Ik begrijp jouw 'haat' tegenover Bellewaerde eigenlijk ook niet. Ten eerste: als het je niet aanstaat, dan moet je er ook niet naartoe gaan. Zulke pessimisten is een park liever kwijt dan rijk. Bovendien is het personeel zeer vriendelijk (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?). Ik heb zelf een abonnement en ik moet zeggen dat ik nog nooit nors personeel heb ontmoet. Als je zelf vriendelijk bent tegen het personeel, dan is het personeel automatisch vriendelijk tegen jou. Misschien heb je hun iets gezegd dat hen niet aanstond? In dat geval zou ik ook niet vriendelijk reageren. Ten tweede: uiterlijk van een attractie is inferieur aan de veiligheid van een attractie. Een attractie valt of staat niet met het uiterlijk. Staat het uiterlijk je niet aan, pech voor jou, misschien staat jouw uiterlijk mij ook niet aan. Of zoals we in de lessen Latijn leerden: De gustibus (et coloribus) non disputandum (est). Als de poortjes van de Boomerang jou niet aanstaan, dan kan je misschien beter baas worden van het park en alles naar jouw hand zetten. Er zullen dan misschien andere mensen op gelijkaardige fora zagen over jouw park. Want, ik val in herhaling, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik heb nooit problemen gehad bij het voorsorteren aan de Boomerang. De operators van de attractie zijn slim en wijs genoeg om dat zelf in goede banen te leiden. Je hebt daar geen poortjes voor nodig. Bellewaerde heeft inderdaad gloriejaren gekend en ook een diepe dal, maar is opnieuw bezig aan zijn opmars en de nieuwe rollercoaster zal daaraan bijdragen.

Bellewaerde is geen Bobbejaanland, Bellewaerde is geen Disneyland, Bellewaerde is Bellewaerde, waar dieren nog steeds centraal staan. Vergelijk Bellewaerde met een Belgisch pretpark waar er een combinatie is van dieren, attracties en natuur. Oh neen, dat lukt niet. Bellewaerde is uniek in België, en wees daar trots op.

Ik heb nog een laatste handige tip voor je: in plaats van pretparken af te breken, zou je beter Rollercoaster Tycoon/ Planet Coaster spelen: daar kan je naar hartenlust je eigen pretpark bouwen en dat volledig naar jouw eigen wensen. Laat me dan weten als het af is. Dan kom ik met alle plezier je pretpark eens bekritiseren. Er zullen ook daar waarschijnlijk dingen zijn die me niet aanstaan. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hé (en jij zegt het wel graag precies ...).