Toen naar aanleiding van het werfbezoek aan het aquapark de directeur van het park sprak op de podcast Ochtend in Pretparkland over het vernieuwen van parking A was ik wel eens benieuwd naar die plannen. Dus keek ik daarstraks eens op het omgevingsloket. Daar zag ik inderdaad een nieuwe aanvraag.
De naam van het project: Bellewaerde - BP.Canadacoaster en Parking A!!!
Ik viel bijna van mijn stoel. Het aquapark is nog niet volledig uit de steigers en Bellewaerde is terug bezig met een nieuwe attractie. We wanen ons bijna terug in het Florizoonetijdperk…


Eerst de parking? :-) Kwestie van wat spanning op te bouwen:
De hele parking naast het aquapark en de ingang wordt volledig heringericht. Tot zelfs het kleine wegje achter Kidspark. Zou dit een verbindingswegje worden om te voet tussen het aquapark en parking C te wandelen?

Naam:     BW PARKING A.JPG
Bekeken:  6764
Groote:   260,2 KB


Ik veronderstel dat de interesse eerder naar volgende plannen zal gaan. In de begeleidende nota staat onder andere het volgende te lezen:

Het betreft het bouwen van familiecoaster die deels boven land en deels boven het water van.... de Bellewaerdevijver!
Het stationsgebouw is in open lucht maar overdekt, wordt bereikt via een houten pad die licht zwevend over de bodem is. Er zou een rij voor single-riders voorzien worden.

Over land is het de bedoeling dat de mensen zo veel mogelijk de bomen doorkruisen.

De attractie zal besteld wordt besteld bij internationale gerenommeerde fabrikanten in de attractiebouwwereld.

Het park heeft een nationale en internationale uitstraling en wenst dit te bevestigen en hier verder aan te werken in Ieper.

In de zone waar de coaster komt wordt het apeneiland gesloopt.

Benieuwd naar de plannen? Hier komen ze:

De lifthill heeft een hoogte van iets meer dan 17 m. Onmiddellijk daarna kruist de track Dawson Duel. Daarna gaat de track door de bomen richting het huidige apeneiland om dan via enkele bochten richting vijver te gaan. Maar hoe dat precies moet werken heb ik het raden naar... het lijken op lanceerstukjes die ertussen zitten... misschien dat jullie er iets van kunnen maken? Want de track terug naar het station doet vermoeden dat er een soort van wissel gaat moeten tussen zitten.

Naam:     BW-CANADACOASTER.jpg
Bekeken:  6463
Groote:   114,5 KB

Naam:     BW-CANADACOASTER-2.jpg
Bekeken:  6448
Groote:   88,7 KB

Naam:     BW-CANADACOASTER-3.jpg
Bekeken:  6616
Groote:   165,6 KB

Naam:     BW-CANADACOASTER-4.jpg
Bekeken:  6493
Groote:   96,4 KB

Naam:     BW-CANADACOASTER-5.jpg
Bekeken:  6534
Groote:   98,0 KB