Ik ben pro - grouper. Het verhoogt de capaciteit en laat de wachttijd serieus dalen. Zeker bij banen waar er geen aparte front (of back)wachtrij is, is dit zeer handig, want daar heb je quasi altijd een opstopping terwijl er echt wel lege (of bijna lege) poortjes verderop zijn.
De plaats van een baan maakt me meestal minder uit (zeker als ik ze al gedaan heb), maar als het er echt toe doet dan begin ik gewoon te rekenen. Dan laat je mensen door zodat je voorop staat bij het groupen van de volgende trein. En dan is het kwestie van al je charmes in de schaal te leggen en je voorkeuren te laten uitkomen.

Tegenwoordig moet ik soms ook gebruik maken van de babyswitch en daar kan je zeer gemakkelijk je voorkeur duidelijk maken. Bij Baron kan je het gewoon vragen om front te zitten en lukt dit (tot nu toe bij mij) meestal wel. En bij sommige attracties krijg je zelf automatisch de beste plaatsen aangewezen; op Taron krijg je meestal de laatste rij als je babyswitch doet. Ik heb wel het gevoel dat ze voor babyswitch veel schappelijker zijn op dit vlak, maar een echte reden heb ik hiervoor echt niet. Misschien omdat je net een lange tijd met een paar kinderen hebt zitten wachten?