X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30
  1. #21

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens mij verward Coasterfrenzy zich met de uitgelekte plannen om op de Vampire Sunkidtreinen te laten installeren ...
    Held! :'D
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  2. #22

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik heb al een SLC gedaan met de nieuwe treinen en dat verschil is enorm. (en wie mij niet gelooft, mag gerust eens de review van "Diary of a Rollercoaster Girl" opzoeken voor "Fly the Great nor Easter" in Morey's Pier).

    Ik heb ook al eens een SLC gedaan met de nieuwe treinen - die van Energylandia (en dat is dan nog een vrij nieuwe SLC, uit 2015) - en sorry, het was niet aangenaam. Ok, geen harde klappen tegen het hoofd maar leuk kon ik het niet noemen en ik kwam er met lichte hoofdpijn uit.

  3. #23

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik heb ook al eens een SLC gedaan met de nieuwe treinen - die van Energylandia (en dat is dan nog een vrij nieuwe SLC, uit 2015) - en sorry, het was niet aangenaam. Ok, geen harde klappen tegen het hoofd maar leuk kon ik het niet noemen en ik kwam er met lichte hoofdpijn uit.
    De nieuwe treinen kunnen dan toch ook niet alles opvangen. Wel vreemd dat zo een recente baan dan toch nog in hetzelfde bedje ziek is...

    Is de layout van deze versie in energylandia dan wel uniek aan die in wavre?

  4. #24

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens mij verward Coasterfrenzy zich met de uitgelekte plannen om op de Vampire Sunkidtreinen te laten installeren ...

    Hahaha, prachtig! Hoe lang heb je aan die foto gewerkt?

    Interessant om over alle verschillen tussen El Condor en Vampire te lezen. Ik wist wel dat er verschillen waren, maar niet dat het er zo veel waren. Persoonlijk snap ik de algemene afkeer van SLC's niet echt ... waarschijnlijk omdat ik tot nu toe alleen Vampire in België gedaan heb en zelfs de grootste haters toegeven dat die nog meevalt.

    Bij Vampire heb ik de indruk dat de groene trein beter rijdt dan de rode. Hoe denken jullie daarover?
    Once you sit back, you never go back.

  5. #25

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Hahaha, prachtig! Hoe lang heb je aan die foto gewerkt?
    Twee seconden om het te bedenken, alles wat niet in mijn paintskills valt besteed ik uit aan een externe firma, ook in dit geval .

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik me er zelf nog nooit heb kunnen toebrengen beide treinen van Vampire op één dag te proberen om te vergelijken en waarschijnlijk gaat het er ook nooit van komen .

  6. #26

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bij Vampire heb ik de indruk dat de groene trein beter rijdt dan de rode. Hoe denken jullie daarover?
    Bij Vampire probeer ik inderdaad altijd de turqoise trein te scoren ipv de rode. Het verschil is niet “schokkend” maar inderdaad toch merkbaar. Rood is trein 1 en turqoise 2, en ookal wordt praktisch elke dag ik Waver met 2 treinen gereden, als er een trein wegens kalmte in de remise gezet wordt is het trein 2.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #27

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Het verschil is niet “schokkend”
    LooooL!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Even puur uit nieuwsgierigheid: Welke GIB heeft Sunkid treinen?
    Goliath @ Six Flags New England.

    Alhoewel ik net nog foto's bekeken heb van die treinen en ik begin te twijfelen of het wel sunkid is. De treinen zien er té belabberd uit hiervoor. Ik meen nogthans de naam "Sunkid" te hebben gezien toen ik er zelf was.

  8. #28

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    LooooL!




    Goliath @ Six Flags New England.

    Alhoewel ik net nog foto's bekeken heb van die treinen en ik begin te twijfelen of het wel sunkid is. De treinen zien er té belabberd uit hiervoor. Ik meen nogthans de naam "Sunkid" te hebben gezien toen ik er zelf was.
    Volgens alle info die ik vind zijn de treinen gemaakt door Premier en dus niet door Sunkid.

  9. #29

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Ik dacht dat het probleem met de SLC's te wijten was aan het type track dat Vekoma daar voor gebruikt(e).

    Python had ook dat type track, en de nieuwe track die bij de renovatie geïnstalleerd werd had dikkere buizen.
    Ik gok dat de dikte van de originele track iets te nipt berekend was, waardoor die na een aantal jaar minuscule vervormingen kreeg op plaatsen die het zwaarder te verduren hadden (bvb bij ingaan/uitgaan van een bocht of inversie). En na verloop van tijd verergert het probleem nog op die plaatsen, omdat ze door de oneffenheden juist zwaarder belast worden telkens er een trein passeert. Hetzelfde principe als bij een put in het asfalt op de snelweg. Een oneffen track kan dan ook geen comfortabele rit meer geven. En je kunt de wielen van de treinen dan ook niet meer volledig tegen de track aangespannen houden, omdat ze zich dan kapot rijden op de oneffenheden. Dus laten ze op de duur wellicht wat extra speling tussen de wielen en de track om de wielen minder te belasten.

    (Dit is natuurlijk puur speculatie)

  10. #30

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    De track heeft er inderdaad ook mee te maken. Niet voor niets dat Vekoma het nu anders doet. Het zal je ook bij oude banen opvallen dat de kleine MK-track (MK700 of MK800 dacht ik) doorgaans beduidend soepeler loopt dan de MK1200 track. (MK1200 is de track die we kennen van de meeste vekoma banen. MK700 is de track die veel voor indoor gebruikt wordt, bijvoorbeeld Vogel Rok en Temple of the Night Hawk).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •