Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
@etwien: sorry op voorhand en zonder op de man te willen spelen, maar ik vind dat een deel van je argumenten gewoon niet kloppen. Ik haal er nu een paar uit:


Je bent niet de enige die dit zegt, maar blijven roepen dat dat ding geflopt is omdat wij als pretparkfan de attractie niet kunnen apprecieren klopt gewoon niet. Kijk naar het verschil met de gewone bezoeker en deze attractie is gewoon een mooie aanvulling.


Dit heb ik ook al meerdere keren gezegd. Strikt genomen is er niks verkeerd aan deze zin, maar door het in die volgorde te plaatsen en zéker in combinatie met de toon in de rest van je bericht lijkt het alsof men Los Piratas gewoon heeft weggegooid om Huracan te kunnen bouwen. Her en der lees je op fansites dat Los Piratas "is moeten wijken" voor Huracan. Neen, Los Piratas was sowieso weg geweest, de enige twee mogelijkheden waren een attractie minder of Huracan in de plaats. Waarom bekijk je het zo niet?

Vergeet trouwens ook niet dat Huracan de eerste grote nieuwe attractie onder CDA is. Er was inderdaad nog een derde optie geweest, namelijk een enorm bedrag in Los Piratas steken om hem opnieuw aan de eisen te laten voldoen waarmee er dus in principe weer helemaal niks aan het park veranderd was. Geen campagne met een nieuwe attractie, geen succesjaar, wat misschien wel geen rebranding betekend had het jaar erop en wie weet waren alle volgende investeringen dan ook niet gekomen?


Dit kun je ook echt niet op Bellewaerde afschuiven. Bellewaerde is Walibi moeten volgen met de nieuwe formule. Dat ze zijn gestopt met abonnementen verkopen is een beslissing van Bellewaerde zelf geweest en vind ik dan juist weer een positief punt voor het park: durven toegeven dat die formule nergens op slaat door de verkoop ervan te stoppen, zonder de mensen die het al gekocht hebben te benadelen... Chapeau zeg ik daarop. Zuur voor de mensen die er nog geen gekocht hadden, maar voor de situatie in het park was het zeker een goeie zaak. Dit in tegenstelling tot Walibi die nooit fouten zal toegeven, altijd zal volhouden dat ze goed bezig zijn (en dat zijn ze nu ook, maar het is niet altijd zo geweest!).



Bellewaerde heeft - en al zeker sinds de rebranding - een erg duidelijke visie: attracties voor het hele gezin die de attractie met het vele groen in het park combineren. Dawson Duel, deze nieuwe achtbaan waarvan sprake, de vernieuwde stuntshow, het zwemparadijs: je kan moeilijk ontkennen dat er een lijn in zit.

Je hebt best wel wat argumenten aangehaald, de staat van River Splash, Bengal Rapid River... bijvoorbeeld heb ik zelf ook een hekel aan. Ze blijven het maar uitstellen om hier wat deftigs aan te doen. En je kan perfect een betoog tegen het park voeren met zo'n argumenten, maar beperk je tot deze dingen zonder waarheden te verdraaien of zaken te verzwijgen door ze anders voor te stellen (vervanging LP door Huracan bv).

Dat ze nu dat aquapark bouwen ipv geld in onderhoud te steken kan je volgens mij op de volgende manier ook wel verantwoorden: eerst een inkomstenbron bijmaken waarmee je je omzet verhoogt en zo dus sneller grote bedragen aan onderhoud kan spenderen. Nee?

Vergeet ook niet dat ze rond de vijver nog maar sinds de bouw van de brug eigenlijk iets mogen doen. Ik acht het mogelijk dat ze met die woodie wachten tot ze hem naast de vijver kunnen zetten. Ja, je kan zo nog 10 jaar wachten, maar ze lijken toch wel steeds meer te mogen. Als deze nieuwe achtbaan erdoor geraakt zie ik de kansen voor de woodie toch wel weer groeien, en wie weet dan in de toekomst...

---

Althans, dat is hoe ik het zie.
Zeer correctie visie en argumentatie, ookal ben ik niet te vinden voor Bellewaerde, ik vind me wel in je mening.

Dawson Duel betreur ik om volgende redenen:
- € 4.000.000 is zeer veel geld voor wat de attractie uiteindelijk maar te bieden heeft;
- Het duellerende aspect is helemaal ten niet gedaan omwille van het feit dat alles gecontrolleerd verloopt, wat ook een enorm gemiste kans is;
- De attractie neemt een enorme oppervlakte in beslag waar naar mijn mening toch een veel waardevollere familie attractie geplaatst kon worden;
- De klim, lage capaciteit en niet zo denderende rit ervaring zorgen ervoor dat Dawson Duel geen hoge herhalingswaarde heeft. Ik hoor vele modale bezoekers zeggen dat ze het klimmen en wachten niet waard vinden om zelfs beide banen te doen. In het geval van Bellewaerde had ik persoonlijk dan toch ingezet op een andere attractie met hogere capaciteit en vooral herhalingswaarde, dit zorgt ervoor dat bezoekers meerdere keren dezelfde attractie gaan doen, het verblijf in het park langduriger de moeite maakt en de algemene tevredenheid doet stijgen.

Gelet op deze argumenten betreur ik het nog steeds, en dat zal volgens mij altijd zo blijven, dat men de keuze maakte om dit soort attractie te plaatsen. Mocht Bellewaerde op dat moment voldoende herhaalbare, leuke attracties hebben om een bevredigend volwaardige daginvulling te bieden kon Dawson Duel een leuk opvullertje zijn, maar momenteel fungeert het als grote, nieuwe attractie, en persoonlijk denk ik niet dat de attractie die verwachtingen kan inlossen ...