Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
Economische winsten op de kap van dierenleed, daar pas ik voor.
Dat is inderdaad vrij radicaal. Trek je dat principe dan ook door naar veeteelt en van dieren afgeleide producten zoals melk, kaas, eieren, leer en honing? En als je dat niet doet, hoe trek je dan een lijn tussen beesten waar geen winst op mag gemaakt worden en beesten waar dat wel bij mag? Vanaf wanneer heeft een dier leed? Da's op zich toch allemaal vrij flou...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
...Zeezoogdieren horen in de zee te zitten, niet in een bassin...De enigste dierentuin die me hier in de omgeving kan bekoren is Pairi Daiza.
Daar ben ik op zich mee akkoord. Maar het feit is dat ze in dat bassin zitten: en zodra je ze terug in de zee zou zetten met een hoge waarschijnlijkheid zouden sterven omdat ze niet gewend zijn veel te moeten doen voor hun eten. Wat doe je met die beesten die er al in zitten en niets anders kennen?

vind je dat ook het geval voor zeeotters, zeehonden en zeeleeuwen of kan dat daar wel of sneller en waarom?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
De enigste dierentuin die me hier in de omgeving kan bekoren is Pairi Daiza.
Stel dat dat park plots een groot kunstmatig dolfijnenmeer aanlegt, met aandacht voor meer dan voldoende ruimte en een zo natuurlijk mogelijke omgeving. Waar enkele wandelpaden door en langs lopen die je via ramen in bijvoorbeeld rotswerk een blik gunnen in het water.

Zouden ze dat dan mogen met dieren die in gevangenschap opgroeide?

Als ze dat zouden mogen, laat je dan ook toe dat er een showmoment plaats vind elke dag op een tribune aan de rand van het meer? Waarom wel, waarom niet?