Dat hangt er vooral van af hoe die vork juist in de steel zit, want details zijn daar (volgens mij) niet over vrijgegeven. Dat leveranciers akkoord gaan met de voorgestelde regeling is op zich nog best logisch. In zo'n regeling ga je namelijk altijd nog meer krijgen dan als het bedrijf failliet zou gaan, want dan heb je niets. Dat je schuldeisers akkoord gaan met de regeling, wil echter niet zeggen dat het bedrijf plots wel een toekomst zou hebben en ook niet dat de leveranciers zouden blijven leveren.

Om het simpel te stellen: Comics Station moet € 1000 betalen aan Coca Cola. Het voorstel is om 50% van de schulden kwijt te schelden. Coca Cola gaat akkoord, want anders gaat Comics Station misschien failliet en krijgt Coca Cola wellicht niets. Beter iets dan niets, toch? Comics Station moet dus nog € 500 betalen aan Coca Cola.

Dan blijft de vraag:
- Heeft Comics Station € 500 op dit moment om dat te betalen?
- Wil Coca Cola in de toekomst nog leveren aan Comics Station?
- Gaat Comics Station in de toekomst wél genoeg inkomsten genereren om alle facturen te kunnen betalen?

Voor alle duidelijkheid, dat is hoe ik erover denk en wat ik vrees hé. Ik kan zeker ongelijk hebben. Het kan perfect zijn dat er volgende week een overnemer gevonden wordt en dat de toekomst er rooskleurig uitziet. En dan hoop ik ook! Maar als ik zelf miljonair was, zou er op basis van deze jaarrekening geen haar op mijn hoofd aan denken om dit bedrijf over te nemen... En als zelfs Plopsa denkt het niet rendabel te kunnen krijgen, wie dan wel, vraag ik me af?