X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 221
  1. #161

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.
    Dit dus. Volgens mij durft er binnen het directieteam van Bellewaerde niemand in een achtbaan, of leven ze nog in de jaren '80 en gaan ze er van uit dat al hun bezoekers voor de eerste keer in hun leven een achtbaan gaan zien...

    Die nieuwe baan is misschien een beetje hoger dan Huracan, maar deze gaat het verschil niet maken in het aanbod. Jammer van het geld, met Dawson Duel (4 miljoen), waterpark (17 miljoen) en deze coaster (7.5 miljoen) hadden ze het budget om een dikke Mantakloon neer te zetten. Nu zitten we opgescheept met een dubbele gehandicapte rodelbaan, een zwembad zonder zwembad en een derde - mogelijk de derde matige - familiecoaster.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 04-02-20 om 12:57.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #162

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dit dus. Volgens mij durft er binnen het directieteam van Bellewaerde niemand in een achtbaan, of leven ze nog in de jaren '80 en gaan ze er van uit dat al hun bezoekers voor de eerste keer in hun leven een achtbaan gaan zien....

    Daar heb je het wel mis, de directeur heeft aan het vertellen geweest in ons groepje dat hij ook van wilde achtbanen houdt, hij had zelfs spijt geen tijd te hebben gehad om Untamed te testen. Maar zijn redenatie blijft dat het publiek dat Bellewaerde bezoekt enkel op zoek is naar familiale dingen.

  3. #163

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Op zich denk ik dat de baan nu wel wat onderschat wordt. Juist als je van pittige achtbanen houdt - zoals de directeur dat blijkbaar doet - dan bevat een familieachtbaan al snel geen scherpe bochten of stijle duiken meer. Op bijvoorbeeld Pegase Express valt dat ook wel mee, maar een duik hoef niet stijl te zijn en een bocht niet scherp om toch een leuke baan te hebben (de wisseling tussen de elementen is belangrijker)

    Daarentegen heeft deze wel een (klein) stukje achterwaarts. Dat gaat voor veel mensen toch al een stukje toegevoegde thrill zijn. En gezien er ergens een versnelling op de lift zit, verwacht ik daar ook wel een passend effect bij.

    Natuurlijk zeg ik altijd dat een familiepark wel degelijk ook thrill moet bieden, simpelweg omdat thrillseekers ook tot de familie behoren. Maar met een Space Shot, Boomerang en Topple Tower denk ik dat het park niet persé een tekort aan thrill heeft binnen zijn beperkte aanbod. Op dit moment moet het aanbod vooral groeien en daar zijn ze mee bezig.

    Toegegeven: De volgende achtbaan zou wél weer wat meer richting thrill mogen gaan. Ondanks dat Walibi en Plopsa er al hebben, zou een goede woodie zeker niet misstaan in het park, zeker omdat zo een baan goed in de settings past. Maar ook dan denk ik dat een relatief kleine, doch pittige baan (zoals in Gröna Lund of St. Paul) zou moeten zijn. Daar durven nog steeds enorm veel mensen in (St. Paul heeft zelfs een extra trein moeten kopen om de capaciteit op orde te krijgen), maar biedt toch nog de nodige thrill.

    Maar na het openen van deze baan denk ik dat het park eerst verder moet werken aan andere types attracties voordat ze de volgende achtbaan gaan zetten, willen ze de attractie-mix een beetje op orde houden.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 04-02-20 om 14:45.

  4. #164

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het park heeft zelf wat foto's gepost van de vooruitgang. Ze planten gelijk ook een hele hoop extra bomen.
    Naam:     Bellewaerde Wakala 2020.jpg
Bekeken:  2537
Groote:   380,5 KB

  5. #165

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    wordt leuk als die bomen wat groter zijn. Ga je door een groene tunnel heen.

  6. #166

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    De bouw van de houten wachtruimte van Wakala werd lokaal uitbesteed aan de firma Van Holme uit Reninge (West-Vlaanderen). Ook in Plopsaland De Panne en in Planckendael mochten ze al een houten brug bouwen. Een nieuwe speler (in wording) op de markt van de theming? Of onder jullie reeds gekend?
    In afwachting van de seizoensopening, geeft Bellewaerde, via een filmpje, een inkijk waarin je ziet waar ze volop bezig zijn met opfris- en onderhoudswerken:

  7. #167

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het gaat vooruit in Bellewaerde: ondertussen staat al een groot deel van het station overeind en liggen er al paden voor de wachtrij.


  8. #168

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Mooi, hier zullen ze er toch in slagen om hem te openen tegen seizoensopening Even het positieve zien hé?

    Ik denk dat dit wel mooi kan worden als alle groen weer wat gegroeid zal zijn.

  9. #169

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik wordt hier niet warm of koud van ... De wachtrij die op het eerste zicht een beetje boven het grondniveau staat kan best mooi uitvallen eenmaal het groen zijn werk heeft gedaan (én + punt: het is geen veehok), maar de rest ziet er sober en eentonig uit, allemaal hetzelfde hout enzo ... Met een Indianen thema kon toch meer gedaan worden, hopelijk volgt dit nog. Vooral het station ziet er nu zeer basic en generic uit ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #170

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik wordt hier niet warm of koud van ... De wachtrij die op het eerste zicht een beetje boven het grondniveau staat kan best mooi uitvallen eenmaal het groen zijn werk heeft gedaan (én + punt: het is geen veehok), maar de rest ziet er sober en eentonig uit, allemaal hetzelfde hout enzo ... Met een Indianen thema kon toch meer gedaan worden, hopelijk volgt dit nog. Vooral het station ziet er nu zeer basic en generic uit ...
    En het laatste gedeelte van de wachtrij ziet er toch weer een beetje als een veehok uit.. net het gedeelte dat eigenlijk altijd - dus ook op rustige dagen - gebruikt wordt. Hadden ze beter andersom kunnen doen.

    Verder helemaal eens over het stationsgebouw. Vond het er zelf uitzien alsof het zo'n Doe-Het-Zelf-Pakket van de bouwmarkt is. Maar ik moet er ook bij zeggen dat het deze "look" en prima backdrop kan zijn wanneer je er meer theming op gaat aan brengen. Ik ga er dus nog van uit dat er nog het één en ander bij komt.

  11. #171

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ook hier toch een beetje positief nieuws brengen: Wakala zal meteen bij seizoensstart operationeel zijn! Merk trouwens de 'potloodtekeningen' op op het station bij een van de foto's uit het artikel. Er zullen dus zoals op de concept-arts nog verschillende tekeningen in Indiaanse stijl op het gebouw komen.

    -> https://pretparken.be/NL/article/218...-seizoensstart



    Foto: © Van Holme bvba
    Laatst gewijzigd door yelle8; 02-04-20 om 15:02.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #172

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Haha, dus toch nog voor 1 iets goed: we krijgen iets nieuws bij seizoensopening dit jaar!

  13. #173

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik was ook aan het denken: met al die verlate openingen moet je toch al u best doen om je attractie pas later op het seizoen open te gooien.

  14. #174

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Enkele bouwfoto's, de track is compleet:

    Naam:     92631611_10158160879132943_972474488094457856_o.jpg
Bekeken:  1364
Groote:   271,3 KB

    Naam:     92681739_10158160879192943_4117333826663874560_o.jpg
Bekeken:  1350
Groote:   658,2 KB

    Naam:     92890152_10158160879117943_5674806499973529600_o.jpg
Bekeken:  1336
Groote:   197,3 KB

    Naam:     92649212_10158160879222943_5915382813816782848_o.jpg
Bekeken:  1253
Groote:   142,5 KB
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #175

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het ziet er minder saai uit dan gedacht, maar nog altijd saai genoeg. Ik weet niet zo goed wat de meerwaarde is ten opzichte van Huracan. Ik begrijp ook niet zo goed dat die baan zijn laagste punt heeft in die spike: dat moet toch ooit tot een onaangename evacuatie leiden.

  16. #176

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het ziet er minder saai uit dan gedacht, maar nog altijd saai genoeg. Ik weet niet zo goed wat de meerwaarde is ten opzichte van Huracan. Ik begrijp ook niet zo goed dat die baan zijn laagste punt heeft in die spike: dat moet toch ooit tot een onaangename evacuatie leiden.
    Op zich zit er weinig tussen de first drop en die spike in. Dus hij moet al héél erg veel snelheid verliezen om dat (relatief) piepkleine heuveltje erna niet te halen.

    Het lijkt me ook prima mogelijk om de trein vanaf dit punt met een kabel terug tot de eindrem te trekken. Kabel pakken, bootje in en dan achter aan de trein koppelen.

    Ik zie overigens wel nog steeds genoeg potentie in de baan, maar ik vrees dat ze die niet waar gaan maken. Het lijkt er op dat we het qua theming vooral van het station moeten gaan hebben, terwijl juist wat elementen onderweg enorm veel meerwaarde kunnen bieden bij deze baan. Zeker op die "lifthill met versnelling" zou er eigenlijk iets moeten zijn wat die versnelling doet maken..

  17. #177

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Op zich lijkt het minder erg dan ik aanvankelijk gedacht had, maar inderdaad: een echte meerwaarde voor het park (zeker op lange termijn) zie ik het niet worden, een (ja daar ga ik weer) woodie had toch echt veel meer toegevoegde waarde gegeven, zeker nu ze toch zoveel groen en een verblijf opgeofferd hebben leek een, zelfs al kleine, woodie een pak interessanter.

    Canada is zowat de enige zone waar in Bellewaerde een woodie te bouwen valt en na Dawson Duel en nu Wakala lijkt er echt geen oppervlakte meer om dit ooit nog te verwezenlijken ...

    Thematisch gezien pakt Bellewaerde nooit sterk uit (zeker niet tegenover vroeger) dus vrees ik dat we het ook hier zullen moeten doen met een mooie groene omgeving en een hopelijk “ok” station. Ik ben enorm benieuwd hoe de doorsnee bezoeker deze investering zal smaken ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  18. #178

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Canada + bos ... Een woodie had daar inderdaad thematisch en ruimtelijk heel mooi kunnen passen. De directe omgevingselementen zouden een virtuele kamp met Plopsa snel beslechten, met het Alpiene weesmeisje knock-out op de grond.

    Of er geen andere ruimte over is in Bellewaerde? Die hele western-zone met twee verouderde (wel nog populaire) attracties en vooral veel betaal-rommel mag op de schop. Of daar een woodie past? Doorgaans liggen woodies aan de rand van een pretpark en de zone tussen Boomerang en de jungle-vaart is toch semi-centraal en een belangrijk doordtroom-punt. En de stokoude boomstam-attractie zie ik nog eerder gerenoveerd worden of nog beter: vervangen worden door een nieuwe boomstam-attractie. Thematisch kan het zeker, een houten coaster in een westetn-zone. Maar door de complexiteit van deze locatie, de recente investeringen in het zwemparadijs en Wakala en de onvermijdelijke omzet-daling in 2020, vrees ik dat ik er pas als 60-plusser zal kunnen rondsjezen op een woodie.

  19. #179

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Er komt geen woodie in Bellewaerde. Ze hebben 5 miljoen geïnvesteerd in een alpine coaster, 7,5 miljoen in Wakala en 17 in aqua. Als er iets van budget was, is het nu op.

  20. #180

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Er komt geen woodie in Bellewaerde. Ze hebben 5 miljoen geïnvesteerd in een alpine coaster, 7,5 miljoen in Wakala en 17 in aqua. Als er iets van budget was, is het nu op.
    En je hebt daar een oficiele bevestiging van? Want ik heb met de directeur gepraat op de persvoorstelling van WAkala en die zij nochtans dat er nog het een en ander op de planning staat voor de toekomst....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •