Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97
an de andere kant: niet-pretparkfans weten vaak zelf niet wat of hoe. Grote mensen altijd achteraan zetten vind ik dan ook wel weer een beetje dubbel: wat als die mensen nu juist graag eens front willen? Anderzijds, als de grouper je dan front zou zetten en je hebt geen fijne rit, is hij in veel gevallen dan weer de persoon die zal afgesnauwd worden door ontevreden mensen omdat hij "beter had moeten weten"... Moeilijk moeilijk!
Eigenlijk is het bestaan van groupers hier niet het probleem ... het echte probleem is dat die generatie treinen destijds gewoon verkeerd ontworpen is! Ik hoop dat de ingenieurs van fabrikanten die achtbaantreinen bouwen hier wat beter op letten in de toekomst. En wanneer een park besluit dat de treinen van een attractie aan vervanging toe zijn, zouden ze dit punt mee in overweging moeten nemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97
Er zijn ook mensen die alleen willen zitten om achteraf de onride foto te kunnen kopen.
Zelfs die reden vind ik persoonlijk nogal vergezocht. Ik heb onridefoto's gekocht waar ik naast wildvreemden zit. Een achtbaan berijd je toch altijd met minstens twintig onbekenden, waarom zou dat dan absoluut niet zichtbaar mogen zijn op je foto?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G
Het personeel is onvriendelijk (maar dan ook echt extreem onvriendelijk, je wordt soms letterlijk afgeblaft) en de marketing op social media trekt op geen hol.
Ik had al een vijftal redenen om Phantasialand te wantrouwen en dit is nummer zes
Al ga ik de discussie niet opnieuw starten omdat het hier offtopic zou zijn (en ik dit onderwerp ook wel een beetje beu ben).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô
Niets is zo frustrerend om in een station terecht te komen waar iedereen als kippen in een hok bij elkaar staan .... ik versta ook dat sommige mensen op een bepaalde rij willen zitten. Maar over het algemeen is er voor die speciale rijen meestal een front en eventueel back wachtrij.
In Walibi heb ik bij Cobra, Weerwolf en Vampire nog geen groupers in de strikte zin van het woord gezien, die je echt een plaats toewijzen. Ik kon zelf mijn poortje kiezen. En eerlijk: ik heb helemaal niet het gevoel dat het station daardoor een kiekenskot wordt. Hier zou ik de invoering van groupers dus overbodig vinden en zelfs een stap terug.
Frontrijen zijn inderdaad gebruikelijk, maar ik heb eigenlijk nog nooit een aparte backrij gezien. Bijzonder jammer vind ik dat, het is in veel achtbanen mijn favoriete plaats!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slimmerik
Een grouper is wel fataal als hij of zij het niet kan, of niet kan volgen
Volledig mee eens! En zo te lezen komen veel ergernissen juist hieruit voort.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slimmerik
Het beste systeem qua grouper is te vinden in liseberg: genoeg volk doorlaten zodat je treinen zeker vol zitten , maar wel zodanig dat je ruimte hebt in het station en kan beslissen waar je zit.
Exact hetzelfde systeem als Psyké Underground dus. Zelf vind ik dit ook één van de beste systemen. Ze laten exact 28 mensen binnen in het station. Resultaat: trein zeker vol en je hebt als bezoeker toch een minimale invloed op waar je zit. Van mij mag elk park dit systeem toepassen!