X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24
  1. #1

    [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Toen we beseften dat we iets te laat waren om nog op het gemakje een vliegtuiguitstapje te boeken, besloten mijn lief en ik naar Disneyland te gaan. Voor hem zou het de eerste keer zijn, voor mij was het al zeven jaar geleden, de prijzen vielen goed mee, de onderhoudslijst was slechts een klein beetje schandalig en de koters van Frankrijk en buurlanden moesten normaal gezien op school zitten dus niets kon de pret bederven!

    -0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-

    Het plan was om van zondag tot dinsdag te gaan, kwestie van een beetje verlof uit te sparen en toch niet twee dagen in het drukke weekend te zitten. We boekten prijzige tickets voor een snelle en redelijk stipte trein en stonden iets na tienen in Europa's grootste pretparkresort, klaar voor drie daagjes Disneypret. Eerst moesten we echter onze bagage nog dumpen, dus gingen we eerst naar ons hotelresort. Omdat we gezonde jongemannen zijn, besloten we de shuttlebusjes links te laten liggen en te voet te gaan naar ons hotel. Niet heel slim, want Cheyenne blijkt een aardig eindje van de parken af te liggen. Zeker omdat we de weg onmogelijk konden weten, want nergens was er een plattegrond van het resort en de richtingsaanwijzers klopten niet door de ombouw van hotel New York. De renovatie van dit aartslelijke hotel - dat heel veel wegheeft van een gelijkaardig hotel op het Astridplein in Antwerpen - kan ik alleen maar aanmoedigen, maar jammer dat er hiervoor hoofdpaden in het resort worden afgebakend zonder dat de alternatieve routes duidelijk worden aangeduid.

    Eenmaal in Cheyenne zijn we weer een kwartier kwijt met het zoeken naar de receptie. Het is inmiddels al duidelijk dat het hotel er helemaal niet op voorzien is dat mensen te voet komen vanaf de parken. Als we de receptie eenmaal gevonden hebben, begint de pret pas echt: er staat een wachtrij om in te checken tot in de souvenirwinkel van het hotel. We wachten hier een volledig uur (!) voor we geholpen kunnen worden. Schrijnend voor Europa's grootste resort. Was het hotel dit wachten waard? Nee, eigenlijk niet. Onze sleutelkaart werkte niet, merkten we de eerste avond, mochten we daar nog eens voor helemaal naar de receptie lopen. Niet echt handig als je aan het uiteinde van het best grote complex ligt. Daarnaast is Cheyenne allesbehalve goed afgewerkt of overtuigend in zijn westernthema: Europa-Park heeft een duizend maal gezelliger Camp Resort, of als je iets van dezelfde schaal zoekt, deed PortAventura het ook tig keer beter dan de ietwat doodse bende die Cheyenne is. De kamers zelf waren dan weer prima op zich, enkel de kartonnen muren - die élk geluidje in de kamers naast de onze doorliet - boden niet de nachtrust die we hoopten te krijgen.

    Genoeg gedist op het ietwat gebrekkige hotel, het is tenslotte het goedkoopste dat we konden vinden: Op naar de parken!



    We begonnen in de Studio's en namen een fastpass voor Ratatouille, al zou tet nog enkele uurtjes duren voor we die mochten verzilveren. De rijen waren niet leeg, maar ook niet overal twee uur lang: ik geloof dat veertig minuten voor grote attracties een bijna ideale situatie is op een zondag. We besloten van Rock 'n' Rollercoaster onze eerste achtbaan en attractie van het seizoen te maken. Ik was vroeger helemaal niet onder de indruk van deze achtbaan, maar ik moet dat toch bijstellen. Ik heb enorm genoten van de rit, ook al is de coaster op zich niet zo geniaal als Vekoma waarschijnlijk had gewild. De muziek is een meerwaarde en als je eenmaal de wachtrij binnenin hebt bereikt, is het een best mooie attractie - op de onnozele voorshow na. Dat gezegd zijnde ben ik niet betreurd dat ze het concept van de baan gaan omgooien. Ik hoop dat ze het eerste en grootste deel van de wachtrij meepakken, want dat is nog steeds zo slecht als ik het me herinner.

    Ik heb niet de moeite genomen er een foto van te maken, maar nadat we snel iets gegeten hadden in het nogal onooglijke blockbuster café (kwestie van op onze tegoedbon genoeg geld over te hebben om de overige twee dagen goed te tafelen), kropen we uit een andere ervaring die op de slooplijst staat: Armagedon. Ik raad deze attractie iedereen af. Het is een beetje zoals Villa Volta, als je na de ontmoeting met Hugo terug buiten zou staan tenminste. Ik verwachte een gelijkaardige ervaring als Backdraft in Universal Studio's Japan, ik kreeg iets dat zelfs Bobbejaanland niet zou durven presenteren als voorshow bij de Forbidden Caves.



    Omdat mijn lief nogal zenuwachtig word van freefalls liepen we nog eens voorbij de sterattractie van het park richting Toy Story Land. Het prettigste themadeel van het park als je het mij vraagt. RC Racer was maar een halfuurtje wachten, dus gingen we ineens de geopende coasterbingo in dit park verzekeren. Elke keer als ik aan die ene rit denk dat ik al op RC Racer had gedaan, werd ik lyrisch. Een herbezoekje doet me weer beseffen waarom: dit kleine coastertje is dikke fun, ondanks de korte rit. Het soort airtime dat ik vroeger kreeg op schommelschepen, is hier nog sterk aanwezig. Tijdens onze eerste rit was er frontseat iemand aan het filmen, waardoor de attractie in noodstop ging, hebben we dat ook eens meegemaakt. RC Racer, 11/10.



    De dag erop deden we ook de twee andere attracties in dit deel van het park. De parachutekes zijn vooral leuk om het themagebied van bovenaf te bekijken, maar de leuk ogende Slinky dog-molen is echt te stom voor woorden. Drie trage rondjes en je staat er weer uit, ik snap dat zoiets capaciteit moet hebben maar komaan... Efteling slaagde er bijna veertig jaar eerder wel in om een leukere koggemolen te maken.





    Ondertussen was het al tijd voor onze fastpass te gaan inleveren en hier was ik best benieuwd naar. Disney is meester in darkrides bouwen en Ratatouille brengt veel van de modernste technieken samen. We deden tijdens ons verblijf een stuk of vier ritjes, steeds met fastpass en single riders line, dus van de mooie indoorwachtrij hebben we helaas enkel een glimp opgevangen. Van de rit weet ik echter nog steeds niet goed wat ik ervan moest vinden. De fysieke scenes zijn sterk, het laadplatform zelf vind ik ook magnifiek, en de scenes waar je naar een scherm kijkt zijn eigenlijk ook niet slecht. Toch bleef ik ergens op mijn honger zitten, al kan ik niet precies aanduiden waarom. Ik zou Ratatouille niet beter durven noemen dan Symbolica of Challenge of Tutankhamon, maar het is zeker een fijne darkride op zijn eigen manier.





    Ondertussen was het toch écht wel tijd voor de attractie die de Studio's (naast RC Racer) bestaansrecht geeft. Na een halfuurtje wachten en heel wat geklaag van een zenuwachtig lief, is het aan ons om naar de zeer sterke voorshow te staan kijken. Wat moet ik nog zeggen... Tower of Terror is en blijft een ijzersterke attractie, Disney op zijn best. De storytelling is quasi perfect en ik vind de attractie sterk als thrillride én als darkride. Het leukste nieuws is dat de wederhelft na die eerste rit zei dat er niets aan was (waarvoor ik even dacht dat hij heel de attractie onnozel vond, maar hij bedoelde dat hij het niet eng vond), en dat we er dus nog een paar keer op konden de komende dagen.







    Heel de Studio's zien had langer geduurd dan we verwacht hadden en we hadden nog net iets meer dan een uur voor het andere park sloot. We hopten zo snel we konden en aan de hand van de app kozen we de richting uit. Indiana Jones en nog iets gaf maar vijf minuutjes aan, en geef toe: de meeste mensen zouden hier niet graag meer tijd aan verspillen. Maar net als de andere Intamin in het resort, heb ik een misschien absurde voorliefde voor deze gare coaster. De layout (copyright Pinfari in the seventies) voldoet volledig aan wat John Wardley de perfecte coaster noemt: opbouwen tot een hoogtepunt. Zowel de opbouw - tamme drops en lange stukken vooruit rijden - als het hoogtepunt, een looping waarin je hoofd gewoon rond zijn as draait, zijn wat mij betreft geniale stukjes coasteren. Echt ruw vind ik de baan nu ook niet. Om af te sluiten heeft de baan wat mij betreft één van de mooiste wachtrijen van het resort en de tempels waar je rond rijd zijn ook niet mis. Hopelijk blijft deze infill voor eeuwig in het aanbod.





    We besloten onze pretparkdag af te sluiten met de grootste darkride van het resort. Ik weet het, in het TR van Tokyo Disneyland heb ik aardig gekapt op Europa's Pirates of the Caribbean, en ik kom daar graag op terug: het is zeker wel een knappe darkride met machtige scenes, quasi perfecte animatronics en tal van memorabele stukken. En toch... Vond ik de versie in Tokyo beter. De opbouw in de grotten met de geraamtes werkt wat mij betreft niet als afsluiter, zeker niet wanneer de stilte en dreigende sfeer vervangen word door een lawaaierige Captain Barbossa en zingende Jack Sparrow. Het gevecht tussen het schip en het fort vond ik in Japan ook superieur, alleen al omdat Barbossa daar de zoektocht naar Jack Sparrow luidkeels verkondigd, waardoor je er al naar uitkijkt - in Parijs heb ik zoiets niet opgemerkt. Tenslotte ontbreekt in Parijs één van mijn favoriete scenes, waarin je tussen dronken piraten die speels op elkaar schieten vaart. Dit even terzijde om te verdedigen waarom ik de versie in Tokyo superieur vind, dit doet zeker geen afbreuk aan de geniale ervaring die Parijs is. Pirates wint het hier trouwens zeker wel op vlak van entree en wachtrij, dat is iets wat Tokyo nooit zal kunnen overtreffen!



    Maar als we echt dachten dat we met Pirates de laatste attractie van de dag hadden gehad, hadden we het mis. Iets extreem ergerlijk aan het grootste park van Europa, is dat een flink deel van het park al ruim voor sluitingsuur toegaat, waardoor we een flinke omweg moesten maken naar Hyperspace Mountain. We zagen namelijk op de App dat deze nog open was en we hadden nog tien minuutjes voor het park sloot, dus we holden naar Discoveryland. Na Tower of Terror was Space Mountain altijd mijn favorietje in het resort, dus ik had het lief er aardig voor zitten hypen. De blijdschap is groot wanneer we nog mogen aansluiten in de lange, lange lege rij. De Star Wars ombouw doet me niet veel, ik ben eerlijk gezegd blij dat het tijdelijk is. Waar ik wel enorm enthousiast over ben zijn de nieuwe treinen, die bij de mooiste treinen horen die ik ooit heb gezien. En voor deze baan is het comfort van de aansluitende schouderbeugels exact wat de coaster nodig had. Ik kende Space Mountain als een leuke, maar nogal ruwe baan. Nu is het een geniale coaster zonder een spoortje van ruwheid. Vekoma was hier duidelijk op zijn best: Space Mountain is een beetje een grote Vogel Rok, maar dan sneller, langer en met drie van de beste inversies die ik al gedaan heb. Plus een gekke lancering.

    Wat ze vanbinnen hebben uitgespookt vind ik dan weer niet zo tof. Ik vind Star Wars allesbehalve creatief en dat is volgens mij ook het idee dat de Imagineers hadden toen ze alle thema-objecten in het donker lieten en de baan opsierden met steeds hetzelfde soort projecties. Gelukkig doet dit weinig afbreuk aan de genialiteit die Space Mountian is, en is het maar tijdelijk.



    We begonnen onze tweede dag bij Buzz Lightyear, een interactieve darkride die zeker niet slecht is, maar waar ik echt niet graag voor wacht. De gelijkaardige attractie in Europa-Park heeft zelden tot nooit meer dan vijf minuten wachtrij, dus ik begrijp niet waarom dit in Parijs anders moet zijn.

    Discoveryland is trouwens misschien wel mijn favoriete themagebied van het resort. Ik kreeg er hoe langer hoe meer DisneySea-vibes, het is duidelijk dat dezelfde persoon hiervoor grotendeels verantwoordelijk was. De walktrough 'Nautilus' is trouwens een fijne, wachtrijloze opvulattractie.

    Tot onze grote verassing en blijdschap was Star Tours al geopend, terwijl dit niet in de Magic Hours zat: heel vriendelijk van Disney! De attractie kende ik al van in Tokyo en verschilt hier niet veel (behalve qua rit blijkbaar, maar wie onthoud nu wat er zich afspeelt in al die simulators), maar dat deert niet: Het is een topper in zijn soort. Het enige dat jammer is dat de herhalingswaarde aan de lage kant ligt, waardoor ik één rit per bezoek wel voldoende vind.



    Het einde van de Magic Hours gebruikten we voor Peter Pan, een capaciteitsprobleemkindje van het park. Voor deze darkride is het tijdens de dag altijd wachten geblazen, en dat vind ik hem eigenlijk niet waard. Pas op, het is een mooie attractie, maar net iets te kort om het een topper te noemen. Ik heb al betere hangende darkrides gedaan, en dan bedoel ik niet enkel Droomvlucht.


    Arme Nana



    Het park was al open, dus de andere darkrides in Fantasyland volgden. Pinokkio vonden we beiden niet echt de moeite. De laatste scene in het winkel (?) van Gepetto is heel leuk, maar de rest van de rit is té eenvoudig afgewerkt voor een park als Disney, iets wat wij het 'Britse darkridessyndroom' noemen. Weet je niet hoe de kamer af te werken? platen met fluoverf werken prima! -> goed voor kleine parkjes op een vervallen pier, maar in het grootste park van Europa, mwa.



    Na die negativiteit denk je misschien dat ik de zeer gelijkaardige Blanche Neige et le Sept Nains ook in de grond ga boren, maar dan heb je het goed mis. Deze darkride is een guilty pleasure voor mij. Nu Phantom Manor dicht is, is het ook een prima surrogaatspookhuis. Dat terzijde is deze darkride veel beter, gedetailleerder afgewerkt dan waar Pinokkio van kan dromen en het spiegel-effectje blijft een legendarisch stukje darkride. Waren alle attracties maar een beetje meer zoals Sneeuwwitje.


    We maken het lijstje van darkrides volledig met iedereens favoriete oorworm. It's a Small World is een attractie waar je veel over kunt zeggen, maar ik ga het kort houden: gewoon een prima familie-attractie die vooral uitblinkt in capaciteit.




    Beste foto van het TR





    Nu nog de bekendste attractie van het resort. Big Thunder Mountain is een prima achtbaan met een fantastische setting. Qua rit vind ik hem niet sterker dan zijn Japanse tegenhanger, qua detaillering misschien ietsje minder zelfs, maar qua setting dus wel een stuk beter. Zeker en vast een attractie die we vaak met veel plezier hebben gedaan.
    Nu moet ik toch even mijn hart luchten aan wat voor mij nog steeds de grootste fout van het hele resort is: de fastpass. Ik blijf erbij dat er NERGENS een fastpass nodig zou zijn, als er geen was. Alle fastpass-attracties hebben van zichzelf ruim voldoende capaciteit. Met de invoering van een snelpas maak je het wachten ergerlijk voor mensen in de standbyrij, en de dag nodeloos ingewikkeld voor mensen die fastpass gebruiken. Het is gewoon één grote flop wat mij betreft. Maar nergens toont zich dat zo goed als bij Big Thunder Mountain. Ik heb nooit begrepen waarom die wachtrij ineens in twee splitst op een bepaald punt, en Disney weet het zelf ook niet denk ik, maar we maakten er goed gebruik van tijdens die ene rit dat we zonder snelpas deden. de linkse rij bleef namelijk leeg (dit was vlak na opening wel), terwijl de rechtse halfvol stond. Niet alleen omdat mensen instinctief rechts kiezen, maar ook omdat- get this - op dat moment ALLE fastpassers bij de rechtse rij werden gevoegd. Het verschil in wachttijd tussen de twee rijen bedraagt op dat moment twintig minuten ofzo, bizar. La Ronde-praktijken... Het gevolg is dat de linkse rij minder aanschuiftijd was dan de fastpass.
    Los van dat de fastpassen onzin zijn, moet Disney ook eens werk maken van hun wachttijden-app. De tijden op de App kwamen bijna nooit overeen met hetgeen er op de borden in het park stond, wat het heel ingewikkeld maakt iets te plannen dat overeenkomt met de fasptass die je hebt. Nog minder vaak klopte de (twee) aangegeven tijden met de werkelijke wachttijd. In andere parken gaat dit vlotjes, waarom in het grootste en rijkste park van Europa niet? (antwoord: fastpass!)







    We spendeerden een flink deel van ons verblijf aan simpelweg rondkijken in alle hoekjes van het park: het fort in Frontierland, de grotten en boom-met-irritante-muziek in Adventureland, Nautilus in Disoveryland en natuurlijk de kleine Walkthrough in het kasteel (waarvan ik kon zweren dat je vroeger hoger kon?). Jammer genoeg was de grot met de draak gesloten, ondanks dat dit niet op de onderhoudslijst stond. Dat je in dit park zoveel tijd kunt spenderen aan rondneuzen en ontdekken, vind ik een enorme meerwaarde. Het ideale pretpark is voor mij niet alleen goede attracties, maar ook veel van dit soort fun.


    Lekker helder openingsuur



    We aten tweemaal buffet, een snelle en leuke manier om onze tegoedbon op te maken. Het restaurant aan het kasteel had een veel beter aanbod, maar het restaurant in Adventureland was dan weer een heel stuk mooier. De prijs was hetzelfde, maar (vermoedelijk uit onervarenheid) in Plaza Gardens werd ons glas gratis aangevuld.



    De detaillering in de parken is fantastisch. Zelfs deze random parkplannetjesdoos in de Studio's had een verwijzing naar één van mijn favoriete Pixarfilms.



    Ik moet stilletjes aan gaan werken en wil dit TR nog eerst publiceren, dus probeer het even kort samen te vatten. De afzonderlijke attracties in Disneyland: 10/10. De themagebieden : 9/10 (omdat de Studio's nog steeds zo lelijk zijn). Wachttijdenbeleid: 4/10, resortgevoel: 7/10 (Cheyenne voelde net iets teveel als een goedkope camping sorry not sorry)

    Besluit: Disneyland is één van de beste pretparkresorts van Europa, maarrr... qua totaalervaring kunnen ze wat mij betreft niet tegen Europa-Park of Portaventura, waar vooral het resort zoveel beter scoort. Disneyland hoort qua park bij de Europese ultratop, maar qua overal experience net niet - eerder in de subtop, zo ongeveer waar Efteling ook al twintig jaar sukkelt. Desondanks heb ik enorm genoten van deze drie dagen, heb ik de parken leren appreciëren en ben ik er zelfs een beetje van beginnen houden. Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Thx en sorry voor de voortplanings-tip die ik je stommelings gaf om je op te beuren na je Balaton-relaas (of was het na een Grieks avontuur?)

    Efteling is imo niet aan het sukkelen. Die staan in Europa op plaats drie, zonder gesubsidieerde internationale HST-verbinding en niet in de buurt van een mega-toeristische megapolis of playa. En het betreft ook geen achtertuin waar een pretfabrikant z'n koopwaar aan outletprijs ten toon stelt.

    Op die plannetjes-kist zie ik 'UP' staan, maar doel je op de deur-achtige vorm? 'Monsters en Co' is (ook) mijn favoriete Disney-film. Eindelijk eentje zonder "geloof-in-jezelf"-moraal en met aanstekelijke jazzmuziek.

    Was Crush's ook gesloten of heb ik er op m'n stupidphone overheen gelezen?

    Ik ben wel fan van de gratis fastpassen. Omdat ze gratis zijn, en best (te) complex voor onvoorbereide zielen en andere leken. Nog even mijn beproefde taktiek:
    1. Bij attractie A de pass halen
    2. Attractie B zonder pass doen
    3. Niet bij aanvang van het tijdslot naar A gaan maar naar C en daar een nieuwe pass scoren
    4. Naar A en pass verzilveren. Tegen dat je hier uit bent, ben je al dichter bij aanvang van het tijdslot voor C.
    5. Bij grote drukte zullen de tijdslots later aanvangen. Dat valt te compenseren door de attracties A, B en C te spreiden over beide parken. Ideaal voor ongeduldige ADHD'ers zoals mezelf.

    Maar met wat je bij BTM ervoer, legde je wel een pijnpunt bloot.

    Cheyenne heb ik niet gedaan, wel het Santa-Cars hotel (of zo iets) en voorts goedkopere en dus iets verdere partner-hotels. Die campings zijn in principe enkel voor automobilisten, EP eist zelfs op de webstek een aankomst met de wagen voor hun camp-resort.

    Als kalender-autist heb ik al uitgeplozen dat binnen een tweetal jaar 1 november in 't weekend valt. Mogelijk is dan de Belgische schoolvakantie de daaropvolgende week, i.t.t. bijna overal elders in Europa. Een opportuniteit om ons bezoekje van november 2015 over te doen. Eerder moeten ze me ginds niet verwachten.

  3. #3

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Efteling is imo niet aan het sukkelen. Die staan in Europa op plaats drie, zonder gesubsidieerde internationale HST-verbinding en niet in de buurt van een mega-toeristische megapolis of playa. En het betreft ook geen achtertuin waar een pretfabrikant z'n koopwaar aan outletprijs ten toon stelt.
    Efteling is aan het sukkelen om hoger in mijn achting te geraken dan waar ze nu staan. Als ik sukkelen qua succes in bezoekersaantallen bedoelde, klopte de vergelijking met Disneyland (waarvan ik ook zei dat het sukkelt) niet .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Was Crush's ook gesloten of heb ik er op m'n stupidphone overheen gelezen?
    Crush was ook gesloten ja.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik ben wel fan van de gratis fastpassen. Omdat ze gratis zijn, en best (te) complex voor onvoorbereide zielen en andere leken. Nog even mijn beproefde taktiek:
    1. Bij attractie A de pass halen
    2. Attractie B zonder pass doen
    3. Niet bij aanvang van het tijdslot naar A gaan maar naar C en daar een nieuwe pass scoren
    4. Naar A en pass verzilveren. Tegen dat je hier uit bent, ben je al dichter bij aanvang van het tijdslot voor C.
    5. Bij grote drukte zullen de tijdslots later aanvangen. Dat valt te compenseren door de attracties A, B en C te spreiden over beide parken. Ideaal voor ongeduldige ADHD'ers zoals mezelf.
    Ik denk dat letterlijk iedereen die fastpassen kent het op deze manier gebruikt hoor . Ik vind het simpelweg niet leuk om heel de dag op de klok te moeten kijken en aan de hand van een foutieve app/schermen te moeten kunnen inschatten hoelang ik bij een andere attractie kwijt ben. Daarnaast vind ik het niet klantvriendelijk: voor de mensen die het snappen, waaronder mezelf, is het tof: dat andere mensen daarmee gepest worden vind ik niet bepaald 'je gasten in de watten leggen'. Pretparken moeten ook hun best doen het ideale dagje uit te zijn voor mensen die er nog nooit zijn geweest en onwettend door de poorten lopen: dat is wel het minste dat je kan doen nadat ze ruim honderd euro voor een ticket hebben betaald.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Cheyenne heb ik niet gedaan, wel het Santa-Cars hotel (of zo iets) en voorts goedkopere en dus iets verdere partner-hotels. Die campings zijn in principe enkel voor automobilisten, EP eist zelfs op de webstek een aankomst met de wagen voor hun camp-resort.
    Sorry dit is echt onzin volgens mij. Hotels enkel voor automobilisten? Waarom dan uberhaupt een station aan je park hebben met een verbinding naar (binnenkort) zelfs Antwerpen? Voor een simpel daguitstapje? Nee, dit is echt larie en Disneyland promoot het ook op die manier. Als je als meest bezochte resort van Europa bij de minste omleiding mensen die de weg niet kunnen vinden laat verdwalen, heb je gewoon een fout gemaakt, punt.

    Fun fact: als je niet met de auto naar de camping van EP gaat (wat overigens geen probleem is), is het kamperen er gewoon gratis, of dat was tenminste vroeger zo en ik heb er geen weet van dat dit veranderd is. Je betaald immers wanneer je de parking afrijd. Die vergelijking gaat dus ook niet op. Natuurlijk staat dit op de site niet vermeld, anders zou heel Rust vollopen met foutparkeerders.

  4. #4

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Fun fact: als je niet met de auto naar de camping van EP gaat (wat overigens geen probleem is), is het kamperen er gewoon gratis, of dat was tenminste vroeger zo en ik heb er geen weet van dat dit veranderd is. Je betaald immers wanneer je de parking afrijd. Die vergelijking gaat dus ook niet op. Natuurlijk staat dit op de site niet vermeld, anders zou heel Rust vollopen met foutparkeerders.
    Wij gingen vorig jaar met de trein naar Rust en wandelden te voet de kamping op, aangezien we geen wagen bijhadden. Toch moeten betalen hoor

  5. #5

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Wij gingen vorig jaar met de trein naar Rust en wandelden te voet de kamping op, aangezien we geen wagen bijhadden. Toch moeten betalen hoor
    Dan is dat inderdaad veranderd, maar hoe controleerden ze dat dan? En hebben ze jullie niet geweigerd omdat jullie geen auto bijhadden zoals Earlyspencer beweerd?

  6. #6

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dan is dat inderdaad veranderd, maar hoe controleerden ze dat dan? En hebben ze jullie niet geweigerd omdat jullie geen auto bijhadden zoals Earlyspencer beweerd?
    Wanneer je binnenwandeld spreekt de persoon in het hokje je meteen aan en geen probleem zonder wagen hoor, totaal niet.

  7. #7

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dan is dat inderdaad veranderd, maar hoe controleerden ze dat dan? En hebben ze jullie niet geweigerd omdat jullie geen auto bijhadden zoals Earlyspencer beweerd?
    Hier staat: De betaling dient bij vertrek bij een medewerker van het Camp Resort te worden voldaan.

    Hoe ze dit effectief kunnen controleren is nog een andere vraag, maar je moet dus wel betalen.


    Soit; Ontopic.

    Mooi TR, maar ik zou toch enkele bemerkingen maken. Er zijn voor mij in Disneyland Paris 3 grote minpunten. Het aanbod in het Disneyland Park, de hele studios en de hotels.

    De hotels zijn echt mijn ding niet en hebben niet de meerwaarde die je van een Disneyhotel verwacht. Komt misschien door het thema, maar een WildWest thema in Parijs klopt gewoon niet, net zoals een stadsthema of een Pueblothema. Het ligt misschien aan mij, maar een hotel moet passen in zijn 'omgeving & klimaat'. Disneyland Hotel, Newport Bay en Sequoia Lodge passen daar voor mij veel beter in, gewoon omdat je bij die hotels het weer en de omgeving verwacht die er is (groen, wat water, etc.) Daarnaast vind ik het ook echt niet aangenaam om bij Cheyenne te kijken op de parking van de auto's. Mocht er 1 centrale parking geweest zijn en een huifkar die de valiezen rond bracht dan was dit al veel beter geweest.

    Sowieso vind ik Frankrijk op vlak van logies geen aangenaam land, vrij klein en standaard voor een te hoge prijs meestal. De Disneyhotels vormen daar spijtig genoeg geen uitzondering op.

    Zeggen dat je de hele studios een minpunt vindt is een open deur intrappen, maar ik ga nog even verder. Zelfs na de mega-investering (ik vraag me trouwens nog altijd af hoe ze zoveel geld kunnen kwijt zijn aan 'maar' die uitbreiding. Eender wel ander park in Europa, ook Efteling, PHL, PortAventura, etc. kan voor die prijs het hele park slopen en opnieuw zetten...) zal het park niet juist aanvoelen vermoed ik. Wanneer gaan ze eindelijk doorhebben dat de 'behind the scenes' opvatting niet werkt? Waarom zou je dit ook, een verhaal wordt net verteld om erin mee te kunnen gaan, door een 'behind the scenes' idee ga je die illusie (en dus heel je verhaal) net doorbreken. Er zal nog altijd een verschil zijn tussen de nieuwe en de vernieuwde gebieden, zoals je dat nu al kan zien bij ToyStory Land en de rest eigenlijk. Spijtig, want Parijs verdient wel een volwaardig tweede park vind ik.

    Tot slot vind ik het nog altijd schandalig dat er geen nieuwe attractie bekend gebouwd is in het hoofdpark. Dat zijn dus al 24 jaar zonder een extra attractie. Voor eender welk park is dit eigenlijk schandalig, voor een Disneypark (zelfs gezien de historie) is dit ronduit schandalig. Het aanbod dat er staat is redelijk vind ik. De achtbanen zijn niet bij de beste (zowel qua beleving als qua rit), net zomin als het grote gemis van thrillrides. Ok, het park richt zich op families, maar laat dat nu net de enige groep zijn die alle leeftijden/bezoekers omvat.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 17-02-19 om 21:42.

  8. #8

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Ik denk dat Earlyspencer dan toch even de website deftig dient te bekijken....

    Naam:     2019-02-17_211714.jpg
Bekeken:  914
Groote:   42,8 KB

    Zelfs de prijs staat op de site vermeld, voor een tent zonder auto.

    Naam:     2019-02-17_212307.jpg
Bekeken:  854
Groote:   36,9 KB
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 17-02-19 om 21:23.

  9. #9

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Arme Nana ...

    Leuk TR Ignace. En ook fijn om te vernemen dat dit bezoek je beter beviel dan je vorige.
    Wat je lastige wandeling naar Cheyenne betreft... Wandelen langs de baan doen de meeste mensen niet. Via Lake Disney en de 'Rio Grande' ligt de wandelzone naar de hotels die wel prima bewegwijzerd is voor voetgangers.

    Echter, waarom heb je geen gebruik gemaakt van Disney Express? Daarbij geef je je bagage af in het station, krijg je je tickets en hoteldocumenten in het station en kan je gelijk aan je dag beginnen. De bagage wordt voor jou naar het hotel gebracht (en op de dag van vertrek terug). Echt iets om te onthouden voor de volgende keer want zo vermijd je de verschrikkelijke check-in tijden die met name bij Cheyenne en Santa Fe inderdaad 'hellish' zijn. 1000 kamers die dag in dag uit leeglopen en weer opvullen blijft logistiek een probleem. Een systeem waarbij je per post je 'Magic Pass' zou aankrijgen waardoor je niet eerst moet gaan inchecken in je hotel maar gelijk bij aankomst naar de parken zou kunnen (zoals bij de Magic Bands) zou ideaal zijn. Maar goed, zover zijn we nog niet...

    Ik volg je trouwens wat Ratatouille betreft. Het is een mooie ride, maar ik ben er ook niet ondersteboven van. Al moet ik wel zeggen dat ik hem, iedere keer dat ik hem opnieuw doe, meer weet te appreciëren. Het vertrek waarbij de karretjes een bijna poëtisch ballet dansen richting de start vind ik wel helemaal geweldig.

    Ook fijn om te lezen dat je Indiana Jones weet te waarderen. Ook ik vind het een geweldig geestig ding. De zot hevige looping en de neerwaartse strakke helix die volgt vind ik telkens weer genieten. Zeker als de baan op een zomeravond warm staat (bij voorkeur net na een zomerbuitje) is de rit 'balls-out crazy'. Als je goed oplet kan je vanuit de wachtrij dan zelfs kleine vonken van de wielen zien springen in de laatste bocht voor de remmen (enkel zichtbaar na nachtval).

    I.v.m. Pirates, grappig dat je de skeletten scène liever in het begin ziet. Verhaaltechnisch hebben de Imagineers bewust in Parijs ervoor gekozen om dit niet te doen. Wat opvalt is dat in Parijs de attractie in een oud vervallen fort zit. Ook in de wachtrij zie je dat alles zijn tijd heeft gehad (versleten lusters, gescheurde muren, spinnenwebben, skeletten,...). Het moet de sfeer opwekken dat er vroeger piraten waren maar dat die tijd dus achter je ligt. Daarom zie je in het uitvaarstuk (langs de Blue Lagoon) nog steeds geen animatronics en ligt er een vaartuig dat schipbreuk heeft geleden. De lifthill die daarop volgt is dan de transitie naar de tijd waarin piraten nog wel in het fort en het omliggende stadje resideerden. Je terugkeer naar de huidige tijd is overigens de tweede drop die gepaard gaat met de ontploffing van buskruit (een terugslingering naar de huidige tijd). Een cool effect, daar er hiervoor speciaal een tweede drop werd voorzien in Parijs. Je eindigt dan bij de skeletten die tonen dat piraterij niet loont alvorens je terugkomt in het station. Waardoor het stille stuk hier zowel op het einde als het begin zit. Verhaaltechnisch perfect, maar door de toevoeging van Barbosa en Jack is die verhaaltechniek (en rustige einde) nu niet meer staand... Jammer, al wil ik de keuze van Disney wel begrijpen. Je kan 'Pirates of the Caribbean' maar moeilijk verkopen aan je publiek zonder Jack Sparrow. Al maakt dat de huidige Pirates attractie wel een attractie die gebaseerd is op een film die gebaseerd is op een attractie... Bijzonder zeg maar.

    Star Tours is ook zo een ride die velen links laten liggen. Maar ook ik vind het net als jij zowat de beste uitvoering van een klassieke simulator.
    De herhalingswaarde vind ik in tegenstelling tot jou wel vrij hoog. Door de vele verschillende films en combinaties denk ik dat er eigenlijk geen simulator bestaat die zo aantrekkelijk is. Tevens zorgen ze bij de komst van iedere nieuwe Star Wars film tegenwoordig voor een nieuwe scène die, zolang de film draait in de bioscoop, in iedere rit wordt ingewoven. Dat houdt de attractie wat bij betreft altijd interessant.

    Ook leuk dat je krediet geeft aan de vele walkthroughs in het park. Hier blinkt Disneyland Paris echt in uit. In alle andere Disney kasteelparken krijg ik meer het standaard pretparkgevoel, met name dat je in die parken 'attractie-georiënteerde' parkdagen beleeft.
    Waar het Disneyland Park in Parijs veel meer aanvoelt als een 'belevings' parkdag. Verdwalen in de grotten van Adventure Isle, door de Arcades flaneren in Main Street, inside jokes opmerken en van uitzichten genieten op Boot Hill, de Nautilus bezoeken of verdwalen in het labyrinth van Alice,... Het zijn zaken die wat mij betreft een dag in Disneyland Paris toch dat ietsje meer geven dan andere (Disney-kasteel) parken. En dat is zeker ook één van de redenen waarom ik zo van Disneyland Paris hou. De Walkthrough in het kasteel is overigens sinds de opening nooit gewijzigd .

    Alles samen, fijn dat je Disney nog een keertje op je planning hebt gezet. Ik wil overigens zeker snappen dat je Europa Park of Port Aventura als resort hoger plaatst. Echter, dit zijn meen ik resorts waar je vooral in het zomerseizoen de beleving van kent en die geen 2* product aanbieden (wat Cheyenne uiteindelijk maar is hé). Disney in de zomer (wanneer het park in bloei staat, het zonnetje brandt en je zonder jas/handschoenen de dag doorkomt) heeft veel meer cachet dan in februari
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 18-02-19 om 12:58.

  10. #10

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dan is dat inderdaad veranderd, maar hoe controleerden ze dat dan? En hebben ze jullie niet geweigerd omdat jullie geen auto bijhadden zoals Earlyspencer beweerd?
    Ik heb nergens beweerd dat hotels voor auto-gasten zijn. Ik beweer wel dat de webstek van EP bij het boeken van de camping meldde dat dit enkel kan/bereikbaar is met de auto. We hebben in het EP-Camp verbleven in 2017. Of ze dit nu nog op de webstek vermelden, weet deze larieverkoper effe niet. No thanks!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-02-19 om 13:15. Reden: Blijkbaar is de auto NU geen vereiste meer, dankzij Bobby's speurwerk

  11. #11

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Wandelen langs de baan doen de meeste mensen niet. Via Lake Disney en de 'Rio Grande' ligt de wandelzone naar de hotels die wel prima bewegwijzerd is voor voetgangers.
    Dit is de wandelweg die wij genomen hebben hoor, en neen, de wegwijzers waren niet prima: deze wezen enkel de kortste route aan. Echter, de kortste route liep over het pad dat door de ombouw afgesloten is aan New York... je kan dan nog dat veel leuker, kleiner padje nemen naast Sequoia, maar er stond nergens aangegeven dat dit de weg naar Cheyenne is.

    Ik weet echt wel zeker dat ik hier gelijk heb, want ik heb de wegwijzer zien staan - stak boven een schutting uit - en die wees écht wel pal naar het afgesloten stuk pad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Echter, waarom heb je geen gebruik gemaakt van Disney Express? Daarbij geef je je bagage af in het station, krijg je je tickets en hoteldocumenten in het station en kan je gelijk aan je dag beginnen. De bagage wordt voor jou naar het hotel gebracht (en op de dag van vertrek terug). Echt iets om te onthouden voor de volgende keer want zo vermijd je de verschrikkelijke check-in tijden die met name bij Cheyenne en Santa Fe inderdaad 'hellish' zijn. 1000 kamers die dag in dag uit leeglopen en weer opvullen blijft logistiek een probleem. Een systeem waarbij je per post je 'Magic Pass' zou aankrijgen waardoor je niet eerst moet gaan inchecken in je hotel maar gelijk bij aankomst naar de parken zou kunnen (zoals bij de Magic Bands) zou ideaal zijn. Maar goed, zover zijn we nog niet...
    Het idee van heel de reis was ontspanning en ons niet tot in de puntjes voor te bereiden: we waren dus niet zo voorbereid dat we wisten van deze dienst.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    I.v.m. Pirates, grappig dat je de skeletten scène liever in het begin ziet. Verhaaltechnisch hebben de Imagineers bewust in Parijs ervoor gekozen om dit niet te doen. Wat opvalt is dat in Parijs de attractie in een oud vervallen fort zit. Ook in de wachtrij zie je dat alles zijn tijd heeft gehad (versleten lusters, gescheurde muren, spinnenwebben, skeletten,...). Het moet de sfeer opwekken dat er vroeger piraten waren maar dat die tijd dus achter je ligt. Daarom zie je in het uitvaarstuk (langs de Blue Lagoon) nog steeds geen animatronics en ligt er een vaartuig dat schipbreuk heeft geleden. De lifthill die daarop volgt is dan de transitie naar de tijd waarin piraten nog wel in het fort en het omliggende stadje resideerden. Je terugkeer naar de huidige tijd is overigens de tweede drop die gepaard gaat met de ontploffing van buskruit (een terugslingering naar de huidige tijd). Een cool effect, daar er hiervoor speciaal een tweede drop werd voorzien in Parijs. Je eindigt dan bij de skeletten die tonen dat piraterij niet loont alvorens je terugkomt in het station. Waardoor het stille stuk hier zowel op het einde als het begin zit. Verhaaltechnisch perfect, maar door de toevoeging van Barbosa en Jack is die verhaaltechniek (en rustige einde) nu niet meer staand... Jammer, al wil ik de keuze van Disney wel begrijpen. Je kan 'Pirates of the Caribbean' maar moeilijk verkopen aan je publiek zonder Jack Sparrow. Al maakt dat de huidige Pirates attractie wel een attractie die gebaseerd is op een film die gebaseerd is op een attractie... Bijzonder zeg maar.
    Maar zelfs met de 'verbeterde' storytelling moet je nog steeds twee sprongen in de tijd maken, en ik moet eerlijk zijn: ik heb geen enkel moment in de attractie zo geinterpreteerd. In Japan ook niet overigens, Pirates is geen darkride waarin ik iets van verhaal zoek en als ik het zo lees vind ik het ook maar vaagjes... Piraten in Batavia ( ) heeft dan een simpeler maar duidelijker verhaal zonder sprongen in de tijd.

    Ik had nog een vraagje dat jij vast wel kunt beantwoorden: ik vond de gevechtscene tussen het fort en het schip iets ontbreken: animatronics van verdedigers op het fort zelf? Je hoort hier de kanonnen afgaan, maar zover ik kon zien zie je niemand het fort effectief verdedigen. Is dit in Japan/Californië anders?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Ook leuk dat je krediet geeft aan de vele walkthroughs in het park. Hier blinkt Disneyland Paris echt in uit. In alle andere Disney kasteelparken krijg ik meer het standaard pretparkgevoel, met name dat je in die parken 'attractie-georiënteerde' parkdagen beleeft.
    Waar het Disneyland Park in Parijs veel meer aanvoelt als een 'belevings' parkdag. Verdwalen in de grotten van Adventure Isle, door de Arcades flaneren in Main Street, inside jokes opmerken en van uitzichten genieten op Boot Hill, de Nautilus bezoeken of verdwalen in het labyrinth van Alice,... Het zijn zaken die wat mij betreft een dag in Disneyland Paris toch dat ietsje meer geven dan andere (Disney-kasteel) parken. En dat is zeker ook één van de redenen waarom ik zo van Disneyland Paris hou. De Walkthrough in het kasteel is overigens sinds de opening nooit gewijzigd .
    Parken als Disney, Efteling, Tripsdrill en Europa-Park, waar je je ook uren kan amuseren zonder attracties te doen maar puur met 'ontdekken', staan voor mij zeker en vast een trapje hoger. Ook kleinere parkjes zoals Familypark in Oostenrijk staat voor mij op een gouden voetstuk omdat ze zonder overdrijven het kind in mij naar boven halen als ik een 'geheime route' vind. Ik vind het leuk om een park van boven tot onder te ontdekken, maar het is nog leuker als dat een uitdaging is.

    De reden dat ik dat dacht van het kasteel, was omdat ik me nog van 2003 herriner ergens de versteende kraai uit de film te zijn tegengekomen op een ballustrade, maar ik heb die deze keer niet teruggevonden. Nog een mysterie dat jij waarschijnlijk wel kunt ophelderen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Alles samen, fijn dat je Disney nog een keertje op je planning hebt gezet. Ik wil overigens zeker snappen dat je Europa Park of Port Aventura als resort hoger plaatst. Echter, dit zijn meen ik resorts waar je vooral in het zomerseizoen de beleving van kent en die geen 2* product aanbieden (wat Cheyenne uiteindelijk maar is hé). Disney in de zomer (wanneer het park in bloei staat, het zonnetje brandt en je zonder jas/handschoenen de dag doorkomt) heeft veel meer cachet dan in februari
    Het verschil is dat PortAventura en Europa-Park misschien enkel tophotels aanbieden ? PortAventura vind ik zeker enkel qua resort beter, niet als je naar het losstaand park kijkt.

  12. #12

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Mooie TR!

    Begon al nostalgisch terug te denken aan mijn reisje in mei vorig jaar. Damn you.

    Ik las het niet direct in jouw verslag (of ik heb er over gelezen, ik moet toegeven dat ik het relatief horizontaal heb gelezen); maar hoe zat het met de drukte in beide parken? Vanaf Studios een beetje té druk is, wordt het daar pittig onaangenaam, meen ik me te herinneren...
    Je vois la vie en des biscuits.

  13. #13

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Mooie TR!

    Begon al nostalgisch terug te denken aan mijn reisje in mei vorig jaar. Damn you.

    Ik las het niet direct in jouw verslag (of ik heb er over gelezen, ik moet toegeven dat ik het relatief horizontaal heb gelezen); maar hoe zat het met de drukte in beide parken? Vanaf Studios een beetje té druk is, wordt het daar pittig onaangenaam, meen ik me te herinneren...
    Zondag was het druk genoeg, met een uurtje voor de toppers in de studio's gemiddeld. De andere dagen waren voor Disneyland aan de zeer rustige kant, met verschillende toppers soms gewoon instappen, terwijl 'the usual suspects' nauwelijks boven het halfuur uitkwamen als ik me niet vergis.

  14. #14

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zondag was het druk genoeg, met een uurtje voor de toppers in de studio's gemiddeld. De andere dagen waren voor Disneyland aan de zeer rustige kant, met verschillende toppers soms gewoon instappen, terwijl 'the usual suspects' nauwelijks boven het halfuur uitkwamen als ik me niet vergis.
    Oh, netjes. Op zich valt een uurtje nog wel mee dan. (Nuja, februari zal wel niet de meest populaire bezoekersmaand zijn wrss.)

    Nu wil ik dus terug naar Studios. :'(
    (En er staan niet direct nog dienstreizen naar Parijs op de planning, damnit.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #15

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Bedankt voor het TR, Ignace! Leuk ook dat je toch een iets beter gevoel hebt bij Disneyland dan voorheen - of althans, dat is toch wat ik afleid uit het TR.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Besluit: Disneyland is één van de beste pretparkresorts van Europa, maarrr... qua totaalervaring kunnen ze wat mij betreft niet tegen Europa-Park of Portaventura, waar vooral het resort zoveel beter scoort. Disneyland hoort qua park bij de Europese ultratop, maar qua overal experience net niet - eerder in de subtop, zo ongeveer waar Efteling ook al twintig jaar sukkelt. Desondanks heb ik enorm genoten van deze drie dagen, heb ik de parken leren appreciëren en ben ik er zelfs een beetje van beginnen houden. Bedankt voor het lezen!
    Mooie conclusie. Zo'n gevoel dat je hebt bij een pretpark is natuurlijk altijd iets heel persoonlijk. Zelf heb ik dat heel hard bij PortAventura, Disneyland en de Efteling en helemaal niet bij Europa Park. Voor mij is EP nog altijd meer een attractiepark, waar de 3 andere me veel meer een algemeen weg-van-de-wereld-gevoel geven. Als ik een hele dag in die 4 parken zou vertoeven en maar 3 attracties zou mogen doen bijvoorbeeld, kan ik in PA, DLP en Efteling een absolute topdag hebben naar mijn gevoel. In EP zou me dat nooit lukken op die manier.

  16. #16

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    (Nuja, februari zal wel niet de meest populaire bezoekersmaand zijn wrss.)
    Net wel... Frankrijk heeft in februari 3 weken wintervakantie, verspreid over verschillende zones. Maw het is daar nu erg druk!

  17. #17

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Bedankt voor je TR! Ik kijk hierdoor extra uit naar mijn komend bezoek eind maart... Intussen is het ook al enkele jaren geleden, dus de vernieuwde Star Tours en Hyperspace Mountain zullen sowieso nieuwe ontdekkingen worden. Uit je TR heb ik vooral geleerd dat ik RC Racer zeker een kans moet geven, want die heb ik bij vorige bezoeken steevast overgeslagen omdat het mij het wachten nooit waard leek. Shame on me, I guess.

    Wat betreft de hotels, in maart slapen we voor het eerst in een partnerhotel, het Vienna Magic Circus. Bij vorige bezoeken hebben we altijd verbleven in de Davy Crockett Ranch. Hiervoor heb je (voorlopig) wel een auto nodig, maar ik vind het er wel heerlijk vertoeven. Het is ook een goedkoper hotel (lees: vakantiepark), maar je zit mooi in de natuur, hebt er een relatief groot hotelzwembad (niet te vergelijken met het vakantiepark ernaast natuurlijk) en vooral heel veel privacy! Wij kozen vooral voor deze omdat we sliepen met vroege slapers en nachtraven. De vroege slapers konden in hun bed kruipen, terwijl de nachtraven op het terras nog een flesje wijn of enkele biertjes konden drinken zonder de rest te storen.

    @T-Bô: Geldt die Disney Express dienst ook voor de partnerhotels? Of is dit enkel voor de echte Disneyhotels?

  18. #18

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Leuk TR en bewonderenswaardig veel foto's! Grappig dat we een gelijkaardige oversteek hebben gemaakt van studios naar Disneyland.

    Persoonlijk vond ik die star wars bagger in Space mountain helaas wel afbreuk doen aan het geheel.

    Wat maakte het aanbod in Plaza Gardens beter? Ik vond het buffet in Agrabah ook al best te pruimen.

    Volgens mij bekijk je de fast pass te veel als een service aan de bezoekers, terwijl het eigenlijk een gewiekste manier is om iedereen uit de wachtrijen te houden doordat je enerzijds snel uit een attractie bent en anderzijds tussen twee tijdsvakken met een tijdsoverschot zit dat je niet kan gebruiken om in een attractie te stappen. Dat zijn ideale momenten om toe te geven aan een etenskraampje of een souvenirwinkel.

    Als alle rijen vlot doorschuiven is er niets dat je tegenhoudt om van de ene naar de andere rij te hollen zonder aandacht voor al die koopwaar. Ik vind het op zich interessanter dat er een gratis fast pass systeem is, dan dat er een betalend systeem wordt gebruikt. Helaas doet Disney sinds kort beiden en dan wordt het al héél wat minder leuk.

  19. #19

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Wat maakte het aanbod in Plaza Gardens beter? Ik vond het buffet in Agrabah ook al best te pruimen.
    Het aanbod (en variëteit) was minstens dubbel zo groot in Plaza Gardens. Daarenboven, als een bijzonder groot deel van het buffet bestaat uit 'stel je eigen kebab samen', dan vind ik Agrabah toch een stuk te duur, zeker omdat daardoor de verhouding prijs-kwaliteit met Plaza Gardens behoorlijk verschilt. Komt erbij dat de keuken van Plaza Gardens ook meer in mijn stijl ligt. De setting van Agrabah was dan wel weer mooier, doch killer vond ik.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #20

    Re: [TR] Drie daagjes Disneyland Parijs - 02/2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De reden dat ik dat dacht van het kasteel, was omdat ik me nog van 2003 herriner ergens de versteende kraai uit de film te zijn tegengekomen op een ballustrade, maar ik heb die deze keer niet teruggevonden. Nog een mysterie dat jij waarschijnlijk wel kunt ophelderen .
    Bedoel je deze?
    Naam:     The-Raven.jpg
Bekeken:  948
Groote:   1,70 MB
    Extra weetje: enkel als je een foto van hem maakt mét flash zijn zijn ogen rood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •