Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Ik weet echt niet wat mensen zo fantastisch vinden aan Fury of Leviathan, maar het moet iets zijn dat me totaal ontgaat. Ik was allesbehalve onder de indruk van deze banen, des te beter dat jullie er wel ten volle van kunnen genieten .

Wij hebben twee jaar geleden wel veel problemen gehad bij de kiddiecoaster. Zouden ze hun beleid hebben aangepast of wisselt het daar met de wind (pun intended)? Bedankt voor het TR van één van de meest teleurstellende parken die ik al bezocht, ik was totaal niet onder de indruk van hoe weinig topcoasters je kan neerzetten met zoveel pogingen.

Leviathan nog niet gedaan, maar wat ik fantastisch vond aan Fury was het constante snelheidsgevoel - hij lijkt nergens echt snelheid te verliezen, het (lage) bochtenwerk en de momentjes airtime die in tegenstelling tot de andere B&M hypers die ik gedaan heb ejector airtime opleveren in plaats van floating. Al bij al toch een stijlbreuk voor B&M en een goede. Fury vind ik gemakkelijk B&M's beste achtbaan ooit.

Misschien ligt het aan de operator die ofwel de richtlijnen slecht heeft meegekregen of er zich niet in interesseert?! Als ik dat hoor hebben we geluk gehad, ik vond het toen ook al opmerkelijk gezien ze bij de kiddie's van de andere CF parken wel moeilijk deden... Je laatste zin omschrijft het park bijna perfect, in die zin is het ook grappig dat ze net voor een Mack launchcoaster gaan


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthieu Bekijk Berichten
Thx voor het TR, throwback naar Fury. Ik vond het ook een zalige baan, zeker front.

Front, back, middle... Pure awesomeness!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Eigenlijk bizar dat Fury slechts 99,1 meter hoog is. Iemand moet de Amerikanen eens uitleggen dat bijna alle landen ter wereld met meters en centimeters werken, en dat ze nu dus nipt onder de symbolische grens zitten
Intussen heb ik ook ontdekt dat 325 feet gelijk is aan 99,06 meter, wat volgens mij de naam verklaart.

Los daarvan spreekt een baan als Fury zeker tot mijn verbeelding! Blijkbaar wordt Carowinds door velen als middelmatig beschouwd als je het vergelijkt met andere Amerikaanse parken. Maar hier in de Benelux zou een park met zulk coasteraanbod juist een vrij spectaculaire reputatie krijgen, denk ik.

Aangezien ze het metrisch systeem totaal niet gebruiken kunnen ze er ook niet van wakker liggen dat ze onder de metrische grens blijven, want dat kennen ze niet en ze interesseren er zich ook niet in. Carowinds is in zo'n roadtrip maar een matige eend, maar ja, zet het park hier en ik koop er waarschijnlijk meteen een abonnement op.


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Hoe meer trip reports ik lees over coasterparken, hoe minder enthousiast ik er over word. Ik ben doorgaans ook wel geïnteresseerd naar hoe een park overkomt qua afwerking en hoe de coasters in het park liggen. Ik neem aan dat dat niet voor iedereen interessant is en wat minder relevant is voor dit soort parken. Maar op dat vlak blijf ik toch wat op mijn honger zitten.

Heeft dat park ook nog andere attracties dan achtbanen?

Elk zijn ding zeker?! Ik heb natuurlijk ook een fotogallerij gelinkt, daar kun je misschien een beter beeld van het park krijgen?! Buiten de coasters heeft Carowinds wat flatrides, kid rides en zelfs twee 'darkrides' (grappig dat ik dat nu pas te weten kom, geen idee van gehad toen ik daar liep). Waterrides hebben ze dan weer helemaal niet... ze hebben wel hun waterpark natuurlijk wat je erbij kunt nemen zoals wij gedaan hebben.