Condor was een vergissing, alles wat erna kwam is nog erger .

twee jaar voor dat marteltuig (dat overigens zoals al aangehaald is nog gekopieerd is ook) ontwikkelde B&M een zo ongeveer perfecte inverted coaster. Ik begrijp de keuze die Walibi Flevo indertijd gemaakt heeft een dat het kostenplaatje van een B&M te hoog is, maar deze gok bleek al bij al de slechte te zijn in mijn ogen.

Erger is dat quasi élk park dat volgde, wel ergens zo'n baan is moeten gaan uittesten en het nog oké genoeg vond om zelf zo'n onding in huis te halen. Nieuw voelen deze banen volgens mij niet veel beter aan (getuige van de niet extreem leuke Mayan Coaster in Energylandia).

Ik ben overigens wel grote fan van Kumali, dus ik denk echt gewoon dat het ontwerp van de oer/Standaard/met extra helix-SLC's gewoon een flop is, ondanks dat velen deze prijzen omwille van... geen idee eigenlijk, het kleine oppervlak dat de baan in beslag neemt?

Ironisch genoeg zijn de enige twee SLC's uit de standaardfamilie die ik wel nog oké vond, alsnog het aarsgat van het coasteraanbod in het park waar ze staan (Blackpool & La Ronde).