Dit discussieforum is toch bedoeld om pretparken te beoordelen? Moeten we nu allemaal beginnen een eigen pretpark bouwen of zo?
Ik denk het niet. Over naar de orde van de dag dus. Hierbij mijn visie (ter discussie) over Bellewaerde en de komende investeringen:

Ik was blij verrast toen ik vernam dat Bellewaerde, een jaar na hun Aquapark, in 2020 zo'n rollercoaster plant te bouwen. Het is het bewijs dat er een toekomstvisie is.
En toch … Het doet me wat vreemd. Waarom?
Wie vorig jaar in het park was, zal ook wel gemerkt hebben dat heel wat attracties grondig aan renovatie toe zijn. De keverbaan (ijzer op ijzer), River Splash (heel verouderd), Houdini (gans seizoen middelste beugel buiten werking en afgespannen met linten), Bengal Rapid River (verouderde theming), El Volador (die blokkeert), … We kunnen er niet om heen kijken dat veel attracties (om niet te zeggen de meeste) toch echt wel een grondige opfrisbeurt nodig hebben. Iets wat de laatste twee jaar, me dunkt, toch achterwege is gelaten. Het groen in het park is perfect en prachtig verzorgd maar veel theming in bepaalde zone's geeft toch wel een belabberde indruk. Ook zone's waar veel (horeca)punten gesloten zijn, afgebroken, huisjes met gesloten ramen en deuren. Dat staat allemaal in schril contrast met het nieuwe Aquapark en de komende rollercoaster. Ik hoop dan ook echt dat men daar dringend een inhaalbeweging maakt.
Ik ken veel abonnees die vorig jaar om die reden hun jaarabonnement niet hebben vernieuwd. Je kan je klanten dan misschien lokken met goedkopere abonnementen zoals vorig jaar; maar als de kwaliteit en het aanbod niet stevig is, zal dat vroeg of laat zn terugslag kennen.
Bellewaerde zal altijd een ietwat apart en uniek park blijven omwille van de combinatie natuur, dieren en attracties en dat mogen ze best letterlijk en figuurlijk extra in de verf zetten. Soms heb ik de indruk dat ze wat teren op hun opgebouwde status van vroeger …