X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    [Walibi Rh?ne-Alpes] Exotic Island / Uitbreiding Aqualibi

    We weten intussen al dat CDA de investeringskraan heeft opengezet in de Walibi-parken. Het masterplan voor Walibi Belgium werd al snel uitgebreid uit de doeken gedaan en ook Walibi Holland heeft een masterplan achter de rug, waarvoor ze al enkele jaren het Festivalisation Project als naam gebruiken.

    In Frankrijk zien we ook grootse investeringen in Rh?ne-Alpes, met als aftrap houten achtbaan Timber en Volt-O-Vent in de nieuwe Explorer Adventure in 2016. Diezelfde zone werd in 2017 verder uitgebreid met MonORail, een speelplek en een nieuw hamburgerrestaurant. Daarmee stopte het niet, want met Festival City werd de ingangszone vernieuwd en uitgebreid met 3 nieuwe attracties. En ook dit jaar breidt het park uit met een nieuwe themazone met daarin Mystic, een vernieuwde Totem en nieuwe koffiekopjes.

    Ook hier blijven ze dus goed verder werken aan de uitbouw van het park, welke ook een Aqualibi omvat. Deze Aqualibi is, in tegenstelling tot onze Aqualibi, niet indoor, maar outdoor. Bijgevolg is deze zone van het park ook enkel open tijdens de zomer, en bevindt deze zich ook pal in het park. Op vandaag kan je hier een golfslagbad vinden, verschillende zwembaden en zo'n 9 glijbanen. Hier wordt de volgende jaren ook verder aan gewerkt...



    In 2022 - 2023 wil het park de Aqualibi zone uitbreiden met een indoorzone, welke door het leven zal gaan als Exotic Island. Meer details zijn officieel nog niet bekend gemaakt, maar het ziet er naar uit dat het waterpark zich afsluit van het pretpark en verder uitbreidt naar de rand van het park, waardoor deze een eigen ingang en parkeerplaats zouden krijgen. Zo kan men Aqualibi apart (van 10u00 of 14u00 tot 22u00) en langer (lees: het hele jaar door) openen, zoals ook bij ons het geval is. Het park breidt zo uit naar zo'n 20 attracties en baden, wat bijna een verdubbeling is van het huidige aanbod.

    De toegangsprijzen voor volwassenen zouden 19,99 euro zijn in het laagseizoen (september - april) en 24,99 euro in het hoogseizoen (mei - augustus). Voor kinderen tussen 1m00 - 1m20 worden dit 10,99 euro / 12,99 euro. Kinderen kleiner dan 1m mogen gratis binnen.

    Volgens de eerste plannen krijgt het park dus een nieuwe ingang, met daarbij ook nieuwe kleedkamers, lockers en toiletten. Een nieuw restaurant biedt zo ook een oplossing voor de kleine honger, met een terras dat uitkijkt over het nieuwe indoorgebied.

    Op de eerste plannen herkennen we alvast een nieuwe glijbaantoren, die plaats biedt aan 3 nieuwe glijbanen en ook in het in het binnengebied zullen eindigen. Verder is er een kindergebied te herkennen, welke enkele kleinere glijbanen zal tellen. Een lazy river loopt om dit gebied heen. Voor de allerkleinsten komt er een peuterbad met een mini-glijbaan. En voor volwassenen wordt ook een zone gecre?erd, met wellicht 2 bubbelbaden.





    Bronnen: Themeparkfreaks en Ameworld

  2. #2

    Re: [Walibi Rh?ne-Alpes] Exotic Island / Uitbreiding Aqualibi

    Wow

    CDA gaat er echt wel flink tegenaan. Slim gezien natuurlijk. Het aquapark van vandaag is echt gericht op de zomer, net zoals het gehele park.
    Het kinderbad met lazy river rond doet me heel hard denken aan Bellewaerde.
    Ik denk ook wel dat CDA heel goed zal observeren wat er goed en niet goed gaat gaan in Ieper, om dit te kunnen toepassen op dit Walibipark. Afgaande op de glijbanen hier, lijkt het aanbod me wel hier aantrekkelijker.

    Wat ik me wel afvraag: gaat dat buitengebied ook in de winter open zijn en zo ja, zijn die baden daarop voorzien.
    Ieder goed aquapark heeft toch wel een golfslagbad nodig (alhoewel, Bellewaerde?!). Zo niet hebben de gasten in de winter niet echt een mogelijkheid om gewoon te baden.

  3. #3

    Re: [Walibi Rh?ne-Alpes] Exotic Island / Uitbreiding Aqualibi

    Op sommige vlakken lijkt het inderdaad op het Bellewaerde Aquapark, dus hieraan zie je wel dat dezelfde groep erachter zit

    Ik denk dat in de winter het buitengedeelte gesloten zal zijn. Het huidige aanbod is ook enkel in de zomermaanden geopend (van april tot september dacht ik). Vandaar ook de prijsverschillen wanneer de uitbreiding klaar is. In de winter zal het aanbod dan inderdaad een stuk beperkter zijn.

    Maar opnieuw: in het Bellewaerde Aquapark zal je ook geen echte zwemmogelijkheid hebben en ook geen golfslagbad. Qua glijbanen heb je daar zelfs maar 2 grote glijbanen, terwijl het er hier 3 zullen worden. En die toegangsprijzen zullen ook rond dit zijn dacht ik.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •