Ik ben half voor, half tegen. Uiteraard is het leuk dat parken uit onze dichte omgeving zo ook eens positief belicht worden, want geef toe. Bij de meeste internationale awards gaat het vooral naar Amerika, VAE of Azië. Dan schiet er voor ons vaak weinig over... Zeker voor de gewone bezoekers (niet de die hard fans) is het dan leuk om zo ook eens een prijs te zien passeren. Dus in dat opzicht ben ik zeker pro!

Waarin ben ik dan eerder tegen? Het feit dat parken zelf kunnen nominaties insturen vind ik al verkeerd van opzet. Laat mensen zelf insturen in een eerste ronde, en daarna stemmen in een tweede ronde. Die punten die dan naar boven komen zijn dan een deel van de punten, en worden aangevuld met een echte jury die beoordeelt. Het nomineren wordt dus gedaan door de bezoekers, en niet door de parken. De beoordeling door een jury (en het publiek). Alternatief is dat er dan een publieksprijs gegeven wordt voor bvb. algemeen beste park of algemeen beste attractie (en dus niet opnieuw per categorie).

De European Star Awards van Kirmes Park Revue volg ik dan persoonlijk liever. Er staat ook telkens een woordje uitleg én beeld vermeld bij de attracties, zodat je snel mee bent waarover het gaat.