X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 28

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Nattigheidsgraad waterattracties

    Ik ben een poncho-mens, of beter gezegd: regenjas en regenbroek. Tenzij bij zeer zonnig weer natuurlijk. Ik snap niet wat er lollig is aan het langdurig rondlopen in natte kledij op een koude en grijze dag. Tenzij je strategisch deze attracties als park-afsluiter aandoet.

    Maar ook onder de brandende zon kan je natte nachtmerries beleven. Bij Yogi Splash Battle in Warner Madrid was de inhoud van m'n portefeuille wegens tergend trage doortocht onder een gietend emmertje verworden tot een verzopen vodje. Ook ik word dus niet warm van dit attractietype. De battle in MPG is nog wel leuk omwille van de leuke figuren. Die in EP is me dan weer te droog. De beste - waar het meeste te zien is - staat volgens mij in PortAventura. Die van Tripsdrill straalt op een positieve manier gemoedelijkheid uit. De meer statische gevallen op een draaischijf, zoals in Parque de Atracciones, Mer de Sable en Slagharen, vind ik prima qua oppervlakte-besteding. Alle andere gevallen, zeker buiten Zuid-Europa, zie ik graag door iets anders vervangen worden.

    Waar ik enorm op afknap, zijn bootjes of andere vaartuigen met al een bodempje water in en dus natte schoenen en sokken tot gevolg. Het storm-geval in Thorpe, de zielige rapid in Mer-de-Sable en zelfs de hoog-geprezen Valhalla zijn hier exemplarisch. Of had de zuiger van dienst toevallig een minder moment bij mijn passage?

    Ook min-punten voor nat-makende binnen-attracties. Dit ervaar ik toch steeds een beetje gebouw-verspilling, zeker in onze contreien. Dus opnieuw een puntje af voor Valhalla. Al maken de effecten daarbinnen wel heel veel goed.

    Ongeacht het weer vind ik Chiapas de beste waterattractie ooit gedaan. Het kindvriendelijke ding rijdt/vaart in de winter, inter-ageert met de Wacko-Jacko coaster, heeft darkride- en coaster-elementen en heeft bovenal een top-theming en dito capaciteit. Van dezelfde orde doch iets meer gedateerd is het jonkvrouw-geval in Tripsdrill m'n nummer twee, gevolgd door de aardig 'weggewerkte' fluim van Mer de Sable. Hoe meer 'langgerekte badkuip' ik zie, hoe minder ik een logflume weet te waarderen. Hoogte en natmakerij zijn voor mij ondergeschikt aan de theming. Zonder goede theming lijken die boomstammetjes te veel copy-paste van elkaar.

    Rapids ... veel te vaak is er veel te weinig te beleven langsheen het parcours. Een positieve uitzondering is zeker de Noorss rapid in EP. Maar de verrassendste - en de beste in de categorie 'oppervlakte-benutting' - staat voor mij in PHL. Die van MPG kan ik best waarderen omwille van z'n binnengedeelte. Ja, soms ben ik erg inconsequent.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 17-03-19 om 16:48.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •