X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25
  1. #21

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Frontrijen zijn inderdaad gebruikelijk, maar ik heb eigenlijk nog nooit een aparte backrij gezien. Bijzonder jammer vind ik dat, het is in veel achtbanen mijn favoriete plaats!
    Troy in toverland heeft ene ;-)

  2. #22

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Exact hetzelfde systeem als Psyké Underground dus. Zelf vind ik dit ook één van de beste systemen. Ze laten exact 28 mensen binnen in het station. Resultaat: trein zeker vol en je hebt als bezoeker toch een minimale invloed op waar je zit. Van mij mag elk park dit systeem toepassen!
    Neen, het systeem van Helix en Psyké is niet identiek. Bij Psyké word er net genoeg volk voor één treintje toegelaten, waardoor de laatste paar mensen de keuze van een zitplaats ontnomen word. Persoonlijk vind ik dit systeem allesbehalve ideaal, maar ook geen ramp. Bij Helix word er meer volk toegelaten dan één treintje: iedereen mag zijn zitplaats kiezen en dus ook de keuze maken enkele ritjes langer te wachten voor populaire plekken, maar het word nooit zo druk in het station dat het overzicht weg is. Net als Slimmerik ben ik best wel fan van dit systeem. Je hebt de keuze en de extra tijd die een populaire plaats kost is aanvaardbaar (tov bij Oziri's, daar sta je - wat is het - ongeveer een halfuur extra te wachten voor front als die rij volstaat, dat vind ik volstrekt overbodig).

    Met groupers heb ik ook niet zo'n problemen, het hangt een beetje af van baan tot baan. In Disney waren de groupers heel vriendelijk en mochten we na een vriendelijke vraag altijd doen wat we vroegen. In Europa-Park heb ik het nog nooit geprobeerd. Blue Fire vind ik het beste rijden in het midden van de trein, dus de grouper heeft geen effect op mijn ritervaring aangezien dat je de meeste kans hebt ergens in het midden terecht te komen. Bij Wodan vind ik het dan wel weer leuk om vanachter te zitten. Echter vind ik Wodan - een unicum voor deze coastercriticus - front ongeveer even goed als back, dus kies ik meestal voor de aparte fronwachtrij, welke verbazend vaak korter is dan de reguliere rij voor de grouper. Als ik dan wel naar de grouper ga, beland ik 80% van de tijd alsnog in de laatste drie bakjes van de trein, dus ook hier heb ik weinig 'last' van groupers.

    De meest hilarische grouper aller tijden ben ik in La Ronde tegengekomen. Die grapjas zet mij - uit de fastpasrij - op de frontseat van Goliath. De rest van deze rij blijft leeg op mij na. Op de tweede rij zitten drie personen. De standbywachtrij van de baan op dat moment? 3 uur...

  3. #23

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    @Xarbero: Helaas ben ik nog nooit in TVL geweest, maar dit ga ik zeker eens uittesten bij mijn eerste bezoek!

    @Ignace: Oei, die uitleg had ik dan toch verkeerd begrepen. Bedankt voor de verduidelijking. Het systeem-Helix klinkt dan inderdaad nog iets beter dan het systeem-Psyké, hoewel ik bij die laatste toch ook bijna altijd ergens op de laatste vier rijen eindig als ik er wat moeite voor doe. En wat voor maffe grouper in La Ronde is dat
    Once you sit back, you never go back.

  4. #24

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Eigenlijk is het bestaan van groupers hier niet het probleem ... het echte probleem is dat die generatie treinen destijds gewoon verkeerd ontworpen is! Ik hoop dat de ingenieurs van fabrikanten die achtbaantreinen bouwen hier wat beter op letten in de toekomst. En wanneer een park besluit dat de treinen van een attractie aan vervanging toe zijn, zouden ze dit punt mee in overweging moeten nemen.
    Goh, daar ben ik het nu ook niet helemaal mee eens. In de tijd dat dit treinontwerp gemaakt is, was van groupers helemaal geen sprake, men nam gewoon plaats waar men wou, dus dan vind ik variatie in zitplaatsen zeker geen fout. De een zal al beter zitten op de ene plaats dan op de andere. Tegenwoordig moet alles zo snel mogelijk gaan en is dit minder praktisch, dus zal men dit nu ook zo niet meer maken. Dus dan vind ik het toevoegen van groupers bij banen met dit soort treinen - zonder goede briefing of goed plan hoe het aan te pakken - wel degelijk de fout die gemaakt wordt. Maar zoals je zelf ook zegt, ik heb het ook nog niet meegemaakt in de parken die ik al bezocht heb.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Zelfs die reden vind ik persoonlijk nogal vergezocht. Ik heb onridefoto's gekocht waar ik naast wildvreemden zit. Een achtbaan berijd je toch altijd met minstens twintig onbekenden, waarom zou dat dan absoluut niet zichtbaar mogen zijn op je foto?
    Als je de achtbaan alleen berijdt: inderdaad. Maar voor een gezin van 5 bijvoorbeeld die de "familiefoto" wil kopen is het toch leuker als er geen zesde onbekende persoon bij zit. Ik zeg ook niet dat het mijn mening is, maar sommige mensen willen dit, en zeker in het geval van een gezin begrijp ik dat wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De meest hilarische grouper aller tijden ben ik in La Ronde tegengekomen. Die grapjas zet mij - uit de fastpasrij - op de frontseat van Goliath. De rest van deze rij blijft leeg op mij na. Op de tweede rij zitten drie personen. De standbywachtrij van de baan op dat moment? 3 uur...
    Misschien dacht hij dat je dan ook de foto zou kopen...

  5. #25

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten

    Misschien dacht hij dat je dan ook de foto zou kopen...
    Ik heb het serieus overwogen vanwege het absurde van de situatie . Maar na een fastpass en een abonnement godbetert had ik de kas van dat park al genoeg gespijsd...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •