X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Naar aanleiding van een recent bericht op de site van de 3 O's vroeg ik mij af wat het grote verschil is tussen beide oude dames.

    El Condor (Walibi Holland)
    Opening: 1994
    Hoogte: 31 meter
    Topsnelheid: 80 km/u
    Ritduur: 2:02
    Aantal treinen en passagiers: 2 treinen 16 passagiers per trein.


    vs

    Vampire (Walibi Belgium)
    Opening: 1999
    Hoogte: 33 meter
    Topsnelheid: 80 km/u
    Ritduur: 1.36min
    Aantal treinen en passagiers: 2 treinen 20 passagiers per trein.



    De ene wordt geroemd om zijn hoofdpijn karakter en de andere voelt voor de meesten een stuk beter aan. Maar waar ligt dat nu eigenlijk aan? De versie in België is 5 jaar jonger, maar wat hebben ze dan aangepast? Welke technische kenmerken of welke baanelementen liggen aan de basis van het slechte ritverloop van El Condor en hebben ze proberen te verhelpen 5 jaar later in Waver?

  2. #2

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Het grootste verschil is dat El Condor hét prototype van de SLC was/is, waarbij Vampire de gewone standaard versie is. Daardoor zijn de treinen bij ElCondor korter en is de baan net iets anders bij de bocht na de dubbele zero g roll, zo gaat die bij Vampire over de first drop, terwijl die bij El Condor er onderdoor gaat. Op zich zullen er nog wel verschillen zijn, maar dat zijn de grootste dacht ik.
    Daarnaast speelt onderhoud ook echt wel een rol, maar dat is puur parkgerelateerd en niet echt verschil tussen beide banen. En tot slot, het zijn en blijven SLC's, dat zijn sowieso niet de meest soepele banen.

  3. #3

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Er zijn inderdaad enkele kleine verschillen in ritverloop tussen Condor en Vampire, omdat - zoals Michielsken al zei - Condor het prototype was. Behalve die dat hierboven wordt aangehaald heeft Condor vlak voor de remmen ook een recht stuk zitten en Vampire een klein slingerbochtje. Daarnaast ga je bij Condor ook een behoorlijk stuk terug omlaag na de derde inversie, terwijl je bij Vampire maar net onder de zero g roll door gaat. Als mijn uitleg niet duidelijk is, de foto verduidelijkt dit even.



    Voor mij is het belangrijkste verschil nog altijd dat ik eens of enkele keren per jaar nog wel in Vampire stap omdat hij meestal nog wel draaglijk is. Condor staat daarentegen in mijn lijst nog steeds als slechtste achtbaan die ik ooit deed.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Daardoor zijn de treinen bij ElCondor korter
    Ik dacht dat ze net met opzet een stuk van de trein hadden weg gehaald om dat de g-krachten te hoog waren achteraan. Klopt dit dan niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Daarnaast speelt onderhoud ook echt wel een rol, maar dat is puur parkgerelateerd en niet echt verschil tussen beide banen. En tot slot, het zijn en blijven SLC's, dat zijn sowieso niet de meest soepele banen.
    El Condor heeft toch al een renovatie en verf beurt achter de rug. Dat zegt niks over het dagelijks onderhoud, maar ze laten hem toch niet verloederen denk ik dan...

    Het is vreemd dat zo een "rammelbak" toch zo vaak verkocht is... zijn de klachten bij El Condor al van het begin zo? Ik heb hem zelf twee keer gedaan en beide keren viel het goed mee (er zat 15 jaar tussen ongeveer)

  5. #5

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Condor is een baan die ik met de grootste afschuw mijd. De baan ziet er niet enkel lelijk uit, maar voelt aan alsof je in een 40 seconden lang treinongeluk zit. Vampire daarentegen staat naar mijn mening mooi in het groen, heeft een mooi kleurenschema, en het feit dat de operations daar 100 keer beter verlopen en de meestal korte wachttijd bij Vampire maken hem voor mij bij elk bezoek het rijden waard.

    Zeer domme zet van WaHo dat ze het plan voor de nieuwe treinen aan de kant geschoven hebben, want dit kon de populariteit van de baan en al zeker het comfort een pak vergroten. Niet dat Vampire moeders soepelste is, maar als je je een beetje schrap zet in Vampire kan je er een best aangename rit op hebben!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #6

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Er zijn aardig wat verschillen in de layout hoor

    - Verschil in hoogte.
    - First drop ligt anders
    - Bocht voor de inlines ligt anders (immelman ligt korter op de bocht, supports zijn hier ook anders)
    - Na de 2 inlines heeft El Condor een bank van 90 graden
    - De bocht na de inlines ligt anders (gaat bij de een onder de first drop door, bij de ander er overheen)
    - Slinger op het einde in plaats van hobbeltje
    - El Conder had oorspronkelijk langere treinen en ook 3 stuks.

    Er zullen vast nog wel kleine verschillen zijn, maar dit zijn degenen die ik weet.

  7. #7

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ze net met opzet een stuk van de trein hadden weg gehaald om dat de g-krachten te hoog waren achteraan. Klopt dit dan niet?
    Of het effectief door de g-krachten kwam weet ik niet, maar het klopt wel dat die baan oorspronkelijk met 10 bakjes/trein was gepland ipv de huidige 8. Maar daarom ook dat het een prototype was.

    El Condor heeft toch al een renovatie en verf beurt achter de rug. Dat zegt niks over het dagelijks onderhoud, maar ze laten hem toch niet verloederen denk ik dan...
    Neen, maar als je kijkt zijn er bij de gewone SLC'S (dus de echte klonen) wel veel verschillen naar ritervaring. Daar dit identiek dezelfde rit is en bijna altijd dezelfde treinen kan je enkel kijken naar onderhoud.

    Het is vreemd dat zo een "rammelbak" toch zo vaak verkocht is... zijn de klachten bij El Condor al van het begin zo? Ik heb hem zelf twee keer gedaan en beide keren viel het goed mee (er zat 15 jaar tussen ongeveer)
    Tgoh, het was een goedkoop alternatief van een heel indrukwekkend type achtbaan. En in het tweede deel van de jaren '90 was het standaard ritcomfort minder hoog dan dat we nu als standaard nemen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er zijn aardig wat verschillen in de layout hoor

    - Verschil in hoogte.
    - First drop ligt anders

    - Bocht voor de inlines ligt anders (immelman ligt korter op de bocht, supports zijn hier ook anders)
    - Na de 2 inlines heeft El Condor een bank van 90 graden
    - De bocht na de inlines ligt anders (gaat bij de een onder de first drop door, bij de ander er overheen)
    - Slinger op het einde in plaats van hobbeltje
    - El Condor had oorspronkelijk langere treinen en ook 3 stuks.
    Alle vetgedrukte verschillen zijn volgens mij een gevolg van het feit dat er langere treinen ingepast moesten worden. Hogere baan voor meer snelheid want meer wrijving met 10 coaches ipv 8 ==> daardoor lifthill 'langer' en hoger ==> daardoor first drop die iets anders ligt omdat de baan op het einde erover moet ipv er onder ==> daardoor zit er een stukje rechte track tussen het einde van de first drop en de eerste inversie.


    Er zullen vast nog wel kleine verschillen zijn, maar dit zijn degenen die ik weet.
    Idem
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 24-02-19 om 21:34.

  8. #8

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Alle vetgedrukte verschillen zijn volgens mij een gevolg van het feit dat er langere treinen ingepast moesten worden. Hogere baan voor meer snelheid want meer wrijving met 10 coaches ipv 8 ==> daardoor lifthill 'langer' en hoger ==> daardoor first drop die iets anders ligt omdat de baan op het einde erover moet ipv er onder ==> daardoor zit er een stukje rechte track tussen het einde van de first drop en de eerste inversie.
    Ik dacht ook dat El Condor in het begin 10 coaches had (dat het effectief zo geweest is, geen planning), maar dat er 2 afgehaald zijn om het comfort te verbeteren. De veranderingen aan het model zijn inderdaad om die reden gemaakt, maar het is niet dat ze langere treinen "wilden inpassen", de oorspronkelijke lay-out was gewoon iets te geweldig dus hebben ze aanpassingen gedaan zodat het oorspronkelijk aantal coaches ook effectief gebruikt kon worden op de volgende gebouwde exemplaren. Zo dacht ik dat het was.

    Dat laatste rechte stuk voor de remmen dat door een slingerbocht is vervangen, had ook iets te maken met de derde trein die oorspronkelijk op dit model had moeten rijden dacht ik, maar dat idee heeft men dan laten varen. Terecht ook als je ziet hoe ze in Walibi BE doorwerken en dat de volgende trein praktisch altijd al klaarstaat. Tenzij voor als er 1 van de twee in onderhoud is om een extra te hebben, had die derde weinig nut. (Al zijn er op het effectieve model volgens mij wel degelijk nog steeds blokken genoeg om met 3 treinen te rijden?)

    Interessante verschillen hier wel, en nice foto, @Nathan G! De dingen die ik zelf wist waren: de slingerbocht op het eind, wat ik zei over de treinen + dat Condor 2 meter minder hoog is, dat sommige bochten anders / extra / minder gebankt waren bij het effectieve model + het verschil dat ik hieronder nog zeg. Dat er ook zo'n groot verschil was als onder of boven een ander trackdeel gaan had ik geen idee van!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    ==> daardoor lifthill 'langer' en hoger ==>
    Raar dat dit nog niet aangehaald is hier (of ik heb erover gelezen): Vampire is dan wel 2 meter hoger dan Condor, maar daar heb je beneden een trap naar het station om deze extra 2 meter te overbruggen terwijl het station bij Condor gewoon op de grond staat. De lifthill is dus volgens mij helemaal niet langer. Heel het boeltje is RCT-gewijs 2 meter omhoog geschoven. De first drop is dan wel uitgerokken om deze extra 2 meter te benutten.

    Ik kon hier niet meteen een reden voor bedenken, of waar die 2 meter dan naartoe is: in het stuk baan dat nu boven de first drop gaat en bij Condor eronder dus. Weer een mysterie uitgeklaard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ook heeft men in 2004 vernieuwde treinen geproduceerd die anders gemaakt waren op gebied van ophanging waardoor de schokken minder voelbaar moesten zijn.
    Dat wist ik ook niet. Maar dat lijkt me hier ook niet relevant, gezien Vampire van 1999 is, of heeft deze ooit nieuwe treinen gehad?

  9. #9

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik dacht ook dat El Condor in het begin 10 coaches had (dat het effectief zo geweest is, geen planning), maar dat er 2 afgehaald zijn om het comfort te verbeteren. De veranderingen aan het model zijn inderdaad om die reden gemaakt, maar het is niet dat ze langere treinen "wilden inpassen", de oorspronkelijke lay-out was gewoon iets te geweldig dus hebben ze aanpassingen gedaan zodat het oorspronkelijk aantal coaches ook effectief gebruikt kon worden op de volgende gebouwde exemplaren. Zo dacht ik dat het was.
    Voor zover ik weet was het oude model op 10 coaches gepland (betere capaciteit) maar te intens (wat je ook onder comfort zou kunnen rekenen). De G-Krachten werden te hoog, dus is de trein korter gemaakt. Nieuwe modellen zullen daar inderdaad beter op zijn gemaakt.

    Dat laatste rechte stuk voor de remmen dat door een slingerbocht is vervangen, had ook iets te maken met de derde trein die oorspronkelijk op dit model had moeten rijden dacht ik, maar dat idee heeft men dan laten varen. Terecht ook als je ziet hoe ze in Walibi BE doorwerken en dat de volgende trein praktisch altijd al klaarstaat. Tenzij voor als er 1 van de twee in onderhoud is om een extra te hebben, had die derde weinig nut. (Al zijn er op het effectieve model volgens mij wel degelijk nog steeds blokken genoeg om met 3 treinen te rijden?)
    Slingerbocht of dipje maakt geen verschil voor de lengte van de remmen. De moderne SLC's kunnen in theorie ook nog steeds met 3 treinen rijden, het heeft alleen volstrekt geen nut in de capaciteit. Je schiet de eindrem binnen. Op dat moment kan de trein die in het station staat vertrekken. In de tijd dat die nodig heeft om de lifthill op te komen kan de trein in de 2e remmen doorrijden naar het station, en de trein die in de eindremmen staat door rijden naar de 2e remmen.. met als gevolg dat die daar dus onnodig staat te wachten.

    Raar dat dit nog niet aangehaald is hier (of ik heb erover gelezen): Vampire is dan wel 2 meter hoger dan Condor, maar daar heb je beneden een trap naar het station om deze extra 2 meter te overbruggen terwijl het station bij Condor gewoon op de grond staat. De lifthill is dus volgens mij helemaal niet langer. Heel het boeltje is RCT-gewijs 2 meter omhoog geschoven. De first drop is dan wel uitgerokken om deze extra 2 meter te benutten.
    Dat is niet hoe RCDB rekent Het hoogteverschil heeft wel degelijk te maken met verschil in wrijving. Pak maar andere SLC's erbij, die zijn allemaal 33.3m hoog (op eentje na wat ik weet, maar weet niet waarom die maar 33.2m is). Ongeacht of ze bijvoorbeeld op een verhoging staan, of de lift boven een dal eindigt.

  10. #10

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat is niet hoe RCDB rekent Het hoogteverschil heeft wel degelijk te maken met verschil in wrijving. Pak maar andere SLC's erbij, die zijn allemaal 33.3m hoog (op eentje na wat ik weet, maar weet niet waarom die maar 33.2m is). Ongeacht of ze bijvoorbeeld op een verhoging staan, of de lift boven een dal eindigt.
    Dat weet ik wel, dat bedoel ik niet Vampire staat toch niet op een verhoging, of wel? Bij El Condor stap je in op de grond en bij andere SLC's heb je een trap die je ongeveer 2 meter hoger brengt naar het station. De lift begint dus 2 meter hoger en eindigt ook 2 meter hoger, dus is even lang, maar de first drop komt dan weer wel even laag uit dus die is langer. Dat bedoel ik, ik ontken niet dat de achtbaan hoger is, ik zeg gewoon dat de lift niet langer is Ik heb wel nog maar 2 standaard SLC's gedaan (Vampire en MP-Express in Movie Park) dus ik kan verkeerd zijn, maar die hebben toch allebei een trap en geen 2 meter hoge fundering onder de palen of zo, dus ik ga er toch vanuit dat ze niet verhoogd zijn. Of Vampire zou al custom palen moeten hebben wat me onwaarschijnlijk lijkt voor een standaardmodel?

    Ik dacht dit ook te kunnen zien aan de "mistbak". Ik ging zeggen, die is bij Condor en Vampire allebei even hoog boven de grond en ligt vlak naast het station en bij Vampire passeert de trein daar toch beduidend lager t.o.v. het station dan bij Condor. Maar als ik foto's / video's opzoek kan ik hier geen duidelijk verschil op zien dus mogelijks klopt het inderdaad niet wat ik zeg. Al vind ik het wel moeilijk om duidelijk beeldmateriaal van die exacte plek te vinden. Maargoed, mijn excuses

  11. #11

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Het grote verschil zit hem ook in het feit dat men na het produceren van het prototype (Condor & T2/T3) meer aandacht besteed heeft aan de profiling van de track. Ook heeft men in 2004 vernieuwde treinen geproduceerd die anders gemaakt waren op gebied van ophanging waardoor de schokken minder voelbaar moesten zijn.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #12

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Grootste wijziging tussen beide banen vind ik toch wel de heartlining die aangepast is. Bij het prototype zit deze niet goed (te hoog op het lichaam), wat voor een deel het gebrek aan comfort bij El Condor verklaart (en het rammelen natuurlijk ook.

  13. #13

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Starsplash Bekijk Berichten
    Grootste wijziging tussen beide banen vind ik toch wel de heartlining die aangepast is. Bij het prototype zit deze niet goed (te hoog op het lichaam), wat voor een deel het gebrek aan comfort bij El Condor verklaart (en het rammelen natuurlijk ook.
    Is dat dan te wijten aan de techniek die in 1993 nog niet optimaal was om die heartlining correct te zetten, of komt dat puur door het feit dat dit een van de eerste Vekoma banen was waarbij de heartlining zo belangrijk was en ze dat onderschat hebben?

  14. #14

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Condor was een vergissing, alles wat erna kwam is nog erger .

    twee jaar voor dat marteltuig (dat overigens zoals al aangehaald is nog gekopieerd is ook) ontwikkelde B&M een zo ongeveer perfecte inverted coaster. Ik begrijp de keuze die Walibi Flevo indertijd gemaakt heeft een dat het kostenplaatje van een B&M te hoog is, maar deze gok bleek al bij al de slechte te zijn in mijn ogen.

    Erger is dat quasi élk park dat volgde, wel ergens zo'n baan is moeten gaan uittesten en het nog oké genoeg vond om zelf zo'n onding in huis te halen. Nieuw voelen deze banen volgens mij niet veel beter aan (getuige van de niet extreem leuke Mayan Coaster in Energylandia).

    Ik ben overigens wel grote fan van Kumali, dus ik denk echt gewoon dat het ontwerp van de oer/Standaard/met extra helix-SLC's gewoon een flop is, ondanks dat velen deze prijzen omwille van... geen idee eigenlijk, het kleine oppervlak dat de baan in beslag neemt?

    Ironisch genoeg zijn de enige twee SLC's uit de standaardfamilie die ik wel nog oké vond, alsnog het aarsgat van het coasteraanbod in het park waar ze staan (Blackpool & La Ronde).

  15. #15

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ironisch genoeg zijn de enige twee SLC's uit de standaardfamilie die ik wel nog oké vond, alsnog het aarsgat van het coasteraanbod in het park waar ze staan (Blackpool & La Ronde).

    De beste SLC die ik gedaan is die van Terra Mitica, en die is dan nog verplaatst geweest ook.

  16. #16

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    De ervaringen op die dingen wisselen ook enorm. Die van SFA staat bekend als zeer pijnlijk. Toch was dat ene ritje dat ik er op gedaan heb één van de soepelsten ooit.

    Het probleem bij vekoma is in de meeste gevallen ook niet de layout (ook bij de SLC's niet), maar vaak de combinatie van Trein en Onderhoud. De standaard vekoma treinen hebben nu niet bepaald fijne beugels. Ik heb al een SLC gedaan met de nieuwe treinen en dat verschil is enorm. (en wie mij niet gelooft, mag gerust eens de review van "Diary of a Rollercoaster Girl" opzoeken voor "Fly the Great nor Easter" in Morey's Pier).

    Echter ook al een SLC gedaan met kumbak treinen en dat was meteen een van de pijnlijkste ooit. Bij uistappen kon ik goed zien hoe slecht het onderhoud/afstelling was gedaan: De Upstop wielen hingen pakweg een centimeter onder de track (in plaats van er tegenaan) en de speling op de zijfrictie wielen was nog een stuk groter (iets minder dan een centimeter aan weerskanten: Totaal minstens anderhalf). Tsja.. dan is het écht niet gek dat zo'n ritje gaat rammelen en schokken en dan denk ik niet dat dit aan Vekoma of Sunkid te wijten valt, maar toch echt aan het park.

    En dan hebben we meteen één van de redenen te pakken waarom een SLC een stuk goedkoper is dan een B&M: Bij B&M worden de wielen keihard op de rails vastgedrukt. Geen speling betekent ook minder gerammel (B&M's doen het vaak genoeg ook, maar ook dan ligt dat aan het park, niet aan de fabrikant - het effect is dan overigens nog steeds pakken minder erg dan bij een Vekoma). De nieuwe track en nieuwe treinen van vekoma werken een stuk beter en hebben daar veel minder last van dan de oude systemen (en zijn daarbij ook nog eens flexibeler). Nadeel is wel dat dit een stuk duurder is. Je merkt ook dat vekoma toch aanzienlijk minder verkoopt nu, ondanks dat de banen beduidend beter zijn geworden.

    een ander voorbeeld is overigens de GIB. Door velen geloofd als een van de beste standaard modellen van Vekoma. Normaal gekend voor hun souplesse. Echter hiervan bestaat ook een versie met een sunkid(?) trein.. En ook die was (bij ons bezoek althans) verreweg erger dan El Condor.

    Toen ik een abo had op Walibi merkt ik ook heel goed dat het bij El Condor per trein verschilde. De rode was destijds een martelwerktuig die klop op je nieren gaf.. de blauw daarentegen was eigenlijk nog best goed te doen. Dus ook bij het prototype lijkt het me niet persé aan de track zelf te liggen.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 28-02-19 om 09:26.

  17. #17

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Echter ook al een SLC gedaan met Sunkid treinen en dat was meteen een van de pijnlijkste ooit. Bij uistappen kon ik goed zien hoe slecht het onderhoud/afstelling was gedaan: De Upstop wielen hingen pakweg een centimeter onder de track (in plaats van er tegenaan) en de speling op de zijfrictie wielen was nog een stuk groter (iets minder dan een centimeter aan weerskanten: Totaal minstens anderhalf).
    Sunkid treinen op een SLC? Volgens mij bedoel je Kumbak. Die treinen hebben de slechtste beugels die ik al ben tegengekomen, deze knelden zo hard op mijn benen dat ik letterlijk zat te jammeren.

    Het valt wel op dat de Vekoma SLC's die aangehaald worden als verassend aangenaam, vaak zijn verplaatst.

  18. #18

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    een ander voorbeeld is overigens de GIB. Door velen geloofd als een van de beste standaard modellen van Vekoma. Normaal gekend voor hun souplesse. Echter ook hiervan bestaat een versie met een sunkid trein.. En ook die was (bij ons bezoek althans) verreweg erger dan El Condor.
    Even puur uit nieuwsgierigheid: Welke GIB heeft Sunkid treinen?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  19. #19

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Even puur uit nieuwsgierigheid: Welke GIB heeft Sunkid treinen?
    Volgens mij verward Coasterfrenzy zich met de uitgelekte plannen om op de Vampire Sunkidtreinen te laten installeren ...


  20. #20

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens mij verward Coasterfrenzy zich met de uitgelekte plannen om op de Vampire Sunkidtreinen te laten installeren ...
    Held! :'D
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •