Nu het seizoen officieel gestart is en de paasvakantie achter de rug is, hebben de Belgische parken een eerste balans opgemaakt. Enkele nieuwigheden werden intussen voorgesteld aan het publiek, en ook het weer zat zeer goed mee. De meeste noteren dus een mooie groei!

Plopsaqua De Panne: +25%
De grote winnaar met de sterkste groei. Het zeer warme weer zal er zeker voor iets tussen gezeten hebben!

Plopsaland De Panne: +21%
De (ver)nieuw(d)e K3-achtbaan, alsook Pasen met Plop hebben dus zeker gescoord!

Boudewijn Seapark: +20%
Vooral de tweede week van de vakantie en het paasweekend waren hoogtijden voor het park, die zelfs Bobo's Aquasplash vervroegd opende voor het publiek.

Walibi Belgium en Aqualibi: +17%
Een nieuw record werd gevestigd voor deze periode van het jaar: in totaal bezochten al 175 000 bezoekers dit jaar de parken over de taalgrens.

Plopsa Coo: +13%
Ook in die andere Plopsa-hoek van het land was er opnieuw een mooie stijging in de bezoekcijfers.

Bobbejaanland
Yves Peeters: "De bezoekers hebben kunnen genieten van het weer, en vooral tijdens de tweede week heeft Bobbejaanland een goed resultaat neergelegd." Meer details werden niet prijsgegeven, maar ik vermoed dat de grote drukte pas deze zomer volgt wanneer Land of Legends opent.

Bellewaerde
An De Ridder: "Bezoekers komen genieten van de unieke mix van attracties, dieren en natuur. Het mooie weer is een mooi extraatje voor de bezoekers. We verwachten bezoekersaantallen in lijn met vorig jaar". Ook hier werd niet meer gecommuniceerd, maar ik denk dat Bellewaerde dit jaar een beetje de verliezer wordt. Wellicht ook wat uitgestelde bezoeken tot deze zomer wanneer het Aquapark opent, maar verder denk ik dat de meeste gezinnen kozen voor de nieuwigheden in de andere parken.

Bron: Het Nieuwsblad