X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 221
  1. #141

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Ben ik de enigste die vind dat de pretparkfan niet veel geeft om deze achtbaan? Niemand reageert, op Facebook doet Bellewaerde amper moeite om de achtbaan te hypen, hier ook beduidend minder reactie dan anders...
    Nee hoor, je bent niet de enige. Ik dacht exact hetzelfde toen ik het dit forum aan het lezen was.
    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er niet zoveel over gesproken wordt, want ik denk wel dat dit echt een toffe toevoeging kan zijn desondanks dat het weer een family coaster is. Een echte thrill ride is zeker welkom in de toekomst als je het mij vraagt.

    Laat ik deze achtbaan dan maar bekijken als een stap in de goeie richting. Ik ben zeker benieuwd hoe deze achtbaan daar uiteindelijk zal uitpakken.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  2. #142

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het gaat de hoogte in:

    Naam:     bellewaerde.jpg
Bekeken:  1677
Groote:   55,6 KB

    Bron: Twitter en StarParc

  3. #143

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    De reden waarom er weinig animo voor is, is omdat het Bellewaerde is. De laatste 3 nieuwigheden trekken op niet veel tot niks (Huracan, Dawson Duel en dat zwembad), dus ook van deze baan heb ik geen hoge verwachtingen. Het budget is ook 'maar' 7,5 miljoen, dus het zal wel allemaal weer net niet worden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #144

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    7,5 miljoen, dat is eigenlijk de investering van Typhoon van 5 miljoen geïndexeerd naar 2020. Schept dat al hogere verwachtingen?

  5. #145

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik denk dat het best nog een leuke baan kan worden, alleen is het totaal niet wat ze nodig hebben en ook niet gericht op onze doelgroep.

  6. #146

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Daar heb je gelijk in hoor. Ik denk ook dat dit inderdaad een leuke achtbaan voor het hele gezin zal worden! Dat we daar op het forum niet warm voor lopen en dat er dus weinig animo is voor deze nieuwe achtbaan, vind ik ook logisch eigenlijk...

    Wat mij betreft heeft het park toch echt eens nood aan een eye-catcher de naam waardig anno 2020. Maar zolang het bezoekersaantal stabiel blijft, heb ik daar wellicht ongelijk in.

  7. #147

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    - Vergeet niet dat Bellewaerde ook nog een dierenpark en natuurpark is (waarbij oa. de aapjes al zijn moeten uitwijken voor de nieuwe coaster) … Dat is dus 'wedden op drie paarden' waardoor het al moeilijker wordt om uit te blinken in één iets.
    - Bellewaerde richt zich ook sterk tot gezinnen met kinderen.
    Volgens mij is het management daardoor allesbehalve eye-catchy-minded. Tot spijt van onze doelgroep.
    Als hun bezoekersaantal stabiel blijft, zie ik ook niet snel iets komen om U tegen te zeggen.
    Desalniettemin is de nieuwe familycoaster een stap vooruit en denk ik dat die (voor zn doelpubliek) nog zal meevallen. Lees: beter dan Dawson

  8. #148

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    7,5 miljoen, dat is eigenlijk de investering van Typhoon van 5 miljoen geïndexeerd naar 2020. Schept dat al hogere verwachtingen?
    Nee .
    Firechaser Express en Pégase Express hebben elk 16 miljoen euro of dollar gekost, en deze baan zit een klein beetje in dezelfde categorie, met een wissel en dergelijke.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #149

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Goh, er lijkt mij vooral weinig animo te zijn omdat alles nogal vaag blijft. Buiten de bouwaanvraag, de kleine aankondigingen in het park en deze recente bouwfoto's is er weinig bekend over dit project. Sowieso zal er wel meer animo komen als er meer details bekend raken, zoals openingsdatum, naam, concept arts...

    Ik denk dat het inderdaad een betere investering is dan DD, en die opnieuw past bij de doelgroep van Bellewaerde: families! Bovendien kan deze misschien wat meer gepresenteerd worden als family thrill coaster, en dan hebben ze toch ook een gat gedicht in hun aanbod van kinderachtbaan, familie-achtbaan en thrill-achtbaan.

    Meesten hier zijn geen fan van BWP, en voor hen zal het park niet snel iets goeds kunnen doen. Een echte thrill attractie zal volgens mij nog enkele jaren op zich laten wachten, maar als ze zo'n stunt als BBJ uithalen, zal de waardering voor het park bij sommigen zo misschien ook wel stijgen.

  10. #150

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Komende week zal er wel meer naar buiten komen. Ik hoop vooral dat ze met pasen die baan al kunnen openen, dan kan ik hem ineens mee pakken.

  11. #151

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!


  12. 28-01-20, 13:12


  13. #152

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    3 treinen: als het goed is, mag het ook gezegd worden. Vraag is of ze die vaak alle drie gaan inzetten. Voorbeelden genoeg van parken en coasters waar ze graag extra treinen aan de kant laten. Omdat Belw. geen fastpassen slijt, kan extra gewin al geen reden zijn om de max. cap. niet te benutten.

  14. #153

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Enkele conceptjes voor op het forum:

    Naam:     2020 Wakala_5_LR.jpg
Bekeken:  1259
Groote:   1,25 MB

    Naam:     2020 Wakala_3_LR.png
Bekeken:  1265
Groote:   2,11 MB

    Naam:     2020 Wakala_1_LR.png
Bekeken:  1266
Groote:   1,24 MB

    Naam:     ljZOsy_f.jpeg
Bekeken:  1225
Groote:   486,4 KB

    Ik sla niet stijl achterover van de vormgeving, maar het heeft dezelfde degelijkheid die ze in hun toevoegingen van deze eeuw meestal presenteren. Redelijk goed basisidee met een leuk thema, maar toch goedkoop genoeg afgewerkt dat je het niet indrukwekkend kan noemen.
    Ik weet niet hoe goed de indianen zullen aansluiten op het bestaande Canada-thema. Zoals al aangehaald is het wat Tiki-waka-esque.

  15. #154

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    We hebben er ook een artikel over gemaakt:
    http://www.pretparken.be/article/216...tbaan%20bekend

    Grappig om te zien dat Wakala wat meer betekenissen heeft dan wat BWP voor ogen had .

    Persoonlijk vind ik de baan er alvast leuk uit zien. Zeker als de bebossing en theming terug op punt komen gaat dit een leuke belevenis worden.

  16. #155

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ziet er mooi uit
    Het blijft natuurlijk een baan voor families, maar hij lijkt toch groter dan ikzelf in eerste instantie verwacht had.
    Once you sit back, you never go back.

  17. #156

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ziet er mooi uit
    Het blijft natuurlijk een baan voor families, maar hij lijkt toch groter dan ikzelf in eerste instantie verwacht had.
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.

  18. #157

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.

  19. #158

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.
    Het was de grootste investering in de geschiedenis van het park: dus moest het de 12 miljoen overklassen van 2004 waar ze gelijktijdig typhoon, oki doki en Sledgehammer openden. Natuurlijk zijn er ook nog de kosten van de nieuwe fonteinen en de afbraak van de attracties en wat verdere infrastructuurwerken.
    Elf miljoen lijkt me wat aan de hoge kant als je de kost van de andere zaken meetelt, maar 10 zou zeker kunnen.

  20. #159

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    "Duurste investering" is natuurlijk ook vooral een reclamestunt. Als ze de investeringen van 2004 elk apart rekenen, dan zit je al snel over het bedrag van elk individueel project heen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.
    Lol.. Voor 11 miljoen heb je een kleine B&M (black mamba was 11 miljoen voor enkel de baan en nog eens 11 miljoen voor de theming)
    Gerst is niet persé duur. Dus puur voor enkel de baan lijkt me 4 miljoen zeker niet onrealistisch.

    BWP spreekt echter over 7,5 miljoen voor de totaalinvestering. Daar zit de prijs van de baan in, maar ook de grondwerkzaamheden en theming. Wellicht zelfs ook al de sloop van het apenhuis.

    Als je dus bedenkt dat 4 miljoen voor enkel de baan (fury) vs. 7.5 miljoen voor een totaal project eigenlijk 2 verschillende maten zijn om te meten, dan zijn de bedragen wellicht niet meer zo gek

  21. #160

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het is ook wel zo dat staalconstructies veel duurder zijn dan vroeger ook door zowel inflatie als de hogere prijs van staal.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •