Bon. Blijkbaar gaat het hier over een nieuwe achtbaan voor Bellewaerde.

Ik ben op het eerste gezicht niet dolenthousiast over het type coaster, maar de locatie is alleszins iconisch. Een kruising met Dawson, kan diens imago misschien ook een beetje opvijzelen. Als ik de baan als de geestelijke opvolger van de keverbaan beschouw vind ik het zelfs een meerwaarde. Ik vind het ook goed dat het park beseft dat ze boomsparend te werk moeten gaan met nieuwe attracties. Een groot deel van de charme van dat park berust op de talrijke oude bomen die er staan.

Veel van de attracties in Bellewaerde zijn stokoud, dat ze investeren in nieuwe attracties lijkt mij de enige mogelijke optie. Het is een kwestie van tijd voor hun log flume, keverbaan en boomerang er definitief de brui aan geven. Als je tegen dan geen vervanging hebt is heel dat gebied attractieloos.

Mijn grootste vrees bij Bellewaerde is dat wat er in de plaats gaat komen van de pensioengerechtigde attracties, een downgrade gaat zijn van het origineel. En die vrees is ergens gegrond, want de laatste nieuwigheden die het park presenteerden vond ik telkens van het niveau 'net niet'. Waarbij het concept vaak leuk was én bij het park paste, maar de uitvoering onredelijk duur of het eindresultaat te ondervoed was om je het wauw-gevoel te geven.

Het pleit overigens wel voor hun onderhoud dat ze 's werelds eerste topple tower nog steeds draaiende houden, terwijl de meeste andere attracties van dit type alweer verdwenen zijn.