Volgens Looopings zouden er nog 2 overname-kandidaten in de running zijn, en dat zijn niet de minste. Zowel Plopsa als ZOO Antwerpen zouden beiden interesse hebben in het indoorpark. Beiden lijken me inderdaad wel realistische kandidaten, maar daarmee wordt de kans wel kleiner dat het huidige thema behouden blijft. Ook Merlin, PR en CdA kunnen we nu dus wellicht definitief schrappen als mogelijke overnemers.

KMDA / ZOO Antwerpen zou de theaterzaal uitbreiden tot 400 zitplaatsen, en zo als nieuwe eventlocatie promoten. De rest van het park zou aangekleed worden als dierenthema, passend bij de naastgelegen dierentuin. Op zich wel een logische zet, want zo kunnen ze het bezoek uitbreiden en/of combineren met het indoorpark en/of theatershow in de Koningin Elisabethzaal.

Plopsa zou dan weer het park kunnen omvormen tot een Plopsa Indoor, waarbij ook de eigen figuren kunnen toegevoegd worden aan het verhaal. In dit scenario zie ik het wel mogelijk dat bepaalde IP wel (tijdelijk) overgenomen wordt, en gecombineerd wordt met Plopsa's eigen IP. De droptower kan zo bijvoorbeeld aangepast worden naar Nachtwacht, de Smurfenzone naar een Plop-zone en de Urbanus-attractie naar een Samson & Gert-attractie. Op die manier versterkt Plopsa haar invloed op de Belgische markt, maar vraag ik me af of ze zichzelf niet te veel zullen beconcurreren. Op vlak van zwembaden zit er volgens mij wel nog rek op, maar van attractieparken wordt het misschien wat te veel met 4 attractieparken in ons landje.

Ik vind het moeilijk om een voorkeur uit te drukken, want zelf had ik een andere favoriet in de running. Wat denken jullie?