X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Het Spaanse pretpark Holiday World in Gran Canaria word dit jaar volledig omgebouwd tot een modern pretpark. Hoogtepunt van de tien miljoen euro kostende renovatie is een nieuwe achtbaan, die volgens het park langer dan een kilometer zal zijn en een snelheid zal bereiken van zestig kilometer per uur. Opvallend is dat men in de concepttekeningen een recent afgebroken Schwarzkopf gebruikt... Lees hier het volledige artikel.



    Video van de afbraak van Aconcagua, sommige delen zien er nog prima uit, andere zijn precies met weinig zorg afgebroken (al kan dit de storage track zijn, die zijn nut verliest als er maar één trein verhuisd word)


  2. #2

    Re: [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Op RCDB zie je foto's van behoorlijk beschadigde treinen. Ook wat details waarbij je ziet dat de baan doorgesneden is, in plaats van uit elkaar te schroeven. Trackdelen zijn niet netjes opgeslagen, maar soms gewoon op elkaar gesmeten. Nu is niets onmogelijk, maar het zou me toch sterk lijken als deze baan nog een 2e leven krijgt.

    Voor concepten worden wel vaker modellen gebruikte die niet kloppen met de realiteit. Maar het is wel opmerkelijk dat er specifiek voor deze baan gekozen is, gezien deze uniek is en vrij onbekend. Wellicht had de maker van de concepts banden met dit park? Dat zou verklaren waarom hij de baan kent en gebruikt heeft.

    Misschien wordt het alsnog een nieuwe baan waarvan de layout gebaseerd is op deze baan?

    Voor een park met klein oppervlakte zou ik zelf in elk geval niet voor die baan kiezen. Dat ding is alles behalve compact en desondanks is de rit niet bepaald lang (of spannend). Een out-and-back op de strook tussen het park en de TUI-Straat en over het afwateringskanaal (als dat mag) lijkt me logischer. Als ze daadwerkelijk die specificaties willen halen, kan ik me voorstellen dat men wellicht nog deels over het bestaande park en op het indoor-gedeelte gaat bouwen, beetje zoals bij Thunder Dolphin (maar dan kleinschaliger natuurlijk).

  3. #3

    Re: [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Ik heb het filmpje ook even bekeken, en de baan ziet er wel zéér slecht uit. Restaureren lijkt nog net mogelijk, maar ook immens duur.

    Wat de treinen betreft lijken deze ook al vast verloren. Het feit dat de baan meer dan 12 jaar SBNO gestaan heeft lijkt me ook zeer extreem om nog operationeel te krijgen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #4

    Re: [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Mij lijkt het ook vreemd, maar wie weet. Ik denk dat een nieuwe achtbaan plaatsen dan toch een stuk goedkoper is, niet?

  5. #5

    Re: [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Wie weet is het wel Knightmare, komt niet cvolledig overeen met de concepts, maar was weldegelijk te koop, is vervoert geweest naar een ander park, maar dat park vertelde dat ze niet opgebouwd zou worden in het park zelf.

  6. #6

    Re: [Holiday World] 2019: grote achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Wie weet is het wel Knightmare, komt niet cvolledig overeen met de concepts, maar was weldegelijk te koop, is vervoert geweest naar een ander park, maar dat park vertelde dat ze niet opgebouwd zou worden in het park zelf.
    Dat zou inderdaad ook wel een mooie kanshebber zijn, maar blijf het bizar vinden dat die baan (of delen ervan) naar Southport Pleasureland zijn gegaan terwijl ze die niet zouden willen opbouwen. Nochtans is er daar ooit een maquette getoond waar die baan op staat en bij mijn weten heeft het park geen hal waar ze à la Hennie Most achtbanen opknappen.

    Nu, in beide gevallen zal er evenwel een ticketje Gran Canaria geboekt worden hier. Knightmare hebben we met de RF-trip destijds op 3 dagen na gemist .
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •