Bedankt voor het TR, Ignace! Leuk ook dat je toch een iets beter gevoel hebt bij Disneyland dan voorheen - of althans, dat is toch wat ik afleid uit het TR.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Besluit: Disneyland is één van de beste pretparkresorts van Europa, maarrr... qua totaalervaring kunnen ze wat mij betreft niet tegen Europa-Park of Portaventura, waar vooral het resort zoveel beter scoort. Disneyland hoort qua park bij de Europese ultratop, maar qua overal experience net niet - eerder in de subtop, zo ongeveer waar Efteling ook al twintig jaar sukkelt. Desondanks heb ik enorm genoten van deze drie dagen, heb ik de parken leren appreciëren en ben ik er zelfs een beetje van beginnen houden. Bedankt voor het lezen!
Mooie conclusie. Zo'n gevoel dat je hebt bij een pretpark is natuurlijk altijd iets heel persoonlijk. Zelf heb ik dat heel hard bij PortAventura, Disneyland en de Efteling en helemaal niet bij Europa Park. Voor mij is EP nog altijd meer een attractiepark, waar de 3 andere me veel meer een algemeen weg-van-de-wereld-gevoel geven. Als ik een hele dag in die 4 parken zou vertoeven en maar 3 attracties zou mogen doen bijvoorbeeld, kan ik in PA, DLP en Efteling een absolute topdag hebben naar mijn gevoel. In EP zou me dat nooit lukken op die manier.