Mijn lijstje, van minst tot meest geliefd:

7) Speedy Bob

Wilde muis die de helft van zijn baan verloor en daarmee ook zijn bestaansrecht. Niet echt comfortabel. Ik heb er wel leuke herinneringen aan, het was tenslotte één van mijn eerste achtbanen en mijn eerste wilde muis, maar ik zou hem niet bepaald missen mocht de baan weggaan.

6) Typhoon

Hier heb ik al heel wat woorden aan vuil gemaakt. De baan was de laatste keer dat ik hem deed echter een stukje beter (of het leek toch zo), dus ik plaats hem net hoger dan de standaardmuis.

5) Naga Bay

Niet Maurer's helderste moment, maar daar heb ik ondertussen al wel vrede mee.

4) Oki Doki

Een achtbaan die ik een tikkeltje overroepen vind, maar toch telkens met plezier instap.

3) Dreamcatcher

Een achtbaan waarvan ik helemaal niet verwacht had dat deze in mijn top 3 kwam toen ik dit topic maakte. Is het dan echt zo erg gesteld met het achtbaanaanbod in BJL ???

2) Mount Mara

De baan zou in 2004 op de eerste plek in dit lijstje gestaan hebben, maar in zijn huidige staat vind ik het steeds een gedoe om erin te gaan. Bril op je neus, lang wachten, niet meer de ervaring die het ooit was... Het blijft uiteindelijk wel een heel toffe baan.

1) Bob Express

Daarmee ben ik waarschijnlijk de enige, maar dit is oprecht de baan waarop ik het meeste fun heb in Bobbejaanland. Lange tijd kon ik de achtbaan helemaal niet appreciëren, maar nu zit die zo'n beetje in de categorie 'it's so bad that it's good'. Heerlijke foute knikken over het water, wat zoek je nog meer in een achtbaan?