Ik was zelf fan van de awards tot vorig jaar. Vorig jaar was ik erbij en duurde de uitreiking echt lang vanwege de opdeling per land. Less is more zeg ik altijd. Sinds vorig jaar mochten de parken zelf hun nominaties doorgeven, dit snap ik echt niet! Waarom zou je een park laten kiezen om zelf hun paradepaardjes of geplande marketingpaardjes in de kijker te laten zetten? Dit is de taak van een jury.

Wat de stemming betreft: Deze vragenlijst zit vol met bias. Niet elke fan heeft een mening over alles. Bv. bij 'mooiste dierenverblijf' ken ik meer dan de helft niet. Nergens kan ik foto's raadplegen van hoe ze eruit zien, dus ik stem dan maar op de ZOO van Antwerpen. Dat ken ik en ik ben dan ook een fiere Antwerpenaar, maar eigenlijk zou er de mogelijkheid moeten zijn om "geen mening" of "sla deze vraag over" aan te duiden. Mocht ik mijn cursus kwantitatieve onderzoeksmethode moeten geloven zou het dus beter zijn dat mensen geen mening hebben, dan dat ze maar iets random aanduiden.

Voor de rest ben ik ook nog steeds aan het wachten tot ook (fan)sites binnen de pretparkwereld eindelijk terug prijzen gaan verdienen. Deze site, Brackesection, Plopsa Fans, De Vijfzintuigen, RF, ... en zelfs Looopings zijn sites die knap werk leveren en die naast de parken zelf ook een onderdeel zijn van de pretparkwereld in de Benelux. Desondanks ze de jury geen gratis tickets opleveren, zouden zij ook eens een prijs verdienen.