Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Nu ben ik wel een beetje benieuwd welke parken dat waren? Zelf ook maar één keer probleem gehad (zie hierboven). Bij RNRC in de Disney Studio's lukte het altijd en was het personeel juist zeer vriendelijk
Phantasialand en PortAventura. In de meeste parken doen ze inderdaad niet moeilijk als je het gewoon vriendelijk vraagt. Goede ervaring mee in Walibi Belgium, Walibi Holland, Efteling, Europa-Park, Disney, Astérix, Parque Warner...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
En nog een laatste vraag voor iedereen: hoe vaak gebeurt het volgens jullie dat in een attractie niet alle stoelen hetzelfde zitcomfort hebben? Rickie97 heeft over boomerangtreinen dezelfde mening als ik, zo las ik in een TR over Bellewaerde. Kennen jullie nog concrete voorbeelden? Ik wil graag weten hoe vaak (of hoe zelden) dit probleem voorkomt.
Zitcomfort valt volgens mij wel mee, maar heel vaak is er wel een verschil in ritcomfort. Het lastige is dat het vaak moeilijk (of zelfs niet) te achterhalen is waar een achtbaan het soepelst is. Het kan afhangen van de trein, de wielen, de positie, het weer, de dag en ook wat je persoonlijk ervaart als (on)aangenaam. In de regel zijn achtbanen vooraan altijd iets soepeler dan achteraan, maar dat klopt ook lang niet altijd. Bij een woodie met karretjes van 6 personen (zoals onder andere Weerwolf) is het wel een goede tip om in de middelste van de drie rijen te gaan zitten. Zo zit je niet op de wielen en is je ritje doorgaans iets soepeler.