X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 30

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #15

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    De ervaringen op die dingen wisselen ook enorm. Die van SFA staat bekend als zeer pijnlijk. Toch was dat ene ritje dat ik er op gedaan heb één van de soepelsten ooit.

    Het probleem bij vekoma is in de meeste gevallen ook niet de layout (ook bij de SLC's niet), maar vaak de combinatie van Trein en Onderhoud. De standaard vekoma treinen hebben nu niet bepaald fijne beugels. Ik heb al een SLC gedaan met de nieuwe treinen en dat verschil is enorm. (en wie mij niet gelooft, mag gerust eens de review van "Diary of a Rollercoaster Girl" opzoeken voor "Fly the Great nor Easter" in Morey's Pier).

    Echter ook al een SLC gedaan met kumbak treinen en dat was meteen een van de pijnlijkste ooit. Bij uistappen kon ik goed zien hoe slecht het onderhoud/afstelling was gedaan: De Upstop wielen hingen pakweg een centimeter onder de track (in plaats van er tegenaan) en de speling op de zijfrictie wielen was nog een stuk groter (iets minder dan een centimeter aan weerskanten: Totaal minstens anderhalf). Tsja.. dan is het écht niet gek dat zo'n ritje gaat rammelen en schokken en dan denk ik niet dat dit aan Vekoma of Sunkid te wijten valt, maar toch echt aan het park.

    En dan hebben we meteen één van de redenen te pakken waarom een SLC een stuk goedkoper is dan een B&M: Bij B&M worden de wielen keihard op de rails vastgedrukt. Geen speling betekent ook minder gerammel (B&M's doen het vaak genoeg ook, maar ook dan ligt dat aan het park, niet aan de fabrikant - het effect is dan overigens nog steeds pakken minder erg dan bij een Vekoma). De nieuwe track en nieuwe treinen van vekoma werken een stuk beter en hebben daar veel minder last van dan de oude systemen (en zijn daarbij ook nog eens flexibeler). Nadeel is wel dat dit een stuk duurder is. Je merkt ook dat vekoma toch aanzienlijk minder verkoopt nu, ondanks dat de banen beduidend beter zijn geworden.

    een ander voorbeeld is overigens de GIB. Door velen geloofd als een van de beste standaard modellen van Vekoma. Normaal gekend voor hun souplesse. Echter hiervan bestaat ook een versie met een sunkid(?) trein.. En ook die was (bij ons bezoek althans) verreweg erger dan El Condor.

    Toen ik een abo had op Walibi merkt ik ook heel goed dat het bij El Condor per trein verschilde. De rode was destijds een martelwerktuig die klop op je nieren gaf.. de blauw daarentegen was eigenlijk nog best goed te doen. Dus ook bij het prototype lijkt het me niet persé aan de track zelf te liggen.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 28-02-19 om 09:26.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •