X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33
  1. #1

    [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017



    Van 14 tot en met 23 juli vindt in Düsseldorf weer één van de grootste kermissen van Duitsland plaats. Erg veel attracties zijn er momenteel nog niet bevestigd voor de Rheinkirmes, maar toch is er eentje die alvast eentje die de aandacht trekt: Olympia Looping is terug! Vorig jaar nog in Wiener Prater, dit jaar opnieuw op de kermissen.

    Attractielijst (op het moment van schrijven)
    Olympia Looping – Barth
    Alpina Bahn - Bruch
    Spinning Racer - Bruch
    Wilde Maus - Eberhard & Göbel
    Racing Coaster - Thoma-Hartmann
    Rio Rapidos - Kaiser

    Break Dance No. 1 - Kinzler
    Break Dance - Bruch
    Shake & Roll - Schäfer
    Raupenbahn - Buchholz-Steiger
    Happy Sailor - Howey
    Schlittenfahrt - Thelen
    Circus Circus - Gründler-Preuß
    Big Monster - Krameyer
    Wellenflug
    Toboggan - Fischer
    Konga - Küchenmeister
    Bellevue - Bruch
    Condor - Maier (CH)
    Hangover The Tower – Schneider
    Power Tower 2 - Schneider
    Mr. Gravity - Oberschelp
    Skater - Kaiser
    Apollo 13 – Küchenmeister
    Infinity – Hoefnagels (NL)
    Super Rutsche - Göbel
    Nessy – Markmann
    Predator - Kaiser

    Kristallpalast - Sturm
    Big Bamboo - Hempen
    Freddys Company - Hofmann-Jehn
    XXL Lachhaus - Renz
    Rotor - Pluschies
    Boxbude
    Laser Pix - Jehn
    Encounter - Häsler
    Die Große Geisterbahn - Schütze
    Geisterstadt - Fellerhoff
    Daemonium – Blume
    Looping the Loop
    Go-Kart Bahn
    Autoscooter Number One
    Autoscooter Diamond - Hartkopf-Osselmann
    Autoscooter Golden Greats - Kropp

    Bron Kirmes Beschickungen



    De plattegrond!

    Naam:     Rheinkirmes kaart.jpg
Bekeken:  2063
Groote:   77,9 KB

    (Original post) Vaak deelt de Rheinkirmes een hoop attracties met de Cranger Kirmes in Herne, waarvan de lijst wel al gekend is.
    Welke attracties mogen we nog verwachten in Düsseldorf? Alpina Bahn? Spinning Racer? Pirateninsel?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  
    Laatst gewijzigd door pretparkfan_2; 22-06-17 om 21:47. Reden: Volledige attractielijst bekend!
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  2. #2

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Alpine Bahn en Spinning Racer zijn zover ik weet al enkele decennia vaste klant in Düsseldorf, ik zie ze deze kermis niet laten doorgaan zonder hen . Prachtig dat de twee Schwarzkopfreuzen hier dan weer samen staan!

    Ik ben wel benieuwd wat de (enorme) plek van de Wildwasser III gaat invullen...

  3. #3

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    + Apollo 13 - Küchenmeister
    + Infinity - Hoefnagels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Alpine Bahn en Spinning Racer zijn zover ik weet al enkele decennia vaste klant in Düsseldorf, ik zie ze deze kermis niet laten doorgaan zonder hen . Prachtig dat de twee Schwarzkopfreuzen hier dan weer samen staan!

    Ik ben wel benieuwd wat de (enorme) plek van de Wildwasser III gaat invullen...
    Zou de Piraten Insel daar niet komen?
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  4. #4

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Volgens de facebookpagina van de Rheinkirmes verwachten ze ook iets nieuws: Laserpix
    Deze nieuwe attractie zou de eerste mobiele interactive darkride zijn.

    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    + Apollo 13 - Küchenmeister
    + Infinity - Hoefnagels



    Zou de Piraten Insel daar niet komen?
    Piraten Insel lijkt me toch een stukje kleiner dan Wildwasser 3, dat ding was echt gigantisch (grootste reizende flume ooit als ik me niet vergis). Er kan nog wel iets extra bij op die plek lijkt me .

  6. #6

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Volgens de facebookpagina van de Rheinkirmes verwachten ze ook iets nieuws: Laserpix
    Deze nieuwe attractie zou de eerste mobiele interactive darkride zijn.

    Hmm, klinkt vaag! Wat moeten we ons daarbij gaan voorstellen? Wil ik best wel eens gaan checken in juli.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Piraten Insel lijkt me toch een stukje kleiner dan Wildwasser 3, dat ding was echt gigantisch (grootste reizende flume ooit als ik me niet vergis). Er kan nog wel iets extra bij op die plek lijkt me .
    Ik ken de statistieken niet. Op Herne is dat in ieder geval de vervanger (al weet ik natuurlijk niet of die op dezelfde plaats zal staan).
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  7. #7

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    Hmm, klinkt vaag! Wat moeten we ons daarbij gaan voorstellen? Wil ik best wel eens gaan checken in juli.
    Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat er hier iemand meer klaarheid kon brengen

    Op Kirmes Beschickungen.com staan wel alle kermissen waar ze tot nu toe ingeschreven zijn. In juli ga ik dit dus ook even naderbij bekijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kirmes Beschickungen
    Tourplan 2017:

    16.06.2017 – 25.06.2017 Annaberger Kät Annaberg-Buchholz (Premiere)
    30.06.2017 – 09.07.2017 Schützenfest Hannover
    14.07.2017 – 23.07.2017 Rheinkirmes Düsseldorf
    23.08.2017 – 11.09.2017 Schueberfouer Luxemburg (LUX)
    15.09.2017 – 18.09.2017 Eisleber Wiesenmarkt Lutherstadt Eisleben
    22.09.2017 – 08.10.2017 Oktoberfest Erfurt
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Ik betwijfel toch ook het samen staan van OL en AB. Dat is in het verleden wel eens gebeurd, maar heb eens gehoord dat dit niet zo'n succes zou zijn (vooral voor AB niet). Kan me dus best voorstellen dat AB een ander plekje gaat zoeken nu de OL in Düsseldorf komt.

  9. #9

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik betwijfel toch ook het samen staan van OL en AB. Dat is in het verleden wel eens gebeurd, maar heb eens gehoord dat dit niet zo'n succes zou zijn (vooral voor AB niet). Kan me dus best voorstellen dat AB een ander plekje gaat zoeken nu de OL in Düsseldorf komt.
    Zeker niet! OL staat op de plaats van Hollenblitz en Bruch zal nooit zijn plaats afstaan op de Rheinkirmes! Dat jaar was idd niet zo`n succes voor AB, maar het was toen ook heel slecht weer die week, wat ook een rol speelt.

    @pretparkfan 2, Laserpix is een interactieve shooter!

  10. #10

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Ik ben ook zeer benieuwd naar die nieuwe attractie 'Laser Pix'! Het ziet er wel cool uit, hopelijk is geen platte bedoening binnenin. Dat wordt eens een tripje naar daar dit jaar, alleen er nog geraken
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik ben ook zeer benieuwd naar die nieuwe attractie 'Laser Pix'! Het ziet er wel cool uit, hopelijk is geen platte bedoening binnenin. Dat wordt eens een tripje naar daar dit jaar, alleen er nog geraken
    Er was net zo een mooie trip naar onder andere Dusseldorf Kermis gepland en je bent niet ingeschreven ?? Schande !
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  12. #12

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik ben ook zeer benieuwd naar die nieuwe attractie 'Laser Pix'! Het ziet er wel cool uit, hopelijk is geen platte bedoening binnenin. Dat wordt eens een tripje naar daar dit jaar, alleen er nog geraken
    Mario en Pacman ... Daarmee zou ik zelfs die van ons mee naar de kermis krijgen!

    Anno 2015 was ik er geraakt met bus van Deutsche Bahn, vertrek in Antwerpen, via Eindhoven (niet overstappen). Ik geloof 14 € enkel en dus 28 € h&t, en voor kinderen tot 14 jaar gratis. Er is mogelijk ook een andere busdienst vanuit Brussel (ik weet niet of die nog rijdt).

    Logeren in de jeugdherberg, op letterlijk een halve steenworp van de kermis. Als je het daar beu bent of de kermis is nog niet open: boottochtje op de Rijn en aanvullend eens poolshoogte nemen op de gigantische Rheinturmm (170 m, € 6 p.p.).

    Om je te jennen, hier een sfeerbericht uit de oude doos (originele post 22/07/2015):

    Gisteren en eergisteren was het nauwelijks aanschuiven bij de O.L. In de vooravond (zeer kalm, 1 trein in bedrijf) front gedaan: magisch en pijnloos. Onze kermis-trip was toen al geslaagd!


    Zijn de Duitsers toch wat uitgekeken op de attractie met de hoogste toegangsprijs (7,5 €)?

    Veel meer volk bij de nieuwe Hangover Freefall Tower. Deze gyroscopische droptoren doet voor 7 € niet meer dan draaien en eenmaal vallen. Daarom opteerden we voor de iets minder hoge Power Tower, die voor 6 € een vijftal keer op een neer beweegt.



    Nog meer volk (zeker 's avonds laat) bij de booster Flasher. We deden er goed aan om die de volgende namiddag te doen.



    Ook veel volk ... bij de flappentap (het leek Griekenland wel).

    Even in telegram-stijl:
    - OL 's avonds (2 treinen, iets drukker) gedaan en onder lichte dwang van de norse Oostblok-operators in de voorlaatste wagon. De accordeon-neksteun zakte tijdens de rit. Dat gaf en knellend gevoel, dat ik ook ervaar bij topspins of in de Boomerang.
    - zeer mooie thematisering & voorshow (cakewalk) bij Rotor
    - pijnlijke beugels bij Alpina Bahn (type Bandit in MPG)


    Iemand ooit een mooiere koggemolen (met centraal spuitende fonteinen) gezien?


    Levensgevaar! Op deze attractie vloog de GSM van m'n zoon uit z'n broekzak. Die is hij kwijt ... eigen schuld, maar het had veel erger kunnen aflopen. Düsseldorf maakt gewag van 4 miljoen bezoekers op 9 dagen, het kleinood had dus statistisch aardig wat kans om een passant te verwonden.

  13. #13

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14/07/2017 - 23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    @pretparkfan 2, Laserpix is een interactieve shooter!
    Zo ver was ik nog net geraakt. Maar ik vraag mij vooral af wat dat binnenin gaat geven. Ik heb geen ervaring met Duitse kermissen, maar op de Belgische ben ik niet zo'n fan van darkrides (spookhuizen dus, in de meeste gevallen), omdat die vooral een mooie gevel hebben maar binnenin niks voorstellen. Dus daarom vraag ik mij wel af wat die Laserpix gaat worden, of dat een beetje de moeite zal zijn.
    Ik kijk alvast uit naar je trip, btw Prachtidee om Düsseldorf erbij te nemen!
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  14. #14

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    Laser-Pix is voor de eerste keer volledig opgesteld, waarschijnlijk als test.
    Ik vindt het persoonlijk wel geslaagd. Het heeft echt de oude games look. Vooral de Nintendo DS als kassa is goed gevonden.



    Elk gondel krijgt een spelconsole/besturing in deze vorm.



    Bron: Facebokpagina Laser-Pix

    Ik weet niet wat jullie gaan doen maar in Düsseldorf sta ik in de wachtrij
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  15. #15

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    Wauw, dat ziet er echt wel beter uit dan verwacht!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Ik weet niet wat jullie gaan doen maar in Düsseldorf sta ik in de wachtrij
    Ik sta mee in de rij! Net na een ritje in Olympia Looping
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  16. #16

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    Opnieuw een kleine update van de attractielijst in de beginpost!

    + Break Dance No. 1 - Kinzler
    + Mr. Gravity - Oberschelp
    + Power Tower 2 - Schneider
    + Laser Pix - Jehn

    Na Laser Pix is er dus alweer een nieuwe attractie aangekondigd voor deze kermis. Wat Mr. Gravity juist wordt is nog niet helemaal duidelijk; Oberschelp heeft wel een leuke teaser op YouTube gezet. Daarin krijgen we statistieken te horen van 20 meter hoogte en een snelheid van 100 km/u (maar ik geloof dat we dat best met een korreltje zout mogen nemen), en is er een detailafbeelding van de attractie te zien.



    Volgens sommigen zou het om een Heavy Rotation van Technical Park gaan.

    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  17. #17

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    En alweer de volgende lading namen!

    + Rio Rapidos - Kaiser
    + Schlittenfahrt - ?
    + Condor - Maier (CH)
    + Predator - Kaiser
    + Encounter - Häsler
    + Geisterstadt - Fellerhoff
    + Go-Kart Bahn - ?
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  18. #18

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    + Circus Circus - Gründler-Preuß

    Heel fijn dat deze ook naar Düsseldorf komt. Ik blijf voorlopig nog wel een beetje op mijn honger zitten qua achtbaanaanbod. Waar blijven die bevestigingen van Alpina Bahn en Spinning Racer?
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  19. #19

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    + Circus Circus - Gründler-Preuß

    Heel fijn dat deze ook naar Düsseldorf komt. Ik blijf voorlopig nog wel een beetje op mijn honger zitten qua achtbaanaanbod. Waar blijven die bevestigingen van Alpina Bahn en Spinning Racer?
    Heeft geen bevestiging nodig, het is onvoorstelbaar dat die banen zouden ontbreken.

  20. #20

    Re: [Kermis 2017] Rheinkirmes Düsseldorf 14-23/07/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Heeft geen bevestiging nodig, het is onvoorstelbaar dat die banen zouden ontbreken.
    Oef, ik was er ook op aan het wachten
    Laatst gewijzigd door Nathan G; 17-06-17 om 10:18.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •