Walibi Holland ... sja ... Het is en blijft een speciaal park...

Een madhouse met een seniele magi?r en rotuil die je dood zou kunnen meppen (maak hier een interactieve toevoeging van!), een Rapid waar zelfs een goudvis probleemloos in te houden valt, een SLC die je 2 seconden na het verlaten van de lift een ICU instuurt, een ADHD Boomerang coaster, een fontein die bezoekers pest (toegegeven, ik heb geregeld al strijk gelegen bij het zien van dergelijk beeldmateriaal op youtube), ...

Langs de andere kant heeft het park dan ook weer de beste toepassing van VR die in reeds deed in huis (wie had ooit gedacht dat een levensechte bad-trip/comatoestand gepaard met een auto-ongeluk en verzuipen leuk kon zijn), een dijk van een megacoaster (ook al ziet hij er niet meer uit), een zeer originele (doch ietwat saaie) gethemede launchcoaster en blijkbaar sinds kort een “crazy leipe” kotsmachine van een Topspin (in tegenstelling tot vele kleuterprogramma’s bij vele soortgenoten).

Lost Gravity doet het voor mij simpelweg niet (smaken verschillen), maar Untamed begint er toch echt wel sexy uit te zien.

Over de theming kan in kort zijn: eenmaal je het in het echt gezien hebt valt het best wel mee of is het zelfs geslaagd (behalve de wachtrij van LG (no, just no)), en Wilderness lijkt er beter uit te zien dan verwacht (met uitzondering van dat afzichtelijk kladderwerk op de madhouse).

Ik ben vooral benieuwd wat het park zal brengen na Untamed, en welke “thema’s” ze nog zullen uitwerken. Thx for the TR!