X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Kings Dominion gaat Volcano na 20 jaar verwijderen uit het park. Reden zijn te hoge kosten op vlak van onderhoud en te weinig betrouwbaarheid. Spijtig, want dit is/was een unieke achtbaan, de eerste Launched Inverted Coaster en bij mijn weten de enige met inversies. Er is nog geen vervanger aangekondigd, ook is er niets gezegd over de theming of die blijft staan of niet (die vulkaan)

    Voor zij die nog meer info over de baan willen:
    RCDB
    Video


    Bron: Kings Dominion
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 09-02-19 om 06:48.

  2. #2

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Voor zij die er wat meer over willen lezen en zien is er nu ook ons nieuwsbericht

  3. #3

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Een beetje hetzelfde verhaal als Kings Island’s Firehawk dus ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #4

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Een beetje hetzelfde verhaal als Kings Island’s Firehawk dus ...
    Het is nog niet bekend of deze verkocht of geshredderd wordt.. al gok ik er op dat deze baan inderdaad hetzelfde lot krijgt als Firehawk.

    Jammer? Ja, toch wel een beetje. Het begin van de baan was geweldig, maar na de eerste inversie werd het al snel een beetje slaapverwekkend. En als dat kreng dan eindelijk eens snelheid maakt, dan schoot hij direct in de remmen.. Zonde, er zat veel meer potentie in dan wat Stengel eruit heeft gehaald.

    Wel benieuwd nu wat ze ervoor in de plaats gaan doen.

  5. #5

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Kings Dominion: het belangrijkste park in de geschiedenis van de gelanceerde achtbanen, en hetgeen dat er het minst om lijkt te geven. Ze verwijderden eerder al de eerste lanceerachtbaan ter wereld uit het park, en vervolgens de eerste werkende pneumatische lancering op een achtbaan (al kan ik dat nog begrijpen), jammer dat deze iconische en historische baan het lijstje verder zet.

    Daarnaast hebben ze nog één van de twee eerste banen met een magnetische lancering trouwens.

  6. #6

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Ik vind dit oprecht wel jammer nieuws. Voor mij was dat eigenlijk, na Intimidator 305, de beste baan van het park toen ik er was (wel bijna 10 jaar geleden, de tijd vliegt).

    Wat ik me vooral herinner, is dat ik eigenlijk niets wist over de lay-out en dat ik dus bijzonder verrast was over de 2e lancering die in de baan zat. Wellicht heeft dit bijgedragen tot mijn positieve herinnering, want de baan was verder ook niet ontzettend spectaculair. Maar toch een iconische en unieke baan die verdwijnt, en dat is als pretparkfan altijd jammer...

  7. #7

    Re: [Kings Dominion] Verwijdering Volcano - The Blast Coaster

    Nouja.. Die schwarzkopf bestaat tenminste nog steeds. Dat is voor een baan van die leeftijd en met die techniek overigens nog best knap.

    Hypersonic is helaas wel geschredderd. Ik begrijp inderdaad ook wel waarom, maar blijft jammer.

    Hopen dat Flight of Fear blijft bestaan. Vond dat een fantastische baan en hij lijkt me beduidend minder last van storingen te hebben dan Vulcano.

    Misschien dat er een Multi-Launch voor in de plaats komt? Zou wel een goede vervanger kunne zijn en passen bij het park.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •