X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 221
  1. #81

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    ik verlang tot het park eventuele beelden vrijgeeft.

  2. #82

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    Ik ga eerlijk zijn. al lang zit ik hier te lezen hoe iedereen over de pretparken schrijft.( heb sinds vandaag een account)
    van A Tot Z en iedere dag zeg ik hetzelfde: is het respect dan zo ver te zoeken de dag van vandaag....

    Ik snap Lalalaland want Lalaland verdedigt niet alleen Bellewaerde maar ook het personeel.... NIET ALLEEN van Bellewaerde. Maar van alle parken.

    Misschien moet iedereen er eens bij stil staan hoe de mensen die daar dag in dag uit werken om alles klaar te krijgen, hoe mensen daar aan de attracties staan van smorgens om alles op te poetsen zodat jullie allemaal een leuke dag zouden beleven die mensen zijn er dan nog te de laatste seconde. enige wat jullie allemaal doen is een park afbreken op wat decoratie na. Dit doet pijn weten dat het park meer dan 75 ha groot is. Niet alleen wat jullie zien vraagt onderhoud... ER is zoveel meer dat jullie niet zien..... Ik ga eerlijk zijn . IK ben blij dat lalaland zo eens uitvliegt. tis niet alleen tegen etwien. er zijn er nog.
    Als er opmerkingen zijn tegenover het park, dan is dat 99,9% van de keren niet bedoeld naar de werknemers. Dit is meer opmerkingen naar het park in het algemeen, eventueel naar het parkmanagement. Want, en dan spreek ik voor iedereen hier denk ik, iedereen weet dat je maar kan roeien met de riemen die je hebt/krijgt/moet zoeken.

    Dus als er kritiek komt dat het park er niet uit ziet zoals het er kan uitzien (en origineel ook opgevat was), dan is dat vooral kritiek op het feit dat er geen geld is vrijgemaakt voor onderhoud, niet dat de mensen van het park het niet onderhouden (of niet willen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    Respect moet komen van 2 kanten komen maar eerlijk, respecteer dan ook het park zoals het is en wees blij met de investeringen die komen. Wees blij dat ze willen investeren, wees blij dat het niet de klassieke dingen zijn waar ze meekomen. wees blij met wat je krijgt.


    Groetjes van een kerel die zijn Hart al jaren in de pretparkwereld steekt om iedereen te doen glimlachen
    Ook hier denk ik dat ik voor iedereen op dit forum spreek, het respect voor elke medewerker van een park is immens. Het is door die mensen dat wij betoverd zijn door een (pret)park, dat we fan zijn, dat we hier op dit forum onze meningen delen. Maar dat levert ons ook wel een kritische blik op, een blik die (quasi altijd) positief is ingesteld. En soms komt kritiek (ook al is die eigenlijk positief bedoeld) hard aan, zeker als je als werknemer hart, bloed en zweet geeft voor je job. Maar hou er dan ook rekening mee dat dit zeker niet persoonlijk is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Wel vreemd: in de eerste post verdedigt u Etwien, en nu bent u tegen Boomieboy, terwijl Etwien in een post naar mij ook drukletters gebruikt, maar daar gaat u niet op in. Ik heb een licht vermoeden dat, wat anderen ook als argumenten zullen gebruiken, u steevast (subtiel) de kant van Etwien kiest ...
    Het is niet omdat een post verwijderd wordt, dat er een kant in een discussie gekozen wordt. Onze moderators doen dit enkel omdat sommige posts (of delen ervan) geen toegevoegde waarde hebben. Daarnaast is een waarschuwing sowieso voor iedereen, dus mocht ik nu onnodig hoofdletters typen of meerdere leestekens achter elkaar, dan gaan de moderators me daarover aanspreken. Logisch, niemand heeft hier op dit forum een streepje voor, gelukkig maar.

    Wat er wel is, sommige mensen hebben (door de jaren heen) 'krediet' hebben opgebouwd bij andere forumleden én je weet ook ongeveer hoe iemand zal reageren. Dat hebben nieuwe forumleden (nog) niet, en dan is het soms heel moeilijk inschatten waar je een grens kan/moet/mag trekken in het modereren.

  3. #83

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Wel vreemd: in de eerste post verdedigt u Etwien, en nu bent u tegen Boomieboy, terwijl Etwien in een post naar mij ook drukletters gebruikt, maar daar gaat u niet op in. Ik heb een licht vermoeden dat, wat anderen ook als argumenten zullen gebruiken, u steevast (subtiel) de kant van Etwien kiest ...
    Ik ga hier voor de tweede en laatste keer op in. Er werd en wordt voor niemand een kant gekozen, de interventies zijn niet op één persoon gericht maar op elk forumlid, er is dan ook nooit een naam genoemd. Nogmaals: iedereen mening is hier welkom en een mening is nog altijd geen feit, licht daarom niet al te hard aan iemand anders mening als die jou niet aanstaat. Wil je erover discussiëren, discussieer erover maar wel op een deftige manier. Dat geldt voor élk forumlid. Als je desondanks ontevreden bent over mijn optreden als moderator, kan je nog steeds terecht bij mij persoonlijk via een privébericht of bij de hoofdverantwoordelijke van het forum via forum@pretparken.be.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 20-02-19 om 21:54.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #84

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het is eigenlijk wel eens bijzonder om na jaren hier een heftige discussie te zien over Bellewaerde (ik overdrijf misschien als ik zeg dat de vorige zeer heftige discussie stamt uit het post-Six-Flags-tijdperk die ging over dat er nooit iets nieuws in het park kwam). Ik snap beide kanten van het verhaal wel. Aan de ene kant heeft het park nu eenmaal gekozen om zijn doelgroep gezinnen met kleine kinderen te maken (wat niet zo veel anders is dan in de jaren '80 - alleen heb ik het gevoel dat het toen meer om een familiepark ging in bredere zin die wou groeien) en aan de andere kant zitten mensen op hun honger omdat ze eindelijk die leuke grote achtbaan (lees: woody) willen die nooit komt. En dan is er ook nog ergens achterstallig onderhoud...

    Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zit:
    1) We gaan nu eenmaal moeten aanvaarden dat de doelgroep is wat ze is, wat niet wil zeggen dat er geen grote attracties mogen geplaatst worden.
    2) Dat er komende jaren een keuze moet gemaakt worden tussen renoveren en/of nieuwe attracties plaatsen. Luc Florizoone zei het jaren geleden ook al: "attracties gaan niet eeuwig mee". Ik denk dat beide moeten doen om te kunnen groeien. Want dat willen ze plots wel weer na al die jaren van stilstand.

    Ik weiger echter om deze nieuwe ontwikkelingen negatief te zien. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat ik ieder jaar met mijn fietske aan de hand door de draad stond te gapen wanneer ze nieuwe attracties aan het bouwen waren (bijvoorbeeld de toen nog lege loods wat Los Piratas ging worden ). Daarna is er niet veel noemenswaardig meer gebeurd (lees: constante jaarlijkse investeringen om te groeien). Ik ben daarom blij dat het tij lijkt te keren. Al is het met vallen en opstaan en zijn het vooralsnog geen supergrote attracties. Stapje voor stapje... is beter dan al dat afbreken van de jaren ervoor (letterlijk zelfs: monorail, polyp,...).

    Ik probeer terug on topic te geraken, echt waar :-)….

    Ze kiezen blijkbaar al een tijdje om te investeren in nieuwe zaken. Weliswaar met een beperkt budget. Een budget dat echter ook wel miljoenen hoger is dan de periode tussen Los Piratas en Huracan (de enorme boost van Six-Flags eind de jaren negentig even buiten beschouwing gelaten). Een beperkt budget die zorgde dat we jammer genoeg Los Piratas kwijt zijn, dat is nu eenmaal de keuze geweest. Om nu te blijven verzuurd zijn over al die verkeerde beslissingen heeft niet veel zin in dit topic. Ze willen nu eindelijk eens een wat grotere familieachtbaan bouwen. Het soort achtbaan die ik dacht dat ze gingen zetten toen ik de vergunning zag aangekondigd staan bij Dawson Duel (wat was ik ontgoocheld zeg). Maar kijk eens aan: ze zetten het recht met dit beestje!

    Wordt deze achtbaan een topper voor het park? Rekening houdend met de doelgroep. Ik denk van wel. Ik was zeer sceptisch voor Dawson Duel (en na hem te doen ben ik zelf niet echt grote fan te noemen), maar als ik de mensen bekeek die hem deden waren die toch wel met een smile in die karretjes aan het zitten. De attractie past voor mij wel in de visie die Bellewaerde heeft over het park. Dus ben ik eigenlijk wel blij met de opzet van de Canadacoaster, die nog groter is. Misschien ook een discussie waard: wat wordt het thema van deze coaster? Zal het een thema hebben? Welke karretjes gaan ze er op plaatsen? Welke bouwer zouden ze in huis gehaald hebben? Is het niet fijner om hierover te discussiëren? Al die andere discussiepunten mogen voor mij part gevoerd worden in andere topics. Mijn eerder blije ontdekking van de coaster wordt zo wel wat ondergesneeuwd. Dat verdient deze coaster absoluut niet in mijn ogen.

    En ik moet nu wel zeggen dat ik vind dat de moderatie geen kant kiest. Er moeten geen mensen gekozen worden maar discussiepunten en meningsverschillen van mensen. Speel asjeblieft op de bal en niet op de speler!

  5. #85

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik snap het maar toch is er zeer weinig respect naar de werknemers toe en dan kan je wel zeggen het park ligt er belabberd. Daarmee vallen jullie de bazen niet mee aan maar het personeel. En geloof me dat komt hart aan.

    ik weet niet of je hebt vernomen van in Disney is maar een voorbeeld maar gebeurd ook bij ons in België. dat een werknemer in elkaar is geslagen omdat een bezoeker zijn kind te klein is. Dat een mens zijn geld terug vroeg omdat crush gesloten was voor onderhoud. Dit gebeurd dagelijks. Wat ik het ergste vin is dat velen Iets afkraken die er nog niet. Geef maar een vb : dit gaat hier om de nieuwe achtbaan waar nog veel geheimen over zijn en dan zijn er mensen die over park bezig zijn en dit afkraken ( maar het gaat niet om de achtbaan hmm) dan ben ik blij met Lalaland en andere die dan durven zeggen van owla owla en die aan de noodrem willen trekken. Hier kan je dan op deze Forum de haters eruithalen die idd een mening hebben maar niet over het onderwerp de nieuwe achtbaan die nog altijd niet officieel is voorgesteld . snap u mijn punt. snapt u hoe de medewerkers hun voelen. anders mag je gerust eens prive sturen dan geef ik u een telefoon nummer door en dan kan je eens een artikel schrijven om te delen.

  6. #86

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Welke karretjes gaan ze er op plaatsen? Welke bouwer zouden ze in huis gehaald hebben?
    Twee interessante vragen die al sinds de aankondiging door mijn hoofd spoken. Ik denk dat we vier kandidaten hebben wat leverancier betreft, op volgorde van waarschijnlijkheid (in mijn ogen):

    -Gerstlauer
    -Zierer
    -Mack
    -Intamin

    Allen hebben ze ten minste een min of meer gelijkaardige baan gebouwd. Zierer is de vreemde eend in de bijt, maar met banen als Verbolten hebben ze getoond dat ze ook weg zijn met wat een moderne coaster moet kunnen. Allevier deze bouwers hebben goede contacten (zover we weten) met CdA, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op...

    Mack zie ik echter geen kettinglift met een lancering combineren, want ja, ik ben ervan overtuigd dat de 'onsteile' lifthill eigenlijk een (LSM) -lancering is. Gerstlauer zie ik dit dan weer wel doen, zoals bij Novgorod.

    Een piste die ik nog niet heb zien passeren hier en volgens mij wel zeer interessant is: het kan evengoed zijn dat we iets zeer belangrijk nog niet weten. Stel dat het toch een Mack is en men gekozen heeft voor een familievriendelijke versie van Time Traveller, een 'Xtreme' spinning coaster dus? Ik acht de kans klein, maar stiekem hoop ik hier wel heel hard op!

    Dit gezegd zijnde verwacht ik nog steeds dat het een Gerstlauer word vergelijkbaar met Yippe, Pegase en Firechaser Express.

  7. #87

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    ik vermoed Gerstlauer reden Astrix en walibi beide ook een gerstlauer geplaatst beide ook parken van CDA en zou dan ook direct terug een nieuw type zijn binnen bellewaerde

  8. #88

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het lijkt mij inderdaad de grootste kans te hebben uit de stal van Gerstlauer te komen. Alhoewel Pégase Express een beetje onder mijn verwachtingen scoorde zou een soortgelijke baan in Ieper niet misstaan.

    Zierer is ook een grote kanshebber aangezien die 6 jaar terug nog Huracan leverden, en ik zie ze zeker dergelijk type baan als momenteel zichtbaar op de plannen fabriceren.

    Intamin zou ook zeer fijn zijn, en de enige reden dat ik kan bedenken dat er kans inzit om een baan uit Liechtenstein te zien neerstrijken in Ieper is de recente bestellingen van Walibi Belgium & Parc Asterix voor 2021.

    Mack zie ik persoonlijk het minst realistisch. Buiten het feit dat de 2 laatste grote bestellingen bij de Duitse leverancier binnen de groep dateren van 2016 (Pulsar & Lost Gravity) zie ik niet meteen hen aangewezen worden voor dit project, ook al lijken ze mij perfect in staat dergelijke baan te fabriceren. De andere 3 constructeurs lijken een meer voorspelbare keuze.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #89

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Jammer er komt voorlopig geen achtbaan

  10. #90

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Blijkbaar toch geen zo’n strak en doordacht “masterplan” daar op tafel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #91

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Blijkbaar toch geen zo’n strak en doordacht “masterplan” daar op tafel ...
    Een aanvraag kan verwerpt worden hé, dat zegt niets over de kwaliteit van een masterplan. Hoe Bellewaerde nu gaat reageren zal laten zien hoe sterk ze staan als park en concept.

  12. #92

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Een aanvraag kan verwerpt worden hé, dat zegt niets over de kwaliteit van een masterplan. Hoe Bellewaerde nu gaat reageren zal laten zien hoe sterk ze staan als park en concept.
    Ik ben dan ook zeer benieuwd welke invloed dit op de toekomst van het park zal hebben ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #93

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    Jammer er komt voorlopig geen achtbaan
    Ik begrijp niet waarom ze zo vlug zelf de handdoek in de ring gooien en hun vergunningsaanvraag intrekken bij de deputatie. En dat omwille van een gaande discussie met Agentschap Natuur en Bos rond enkele bomen die gerooid moeten worden?

  14. #94

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Hierbij een artikel met meer duiding over de intrekking van de aanvraag van de "Canadacoaster". Bellewaerde heeft de vergunning zelf ingetrokken. Het project zal hierdoor hoe dan ook vertraging oplopen.
    http://www.pretparken.be/NL/article/...vraag%20nieuwe
    Laatst gewijzigd door yelle8; 22-02-19 om 21:55.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #95

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Misschien willen ze eerst zelf een degelijke studie doen en het baanverloop eventueel aanpassen? Eventueel zien om bomen te verplaatsen (wat stukken van mensen kost). Had Cda effectief het budget al voorzien of was dit een stap vanuit het huidige management zonder deftige goedkeuring ??

  16. #96

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.

  17. #97

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkman Bekijk Berichten
    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.
    Groen plaatsen is niet hetzelfde als bomen compenseren.

    Als ze begroeiing langs het traject willen voor een natuurlijke beleving, zullen dat veelal struiken zijn die ze bij kunnen houden (snoeien). Maar een sierstruik is geen compensatie voor een boom die weg moet.. Daarnaast is het in veel gevallen zo dat als er één boom moet wijken er 2 of zelfs 3 bomen gecompenseerd moeten worden. Onder andere omdat jonge bomen (die je plant) lang niet dezelfde ecologische waarde hebben als een oude boom (die je kapt).

    Het is moeilijk om na te gaan waar het probleem nu zit voor het park. Je zou verwachten dat een park dat al vele jaren ervaring heeft met het bouwen en verbouwen in een bos onderhand de regels rondom compensatie van bomen wel zou moeten kennen en dat ook danig gecontroleerd heeft alvorens een vergunning in te dienen.

  18. #98

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik denk dat dit project te vroegtijdig te veel media-aandacht kreeg en daarom even werd teruggetrokken. Ik denk dat het park hoopte dat ze op een stille manier deze aanvraag konden indienen, maar quasi elk medium heeft erover gecommuniceerd. Ook de groene natuurvrienden zullen dit gemerkt hebben en zullen wel bezwaar indienen. Daarom denk ik dat ze preventief het dossier willen verder onderbouwen.

    Ik weet niet hoeveel weerstand DD van de natuurvrienden gekregen heeft voor het rooien van bomen, maar ik denk dat het vooral hiermee te maken heeft.

  19. #99

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit project te vroegtijdig te veel media-aandacht kreeg en daarom even werd teruggetrokken. Ik denk dat het park hoopte dat ze op een stille manier deze aanvraag konden indienen, maar quasi elk medium heeft erover gecommuniceerd. Ook de groene natuurvrienden zullen dit gemerkt hebben en zullen wel bezwaar indienen. Daarom denk ik dat ze preventief het dossier willen verder onderbouwen.

    Ik weet niet hoeveel weerstand DD van de natuurvrienden gekregen heeft voor het rooien van bomen, maar ik denk dat het vooral hiermee te maken heeft.
    Maar Bellewaerde beseft toch even goed dat pretparkfans élk project dat ze indienen onder de loep kunnen nemen? Het zou me sterk verbazen als het intrekken van de aanvraag iets te maken heeft met het openbaar maken van de plannen, al is dat nog waarschijnlijker dan dat ze het intrekken omdat sommige forumleden liever een woodie willen .

  20. #100

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar Bellewaerde beseft toch even goed dat pretparkfans élk project dat ze indienen onder de loep kunnen nemen? Het zou me sterk verbazen als het intrekken van de aanvraag iets te maken heeft met het openbaar maken van de plannen, al is dat nog waarschijnlijker dan dat ze het intrekken omdat sommige forumleden liever een woodie willen .
    Ook een feit. Ofwel is het MKT-strategie... De focus moet dit voorjaar liggen op het Aquapark dat dit jaar de deuren opent, en niet op een toekomstige achtbaan die later opent...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •