Maar een single rider line werkt wel echt enkel met een grouper. En zelfs mét groeper levert dat veel discussie op.

De voor- en nadelen in de openingspost kan ik volledig volgen, maar er is meer.

De ene grouper is de andere niet. Zo ben ik het in EP (arthur) al meermaals tegen gekomen dat groupers de halve wachtrij af gaan om een duo te vinden, in plaats van gewoon de single rider line (Die juist is voor het opvullen van plekken) te vinden, met als gevolg dat een treintje dan vaak genoeg vertrekt met lege plaatsen. Zo heb ik in diverse andere parken vaak genoeg groupers gezien die onnodig moeilijk doen waardoor de capaciteit juist NIET verbeterd.

Andersom heb ik het in Parc Asterix gezien bij Ons Iris.. 2 groepjes van 2 gewoon achter elkaar zetten en dan de 2 plekken per rij die vrij blijven opvullen met Single Riders slaat ook een beetje nergens op.. maargoed, aangezien wij via de single rider line gingen hadden we er natuurlijk dik profijt van. Maar in het algemeen is dat NIET hoe grouping hoort te werken.

Wat ik wel fijn vindt bij Taron is dat men geen twee groupjes van drie personen bij elkaar zet om zo 3 rijen te vullen. Nee, ze vullen dan netjes 4 rijen met 2 extra Single Riders. Dat geeft voor de gewone rij amper effect, laat de SRL lekker doorlopen en de grouper hoeft niet onnodig te gaan zoeken naar een ander groepje van 3 personen (waar het bij andere parken dus heel vaak mis in gaat).

Ik ben het wel eens dat bij een grouper je een aparte rij voor zowel front als back zou moeten hebben, of op zijn minst dat zou moeten kunnen vragen aan de grouper. Meestal kan dat ook wel, maar een aparte rij werkt wel fijne.. Al kan ik me heel goed voorstellen dat dit qua infrastructuur wellicht onhandig is.