X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: [Heide Park] 2019

  1. #1

    [Heide Park] 2019

    Na enkele jaren van stilstand zal de houten achtbaan Colossos in het Duitse Heide-Park dit jaar opnieuw openen.

    Deze houten achtbaan zal ook met een nieuwe naam door het leven gaan: Colossos - Kampf der Giganten.

    Veel verdere info werd nog niet bekend gemaakt.

    Gisteren is wel een foto online verschenen met theming tijdens de rit...



    Foto: Heide Park



    Foto: https://www.facebook.com/WonderWorldParks/

  2. #2

    Re: [Heide Park] 2019

    [belachelijke modus]
    Okee, je wordt dus opgegeten en daarna weer uitgescheten door een groot houten konijn?
    [/belachelijke modus]

    Ik vind het er eigenlijk best wel cool uit zien. Eerder zagen we al vaag dat ze bezig waren met iets van een boom, maar dit is even wat anders. Wel benieuwd wat het plan er nu bij wordt en hoe het verder wordt uitgewerkt. Het lijkt er op dat de tunnel van boven dicht is, maar van onderen gewoon open blijft.. Ik hoop alvast niet dat ze dezelfde "vuur" effecten als bij Wicker Man gaan toepassen. Dat is met afstand het slechts geslaagde vuur-effect dat ik ooit in mijn leven gezien heb. Lego-Vuur ziet er nog overtuigender uit.

  3. #3

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    [belachelijke modus]
    Okee, je wordt dus opgegeten en daarna weer uitgescheten door een groot houten konijn?
    [/belachelijke modus]

    Ik vind het er eigenlijk best wel cool uit zien. Eerder zagen we al vaag dat ze bezig waren met iets van een boom, maar dit is even wat anders. Wel benieuwd wat het plan er nu bij wordt en hoe het verder wordt uitgewerkt. Het lijkt er op dat de tunnel van boven dicht is, maar van onderen gewoon open blijft.. Ik hoop alvast niet dat ze dezelfde "vuur" effecten als bij Wicker Man gaan toepassen. Dat is met afstand het slechts geslaagde vuur-effect dat ik ooit in mijn leven gezien heb. Lego-Vuur ziet er nog overtuigender uit.
    Als ik de baan goed ken, kom je toch uit de mond van het wezen in plaats van erin te gaan?

    Edit: als ik me niet vergis, is dit een creatie van Universal Rocks trouwens.

  4. #4

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Als ik de baan goed ken, kom je toch uit de mond van het wezen in plaats van erin te gaan?

    Edit: als ik me niet vergis, is dit een creatie van Universal Rocks trouwens.
    Je gaat wel degelijk IN de mond. Rechts is Desert Race te zien, en links zie je het uiterste van de Out & Back lay-out.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Je gaat wel degelijk IN de mond. Rechts is Desert Race te zien, en links zie je het uiterste van de Out & Back lay-out.
    De track die uit de mond komt ligt voor de steilere track erachter, die gaat desert race toch naar links?

  6. #6

    Re: [Heide Park] 2019

    Ik begrijp het zicht nu ook niet helemaal. De baan komt terug over een aantal bunnyhops, maakt dan een 180 graden bocht en duikt de remmen in. Tussen die bocht en de remmen heeft de baan nooit hoogteverschil gehad.

    De remzone zie je volgens mij op de foto ook tussen het hek nog door liggen.

    Je hebt dus helemaal vooraan de remsectie. Daar achter de track die door de bek gaat en daar boven nog eens een ander stuk track dat we niet kennen en dat ook geen supports lijkt te hebben.

    Wellicht dat die bovenste track aan een hijskraan hangt om vervoert te worden?

  7. #7

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wellicht dat die bovenste track aan een hijskraan hangt om vervoert te worden?
    Ofwel gebruiken ze die track als vreemd stuk theming? ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Daar achter de track die door de bek gaat en daar boven nog eens een ander stuk track dat we niet kennen en dat ook geen supports lijkt te hebben.

    Wellicht dat die bovenste track aan een hijskraan hangt om vervoert te worden?
    Als je goed kijkt zie je helemaal links toch (gele of beige) supports voor dat bovenste stuk? Ze zijn ook te zien aan het onderste stuk en lijken nog te moeten verlengd worden naar het bovenste stuk. Of diene deze voor iets anders?

  9. #9

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zottewoef Bekijk Berichten
    Als je goed kijkt zie je helemaal links toch (gele of beige) supports voor dat bovenste stuk? Ze zijn ook te zien aan het onderste stuk en lijken nog te moeten verlengd worden naar het bovenste stuk. Of diene deze voor iets anders?
    Ik zie wel wat je bedoelt, maar dat ene plankje kan nooit dat volledig stuk track overeind houden.

    Maar daarbuiten is het sowieso vreemd dat er nog een stuk track op die plek is. Dat was er vroeger in elk geval niet.

  10. #10

    Re: [Heide Park] 2019

    Ik denk dat het hier om gezichtsbedrog gaat. Als je goed kijkt zie je de bovenste track verdwijnen in de hand van dat “ding”, dus volgens mij gaat het toch wel degelijk om theming ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #11

    Re: [Heide Park] 2019

    Dat klinkt heel aannemelijk. De illusie wekken dat dit beest de track kapot trekt en de trein op vreet.

  12. #12

    Re: [Heide Park] 2019

    Enkele artworks van de houten achtbaan Colossos - Kampf der Giganten, dewelke dit jaar zal heropenen:





    Bron: Heide Park

  13. #13

    Re: [Heide Park] 2019

    Benieuwd of de vuur-effecten hier net zo belabberd worden als bij Wickerman.. In UK werkt dat misschien nog wel, maar kan me niet voorstellen dat men in Duitsland van dergelijk slechte effecten en dito afwerking wakker ligt.

  14. #14

    Re: [Heide Park] 2019

    Nieuwe foto's:





    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #15

    Re: [Heide Park] 2019

    Zou de eerste foto aantonen dat je onder het valse stuk track gaat rijden?

  16. #16

    Re: [Heide Park] 2019

    Gezien de echte track de mond in gaat, moet dat bijna wel.

    Vraag me wel af hoe dit effect in de realiteit gaat uitpakken. Nu is de camera er perfect voor uitgelijnd, maar in de praktijk zit je een stuk hoger.

    Ik zie ook nog veel photoshop aan de vuureffecten, dus ook benieuwd hoe ze dit gaan doen. De bek van dat beest lijkt volledig rondom nevelsproeiers te hebben, dat werkt in elk geval al beter dan wat ze bij Wickerman gedaan hebben.

  17. #17

    Re: [Heide Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Zou de eerste foto aantonen dat je onder het valse stuk track gaat rijden?
    Het lijkt me dat je ergens voor dat valse stuk naar beneden zal duiken want op de 3de foto zie je in de mist de track die in de mond gaat van die beest.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  18. #18

    Re: [Heide Park] 2019

    Op foto 2 zie je de baan steil naar beneden gaan, terwijl de leuning dit niet doet. Ik veronderstel dat je hier naar beneden duikt en dan de mond ingaat. Op foto 1 zie je inderdaad ook nog net een onderbreking in de sporen van het vals stuk track.

    Doordat je van een bultje komt zal je ook pas op het laatste moment zien waar je naartoe gaat. Hopelijk is het geslaagd, dit kan wel leuk worden denk ik

  19. #19

    Re: [Heide Park] 2019

    Ziet er op het eerste zicht leuk uit, maar als je dit effect al ziet voor je instapt is de verassing toch helemaal weg? en ligt dit beest trouwens ook niet zo ongeveer pal in het zicht vanuit heel de wachtrij?

    Ik ga er ook van uit dat het park het halve vrijheidsbeeld heeft weggehaald, ongelofelijk zonde dat dit is doorgezaagd in de eerste plaats... Merlin heeft dit park totaal mismaakt wat mij betreft.

  20. #20

    Re: [Heide Park] 2019

    wachtrij ligt aan de andere kant van het station dacht ik, je kan dit wel zien vanop de promenade achtig iets waar je foto's kan nemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •