We staan er misschien niet altijd even goed bij stil, maar het eten in pretparkland is voor de industrie weldegelijk van belang.
Gaande van standaard 'vettigen Fast Food brol' tot een ware 'Haute Cuisine', allemaal spijzen zij de kas en zorgen zij er zo voor dat parken gaan renderen.
De tijden van de frigo-boxen in het pretparklandschap lijken voorbij te zijn...

Mede daardoor proberen parken steeds meer en meer in te zetten op een uitgebreidere, verfijnder en unieker horeca-gamma.
Ook in onze contreien is dit duidelijk te merken: simpele Quick Service Restaurants moeten plaats maken voor een horecapunt met meer en soms gezondere keuzemogelijkheden
Maar ook simpele karretjes verkopen unieke snacks etc.

Onze smaakpapillen worden dus vaker getrakteerd op meerdere lekkernijen op één dag tijd.
De ene snack of gerecht valt al beter in de smaak dan de andere, en net als bij de achtbanen worden sommige dingen overhyped of net totaal ondergewaardeerd.
Een goed voorbeeld hiervan is voor mij de 'Butterbeer' in de Universal parken.
Waar menig bezoeker deze de hemel in prijzen, heb ik mijn bekertje na enkele slokken al de vuilbak in gekieperd.

Een simpele vraag dus eigenlijk: wat binnenin de pretparkhoreca vind jij ronduit geweldig, waar menig ander persoon of fanaat een woord over zegt en vice versa?