen). Maar ook daar zie ik dat er heel veel aan het gebeuren is. 2 nieuwe gebieden bij in de Studio's. Grote investeringen in Epcot. Pas een nieuwe zone in AK en het is al duidelijk dat er tussen Pandora en de safari in nog zo'n gebied moet komen. MK heeft een Tron-Uitbreiding naar mijn idee niet nodig. Dat is al het meest complete park en had liever elders mogen komen. Maar elke uitbreiding is natuurlijk welkom.. Het is daarom ook dat ik ergens schreef het gevoel te hebben in Dubai Parks & Resort te zitten. De parken daar zijn ook allemaal nieuw en allemaal vrij klein met duidelijke ruimte om te groeien. Het niveau is er ongelofelijk hoog, maar het mist nog in hoeveelheid. Per park gerekend, want het resort in zijn geheel heeft het wél.

    De logica in de hotelwereld. Als je vol pension hebt mag je toch ook niet op de dag van in- en uitcheck 's avond aansluiten voor het diner. Daarenboven hebben de meeste mensen in tegenstelling tot jullie een aanreis en een afreis dag waardoor ze niet op alle dagen van 's ochtends tot 's avonds daar zijn. Waardoor voor 7 nachten 16 punten toekennen niet haalbaar is om op te krijgen. Daarenboven is het toch echt teveel eten vind ik. Met de hoeveelheid 'snack credits' alleen kan ik me al ziek eten. Wij moeten naar het einde toe toch altijd moeite doen om alles op te krijgen. Die 2 extra punten die je zou willen hebben zouden dus (voor mij persoonlijk) nooit op geraken .
    We zouden het op hebben gekregen. Maar akkoord. De meeste bezoekers niet.
    Overigens: 2 table dining points per dag (in plaats van 3 per nacht) zou in ons geval 3 punten minder hebben opgeleverd.

    De fout zit hier: Als je Disney boekt, boek je je tickets erbij. En die zijn meteen op de eerste dag al voor de volledig dag geldig. Daar heb je ook geen keuze in. Dus als je entree de hele dag geldig is: Waarom het eten dan niet?

    Je hebt 2 punten per dag bij de meeste plannen. De theorie is dat je dan 1x lunch en 1x diner hebt en geen ontbijt (wat ook niet bij de hotels inbegrepen is). Zeker gezien sommige restaurants 2 punten vereisen is dat makkelijk op te krijgen in een normale situatie. (zeker als je nog enkele keren een restaurant neemt dat 2 punten kost).

    Wat het juist heel heftig maakt is dat bij Table Dining punten ook steeds een voorgerecht en nagerecht inbegrepen is. Maar dat is enkel een issue bij het deluxe plan, niet bij de anderen en zijn 3 punten inderdaad wel erg veel. Zoals gezegd: Ik krijg het allemaal wel op, maar dan is het wel veel eten bij zaken die 2 punten kosten.
    2 punten per dag (ongeacht of dat deluxe of quick is). Werkt veel makkelijker bij je planning en zou normaal niet te veel van het goede moeten worden.

    Disney World (evenals Universal) is (te) duur! Iedere keer verbaas ik me toch ook van de prijzen die ze durven vragen en dat ze er mee weg komen. Iedere 'cashgrab' die ze kunnen bedenken zullen ze ook uitvoeren. Het einde van het eindeloos bijbetalen voor 'lucht' is volgens mij nog niet eens in zicht.
    Bij Universal hebben we tickets via een bundel vooraf aan een zeer redelijke prijs kunnen krijgen. Ter plekke vielen we wel enorm op ons gat wat voor prijs ze daar aan de kassa durven te vragen voor een waterpark (en ook de andere parken). De Horeca was er echter al een heel stuk betaalbaarder. In the end blijft denk ik Lego wel nog het meest schandalige. De rekenen dezelfde prijs, maar bieden volstrekt niet navenant. Ook hier wel flinke korting kunnen krijgen, maar dan was het nog te duur voor een kinderpark. (Het park zelf vond ik overigens zeker niet slecht voor zijn doelgroep en al, enkel ferm overpriced).

    Laten we een kat een kat noemen. Dat boekje is puur een foldertje met heel wat kortingsbonnen. Geen infogids. Disney informeert je meermaals per mail wanneer de tijdssloten open gaan om tafelreservaties en Fastpassen te boeken evanals hoe het werkt.
    Ook als je belt met WDW zal men 9 van 10 keer je vragen of je al je reservaties hebt gemaakt.
    Ik denk niet dat we het over hetzelfde boekje hebben. Ik ben tenminste nog geen enkele kortingsbon tegen gekomen. (we hebben wel een boekje met kortingsbonnen in het hotel gehad, wellicht dat je die bedoelt). Het boek dat we kregen heeft 71 pagina's met gedetailleerde omschrijven van.. nou, eigenlijk alles wat je in het resort kunt vinden. Heel goed dat ze het sturen, maar een week voor vertrek nogal zinloos, want dan zou je planning al lang rond moeten zijn. (en het boek richt zich toch écht op het maken van die planning, bevat zelfs enkele voorbeeld planningen).

    Een e-mail waarschuwing heb ik nooit gehad (net voor de zekerheid nog eens gecheckt). Als je in logt op My Disney krijg je ook geen waarschuwing of popup oid.. Je hebt gelijk dat ik er wél telefonisch op geattendeerd was (ook enkel voor de restaurants, niet voor de fastpass). Maar normaalgesproken hoef je niet te bellen met Disney. Ik heb ze elke maand moeten bellen omdat het betaalsysteem van geen kant werkt, maar anders zou ik niet weten wanneer je ze belt.

    Stel, je wilt in 2020 naar Walt Disney World dan moet je voor September 2019 je boeking plaatsen om een gratis dining plan te krijgen. En dat via deze site: www.disneyholidays.ie
    En dit voor verblijven van 1 januari tot 31 december 2020. Als je zelfs eerder kan beslissen (juli 2019) dan krijg je nog een cadeaupass van $200 erbovenop. Gratis dining is enkel van toepassing in Moderate en Deluxe resorts. Bij een Value hotel krijg je dan enkel ontbijt gratis.
    Tenminste, de afgelopen 10 jaar bestaat deze actie al. Geen idee of ie effectief voor 2020 wordt hernomen.
    Op diverse sites al iets gelezen dat ze het niet meer tegen kwamen. Voor ons was de optie er ook niet, ondanks dat we in principe wel hier aan voldeden.. of de website geeft het niet specifiek aan dat dit er is (want heb wel degelijk via de site andere resorts geprobeerd om prijsvergelijkingen te maken).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 05-12-18 om 13:03.

  13. #13

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Op diverse sites al iets gelezen dat ze het niet meer tegen kwamen. Voor ons was de optie er ook niet, ondanks dat we in principe wel hier aan voldeden.. of de website geeft het niet specifiek aan dat dit er is (want heb wel degelijk via de site andere resorts geprobeerd om prijsvergelijkingen te maken).
    Zeker dat jullie op tijd geboekt hebben voor de waardebon en gratis dining? Want voor vertrek in november 2018 had je ten laatste begin juli 2017 moeten boeken. De actie bestond alvast voor vertrekken in 2018 want ik heb er zelf nog gebruik van gemaakt. Ook voor vertrekken in 2019 was de actie van kracht. Wel belangrijk is dat je de taal op 'English (Europe)' zet om de actie te kunnen zien.

  14. #14

    Re: [TR] Orlando Parken

    Het boeken zelf hebben we inderdaad te laat gedaan, maar vooraf bij de oriëntatie kon ik er ook niets over vinden. Toen was ik wel nog aan het kijken voor vertrek in September (want dat was ons oorspronkelijke plan). Dat was toen ook nog vanwege de overweging Disney Hotel of Villa.

    Kan wel zijn dat de taal niet goed stond, of ik ergens anders iets verkeerd heb gedaan.

    Wel heb ik van diverse sites begrepen dat het ook uit maakt in welke periode je gaat en dat September toch vaker niet dan wel onder de actie valt (het aantal maanden waarin die gratis dining gegeven wordt schijnt flink terug te zijn geschroefd). Tegen de tijd dat ik voor November ben gaan kijken zaten we al in November 2017, dus sowieso te laat voor de actie. Wellicht dat dit nog een rol speelt?

    Wellicht dat ons verblijf ook van te korte duur was om in aanmerking te komen? Me staat ook iets bij dat je minimaal 7 nachten moet blijven voor die actie (wij hadden er slechts 5).

    Het is me echter ook opgevallen dat lang niet alles klopt wat je online vindt over de Disney Dining plans, omdat ze toch steeds evuleren (terwijl de sites dan niet ge-update worden). Zo was ik er wel blij mee dat sinds dit jaar ook cocktails inbegrepen zijn in de Dining plan. Die ik dan ook bij elke maaltijd met plezier heb besteld
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 05-12-18 om 13:43.

  15. #15

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wel heb ik van diverse sites begrepen dat het ook uit maakt in welke periode je gaat en dat September toch vaker niet dan wel onder de actie valt (het aantal maanden waarin die gratis dining gegeven wordt schijnt flink terug te zijn geschroefd). Tegen de tijd dat ik voor November ben gaan kijken zaten we al in November 2017, dus sowieso te laat voor de actie. Wellicht dat dit nog een rol speelt?

    Wellicht dat ons verblijf ook van te korte duur was om in aanmerking te komen? Me staat ook iets bij dat je minimaal 7 nachten moet blijven voor die actie (wij hadden er slechts 5).
    Ik vrees dat jij het over een andere actie hebt dan ikzelf. De actie die jij aanhaalt staat open voor iedereen en is het al dan niet krijgen van gratis dining afhankelijk van de periode. Dus voor de volledigheid:

    Indien je minimum 5 nachten boekt op de Europese website krijg je ten allen tijd en voor elk seizoen het dining plan gratis. De enige voorwaarde is dat je boekt ten laatste in de maand september van het jaar voor jou bezoek (b.v. boeken ten laatste in september 2019 voor een bezoek in 2020 (januari - december)).

    De gratis alcohol sinds dit jaar is ook zeker meegenomen. Ook zelfs bij counter service kan je hiervan genieten!

  16. #16

    Re: [TR] Orlando Parken

    Dan zal het inderdaad een andere actie zijn geweest. Als ik nog eens terug ga, zal ik het in de gaten houden.

  17. #17

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Wat ik bij de projecties van Frozen bedoel: Ik ken het systeem in Disney. Ze gebruiken het vaak en overal ziet dat er eigenlijk heel goed uit. En juist bij hun allernieuwste attractie (waarbij ze dit toepassen) lijken ze opeens een ferme stap terug in niveau te doen. Dat vind ik heel jammer.
    Niet helemaal mijn ervaring. Maar ik kan het wel ergens snappen.
    Zowieso denk ik dat deze techniek snel tot het verleden zal behoren. Disney heeft de laatste tijd veel gewerkt aan nieuwe animatronic technieken die ook de gezichten van animatiefiguren natuurlijk doen bewegen.

    Een zeer mooi voorbeeld hiervan in deze video van de komende Beauty and the Beast attractie in Tokyo (vanaf 1 minuut 40 seconden).

    KLIK

  18. #18

    Re: [TR] Orlando Parken

    Ik ken de bots. Er is al heel veel research gedaan naar die gezichtsuitdrukkingen. Goed om te zien dat ze dit systeem nu eindelijk ook in pretparken gaan gebruiken. Qua animatronics is Disney meestal toch wel de eerste die de nieuwe techniek van dergelijke bedrijven aan schaft, en dat levert wel prachtige resultaten op. Ik vond de animatronic van Na'Vi River al heel sterk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •